Lauryna Rakickienė

Apie

Rakickiene1Asistentė, socialinių mokslų daktarė


Lauryna Rakickienė yra Vilniaus universiteto asistentė, Vaiko raidos ir psichoedukacinių tyrimų centro komandos narė. 2015 metais apgynusi socialinių mokslų krypties daktaro disertaciją apie pradinio mokyklinio amžiaus vaikų vykdomąsias funkcijas ir mokyklinę sėkmę, toliau dirba raidos psichologijos ir psichoedukacinių tyrimų srityje. Lauryna Rakickienė yra keliolikos publikacijų recenzuojamuose mokslo leidiniuose autorė, skaito mokslinius pranešimus tarptautinėse ir nacionalinėse konferencijose, taip pat užsiima ekspertine, visuomenės šviečiamąja veikla. 

Mokslinių tyrinėjimų sritys: pažintinė, psichosocialinė raida vaikystėje (ikimokyklinis, pradinis mokyklinis amžius); pažintiniai gebėjimai (vykdomosios funkcijos); mokytojo-mokinio santykiai, mokymosi aplinka.

Dėstomi dalykai Raidos psichologija, Edukacinė psichologija, Kūdikių ir vaikų psichologija, Vaikų raidos psichologija ir psichopatologija, Psichologiniai ankstyvojo ugdymo aspektai 2: kognityvinis ugdymas. 

ORCID iD copy copy ORCID ID 


Adresas:
Universiteto g. 9, 202 kab., 01513, Vilnius.

Telefonas: +370 5 2667605, +370 5 2667615

El. paštas:

Priėmimo laikas

Publikacijos

Publikacijos su VU prieskyra

Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos visos publikacijos


Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016)

Rakickienė, L., Jusienė, R., Baukienė, E., Breidokienė, R. (2021). Pre-schoolers’ behavioural and emotional problems during the first quarantine due to COVID-19 pandemic: the role of parental distress and screen time. Psichologija, 64, 61-68. doi: 10.15388/Psichol.2021.41.

Jusienė, R., Rakickienė, L., Breidokienė, R., & Laurinaitytė, I. (2020). Executive function and screenbased media use in preschool children. Infant and child development, 29(1), 1-13. doi:10.1002/icd.2173 

Jusienė, R., Urbonas, V., Laurinaitytė, I., Rakickienė, L., Breidokienė, R., Kuzminskaitė, M., & Praninskienė, R. (2019). Screen use during meals among young children: exploration of associated variables. Medicina, 55(10), 688-697. doi:10.3390/medicina55100688

Jusienė, R., Praninskienė, R., Petronytė, L., Breidokienė, R., Laurinaitytė, I., Rakickienė, L., Urbonas, V., Babkovskienė, E. ir Vitkė, L. (2019). Fizinės ir psichikos sveikatos veiksniai ankstyvojoje vaikystėje: naudojimosi informacinėmis technologijomis vaidmuo. Visuomenės sveikata, 1, 56-67.

Praninskienė, R., Jusienė, R., Laurinaitytė, I., Rakickienė, L., Petronytė, L. ir Urbonas, V. (2018). Šiuolaikinių informacinių technologijų naudojimas ir ikimokyklinio amžiaus vaikų miegas. Neurologijos seminarai, 22(1), 49-56. doi:10.29014/ns.2018.06     

Tidikis, V., Donohue, D., Petkevičiūtė-Barysienė, D., & Rakickienė, L. (2018). The relationship between creativity and global/national identity: comparative study of Lithuanian and American students’ sample. Psichologija: mokslo darbai, 58, 72-87. doi:10.15388/Psichol.2018.4

Jusienė, R., Laurinaitytė, I., Pajėdienė, A., Praninskienė, R., Rakickienė, L. ir Urbonas, V. (2017). Ikimokyklinio amžiaus vaikų buvimas prie ekranų: kada tai tampa vaikų sveikatos rizikos veiksniu? Sveikatos mokslai, 27(6), 134-143.

TYRIMAI

Projektinė veikla

Nacionaliniai projektai

Šiuolaikinės informacinės technologijos ir mažų vaikų sveikata, Nr. GER- 006/2017. LMT, Gerovės visuomenė.
Projekto vykdytoja. Vykdymo laikotarpis: 2017-2018.

Užsakomieji tyrimai

Metodikos, skirtos vaikų disleksijai nustatyti ir įvertinti, parengimas.
Projekto vykdytoja. NŠA užsakymu įgyvendinant Europos socialinio fondo lėšomis finansuojamą projektą „Įtraukiojo ugdymo galimybių plėtra, I etapas“ Nr. 09.2.2-ESFA-V-707-03-0001“. 2021-2022.

7-9 m., 12-13 m. ir 16-17 m. moksleivių žinių apie mokesčius ir požiūrio į mokesčių mokėjimą tyrimas.
Projekto vykdytoja. Valstybinės mokesčių inspekcijos užsakymu vykdytas projektas „Analizės, modeliavimo ir rizikos valdymo kompetencijų centro (i.MAMC) įkūrimas“, Nr. 10.1.1-ESFA-V-912- 01-0001. 2017-2018.

Tyrimai pagal dvišales bendradarbiavimo sutartis

SWITCH [„Strenthening working memory through interactions between teacher and child“]
Pagal dvišalę bendradarbiavimo sutartį su Belgijos Liuveno universitetu vykdytas projektas.
Projekto vykdytoja. Vykdymo laikotarpis: 2020-2021.

Biudžetinių temų tyrimai

Vaikų ir jaunuolių raida ir paremianti aplinka: įvertinimas, sąveikų analizė, ugdymas.
Prof. dr. R. Jusienė, prof. dr. S. Raižienė, doc. dr. G. Gintilienė, doc. dr. S. Girdzijauskienė, doc. dr. D. Nasvytienė, doc. dr. T. Lazdauskas, asist. dr. L. Rakickienė, D. Butkienė, K. Dragūnevičius. Vykdymo laikotarpis: 2021–2025.

KITA  AKADEMINĖ VEIKLA

Mokslo renginiai

Konferencijų organizavimas

Tarptautinės vaikų žaidimų tarybos 27-oji Pasaulinė žaidimų konferencija.
Organizacinio komiteto narė. 2017-06-15 – 2017-06-17, Vilnius.


Pranešimai mokslinėse konferencijose

Vaikų savitvarda prie ekranų: ar ikimokyklinukų slopinančioji kontrolė leidžia numatyti jų naudojimąsi IT prietaisais po trejų metų.
Pranešimas kartu su Jusiene R., Baukiene E., Breidokiene R. Lietuvos psichologų kongresas „Psichologija 360 +1“.
Kaunas (Lietuva). 2022 04.

Preschoolers‘ emotional and behavioral problems during quarantine due to Covid-19 pandemic: the role of parental distress and screen time.
Pranešimas kartu su Jusiene R., Baukiene E., Breidokiene R. Nuotolinė konferencija EADP Summer Tour 2021,
(Lenkija). 2021 09.

Ikimokyklinio amžiaus vaikų prie ekranų leidžiamas laikas ir vizualiniai motoriniai gebėjimai.
Pranešimas kartu su Jusiene R., Breidokiene R., Laurinaityte I., Praninskiene R. Nuotolinė konferencija Lietuvos psichologų kongresas „Patirtis be sienų“.
Kaunas (Lietuva). 2021 04.

Semantinio sklandumo užduotis ikimokyklinukams: ką ji matuoja?
Pranešimas kartu su Jusiene R., Breidokiene R., Laurinaityte I. Nuotolinė konferencija „Aktualių sprendimų paieškos psichologijos moksle ir praktikoje“.
Vilnius (Lietuva). 2020 09.

Internete naršantys ir nenaršantys ikimokyklinukai: ar ir kuo jie skiriasi.
Konferencija “Vaikų naudojimasis internetu: moksliniai rezultatai ir praktinės įžvalgos”.
Vilnius (Lietuva). 2020 09.

Ikimokyklinio amžiaus vaikų aktyvi žaidimų veikla, vykdomosios funkcijos ir laikas prie ekranų.
Pranešimas kartu su Jusiene R., Breidokiene R. Lietuvos psichologų kongresas „Dialogai“.
Vilnius (Lietuva). 2019 05.

Adolescents’ attitudes and knowledge about taxes: the more the better?
Pranešimas kartu su Mikuličiūte V., Valicku G., Vanagaite K. XVIth European Congress of Psychology.
Moscow (Rusija). 2019 07.

Electronic media use related to emotional and behavioral problems in toddlers and preschoolers.
Pranešimas kartu su Jusiene R., Laurinaityte I., Praninskiene R., Urbonu V. World Association for Infant Mental Health 16th World Congress.
Rome (Italija). 2018 05.

Išmaniųjų įrenginių naudojimas ir mažų vaikų sveikata: ar laikas sunerimti?
Pranešimas kartu su Jusiene R., Laurinaityte I., Praninskiene R., Urbonu V. Psichologija vakar, šiandien, rytoj: Lietuvos psichologų kongresas.
Klaipėda (Lietuva). 2018 05.

Free and structured play possibilities in Vilnius kindergartens.
Pranešimas kartu su Skeryte-Kazlauskiene M., Sujetaite-Volungevičiene G., Brėdikyte M. 27th ICCP World play conference.
Vilnius (Lietuva). 2017 06.

Free children’s play in kindergartens from the teacher's perspective.
Pranešimas kartu su Skeryte-Kazlauskiene M., Sujetaite-Volungevičiene G., Brėdikyte M. ECDP 2017:18th European Conference on Developmental Psychology.
Utrecht (Nyderlandai). 2017 08.

The relations between executive functions and measures of intelligence in childhood.
Pranešimas kartu su Girdzijauskiene S. 24th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development.
Vilnius (Lietuva). 2016 07.

How helpful is the construct of executive functions in understanding cognition and performance across lifespan?
Pranešimas kartu su Jurkuvėnu V., Bagdonu A. 24th Biennial Meetingof the International Society for the Study of Behavioural Development.
Vilnius (Lietuva). 2016 07.

Narystė

Profesinėse asociacijose

Lietuvos psichologų sąjungos narė (LPS).

Europos raidos psichologijos asociacijos narė (EADP).

Ekspertinė veikla

Veiklos metodininkė Nacionalinės švietimo agentūros vykdomame projekte „Skaitmeninio ugdymo turinio kūrimas ir diegimas“, 1.1.1 veikla „Bendrųjų ugdymo programų ir jas lydinčios medžiagos rengimas“ (projektas finansuojamas iš ES strukt. Fondų lėšų, funds (Nr .09.2.1-ESFA-V-726-03-0001). Parengtas vaiko nuo 6 iki 18 metų kognityviosios ir psichoemocinės raidos aprašas, programų rengėjai konsultuojami dėl dalykų pasiekimų raidos aprašų atitikimo vaiko raidos principams.
Vykdymo laikotarpis: 202–2021.

Konsultantė Erasmus + projekte „Apie mokymosi sutrikimus mokytojams tėvams. Naujos strategijos, metodologijos, IT indėlis“ (No.2015-1-ES01-KA201-015806). kurtas turinys tėvams ir pedagogams skirtam informaciniam portalui (www.helpdeskinld.com) bei pradinio mokyklinio amžiaus vaikų vykdomųjų funkcijų lavinimui skirtas kompiuterinis žaidimas (patalpintas portale).
Vykdymo laikotarpis: 2016–2017.

Mokslo populiarinimo veikla

Pranešimai ir pasisakymai Lietuvos žiniasklaidoje

Vaikų nuotraukų kėlimas į internetą: pavojingiau, nei manote (Naujienų portalas Etaplius.lt)
https://bit.ly/3JHq4x6 [2023.02.28]

Kas labiausiai paveikia vaikų pasirinkimus: tėvai turėtų labai susirūpinti (Žinių portalas DELFI.lt)
https://bit.ly/3Ya1dqa [2022.12.24]

Kaip apsaugoti vaikus nuo nuomonės formuotojų daromos įtakos? (Žinių portalas diena.lt)
https://bit.ly/3HYHNzx [2022.11.28]

Interviu

Vaiko raidos ekspertė apie tėvų dalijimąsi vaikų nuotraukomis socialiniuose tinkluose: vaikai tai vertina negatyviai (Žinių portalas LRT.lt. Laida: „Labas rytas, Lietuva“)
https://bit.ly/3MlkFgn [2023.04.25]

LRT laida „Ryto garsai“, interviu apie nemokamo mokinių maitinimo stigmą.
[2022.06.22]

LRT laida „LRT Faktai“, interviu apie skaitymo vaikams naudą.
[2021.09.23]

LRT laida „Labas rytas, Lietuva“, interviu apie vaikų nuobodulį.
[2020.02.20]

Žinių radijo laida "Ekspertai pataria", interviu apie mažų vaikų informacinių technologijų naudojimą.
[2019.10.16]

Laisvės TV laida „Še tau: technologijos baubai ar draugai?“, pokalbis-diskusija apie vaikus ir technologijas.
[2019.06.27]

Žinių radijo laida „Tėvystės įkvėpimai“, interviu apie neformalųjį moksleivių ugdymą.
[2017.09.16]

Seminarai, pranešimai

Nuotolinė paskaita „Kompetencijų aprašo rengėjų pristatymų ciklas: Vaiko raida“.

Pranešimas „COVID-19 ir vaikų psichikos sveikata ir gerovė“ nuotolinėje konferencijoje. „COVID-19 pandemijos pamokos vaikų sveikatos priežiūrai: kada grįšime į įprastą gyvenimo ritmą?“ (2020).

Pranešimas „Šiuolaikinės informacinės technologijos palengvina ar apsunkina tėvystę?“, kartu su R. Jusiene pristatytas konferencijoje „Atsakinga tėvystė“ (2018).

Mokymai mokytojams „Darbas su vaikais, turinčiais mokymosi ir/arba aktyvumo ir dėmesio sutrikimų“, pristatyta vykdomųjų funkcijų tema (2017).

Pranešimas „Apie brandumą mokyklai“, kartu su I. Matulioniene pristatytas parodoje „Vaikų šalis“ (2016).

Pranešimai ir pasisakymai Lietuvos žiniasklaidoje

Vaikų nuotraukos socialiniuose tinkluose: specialistė perspėja tėvus, pamirštančius grėsmes ir privatumą (Žinių portalas LRT.lt)
https://bit.ly/3nMsItm [2023.04.26]

Rakickienė L. (2020). Knygoms niekada ne per anksti: kodėl, ką ir kaip skaityti kūdikiams ir vaikams iki trejų metų. Programa „Knygų startas“.

Rakickienė L. (2017). Savireguliacijos raida ir ugdymas. Sveikos atžalėlės. Nr.1.

Rakickienė L. (2017). Kodėl vaikams naudinga nuobodžiauti? Sveikos atžalėlės, Nr.3.

Rakickienė L. (2017). Lietuvos moksleivių savijauta mokykloje kelia susirūpinimą. Spectrum.

Asistentė, socialinių mokslų daktarė

Lauryna Rakickienė yra Vilniaus universiteto asistentė, Vaiko raidos ir psichoedukacinių tyrimų centro komandos narė. 2015 metais apgynusi socialinių mokslų krypties daktaro disertaciją apie pradinio mokyklinio amžiaus vaikų vykdomąsias funkcijas ir mokyklinę sėkmę, toliau dirba raidos psichologijos ir psichoedukacinių tyrimų srityje. Lauryna Rakickienė yra keliolikos publikacijų recenzuojamuose mokslo leidiniuose autorė, skaito mokslinius pranešimus tarptautinėse ir nacionalinėse konferencijose, taip pat užsiima ekspertine, visuomenės šviečiamąja veikla. 

Mokslinių tyrinėjimų sritys: pažintinė, psichosocialinė raida vaikystėje (ikimokyklinis, pradinis mokyklinis amžius); pažintiniai gebėjimai (vykdomosios funkcijos); mokytojo-mokinio santykiai, mokymosi aplinka.

Dėstomi dalykai Raidos psichologija, Edukacinė psichologija, Kūdikių ir vaikų psichologija, Vaikų raidos psichologija ir psichopatologija, Psichologiniai ankstyvojo ugdymo aspektai 2: kognityvinis ugdymas. 

 

ORCID iD copy copy ORCID ID 

 Adresas: Universiteto g. 9, 202 kab., 01513 Vilnius

Telefonas: +370 5 2667605, +370 5 2667615

El. paštas:

Priėmimo laikas

Publikacijos

Publikacijos su VU prieskyra

Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos visos publikacijos

Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016)

Rakickienė, L., Jusienė, R., Baukienė, E., Breidokienė, R. (2021). Pre-schoolers’ behavioural and emotional problems during the first quarantine due to COVID-19 pandemic: the role of parental distress and screen time. Psichologija, 64, 61-68. doi: 10.15388/Psichol.2021.41.

Jusienė, R., Rakickienė, L., Breidokienė, R., & Laurinaitytė, I. (2020). Executive function and screenbased media use in preschool children. Infant and child development, 29(1), 1-13. doi:10.1002/icd.2173 

Jusienė, R., Urbonas, V., Laurinaitytė, I., Rakickienė, L., Breidokienė, R., Kuzminskaitė, M., & Praninskienė, R. (2019). Screen use during meals among young children: exploration of associated variables. Medicina, 55(10), 688-697. doi:10.3390/medicina55100688

Jusienė, R., Praninskienė, R., Petronytė, L., Breidokienė, R., Laurinaitytė, I., Rakickienė, L., Urbonas, V., Babkovskienė, E. ir Vitkė, L. (2019). Fizinės ir psichikos sveikatos veiksniai ankstyvojoje vaikystėje: naudojimosi informacinėmis technologijomis vaidmuo. Visuomenės sveikata, 1, 56-67.

Praninskienė, R., Jusienė, R., Laurinaitytė, I., Rakickienė, L., Petronytė, L. ir Urbonas, V. (2018). Šiuolaikinių informacinių technologijų naudojimas ir ikimokyklinio amžiaus vaikų miegas. Neurologijos seminarai, 22(1), 49-56. doi:10.29014/ns.2018.06     

Tidikis, V., Donohue, D., Petkevičiūtė-Barysienė, D., & Rakickienė, L. (2018). The relationship between creativity and global/national identity: comparative study of Lithuanian and American students’ sample. Psichologija: mokslo darbai, 58, 72-87. doi:10.15388/Psichol.2018.4

Jusienė, R., Laurinaitytė, I., Pajėdienė, A., Praninskienė, R., Rakickienė, L. ir Urbonas, V. (2017). Ikimokyklinio amžiaus vaikų buvimas prie ekranų: kada tai tampa vaikų sveikatos rizikos veiksniu? Sveikatos mokslai, 27(6), 134-143.

TYRIMAI

Projektinė veikla

Nacionaliniai projektai

 „Šiuolaikinės informacinės technologijos ir mažų vaikų sveikata“ (Nr. GER- 006/2017). LMT, Gerovės visuomenė. Projekto vykdytoja. Vykdymo laikotarpis: 2017–2018.

Užsakomieji tyrimai

Projektas „Metodikos, skirtos vaikų disleksijai nustatyti ir įvertinti, parengimas“, NŠA užsakymu įgyvendinant Europos socialinio fondo lėšomis finansuojamą projektą „Įtraukiojo ugdymo galimybių plėtra, I etapas“ Nr. 09.2.2-ESFA-V-707-03-0001“. Projekto vykdytoja. Vykdymo laikotarpis: 2021–2022.

Valstybinės mokesčių inspekcijos užsakymu vykdytas „7-9m., 12-13m. ir 16-17m. moksleivių žinių apie mokesčius ir požiūrio į mokesčių mokėjimą tyrimas“ projekte „Analizės, modeliavimo ir rizikos valdymo kompetencijų centro (i.MAMC) įkūrimas“, Nr. 10.1.1-ESFA-V-912- 01-0001. Projekto vykdytoja. Vykdymo laikotarpis:2017–2018.

Tyrimai pagal dvišales bendradarbiavimo sutartis

Pagal dvišalę bendradarbioavimo sutartį su su Belgijos Liuveno universitetu vykdytas SWITCH [„Strenthening working memory through interactions between teacher and child“] projektas. Projekto vykdytoja.  Vykdymo laikotarpis: 2020-2021.

Biudžetinių temų tyrimai

Vaikų ir jaunuolių raida ir paremianti aplinka: įvertinimas, sąveikų analizė, ugdymas. (Prof. dr. R. Jusienė, prof. dr. S. Raižienė, doc. dr. G. Gintilienė, doc. dr. S. Girdzijauskienė, doc. dr. D. Nasvytienė, doc. dr. T. Lazdauskas, asist. dr. L. Rakickienė, D. Butkienė, K. Dragūnevičius). Vykdymo laikotarpis: 2021–2025.

KITA  AKADEMINĖ VEIKLA

Mokslo renginiai

Konferencijų organizavimas

27-th ICCP World Play Conference“, 2017-06-15 – 2017-06-17, Vilnius. Organizacinio komiteto narė.

Lietuvos psichologų kongresas „Mokslas – praktikai, praktika – mokslui“, 2012-05-10 – 2012-05-13, Klaipėda. Organizacinio komiteto narė.

Jaunųjų mokslininkų psichologijos konferencijos, 2012-04-27, 2013-04-26. Organizacinio komiteto narė.

Pranešimai mokslinėse konferencijose

1. Rakickienė, L., Jusienė, R., Baukienė, E., Breidokienė, R. (2022 balandis). Vaikų savitvarda prie ekranų: ar ikimokyklinukų slopinančioji kontrolė leidžia numatyti jų naudojimąsi IT prietaisais po trejų metų. Lietuvos psichologų kongresas „Psichologija 360 +1“. Kaunas, Lietuva.

2. Rakickienė, L., Baukienė, E., Breidokienė, R., Jusienė, R. (2021 rugsėjis). Preschoolers‘ emotional and behavioral problems during quarantine due to Covid-19 pandemic: the role of parental distress and screen time. Nuotolinė konferencija EADP Summer Tour 2021, Poland.

3. Rakickienė, L., Jusienė, R., Breidokienė, R., Laurinaitytė, I., Praninskienė, R. (2021 balandis). Ikimokyklinio amžiaus vaikų prie ekranų leidžiamas laikas ir vizualiniai motoriniai gebėjimai. Nuotolinė konferencija Lietuvos psichologų kongresas „Patirtis be sienų“. Kaunas, Lietuva.

4. Rakickienė, L., Jusienė, R., Breidokienė, R, Laurinaitytė, I. (2020 rugsėjis). Semantinio sklandumo užduotis ikimokyklinukams: ką ji matuoja? Nuotolinė konferencija „Aktualių sprendimų paieškos psichologijos moksle ir praktikoje“. Vilnius, Lietuva.

5. Rakickienė, L. Internete naršantys ir nenaršantys ikimokyklinukai: ar ir kuo jie skiriasi (2020 rugsėjis). Konferencija “Vaikų naudojimasis internetu: moksliniai rezultatai ir praktinės įžvalgos”. Vilnius, Lietuva.

6. Rakickienė, L., Jusienė, R., Breidokienė, R. (2019 gegužė). Ikimokyklinio amžiaus vaikų aktyvi žaidimų veikla, vykdomosios funkcijos ir laikas prie ekranų. Lietuvos psichologų kongresas „Dialogai“. Vilnius, Lietuva.

7. Mikuličiūtė, V.,Rakickienė, L., Valickas G., Vanagaitė K. (2019 liepa). Adolescents’ attitudes and knowledge about taxes: the more the better? XVIth European Congress of Psychology, Moscow, Russia.

8. Jusienė R., Laurinaitytė L., Praninskienė R., Rakickienė L., Urbonas V. (2018 gegužė). Electronic media use related to emotional and behavioral problems in toddlers and preschoolers. World Association for Infant Mental Health 16th World Congress, Rome, Italy.

9. Laurinaitytė I., Jusienė R., Rakickienė L, Praninskienė R., Urbonas V. (2018 gegužė). Išmaniųjų įrenginių naudojimas ir mažų vaikų sveikata: ar laikas sunerimti? Psichologija vakar, šiandien, rytoj: Lietuvos psichologų kongresas. Klaipėda, Lietuva.

10. Skerytė-Kazlauskienė, M., Rakickienė, L., Sujetaitė-Volungevičienė, G., & Brėdikytė, M. (2017 birželis). Free and structured play possibilities in Vilnius kindergartens. 27th ICCP World play conference, Vilnius, Lithuania.

11. Skerytė-Kazlauskienė, M.,Rakickienė, L., Sujetaitė-Volungevičienė, G., & Brėdikytė, M. (2017 rugpjūtis). Free children’s play in kindergartens from the teacher's perspective..ECDP 2017:18th European Conference on Developmental Psychology. Utrecht, the Netherlands.

12. Rakickienė, L., Girdzijauskienė, S. (2016 liepa). The relations between executive functions and measures of intelligence in childhood. 24th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development. Vilnius, Lithuania.

13. Rakickienė, L., Jurkuvėnas, V., Bagdonas, A. (2016 liepa). How helpful is the construct of executive functions in understanding cognition and performance across lifespan? 24th Biennial Meetingof the International Society for the Study of Behavioural Development,Vilnius, Lithuania.

Narystė

Profesinėse asociacijose

Lietuvos psichologų sąjungos narė (LPS).

Europos raidos psichologijos asociacijos narė (EADP).

Ekspertinė veikla

Veiklos metodininkė Nacionalinės švietimo agentūros vykdomame projekte „Skaitmeninio ugdymo turinio kūrimas ir diegimas“, 1.1.1 veikla „Bendrųjų ugdymo programų ir jas lydinčios medžiagos rengimas“ (projektas finansuojamas iš ES strukt. Fondų lėšų, funds (No.09.2.1-ESFA-V-72603-0001). Parengtas vaiko nuo 6 iki 18 metų kognityviosios ir psichoemocinės raidos aprašas, programų rengėjai konsultuojami dėl dalykų pasiekimų raidos aprašų atitikimo vaiko raidos principams. Vykdymo laikotaris: 2020–2021.

Konsultantė Erasmus + projekte „Apie mokymosi sutrikimus mokytojams tėvams. Naujos strategijos, metodologijos, IT indėlis“ (No.2015-1-ES01-KA201-015806). kurtas turinys tėvams ir pedagogams skirtam informaciniam portalui (www.helpdeskinld.com) bei pradinio mokyklinio amžiaus vaikų vykdomųjų funkcijų lavinimui skirtas kompiuterinis žaidimas (patalpintas portale). Vykdymo laikotaris: 2016–2017.

Mokslo populiarinimo veikla

Interviu

LRT laida „Ryto garsai“, interviu apie nemokamo mokinių maitinimo stigmą.
[2022.06.22]

LRT laida „LRT Faktai“, interviu apie skaitymo vaikams naudą.
[2021.09.23]

LRT laida „Labas rytas, Lietuva“, interviu apie vaikų nuobodulį.
[2020.02.20]

Žinių radijo laida "Ekspertai pataria", interviu apie mažų vaikų informacinių technologijų naudojimą.
[2019.10.16]

Laisvės TV laida „Še tau: technologijos baubai ar draugai?“, pokalbis-diskusija apie vaikus ir technologijas.
[2019.06.27]

Žinių radijo laida „Tėvystės įkvėpimai“, interviu apie neformalųjį moksleivių ugdymą.
[2017.09.16]

Seminarai, pranešimai

Nuotolinė paskaita „Kompetencijų aprašo rengėjų pristatymų ciklas: Vaiko raida“.

Pranešimas „COVID-19 ir vaikų psichikos sveikata ir gerovė“ nuotolinėje konferencijoje. „COVID-19 pandemijos pamokos vaikų sveikatos priežiūrai: kada grįšime į įprastą gyvenimo ritmą?“ (2020).

Pranešimas „Šiuolaikinės informacinės technologijos palengvina ar apsunkina tėvystę?“, kartu su R. Jusiene pristatytas konferencijoje „Atsakinga tėvystė“ (2018).

Mokymai mokytojams „Darbas su vaikais, turinčiais mokymosi ir/arba aktyvumo ir dėmesio sutrikimų“, pristatyta vykdomųjų funkcijų tema (2017).

Pranešimas „Apie brandumą mokyklai“, kartu su I. Matulioniene pristatytas parodoje „Vaikų šalis“ (2016).

Pranešimai ir pasisakymai Lietuvos žiniasklaidoje

Rakickienė L. (2020). Knygoms niekada ne per anksti: kodėl, ką ir kaip skaityti kūdikiams ir vaikams iki trejų metų. Programa „Knygų startas“.

Rakickienė L. (2017). Savireguliacijos raida ir ugdymas. Sveikos atžalėlės. Nr.1.

Rakickienė L. (2017). Kodėl vaikams naudinga nuobodžiauti? Sveikos atžalėlės, Nr.3.

Rakickienė L. (2017). Lietuvos moksleivių savijauta mokykloje kelia susirūpinimą. Spectrum.

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos