VU mokslininkai pedagogų rengimo patirtimi dalijosi su švietimo ekspertų delegacija iš Mianmaro

VU FsF su delegacija is Mianmaro smVilniaus universiteto (VU) Filosofijos fakultete viešėjo keturių ekspertų delegacija iš Mianmaro Sąjungos Respublikos Švietimo ministerijos. Mianmaras siekia šiuolaikiškai pertvarkyti savo švietimo sistemą ir taip prisidėti prie šalies socialinės-ekonominės raidos gerinimo. Svečiai domėjosi VU patirtimi rengiant mokytojus, nes gerai parengti aukštos kvalifikacijos dalykų mokytojai, gebantys kūrybiškai dirbti, turi tiesioginę įtaką mokinių lavinimui bei pasiekimams, o kartu ir šalies raidai.

VU Filosofijos fakulteto Edukologijos katedros docentė dr. Tatjana Bulajeva svečiams pristatė du VU taikomus mokytojų rengimo būdus, suteikiančius programų absolventams profesinę pedagogo kvalifikaciją, kuri reikalinga norintiesiems bendrojo ugdymo mokyklose dirbti dalyko mokytojais. Vienas mokytojų rengimo būdas apima gretutines studijas ir tinka VU studentams, įstojusiems į bakalauro pakopos studijų programas, atitinkančias bendrojo ugdymo mokyklose mokomus dalykus – šie studentai, pasirinkę gretutinių studijų programą „Dalyko pedagogika“ ir sėkmingai ją užbaigę, įgyja profesinę pedagogo kvalifikaciją. Kitas mokytojų rengimo būdas apima metus trunkančią profesinių pedagoginių studijų programą „Mokyklos pedagogika“ ir tinka visiems jau turintiems aukštąjį universitetinį išsilavinimą srityje, atitinkančioje bendrojo ugdymo mokyklose mokomus dalykus.

Susitikimo akimirka sm„Mes rengiame ne tiek mokytojus, kurie mokomi tik mokyti, kiek specialistus, visų pirma gerai išmanančius savo dalyką ir turinčius pakankamai kompetencijų, kad galėtų kūrybiškai dirbti mokykloje mokytojais. Pasirinkusiems mokytojo karjerą papildomai siūlome įvairias kvalifikacijos tobulinimo galimybes, nes šiuolaikinis mokytojas turi nuolatos kelti savo dalykinę ir pedagoginę kvalifikaciją, kad neturėtų abejonių dėl savo žinių ir problemų dėl profesijos prestižo. Be to, šiuo metu daug dėmesio skiriame STEAM (angl. Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) laboratorijų korpusui įkurti. Šiose laboratorijose savo pirmuosius tyrimus atliktų 5–12 klasių mokiniai, kvalifikaciją tobulintų gamtos ir tiksliųjų mokslų mokytojai, o jiems talkintų mokslininkai, laikantys rankas ant naujausių mokslo atradimų pulso. Manau, kad, laboratorijose susitikus skirtingų švietimo grandžių atstovams, jos taptų ne tik mokymo(si), bet ir mokslo proveržio šaltiniu“, – savo mintis svečiams dėstė VU Filosofijos fakulteto dekanas prof. Arūnas Poviliūnas.

VU Filosofijos fakulteto Edukologijos katedros vedėja prof. Lilija Duoblienė svečiams pristatė šiuo metu rengiamą naują bakalauro pakopos studijų programą „Vaikystės pedagogika“, kuri numato dvi galimas specializacijas: pradinio ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo. Į šią studijų programą pirmakursius priimti ketinama jau nuo 2018 m.

Apsikeitimas dovanomis smSusitikime su delegacija iš Mianmaro dalyvavo VU Filosofijos fakulteto dekanas prof. Arūnas Poviliūnas, ryšių ir projektų prodekanė Vida Jakutienė, Edukologijos katedros vedėja prof. Lilija Duoblienė, doc. dr. Tatjana Bulajeva, doc. dr. Irena Stonkuvienė, VU Pedagogikos centro vedėja doc. dr. Sigita Girdzijauskienė, VšĮ Mokyklų tobulinimo centro steigėja bei projektų vadovė Eglė Pranckūnienė, projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ vadovė Skaistė Lazdauskaitė.

Delegaciją iš Mianmaro Sąjungos Respublikos į Lietuvą sudarė Mianmaro Švietimo ministerijos atsakingi darbuotojai: dr. Zaw Latt Tun, Švietimo tyrimų planavimo ir mokymo departamento direktoriaus pavaduotojas, Daw San Htay, Pagrindinio išsilavinimo departamento direktorė, Daw Hnin Kyu Oo, Kayingtono koledžo direktorė, Daw Mya Sein Hla, Aukštojo mokslo departamento direktoriaus pavaduotoja.

Delegacija Lietuvoje lankėsi VšĮ Mokyklų tobulinimo centro kvietimu pagal vystomojo bendradarbiavimo programos projektą.