16th Annual ESPAnet Conference [2018 08 30 - 09 01]

The 2018 Annual ESPAnet ConferenceEspanet logo 2018 „Transformation of European welfare systems: challenges, problems and future prospects“ 30 August – 1 September 2018, Vilnius

CALL FOR STREAM CONVENORS

The organising committee for the 16th ESPAnet Annual Conference invites expressions of interest from colleagues willing to act as stream convenors.

The 16th annual conference of the ESPAnet will be held in Vilnius, hosted by the Vilnius University, Faculty of Philosophy, Institute of Sociology and Social Work. It will be an exciting opportunity to discuss the challenges, problems and future prospects of European welfare systems at a time of great political, economic and environmental uncertainties in the globalized world.

The deadline for stream proposals is 15 of December 2017.

Read more: 16th Annual ESPAnet Conference [2018 08 30 - 09 01]

Informatika pradiniame ugdyme: Groningeno mokyklų patirtis

Vizitas Olandija2017 m. Lietuvoje pradėtas vykdyti projektas „Informatika pradiniame ugdyme“. Projektą įgyvendina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija ir Ugdymo plėtotės centras bendradarbiaudami su Vilniaus universiteto mokslininkais, pradinio ugdymo mokyklomis ir verslo įmonėmis. Projektu siekiama sukurti informatikos dalyko turinį pradiniam ugdymui ir išbandyti jį dešimtyje Lietuvos mokyklų.

Informatikos programą į Lietuvos pradines mokyklas numatyta įtraukti 2020 m. Iki to laiko tikimasi visiškai tam pasiruošti: programą išbandyti, parengti metodinę ir mokomąją medžiagą, aprūpinti mokyklas būtinomis priemonėmis, sukurti mokytojų kompetencijų tobulinimo programą ir pagalbos teikimo mokykloms infrastruktūrą.

Informatikos programos tikslas – ugdyti mokinių informatinį mąstymą, programavimo įgūdžius, gebėjimą kurti skaitmeninį turinį, mokytis valdyti išmaniąsias technologijas, taikyti jas sprendžiant problemas.

Read more: Informatika pradiniame ugdyme: Groningeno mokyklų patirtis

Moksleivius kviečia VU Psichologijos laboratorija

Psichologijos mokykla 2017Tikriausiai esate patyrę stresą, „pakišusį koją“ kontrolinio darbo, pasimatymo metu ar kitomis aplinkybėmis? O kiek kartų gailėjotės dėl savo reakcijos į išorinius dirgiklius – ar tai būtų kandi pastaba, ar pašaipus žvilgsnis? Pasitelkus psichologijos mokslo teikiamas žinias galima ne tik įveikti daugelį gyvenime patiriamų sunkumų, tokių kaip stresas, sudėtingi santykiai, motyvacijos stoka, vienišumo jausmas ar net kai „niekas nesiseka“, bet ir teigiamai paveikti savo bei aplinkinių ateitį.

10-12 klasių moksleivius kviečiame į nemokamą Vilniaus universiteto Psichologijos laboratoriją, kurios dalyviai susipažins su psichologijos mokslo pagrindais ir įgytas žinias galės pritaikyti kasdieniame gyvenime, mokymosi procese, laikydami egzaminus ar planuodami  karjerą.

Psichologijos laboratorijos pirmasis susitikimas įvyks 2017 m. lapkričio 18 d. Viso numatyti 5 susitikimai, vyksiantys šeštadieniais, kartą per mėnesį Vilniaus universiteto Filosofijos fakultete (Universiteto g. 9, Vilnius). Kiekvienas dalyvis nemokamai gaus reikalingas priemones bei karštus pietus.

Psichologijos laboratorijos paskaitas skaitys VU Filosofijos fakulteto psichologijos dėstytojai, o praktinius seminarus ves VU psichologijos magistro studijų absolventės.

Moksleivius kviečiame registruotis iki lapkričio 7 d. 12 val. (registracija pasibaigė).3 logo mokslo populiarinimo projektas

Psichologijos laboratorijos tvarkaraštis

Psichologijos laboratorijos prieiga Facebook paskyroje

VU Psichologijos laboratoriją finansuoja projektas „Nacionalinės mokslo populiarinimo sistemos plėtra ir įgyvendinimas“ Nr. 09.3.3-ESFA-V-711-02-0001

Kontaktinis asmuo:
Olga Suprun
VU Filosofijos fakulteto vyr. specialistė
Tel.: 85 266 7618
El. paštas:

K. Saboliaus ir T. Ramanausko kūrybingumo pamokos moksleiviams

KUmokykla Sabolius RamanauskasKetvirtadienį parodoje „Studijos 2018“ pristatyta naujos kartos mokymosi platforma: internete duris atveria vyresniųjų klasių moksleiviams skirta „Kūrybingumo mokykla“. Reklamos agentūros „New!“ įkūrėjas Tomas Ramanauskas ir Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto docentas Kristupas Sabolius šiuolaikine kalba pristatys didžiausius kūrybingumo mitus – ir juos iškart paneigs, pasitelkę įkvepiančius mokslo, meno ir pramogų pasaulio pavyzdžius.

Projekto autoriai įsitikinę, jog daugeliui kurti trukdančios nuostatos yra iš piršto laužtos. Kiekvienoje iš dvidešimties pamokų paneigiamas vis kitas mitas apie kūrybingumą, kartu atskleidžiant, kad pajėgūs kurti yra ne tik menininkai, bet visi turintys tam noro, kad didelėms idėjoms nereikia daugybės pinigų ar nepakartojamo talento, o kūrybingumo galima išmokti.

„Kūrybingumo mokykla“ subalansuota vyresniųjų klasių moksleiviams, tačiau ji atvira visiems – pamokos bus viešai prieinamos mokyklos internetinėje svetainėje ir socialiniuose tinkluose.

„Kūrybingumas yra tarsi burtažodis, kuris skamba įvairiose konferencijose, ieškant inovacijų ar steigiant startuolius. Jo pasigendama, kai paaiškėja, kad vis dėlto stokojame įdomių idėjų ir būdų jas įgyvendinti. Todėl verta atsigręžti į pradžią švietimo sistemoje tam vis dar stinga reikiamo dėmesio. Šia tema retai dirbama sistemingai, nors įvairūs tyrimai teigia, kad tik kūrybingos asmenybės gali būti pasiruošusios ateities specialybėms“, – sakė K. Sabolius.

Read more: K. Saboliaus ir T. Ramanausko kūrybingumo pamokos moksleiviams

J. Lazauskaitė-Zabielskė: 3+1 būdas savo darbą paversti svajonių darbu

Nuotrauka darbasKasmet JAV žurnalas „Fortune“ kartu su „Great Place to Work“ institutu skelbia patraukliausių darbdavių sąrašą, Lietuvoje vyksta „Verslo žinių“ organizuojamas „Geidžiamiausio darbdavio“ konkursas, o „OVC Consulting“ teikia apdovanojimus „AON Best Employers Awards“. Organizacijų atranka ir vertinimas remiasi darbuotojų ir vadovų apklausomis, kurių metu aiškinamasi darbuotojų santykis su vadovybe, kolegomis ir pačiu darbu. Pirmąsias vietas sąrašuose ir reitinguose pelno organizacijos, sudarančios motyvuojančias, įkvepiančias sąlygas produktyviai veiklai ir besirūpinančios savo darbuotojais.

Geidžiamiausi darbuotojai – įsitraukę į darbą

Jei paklaustumėte šiuolaikinių organizacijų vadovų, kokių darbuotojų jie nori, dauguma jų atsakytų – motyvuotų, atsidavusių darbui, norinčių ir galinčių pasinerti į darbinę veiklą, proaktyvių ir įsipareigojusių aukštiems veiklos standartams. Kitais žodžiais tariant – įsitraukusių į darbą.

Toks organizacijų noras yra labai pagrįstas, nes, kaip rodo jau kelis dešimtmečius atliekami organizacinės psichologijos tyrimai, įsitraukę į darbą darbuotojai išties deda daugiau pastangų, siekia padaryti daugiau ir geriau, dažniau imasi iniciatyvos, yra kūrybiškesni, produktyvesni. Nenuostabu, kad tokie darbuotojai pasižymi geresniais veiklos rezultatais, atneša savo organizacijoms didesnę finansinę naudą. Maža to, dėl darbe patiriamos sėkmės ir teigiamų emocijų įsitraukę į darbą asmenys yra geresnės sveikatos ir apskritai laimingesni žmonės, savo pasitenkinimu užkrečiantys tiek kolegas darbe, tiek šeimos narius asmeniniame gyvenime.

Read more: J. Lazauskaitė-Zabielskė: 3+1 būdas savo darbą paversti svajonių darbu

VU Filosofijos fakulteto dekano rinkimų rezultatai

VU FsF vartaiVilniaus universiteto (VU) Filosofijos fakulteto rinkimų komisija informuoja, kad 2018 m. kovo 14 d. Filosofijos fakulteto tarybos posėdžio metu vyko dekano rinkimai.

VU Filosofijos fakulteto dekanu 2018-2023 metų kadencijai vienbalsiai išrinktas Sociologijos ir socialinio darbo instituto profesorius dr. Arūnas Poviliūnas.

Filosofijos fakulteto rinkimų komisijos protokolas

Lietuvos čempionė I. Preidžiūtė: Socialinė politika primena stalo tenisą

stalo tenisas I.PreidziuteŠių metų kovą Lietuvoje įvyko 88-asis Lietuvos stalo teniso čempionatas. Jo nugalėtoja tapo Ingrida Preidžiūtė – Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto socialinės politikos IV kurso studentė. Aukso medalį pelnyti jai padėjo 15 metų atkaklaus darbo stalo teniso treniruotėse ir kasmetinis dalyvavimas Lietuvos stalo teniso čempionatuose vos nuo 13 metų amžiaus.

Su Ingrida kalbamės apie stalo tenisą, socialinės politikos studijas ir… socialinę politiką kaip stalo tenisą.

Papasakokite, kaip tapote Lietuvos stalo teniso čempione. Ar formulė „99 proc. darbo ir 1 proc. sėkmės“ tiktų iliustruoti pačios pergalę?

Lietuvos čempione tapau visai netikėtai. Šio laimėjimo siekiau nuo 13 metų, šis čempionatas man buvo 10-asis. Per ankstesnius čempionatus vis pritrūkdavo mažo žingsnelio, esu ne karta įnirtingose kovose pralaimėjusi ketvirtfinalyje ar pusfinalyje, tačiau niekaip nepavykdavo pasiekti finalo ir juo labiau jį laimėti. Šiais metais stengiausi nuteikti save, kad tiesiog žaisiu taip gerai, kaip tik galiu, atiduosiu visas jėgas ir mažiau galvosiu apie rezultatą ar pergalę. Kad ir kaip paradoksalu – netikėtai tapau čempione. Negalėjau tuo patikėti iki pat paskutinio taško. Vis dėlto pritarsiu tam, kad tik didelis darbas atsiperka, o sėkmė kartais prie to prisideda. Per tuos metus buvo ir ašarų, ir džiaugsmo, ir nusivylimo, tačiau atkaklus darbas nelieka neįvertintas.

Išgirdusi, kad stalo teniso čempione tapo VU socialinės politikos studentė, pagalvojau, kad socialinė politika iš dalies paradoksaliai primena stalo tenisą, Amerikoje kitaip vadinamą „ping pongu“. Esama netgi terminų tokių kaip „parlamentarinis ping-pongas“, „politinis ping-pongas“. Kaip pati vertinate šių dviejų skirtingų sričių sąsajas?

Tikrai galime įžvelgti paradoksalių panašumų tarp socialinės politikos ir „ping pongo“, bet ne tik dėl socialinės politikos nutarimų, atsimušančių į opozicijos nepritarimą ar prezidento/-ės veto ir grįžtančių iniciatoriams, visai kaip atmuštas teniso kamuoliukas grįžta žaidėjui. Nors žaidimas, žvelgiant iš šalies, gali atrodyti labai paprastas ir nereikalaujantis daug strateginio mąstymo ir būsimų mušimų (ėjimų) numatymo, tačiau stalo teniso žaidėjas, kaip ir socialinės politikos formuotojas, privalo numatyti kelis ėjimus į priekį. Socialinėje politikoje kiekvienas veiksmas sukelia atoveiksmį visuomenėje, kuris gali būti ir teigiamas, ir neigiamas. Taip ir stalo tenise – kiekvienas mušimas grįžta ir gali būti labai parankus arba ne.

Read more: Lietuvos čempionė I. Preidžiūtė: Socialinė politika primena stalo tenisą

Vilniaus universitetas tapo tarptautinio STEM ugdymo konsorciumo nariu

STEAM konsorciumas2018 m. pradžioje Freiburgo pedagoginiame universitete (Vokietija) buvo iškilmingai inauguruotas tarptautinis STEM (Science, Technologies, Engineering, Mathematics) ugdymo konsorciumas (angl. Consortium for STEM Education).

Kartu su Vilniaus universitetu šio tinklo konsorciumo steigėjai yra universitetai iš 12 šalių. Prie jo nuolat kviečiamos aktyviai jungtis aukštosios mokyklos, suinteresuotos STEM ugdymo filosofija.

Renginyje Vilniaus universitetui (VU) atstovavęs Filosofijos fakulteto dekanas prof. Arūnas Poviliūnas pabrėžė, kad tokia tarptautinė partnerystė itin vertinga mūsų universitetui, tampančiam aktyviu pedagogų rengimo centru.

„STEM konsorciumas leis keistis patirtimi ir rasti daugiau būdų, kaip efektyviau panaudoti Vilniaus universiteto gamtos mokslų srityse sukauptą potencialą ugdymo turiniui, visų pirma, bendrojo ugdymo srityje atnaujinti“, – pabrėžė A. Poviliūnas.

Read more: Vilniaus universitetas tapo tarptautinio STEM ugdymo konsorciumo nariu