Mokslinė veikla

moklas1b

VU Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslų instituto moksliniai tyrimai sutelkti į kultūros įvairovės, darnaus vystymosi ir švietimo politikos vertinimo aspektus, ypatingą dėmesį skiriant technologinėms naujovėms, kurios pritaikomos mokymosi aplinkoje.

Šie tyrimai atliepia Lietuvoje vykstančius pokyčius: demografinį nuosmukį, padidėjusią tarpkultūrinę sąveiką mokymo aplinkoje ir atotrūkį tarp kartų naudojant technologijas.

VU Filosofijos fakultetas vykdo bendrus projektus su užsienio mokslininkais ir pedagogais, nukreiptus į mokymo proceso tubulinimą, mokytojų rengimą, jų kompetencijų tobulinimą, mokinių gebėjimų stiprinimą, pažeidžiamų grupių integraciją bei STEAM.

Instituto mokslinių tyrimų kryptys:

Švietimo ir ugdymo kultūra darniai plėtrai. Vadovė prof. dr. L. Duoblienė

Moksliniai tyrimai pasitelkti tirti nacionalinę švietimo ir ugdymo kultūrą darnios plėtros kontekste. Tyrimais gvildenami teoriniai ir praktiniai švietimo/ugdymo filosofijos, antropologijos ir istorijos klausimai, ypač susitelkiant į tarpkultūrinio dialogo, tapatumo formavimo(si) ir mokyklos kultūros aspektus. Analizuojami europocentrinio ir globalaus požiūrio  į bendrąjį ugdymą lokaliame kontekste klausimai.

Globalios ir lokalios švietimo politikos raida. Vadovas prof. dr. R. Želvys

Šie moksliniai tyrimai skirti tirti globalios ir nacionalinės švietimo politikos raidos ir dermės problemas. Jais siekiama identifikuoti švietimo politikos kaitos tendencijas ir  Lietuvos švietimo trajektorijas, tirti aukštojo mokslo institucijų̨ transformacijos bei atlikti tarptautinių švietimo tyrimų lyginamąją analizę.

Ugdymo turinio kaita ir mokytojų rengimas. Vadovė doc. dr. R. Makarskaitė-Petkevičienė

Moksliniai tyrimai skirti tirti ugdymo turinio kaitos tendencijas  mokytojų rengimo kontekste. Jais tiriami įvairūs ugdymo turinio kūrimo ir praktinio taikymo aspektai; analizuojami ugdymo turinio integracijos teoriniai ir praktiniai iššūkiai; tiriamos didaktinių  inovacijų taikymo galimybės, ypač STEAM ugdyme; analizuojamos pradinio ugdymo didaktinės problemos; nagrinėjamos mokytojų ugdymo problemos ir jų įveikos būdai.

Projektai

Projektu „Innovative Teacher Education Through Personalised Learning“ (INTERPEARL) skatinamas efektyvus daugianacionalinis mokymas kuriant personalizuoto mokymosi dizainą. Kuriamos naujos mokymo programos, bandomi nauji metodai, kurie taps naujai sukurto personalizuoto mokytojų rengimo projekto dalimi.
Daugiau apie projektą

Projekto „Improvement of Teaching Techniques by Eye Tarcking in Technology Enchanced Classrooms“ (E-Teach) pagrindinis tikslas – ištirti skirtumus, kaip patyrę ir mažai patyrę mokytojai naudoja naujausias technologijas pamokose (pavyzdžiui, interaktyviąją lentą). Siekiama ištirti ir nustatyti metodus, kurie padėtų geresniam technologijų pritaikymui pamokose.
Šiam tikslui pasiekti naudojama akių sekimo įranga (angl. Eye Tracking Data), kuria naudojantis analizuojami mokytojų akių judesiai pamokos metu ir taip nustatoma, kaip paskirstomas mokytojo dėmesys – paprastai tarp interaktyviosios lentos ir mokinių.
Daugiau apie projektą

Projektu „Fostering Accessible Study Technologies: Accessible Learning Management System in Humanities and Social Sciences“ (FAST) siekiama skatinti negalią turinčius studentus tęsti moklą ir įgyti naujų įgūdžių bei kompetencijų, taikant prieinamą e-mokymosi sistemą. Tai palengvintų šios grupės įsidarbinimo galimybes, skatintų aktyvią socialinę įtrauktį ir pastebimą gyvenimo kokybės pagerėjimą.
Tad pagrindinis projekto tikslas yra sukurti bendrą prieinamos Mokymosi valdymo sistemos (ang. Learning Management Systems, LMS) modelį, kurį būtų galima naudoti humanitariniuose ir socialiniuose moksluose.
Daugiau apie projektą

Projekto „Jaunimo savanorių edukatorių e-mokymosi programa, skirta jauniems migrantams ir pabėgėliams“ (angl. Youth Volunteer Educators e-learning Program for young migrants and refugees, akron. E-VELP) tikslas – įgalinti jaunus migrantus ir pabėgėlius kurti ir siūlyti plačiajai visuomenei jų gebėjimus ir talentus atitinkančias dirbtuves (angl. workshops), kuriose jie galėtų dalintis su kitais savo žiniomis ir kultūra.
Daugiau apie projektą

Projekto „Teaching in Higher education Effectively via Eye tracking“ (THEE) tikslas – ištirti klasės dalyvių, studentų, instruktoriaus, naudojimų technologijų, sąveiką universiteto auditorijose, siekiant pristatyti klasių valdymo strategijas, naudojant akių stebėjimo technologiją ir holistinę perspektyvą.
Akių stebėjimo technologijos įrašai ir akių judesių matavimas bei akių duomenų analizė suteikia tiesioginę informaciją apie dalyvių kognityvinį procesą. Duomenys apie instruktorių ir studentų akių judesius bus renkami mokymo metu klasėse. Šis projektas atspindės daugialypę klasės sąveikos struktūrą.
Daugiau apie projektą

Projektas „Dialogue and Argumentation for cultural Literacy Learning in Schools“ (DIALLS) (Dialogas ir argumentavimas, ugdant kultūrinį raštingumą mokyklose) yra trejų metų mokslinio tyrimo projektas, apimantis 8 tarpusavyje susijusius paketus (WP), padedančius konstruoti dialogą kaip pagrindinę kultūrinę vertybę, siejamą su tolerancija, įtrauktimi ir empatija. Projekto metu, naudojant bežodinius filmukus ir betekstines knygeles, bus kuriami pamokų scenarijai įvairaus amžiaus (5/6, 8/9 ir 14/15 metų) vaikams ir jaunuoliams; mokiniai patys darys kūrybinius darbelius (artefaktus); tyrėjai, bendradarbiaudami su mokyklomis darys mokinių diskusijų ir argumentavimo audio/video įrašus; argumentų ir kūrybinių darbų analizės pagrindu bus atliekamas tarptautinis lyginamasis tyrimas.
Daugiau apie projektą

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos