Apie

ed_copy.jpgAsistentė dr.


Edita Baukienė Vilniaus Pedagoginiame universitete baigė psichologijos bakalauro studijas ir įgijo pedagogo kvalifikaciją. Vilniaus universitete taip pat baigė psichologijos bakalauro (2011), magistrantūros (2013) studijas bei įgijo psichologijos daktaro laipsnį (2022). Disertacinis darbas buvo skirtas analizuoti šiuolaikinių išmaniųjų informacinių technologijų reikšmę ikimokyklinio amžiaus vaikų miego sunkumams. Edita Baukienė yra baigusi podiplomines Suaugusiųjų klinikinio psichologinio vertinimo programos podiplomines studijas Praktinės psichologijos studijų centre, Vilniaus Universitete (2011-2012 m.).

Doktorantūros studijų metu Edita Baukienė dirbo jaunąja tyrėja moksliniuose projektuose.

Studijų metu Edita Baukienė dirbo tyrėja Vilniaus universiteto vykdomose metodikų adaptacijose bei standartizacijose (Bender-Geštalt II, VBMĮ-2). Nacionalinėje švietimo agentūroje dirbo lektore ruošiant šalies psichologus naudotis psichologinio įvertinimo metodikomis: (1) Kaip naudotis Vaikų (1,5 – 5 metų amžiaus) elgesio aprašo, versija tėvams (CBCL/1½-5, Achenbach, Rescorla, 2000) ir versija auklėtojoms (C-TRF, Achenbach, Rescorla, 2000) (2019-2020 m.) bei (2) Bender Geštalt II taikymas vaikų ir paauglių psichologiniam įvertinimui (2019 m.). Nuo 2020 metų dirba lektore Vilniaus universitete vykdant psichologų rengimą dirbti naudojant Bender-Geštalt II metodiką.

Mokslinių tyrinėjimų sritys: Vaikų miego sunkumai, ekranus turinčių prietaisų reikšmė vaikų sveikatai, vaikų psichikos sveikata.

Dėstomi dalykai: Psichologija mokyklai (Papildomos pedagogikos studijos); Konsultavimas ugdymo įstaigose.

ORCID iD copy copy ORCID ResearchGate icon ResearchGate    


Adresas: 
Universiteto g. 9-202, 01513 Vilnius

Telefonas:+370 5 2667605, +370 5 2667615

El. paštas:

Priėmimo laikas: iš anksto susitarus el. paštu; penktadieniais, 13.00 val., 202 kab.

Publikacijos

Publikacijos su VU prieskyra

Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos visos publikacijos


Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016)

Baukienė, E.; Jusienė, R.; Praninskienė, R.; Lisauskienė, L. (2021). The role of emotional reactivity in a relation between sleep problems and the use of screenbased media among toddlers and pre-schoolers. Early child development and care. DOI: 10.1080/03004430.2021.1885392.

Rakickienė, L.; Jusienė, R.; Baukienė, E.; Breidokienė, R. (2021). Ikimokyklinio amžiaus vaikų emocijų ir elgesio sunkumai pirmojo karantino dėl COVID-19 metu: tėvų patiriamo distreso ir ekranų laiko vaidmuo. Psichologija. DOI: 10.15388/Psichol.2021.41.

Jusienė, R.; Būdienė, V.; Gintilienė, G.; Girdzijauskienė, S.; Stonkuvienė, I.; Žėkaitė, J.; Adomaitytė Subačienė, I.; Baukienė, E.; Breidokienė, R.; Buzaitytė Kašalynienė, J.; Dragūnevičius, K.; Grabauskienė, V.; Praninskienė, R.; Schoroškienė, V.; Speičytė-Ruschhoff, E.; Urbonas, V. (2021). Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl COVID-19 metu: grėsmės ir galimybės ekosisteminiu požiūriu. Mokslo studija.

Jusienė, R.; Baukienė, E.; Breidokienė, R. (2021). Mokyklinio amžiaus vaikų elgesio ir emocinių sutrikimų rizika, vertinta Galių ir sunkumų klausimynu antrojo karantino dėl COVID-19 metu Lietuvoje.  Psichologija. DOI: 10.15388/Psichol.2021.43.

Baukienė, E.; Jusienė, R. (2020). Ikimokyklinio amžiaus vaikų miego sunkumų, emocinio reaktyvumo ir tėvų taikomos miego bei naudojimosi ekranus turinčiais prietaisais tvarkos sąsajos (2020). Psichologija. DOI: 10.15388/Psichol.2020.22.

Tyrimai

Projektinė veikla

Nacionaliniai projektai 

Ilgalaikis ekranų poveikis vaikų psichikos ir fizinei sveikatai.
Vykdymo laikotarpis: 2021-2022.

Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl COVID-19 metu: grėsmės bei galimybės ekosisteminiu požiūriu.
Vykdymo laikotarpis: 2020.

Šiuolaikinės informacinės technologijos ir mažų vaikų sveikata.
Vykdymo laikotarpis: 2017-2018.

KITA AKADEMINĖ VEIKLA

Mokslo renginiai

Pranešimai mokslinėse konferencijose (nuo 2016)  

Naudojimosi ekranus turinčiais IT prietaisais reikšmė 6-11 metų amžiaus vaikų vizualiniams -motoriniams bei regimosios atminties gebėjimams (Žodinis pranešimas).  
Pranešimas kartu su Breidokienė, R.; Jusienė, R. Lietuvos psichologų kongresas. 
2022.
DOI: 10.7220/9786094675133.

Vaikų savitvarda prie ekranų: ar ikimokyklinukų slopinančioji kontrolė leidžia numatyti jų naudojimąsi IT prietaisais po trejų metų? (Žodinis pranešimas).  
Pranešimas kartu su Rakickienė, L.; Jusienė, R.; Breidokienė, R. Lietuvos psichologų kongresas.
2022.
DOI: 10.7220/9786094675133.

The role of temperament in the relation between sleep problems and screen media use among preschoolers.
Pranešimas kartu su Jusienė, R. Prie-recorded oral presentation. APS Virtual Convention.
2021.

Ilgalaikė naudojimosi ekranais reikšmė ikimokyklinio amžiaus vaikų miego kokybei, atsižvelgiant į emocinį reaktyvumą bei  tėvų taikomą tvarką (Žodinis pranešimas).  
Pranešimas kartu su Jusienė, R. Lietuvos psichologų kongresas.
2021.

The role of negative emotionality in relationship between sleep problems and use of screen media among preschoolers.
Stendinis pranešimas kartu su Jusienė R., Praninskienė R., Lisauskienė L. Europos raidos psichologijos konferencijoje (ECDP).
Atėnai (Graikija). 2019.

Narystė

Redakcinėse mokslinių žurnalų kolegijose

Child & Youth Care Forum (CCAR).

Mokslo populiarinimo veikla

Ilgalaikis ekranų poveikis vaikų fizinei ir psichikos sveikatai.
Nuotolinis žodinis pranešimas ikimokyklinio ugdymo pedagogams.
[2022]

Ką šiuolaikinės technologijos reiškia vaiko sveikatai (Baukienė, E., Breidokienė R.).
Žodinis pranešimas. Paroda „Būkite sveiki“.
[2022]

Pokalbis-diskusija „Skaitmeninė karta: santykiai internete ir santykiai su internetu“, (2020).
Tiesioginiame eteryje internetu, Vasario 10 d. eteryje. Organizatorius:  Skaitmeninės etikos centras.
[2020]

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos