Jogaila Vaitekaitis

Apie

jogaila vaitekaitis 2021Prof. Asistentas, Mokslo darbuotojas


Dr. Jogaila Vaitekaitis, Vilniaus universiteto ugdymo mokslų instituto dėstytojas, patyręs edukologijos mokslininkas su turtinga mokymo ir tyrimų patirtimi. Savo pedagoginę kelionę pradėjęs mokytojo pareigose (8 m. pedagoginė patirtis) ją tęsia gavęs Edukologijos mokslų daktaro laipsnį 2023 m., apgynęs disertaciją "STEM ugdymas Lietuvoje: posthumanistinė perspektyva".

Jo tyrimų interesai yra platūs, nuo ugdymo turinio iki dirbtinio intelekto švietime. Vaitekaitis aktyvus tarpdiscipliniuose bendradarbiavimo projektuose, įskaitant dalyvavimą Horizonto projekte „MAMMOth" bei Lietuvos Mokslų Tarybos projekte „EFECTAS“.

Dr. Vaitekaitis yra pripažintos monografijos "(Ne)išmatuojamas švietimo efektyvumas ir našumas" bendraautorius ir toliau tyrinėja tokias naujas sritis kaip posthumanizmas ir transhumanizmas ugdyme, Dirbtinis intelektas švietime. Kaip darnaus vystymosi švietimo ekspertas dirbo organizacijoje "Diversity Development Group".

Mokslinių tyrinėjimų sritys: Ugdymo turinys; STEM ugdymas; Švietimo politika ir filosofija; Darnaus vystymosi švietimas; Tarptautiniai mokinių pasiekimų tyrimai; Globaliosios kompetencijos; Futuristinių mokyklų projektai; Ugdymas antropocene; Dirbtinis intelektas ir švietimas; Posthumanistinis ugdymas. 

Dėstomi dalykai: Švietimo politikos analizė; Profesinė savarankiška pedagoginė praktika; Ugdymas darniai plėtrai antropocene; Darnaus vystymosi švietimas. 

ORCID iD copy copy ORCID ResearchGate icon ResearchGate Google Scholar logo Google Scholar


Adresas
: Universiteto g. 9, 410 kab. LT-01513 Vilnius

 

Telefonas: +370 5 266 7625

El. paštas:

Priėmimo laikas: Iš anksto susitarus el. paštu, 410 kab.

Publikacijos

Publikacijos su VU prieskyra

Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos visos publikacijos


Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016)

Vaitekaitis, J. (2023). STEM Education in Lithuania: a Posthumanist Perspective (Doctoral dissertation, Vilniaus universitetas). URL

Duoblienė, L., Kaire, S., & Vaitekaitis, J. (2023). Education for the future: applying concepts from the new materialist discourse to UNESCO and OECD publications. The Journal of Environmental Education, 54(3), 213-224. URL

Kontrimienė, S., Duoblienė, L., Vaitekaitis, J., & Garbauskaitė-Jakimovska, J. (2023). The future is certain… or is it? Developing scenarios for the probable and desirable future of school. International Journal of Management and Applied Science.8 (9), pp. 56-64. URL

Duoblienė, L., Kontrimienė, S., Vaitekaitis, J., Garbauskaitė-Jakimovska, J. (2023). Lietuvos mokyklos ateities scenarijai: kas iš to? Acta Paedagogica Vilnensia, 50. URL

Vaitekaitis J. and Stumbrienė D. (2022) “Associations Between Global Competence and Right-Leaning Population: Evidence From PISA 2018 and European Social Survey”, Acta Paedagogica Vilnensia, 48, pp. 143-164. URL

Jakaitienė, A., Želvys, R., Raižienė, S., Dukynaitė, R., Stumbrienė, D., Vaitekaitis, J., Ringienė, L., Žilinskas, J., Žilinskas, A. (2022). „(Un)measurable effectiveness and efficiency of education“ [(Ne)išmatuojamas švietimo efektyvumas ir našumas]. Monograph. Vilnius: VU Publishing House. URL

Duoblienė, L., Vaitekaitis, J. Posthumanist approach to human/child-centered education. Journal of Futures Studies. 2021, first online. URL

Jakaitienė, A., Želvys, R., Vaitekaitis, J., Raižienė, S., & Dukynaitė, R. (2021). Centralised mathematics assessments of Lithuanian secondary school students: population analysis. Informatics in education, 20(3), 439-462. URL

Želvys, R., Raižienė, S., Vaitekaitis, J., Dukynaitė, R., & Jakaitienė, A. (2021). Centralised Lithuanian language and literature assessments of secondary school students: population analysis. Pedagogika, 2021, t. 141, nr. 1, p. 125-145. URL

Zelvys, R., Jakaitiene, A., Dukynaite, R., Vaitekaitis, J., Lipkeviciene, L., & Brazdeikis, V. (2021). Monitoring the Effectiveness of Secondary Education: Comparing the Results of Matura Examinations and 10th Grade National Assessment Examinations in Lithuania. In INTED2021 Proceedings (pp. 2700-2704). IATED. URL

Želvys R., Dukynaitė R., Vaitekaitis J. and Jakaitienė A. (2020) “Transformation Educational Goals into Performance Indicators in Lithuanian and International Education Policy”, Acta Paedagogica Vilnensia, 440, pp. 18-33. URL

Vaitekaitis, J. (2020). What labour market? A critical STEM supply shortage investigation: Lithuanian case. The Journal of Education, Culture, and Society, 11(2), 403-421. URL

Jakaitiene, A., Želvys, R., Dukynaitė, R., & Vaitekaitis, J. (2020). School location and student achievement: Results of Lithuanian maturity examinations in mathematics. In ICERI2020 Proceedings (pp. 2003-2003). IATED. URL

Vaitekaitis J. (2019) “STEM Education: From Sputnik to Girl Scouts”, Acta Paedagogica Vilnensia, 430, pp. 100-118. URL

Želvys, R., Dukynaitė, R., Vaitekaitis, J., & Jakaitienė, A. (2019). School leadership and educational effectiveness: Lithuanian case in comparative perspective. Management: journal of contemporary management issues, 24 (Special Issue), 17-36. URL

Želvys, R., Dukynaitė, R., & Vaitekaitis, J. (2018). Effectiveness and Eficiency of Educational Systems in a Context of Shifting Educational Paradigms. Pedagogika, 2018, t. 130, nr. 2, p. 32–45. URL

Vaitekaitis J. (2016) “Curriculum Changes in Lithuania: The Consequences of Globalization”, Acta Paedagogica Vilnensia, 370, pp. 18-34. URL

Tyrimai

Projektinė veikla

Nacionaliniai projektai

Bendrojo ugdymo mokyklos futuristinės projekcijos (S-MIP-20-58), Lietuvos Mokslų Taryba, 2020-2022.
Veikiau kaip projekto tyrėjas, analizuodamas ateities scenarijus ir tendencijas švietime.

ES šalių švietimo sistemų efektyvumo ir našumo analizė naudojant antrinius didelės apimties duomenis (EFECTAS) 2018-2022
Prisidėjau prie tyrimo, tiriančio švietimo sistemų optimizavimą, naudojant antrinę duomenų analizę.


Tarptautiniai projektai

Jaunimo savanorių švietėjų e. mokymo programa jauniems migrantams ir pabėgėliams (2020-2022), ERASMUS+KA203, Vokietija
Teikiau ekspertizę kaip jaunesnysis tyrėjas šiai programai, orientuotai į įtraukiantį švietimą.

Horizonto projektas MAMMOth (2022-2026)
Šiuo metu prisidedu prie šio projekto, kurio tikslas - mažinti dirbtinio intelekto diskriminaciją kuriant sąžiningumą ir teisingumą užtikrinantį dirbtinį intelektą.

Kita akademinė veikla

Mokslo renginiai

Pranešimai mokslinėse konferencijose (nuo 2016)

Vaitekaitis aktyviai dalyvauja mokslinėse konferencijose, kuriose dalijasi savo tyrimais. Išrinktos pranešimų prezentacijos:

  1. How Does a Future EU Citizen Look Like? (2021) - 9-oji Europos Švietimo konferencija (ECE2019), Londonas.
  2. Anthropocentrism in STEM Education (2020) - International Conference on Education, Culture, and Society.
  3. What Labour Market? STEM Education in Lithuania (2019) - International Conference on Education Policy in Cultural Contexts, Vilnius.
  4. Realities and Challenges of the 2030 Agenda for Sustainable Development (2019) - Mokslinė konferencija "Socialinis darbas ir 2030-ųjų Darnaus vystymosi darbotvarkė", Vilnius.
  5. STEM and the Labour Market (2019) - 3-oji Lietuvos edukologinių tyrimų asociacijos (LETA) konferencija, Klaipėda.
  6. „Sustainable development: education, inequalities and international migration on the spot” (2018) - International Conference on Migration, Sustainable Development, and Development Education. (2016) - Education Policy and Culture Conference, Vilnius.

Akademinės išvykos

Mokslinės stažuotės

  • Akademinis vizitas - stažuotė Utrechto universitete, Nyderlandai (prof. Rosi Braidotti kursas apie postžmogišką etiką ir ištvermę)
  • Doktorantūros vasaros mokykla - mišrių metodų tyrimų dizainas ir analizė, Liubliana (2020 m.)
  • Darnaus vystymosi švietimo mokymai, Liverpulio pasaulio centras
  • Mokymai apie darnaus vystymosi tikslų įgyvendinimą Europos universitetuose, Viena

Narystė

Profesinėse asociacijose

  • Švietimo ministerijos leidinio "Lietuva. Švietimas šalyje ir regionuose 2023 m." redakcinės komisijos narys
  • Lietuvos lytiškumo ugdymo tarybos narys (2023 m. - dabar)
  • Lietuvos Edukacinių tyrimų asociacijos narys (Ugdymo ir Švietimo filosofijos tinklo komitetas)
  • Ugdymo teorijos ir kultūros katedros narys

NVO ekspertų veikla

  1. Kritinio mąstymo ugdymo pamokos - - Parengtos ir įvairiose Lietuvos regionų mokyklose pravestos 36 pamokos apie klimato teisingumą (2021-2022 m.)
  2. "Kai susitinka istorijos" - Parengtos ir įvairiose Lietuvos regionų mokyklose pravestos 34 pamokos apie įvairovę ir toleranciją (2021-2022 m.)
  3. "InterCap" - Parengtas ugdymo turinys ir apmokyti universitetų dėstytojai migracijos, saugumo, darnaus vystymosi temomis (2019-2021 m.).
  4. "LoCaB" - Parengti ir pravesti mokymai apie darnaus vystymosi tikslų įgyvendinimą vietos lygmeniu (2018 m.)

Mokslo populiarinimo veikla

Pranešimai ir pasisakymai Lietuvos žiniasklaidoje

Vieši švietimo tyrimai ir analizė:

  1. Lietuvos švietimo sistemos būklės ir jos įtakos veiksnių modeliavimas - Švietimo naujienos
  2. Kaip Lietuvos vaikai mokosi lietuvių kalbos ir literatūros? PUPP ir VBE rezultatų analizė - Švietimo naujienos
  3. Kaip Lietuvos vaikai mokosi matematikos? PUPP ir VBE rezultatų analizė - Švietimo naujienos
  4. (Ne)išmatuojamas švietimo efektyvumas ir našumas - Švietimo naujienos
  5. Kai rodikliai tampa svarbesni nei tikslai - Švietimo naujienos

Apdovanojimai ir pripažinimai:

  1. Rektoriaus apdovanojimas MIF ir FsF mokslininkams už tarpdisciplininę publikaciją - VU Matematikos ir informatikos fakultetas
  2. Apdovanojimas už geriausią mokslo publikaciją - Švietimo naujienos

Nuomonės straipsniai ir komentarai:

  1. Jogaila Vaitekaitis: Neapykantos piramidė - ar kopiame aukštyn? - 15min.lt
  2. Po neįtikėtinų šalių sėkmės pavyzdžių - baisi realybė: to negalime praleisti pro akis - DELFI.lt žinių portalas
  3. "Tvarumas - daugiau nei atliekų rūšiavimas", Nr. 52, 2021 - Žurnalas "Savaitė"

Bendradarbiavimas:

  1. DDG ir ALF baigė trečiąjį "InterCap" projekto mokymą - diversitygroup.lt
  2. Parengta ataskaita Gairės DVT lokalizavimui: švietimas ir nelygybė - Lietuvos plėtros bendradarbiavimo platforma

Švietimo iniciatyvos ir inovacijos:

  1. Putinų gimnazija: apie klimato kaitą šiuolaikiškai - Švietimo naujienos
  2. Kritinio mąstymo ugdymas per neapykantos kalbos ir migracijos procesų analizę - Vilniaus Tuskulėnų gimnazija
  3. KRITINIO MĄSTYMO UGDYMAS PER NEAPYKANTOS KALBOS IR MIGRACIJOS PROCESŲ ANALIZĘ - Vilniaus šv. Jono Pauliaus II gimnazija
  4. Edukacinis projektas „Kai susitinka istorijos“ kelionės po Lietuvos mokyklas - Naujosios Akmenės Ramučių gimnazija

Vaizdo įrašai:

VU Filosofijos fakultetas, Consilium educationis seminaras „Ateities mokyklos scenarijai: šiandienos prognozės rytdienai“ - YouTube platforma VU Filosofijos fakultetas

Save

Save

Save

Save

Save

<hr />
<p><strong>Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016)</strong></p>
Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos