Sandra Kairė

Apie

Sandra KairėDocentė dr.
Ugdymo mokslų instituto direktorė


Sandra Kairė baigė socialinio darbo bakalauro ir edukologijos magistro studijas. 2018 metais apsigynė Edukologijos mokslų krypties daktaro disertaciją, kuri 2019 m. Lietuvos mokslų akademijos aukštųjų mokyklų jaunųjų mokslininkų ir doktorantų geriausių mokslinių darbų konkurse apdovanota pagyrimo raštu. VU Ugdymo mokslų institute dirba nuo 2017 metų, 2018 metais įgijo asistentės mokslinį laipsnį, o 2021 m. išrinkta Ugdymo mokslų instituto direktore.
Sandra Kairė aktyviai veikia mokslinių tyrimų srityje, kaip tyrėja yra dalyvavusi 6 tarptautinio lygio moksliniuose tyrimuose, yra atlikusi užsakomuosius tyrimus. Stažavosi Veronos, Aveiro, Haifos, Vakarų Sidnėjaus universitetuose.
Ji turi dešimt metų darbo neformaliojo ugdymo jaunimo srityje patirties. Šiuo metu aktyviai gilinasi į švietimo ateities sritį siejant su antropoceno vaikų, klimato krizės ir ugdymo tematikomis.

Mokslinių tyrinėjimų sritys: Tarpkultūrinis ugdymas, mokymasis per patyrimą, jaunimo aktyvizmas ir ugdymas, antropoceno vaikai ir jų mokymasis, vizualumas ir ugdymas, fenomenologiniai ir vaizdu grįsti tyrimai edukologijoje.

Dėstomi dalykai: Medijų kultūra ir ugdymo technologijos, Tarpkultūrinis ugdymas, Suaugusiųjų ugdymas ir saviugda, Vizualumas šiuolaikiniame ugdyme, Edukologinių tyrimų metodologija (fenomenomenologinių ir vaizdu grįstų tyrimų dalis).

ORCID iD copy copy ORCID ResearchGate icon ResearchGate


Adresas
: Universiteto g. 9, 01513 Vilnius, 404 kab.

Telefonas: +370 5 266 7625

El. paštas:

Priėmimo laikas: pirmadieniais ir trečiadieniais 12.00-14.00.

Publikacijos

Publikacijos su VU prieskyra

Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos visos publikacijos


Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016)

Kairė S. (2021) Ugdymas antropoceno epochoje: nuo teoretikų iki klimato kaitos aktyvistų // Acta Paedagogica Vilnensia, 47, p. 10-24. DOI: https://doi.org/10.15388/ActPaed.2021.47.1

Duoblienė, L. Zaleskienė, I., Kairė, S. (2021). Social responsibility through the lens of agenda for cultural literacy learning: analyses of national education policy documentation // Dialogue for intercultural understanding: placing cultural literacy at the heart of learning / editors: Fiona Maine, Maria Vrikki. Cham: Springer, 2021. ISBN 9783030717773. eISBN 9783030717780. p. 27-45. DOI: 10.1007/978-3-030-71778-0

Kairė S. (2021). Maxo van Maneno praktikos fenomenologijos santykis su edukologija ir filosofija // Problemos, 99, 118-130. https://www.zurnalai.vu.lt/problemos/article/view/23919.

Duoblienė, L. Kairė, S., Zaleskienė, I. (2020). Is social responsibility present in the agenda of the national educational policy documentations? View from a DIALLS // Acta paedagogica Vilensia. Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla. ISSN 1392-5016. eISSN 1648-665X. 2020, t. 45, p. 10-29. DOI: 10.15388/ActPaed.45.1.

Kairė, S. (2017). We are on the same boat, but still I am from another culture: the lived experiences of learning in groups // Encyclopaideia. Journal of Phenomenology of Education, XXI(47), 29–48. DOI: 10.6092/issn.1825-8670/6946.

Kairė S. (2016). Significant artifacts in schools: teacher and pupil perspectives // Journal of Education Culture and Society, 2, p. 131-149. DOI: https://doi.org/10.15503/jecs.v6i2.31

Tyrimai

Projektinė veikla

Nacionaliniai projektai

Mes kylame kaip vandenynas: besimokančio asmens santykis su ugdymu antropoceno epochoje. Podoktorantūros stažuotė. Projekto Nr. 09.3.3-LMT-K-712-19-0162. Mokslinis vadovas: doc. dr.Irena Stonkuvienė.
Podoktorantūros stažuotoja. Vykdymo laikotarpis: 2020-2022.

Bendrojo ugdymo mokyklos futuristinės projekcijos (S-MIP-20-58). Lietuvos mokslo taryba.
Mokslo darbuotoja. Vykdymo laikotarpis: 2020-2022.

Terpių teorija: filosofinės aplinkodairos edukacijos prielaidos (Nr. S-MIP-22-63). Lietuvos mokslo taryba (LMTLT).
Mokslo darbuotoja. Projekto vadovas: prof. dr. Kristupas Sabolius. Vykdymo laikotarpis: 2023-2025.  
 


Tarptautiniai projektai

Youth Volunteer Educators e-learning Program for young migrants and refugees (ERASMUS+KA203, 2019-3-DE04-KA205-018805, Vokietija).
Vilniaus universiteto komandos koordinatorė ir tyrėja. Vykdymo laikotarpis: 2020-2022.

Inovatyvus mokytojų ugdymas taikant personalizuoto mokymosi koncepciją. ERASMUS+KA203 aukštojo mokslo strateginių partnerysčių projektas, 2018-1-LT01-KA203-046979.
Vykdytoja. Vykdymo laikotarpis: 2019.

Dialogas ir argumentavimas, ugdant kultūrinį raštingumą mokyklose (DIALLS). Horizon2020.
https://bit.ly/3X3TSbf
Jaunesnioji tyrėja. Vykdymo laikotarpis: 2018-2019.

Užsakomieji tyrimai

Užsakomieji tyrimai (nuo 2016)

Europos Sąjungos programos „Europos solidarumo korpusas“ (į gyvendinamų solidarumo projektų Lietuvoje poveikio tyrimas).
Tyrėja ir leidinio rengėja (su S. Zaidova). Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra. 2020-2021.

Elektroninės Lietuvos kultūros paveldą aktualizuojančios priemonės "Mokykis apie Lietuvą" turinio parengimas.
Svetainės edukacinio turinio tyrimo ir turinio sukūrimo koordinatorė. Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka. 2020-2021.

Nacionalinis tyrimas apie savanorystę Lietuvoje.
Nacionalinio tyrimo rengėja. NVO Social Breeze, 2019 05-2019 12.

Tarptautinis lyginamasis Erasmus+ strateginių partnerysčių KA2 projektų poveikio tyrimas [International comparative research on the impact of Key Action 2: Cooperation for innovation and the exchange of good practices].
Tyrimo Lietuvoje rengėja, įgyvendintoja, tyrimo ataskaitos rengėja. Europos tyrėjų tinklas “Research-based Analysis and Monitoring of European Youth Programmes”, RAY, Austrija. 2019 05-09.

Kita akademinė veikla

Pareigos

Nuo 2021 iki dabar: Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslų instituto direktorė.

Nuo 2021 iki dabar: VU Filosofijos fakulteto Atitikties mokslinių tyrimų etikai komiteto narė.

Nuo 2021 iki dabar: VU Edukacinių iniciatyvų vertinimo komisijos narė.

Nuo 2022 iki dabar: Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslų instituto docentė.

Mokslo renginiai

Konferencijų organizavimas

„Kodas – Jaunimas“.
Tarptautinė mokslinė-praktinė konferencija.
Mokslinio-organizacinio komiteto narė. 2018 11 15 Vilniaus universitetas, Vilnius.

„Education policy and culture: consistent and radical transformations“.
Tarptautinė mokslinė konferencija.
Organizacinio komiteto narė. 2016 10 21-22 Vilniaus universitetas (Ugdymo mokslų institutas), Vilnius. 


Pranešimai mokslinėse konferencijose (nuo 2016)

"Like the Ocean we Rise": learner-education-non-human Relation in the Anthropocene (Online ; žodinis pranešimas).
Tarptautinė Europos edukologinių tyrimo asociacijos mokslinė konferencija „ Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations“,
Ženeva (Šveicarija). 2021 09 06-10.

Antropoceno vaikai ir humanistinė pedagogika: įmanoma? (žodinis pranešimas).
Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos (LETA) nacionalinė konferencija ,,Mokslinis pilietiškumas neapibrėžtame pasaulyje“.
2021 10 08-09.

The Anthropocene in Educational Discourse: from academic insights towards official documentation (Online ; pranešimas).
Pranešimas kartu su Duobliene L. Vaitiekaičiu J. Tarptautinė konferencija EDULEARN 2020.
(Ispanija). 2021 07 05-06.

Youth activism and education in the epoch of Anthropocene: formation of ecohumanism or learning to suvive? (Online ; žodinis pranešimas).
Tarptautinės tarpkultūrinio ugdymo asociacijos tarptautinė mokslinė konferencija „Intercultural Education in an Age of Information and Disinformation“.
Tel Avivas(Izraelis). 2021 06 27-30.

Antropoceno vaikų santykis su ugdymu: mokymasis išgyventi (plenarinis pranešimas).
IV-oji Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos (LETA) nacionalinė konferencija.
2020 10 09.

Apie kitus? Ir apie save! (žodinis pranešimas).
Tarpkultūrinio mokymosi savitumas tarptautinės savanorystės metu. Darbo su jaunimu forumas „Ateik. Išgirsk, Dalinkis“, organizuota Jaunimo Reikalų departamento prie SADM.
2020 09 17.

Ar užtenka mokantis veikti? Patirtinis mokymasis ir naujosios medijos (žodinis pranešimas).
Ateities studijos: naujosios technologijos ir paradigmos, organizuota VU Tech Hub. 
2020 02 26.

Kas yra neformalusis ugdymas? (žodinis pranešimas).
Nacionalinė konferencija Kokybiškas švietimas visiems, organizuota Nacionalinio VNO švietimo tinklo.
2019 12 13.

Neformaliojo ugdymo organizavimas bibliotekoje: nuo bendruomenės telkimo iki mąstymo modeliavimo (žodinis pranešimas).
Nacionalinė bibliotekininkų konferencija Biržiškos skaitymai 2019.
Vilnius (Lietuva). 2019 12 02.

Between transformation and stagnation: liminality of intercultural learning in culturally diverse groups (žodinis pranešimas).
Tarptautinės tarpkultūrinio ugdymo asociacijos tarptautinė mokslinė konferencija Another Brick in the Wall: Rethinking Education,
Amsterdamas (Olandija). 2019 11 10-15.

About oneself and others: intercultural learning of young people during learning mobility (žodinis pranešimas).
Tarptautinė praktinė-mokslinė konferencija „Kodas – Jaunimas“,
Vilniaus universitetas, Vilnius (Lietuva). 2018 11 15.

Kultūrinio raštingumo apraiškos švietimo politikos dokumentuose: tyrimo rezultatai.
Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos (LETA) nacionalinė konferencija „Ugdymas ir švetimas žmogus gerovei”
Kaunas (Lietuva). 2018 11 12.

Significant artifacts in Lithuanian schools: perspectives teachers and pupils (žodinis pranešimas).
International conference Education policy and culture: consistent and radical transformations.
Department of Educational Sciences, Vilnius university, Vilnius (Lietuva). 2016 10 21-22.

“We came for the same purpose and left our cultures behind“: lived experiences of learning in culturally diverse groups (žodinis pranešimas).
Phenomenology of Practice in Practice. Tarptautinė tarpdisciplininė konferencija Conference of Phenomenological Research in Human Sciences.
Kolpingo kolegija, Kaunas (Lietuva). 2016 09 23-24.

“We are on the same boat, but I am from another culture”: Lived Experiences of Learning in Culturally Diverse Groups During Volunteering Abroad (žodinis pranešimas).
Tarptautinė mokslinė konferencija Mobilities, Transitions, Transformations - Intercultural Education at the Crossroads.
Eotvos Lorand Universitetas, Budapeštas (Vengrija). 2016 09 05-09.

Akademinės išvykos

Mokslinės stažuotės

2016 m. Erasmus stažuotė Veronos universitete, Italijoje (gegužė-rugpjūtis).

2017 m. Erasmus stažuotė Haifos universitete, Israelyje (vasaris-gegužė).

2021 m. Stažuotė Vakarų Sydnėjaus universitete.

2022 m. Mokslinė stažuotė Vakarų Sidnėjaus universitete, Australija (gegužės 14 – birželio 6). 

2022 m. Mokslinė stažuotė Katanijos universitete, Italijoje (lapkričio 3 – gruodžio 2).

Narystė

Profesinėse asociacijose

Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos (LETA) narė.

nuo 2021 m. – Tarptautinio tyrėjų tinklo „Planetary wellbeing and human learning group“ (Institute for Interdisciplinary Research into the Anthropocene) narė. Australija, tinklo koordinatorė prof. dr. Margaret Somerville, Vakarų Australijos universitetas. Bendradarbiavimas su tinklo nariais įgyvendinant podoktorantūros stažuotės tyrimą ugdymo antropoceno epochoje srityje.

Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūros mokymų vadovų neformaliojo ugdymo srityje tinklo narė.

2021-2027: Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūros „Erasmus+ jaunimo srities“ narė.

2021-2027: „Europos solidarumo korpuso“ projektų atrankos komiteto narė.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija. Įgyvendinamo tarptautinio projekto „Erasmus+“ Teaching to Be Lietuvos mokyklose patariamosios komisijos narė.

 

Redakcinėse mokslinių žurnalų kolegijose

Mokslinio žurnalo Acta Paedagogica Vilnensia atsakingoji sekretorė.

Mokslo populiarinimo veikla

Interviu

Artėja mokslo metai, o situacija – švelniai tariant gluminanti: mokytojų trūkumas – žymiai didesnis, nei buvo prognozuota (Žinių portalas DELFI.lt).
https://bit.ly/3Jo1e3m [2022.07.29] 

LRT Aktualijų studija. Kaip sumažinti mokytojų deficitą? (Žinių portalas LRT.lt. Pokalbių laida: „LRT Aktualijų studija“).
https://bit.ly/3BhfdWU [2022.07.22]

Mokymasis gamtoje ir iš gamtos (Žinių portalas LRT.lt. Pokalbių laida: „Vienkartinė planeta“).
https://bit.ly/3OlkEXA [2021.04.19]

Vienkartinė planeta. Jauni klimato aktyvistai ir mokykla (Žinių portalas LRT.lt. Pokalbių laida: „Vienkartinė planeta“).
https://bit.ly/3v1alBb [2020.11.23]

Pranešimai ir pasisakymai Lietuvos žiniasklaidoje

Kūrybingumo mokykla. Kaip pakeisti mokyklą? (Žinių portalas LRT.lt. Pokalbių laida: „Kūrybingumo mokykla“)
https://bit.ly/3I0Pg0f [2023.04.23]

Žmogus ir aplinka: vertybinio pokyčio iššūkiai ugdymui (Naujienų portalas BNS.lt).
https://bit.ly/3UyTaCr [2023.04.07]

Ugdymas antropoceno epochoje: ko galime išmokti iš jaunų klimato aktyvistų patirčių? (Naujienų portalas bernardinai.lt)
https://bit.ly/3FulX4P [2023.03.02]

Laukia nacionalinė katastrofa: skaičiuojama, kad trūks 4000 profesionalų (Naujienų portalas tv3.lt).
https://bit.ly/3zQiIlN [2022.08.01]

Dėl mokytojų trūkumo – aliarmas, tačiau statistika kol kas šlubuoja (Žinių portalo YouTube kanalas 15min.lt).
https://bit.ly/3oKYaF0 [2022.07.29]

Situacija dėl pedagogų trūkumo prastėja žymiai greičiau nei buvo prognozuota (Naujienų portalas Respublika.lt).
https://bit.ly/3PzMf8H [2022.07.21]

Kritika dėl pedagogų trūkumo: pasigendama nuoseklios pedagogikos studentų pritraukimo sistemos (Žinių portalas LRT.lt.).
https://bit.ly/3PwK0Dh [2022.07.21]

Situacija dėl pedagogų trūkumo prastėja greičiau nei buvo prognozuota (Naujienų portalas BNS.lt).
https://bit.ly/3RIAQFn [2022.07.20]

VU dėstytoja ir studentė: ryšys su mokytojais turi labai daug reikšmės renkantis pedagogo kelią (Naujienų portalas elta.lt).
https://bit.ly/3Mtu8z1 [2022.05.30]

Edukologijos mokslų daktarė Sandra Kairė: turime mokytis prisitaikyti prie ateities neapibrėžtumo (Žinių portalas LRT.lt.).
https://bit.ly/3aNifY9 [2022.03.21]

Kokią vertę kuria mokykla? (Nacionalinė švietimo agentūra „Švietimonaujienos.lt“).
https://bit.ly/3zg5crn [2021.02.08]

Vaizdo įrašai

Kūrybingumo mokykla. Antropocenas – žmogaus epocha (Žinių portalas LRT.lt. Pokalbių laida: „Kūrybingumo mokykla“).
https://bit.ly/3UwUPZl [2023.04.02]

Šeštasis nacionalinis švietimo lyderystės forumas, „Kokią vertę kuria mokykla?“ (YouTube kanalas LYDERIŲ LAIKAS).
https://bit.ly/3vCx7zx (1:07:00) [2021.01.27]

Swallow Space, Vartotini žodžiai / Glossary. Sandra Kairė pasakoja apie meno aktualumą ugdyme (YouTube kanalas Swallow Space).
https://bit.ly/3IS1bN2 [2021]

VU Filosofijos fakultetas, Consilium educationis seminaras „Ateities mokyklos scenarijai: šiandienos prognozės rytdienai“ (YouTube kanalas VU Filosofijos fakultetas).
https://bit.ly/3ctTm47 [2021.05.24]

Kūrybingumo mokykla, Ar gali būti, kad kalėjimas išlaisvina? (YouTube kanalas Kūrybingumo mokykla).
https://bit.ly/3PGF2U9 (03:48) [2020]

Reikšmingiausi pasiekimai

Nacionaliniai ir tarptautiniai apdovanojimai

Kairė S. (2018). Mes vienoje valtyje, bet aš vis tiek iš kitos kultūros: išgyvenimai mokantis daugiakultūrėse grupėse mobilumo metu. Daktaro disertacija. Vilnius: Vilniaus universitetas. 2019 m. Lietuvos mokslų akademijos aukštųjų mokyklų jaunųjų mokslininkų ir doktorantų geriausių mokslinių darbų konkurse apdovanota pagyrimo raštu.

Zaleskienė, L. Duoblienė, dr. I. Stonkuvienė, dr. S. Kairė, V. Juškienė, D. Valančienė, D. Eigminienė, R. Badaukienė (Filosofijos fakultetas, Ugdymo mokslų institutas) tarptautinis mokslinis projektas: "Dialogue and argumentation for cultural literacy learning in schools" (DIALLS) 2018-2021. Programa: EC Horizon 2020 CULT-COOP03-2017-Cultural literacy of young generations in Europe. 2019 m. VU mokslininkų skatinimo už reikšmingus mokslo pasiekimus konkurso apdovanojimas už tarptautinį mokslinį projektą.

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos