Projekto uždaviniai:
1. Padėti jaunimui suvokti, kad kultūrinio raštingumo ugdymąsis, kuriant dialogą ir argumentuojant savo nuomonę yra būtinas Europos tapatybei, kultūroms ir įvairovei geriau suprasti. Todėl bus:
- kuriama „Kultūrinio raštingumo ugdymo(si) Programa“ (Cultural Literacy Learning Programme, CLLP),
- organizuojamos betarpiškos ir virtualios mokinių diskusijos įvairiose Europos šalyse/partnerėse, daromi šių diskusijų audio/video įrašai,
- kuriamas atviros prieigos įrašų transkripcijų rinkinys.
2. Pateikti kultūrinio raštingumo ugdymo(si) mokyklose gaires, sukuriant:
- „Kultūrinio raštingumo ugdymosi pažangos skalę“ (Scale of Progression for Cultural Literacy Learning, SPCLL),
- testuoti šią Skalę kaip diagnostinį instrumentą, matuojant dialogo ir argumentavimo poveikį mokinių kultūrinio raštingumo pažangai.
3. Skatinti jaunų žmonių kultūrinės tapatybės formavimąsi, kuriant kulūrinį diskursą ir atliekant kūrybinius darbus (artefacts), kuriant:
- „Mokinių kultūrinio raštingumo Manifestą“,
- virtualią mokinių kūrybinių darbų Galeriją.
Projekto dalyviai
Projektui vadovauja Kembridžo universiteto Ugdymo mokslų fakultetas (projekto vadovė dr. Fiona Maine).
Lietuvoje projektą vykdo VU Ugdymo mokslų instituto darbuotojai ir projekto tyrėjai (nacionalinė koordinatorė dr. Irena Zaleskienė):
prof. dr. Irena Zaleskienė – vyriausioji mokslo darbuotoja, prof. dr. Lilija Duoblienė – vyriausioji mokslo darbuotoja, dr. Irena Stonkuvienė – vyresnioji mokslo darbuotoja, Vaiva Juškienė – jaunesnioji mokslo darbuotoja, Daina Valančienė – projekto tyrėja, Dainora Eigminienė – projekto tyrėja, Ramunė Badaukienė – projekto tyrėja.
Projekto partneriai:
• Faculty of Social Sciences and Humanities/Universidade Nova de Lisboa.
• Centre National de la Recherche Scientifique /Telecom ParisTech.
• Department of Music, Art and Culture Studies/ University of Jyväskylä.
• Faculty of Psychology/University of Münster.
• Institute of Educational Sciences/University of Vilnius.
• Developmental and Educational Psychology Department/University of Barcelona.
• Department of Education/University of Nicosia.
• School of Education/The Hebrew University of Jerusalem.
Projektas vykdomas bendradarbiaujant su ugdymo institucijomis:
Vilniaus Šv. Kristoforo gimnazija;
Elektrėnų versmės gimnazija;
Vilniaus Ąžuolyno progimnazija;
Vilniaus Sausio 13-osios progimnazija;
Mažeikių Ventos progimnazija;
Vilniaus Šiaurės Licėjaus pradinė mokykla;
Vilniaus Aukštyn kojom vaikų darželis.
Projekto viešinimas
Mažeikių „Ventos“ progimnazija – viena iš aktyviausių EK Mokslo ir inovacijų programos HORIZON 2020 projekto dalyvių
Pirmajame projekto etape Mažeikių „Ventos“ progimnazijos komanda (direktorė ir Vilniaus universiteto tyrėja Ramunė Badaukienė, anglų kalbos mokytojos – Lina Čepauskienė ir Reda Kurčinskienė, istorijos mokytoja Justina Padskočienė, etikos mokytoja Algyra Milieškienė) kartu su kitų Lietuvos ir Portugalijos mokytojų komandomis kuria inovatyvius 15 pamokų scenarijus 14–15 metų mokiniams, panaudojant betekstines knygeles ir bežodinius filmukus.
Skaityti daugiau
1-asis DIALLS naujienlaiškis
Kultūrinio raštingumo ugdymo/si mokyklose projektas (Dialogue and Argumentationfor Cultural Literacay Learning in Schools) yra skiriamas ugdymo turinio atnaujinimui ne tik Lietuvoje. Projekte (2018-2021), kuriam vadovauja Kembridžo universitetas, dalyvauja Suomijos, Ispanijos, Prancūzijos, Kipro, Vokietijos, Portugalijos, Izraelio ir Lietuvos universitetai.
Bendradarbiaujant tarptautinei ir tarpdisciplininei filosofijos, sociologijos, psichologijos ir edukologijos tyrėjų ir pedagogų komandoms projekto dalyviai siekia padėti mokiniams ugdytis kultūrinį tarpusavio supratimą, naudojant dialogo ir argumentavimo metodiką formaliojo ugdymo(si) procese, sudaryti mokiniams galimybes reikšti savo nuomonę apie kultūrinius reiškinius ne tik betarpiškose (“face-to face”), bet ir virtualiose aplinkose (discussion platform).
Naujienlaiškis
%MCEPASTEBIN%