Profesinės kvalifikacijos tobulinimas

PODIPLOMINIŲ STUDIJŲ PROGRAMOS

Psichodinaminė vaikų ir paauglių psichoterapija: bazinis lygis

Neformaliųjų studijų programa

Psichodinaminės vaikų ir paauglių psichoterapijos (bazinio lygio) programa skirta specialistų (psichologų ir gydytojų) kvalifikacijos kėlimui ir profesiniam mokymui. Jos tikslas yra suteikti pagrindinių vaikų ir paauglių psichodinaminės psichoterapijos teorinių ir praktinių žinių bei ugdyti atitinkamus įgūdžius specialistams, dirbantiems su vaikais ir paaugliais, ir parengti juos gilesnėms psichodinaminės vaikų ir paauglių psichoterapijos studijoms siekiant vaikų ir paauglių psichoterapeuto kvalifikacijos. Psichodinaminės vaikų ir paauglių psichoterapijos bazinio lygio programą sėkmingai baigė jau keturios laidos programos dalyvių.

Programos metu suteikiama žinių apie vaikų psichodinaminę raidą, diagnostiką, programoje išdėstomi pagrindiniai psichodinaminės psichoterapijos teoriniai principai bei metodai. Asmeninis patyrimas mažose grupėse bei supervizuojama ankstyvųjų santykių stebėjimo praktika parengia sėkmingam darbui su vaikais, paaugliais ir jų šeimomis. Pagrindinis praktinis patyrimas ir grupinės supervizijos yra skiriamos atvejų analizei – raidos psichodinamikos supratimui, gebėjimui aprašyti, numatyti intervencijų ir/ar prevencijų kryptis.

Sėkmingai pabaigus programą studijas galima tęsti 3 metų trukmės Psichodinaminės vaikų ir paauglių psichoterapijos kvalifikacinio lygio programoje.

Studijos vyksta sesijiniu būdu ketvirtadieniais-šeštadienias vidutiniškai kartą per mėnesį. Programos apimtis: 2 metai, 14 sesijų.

Bazinis programos lygis baigiamas išlaikius baigiamąjį egzaminą bei pateikus ir apginus atvejo analizę (psichodinaminė diagnostika).

Reikalavimai stojantiesiems:

1) gydomosios medicinos arba psichologijos nuosekliųjų studijų baigimo diplomas (magistro laipsnis arba vientisosios studijos, prilyginamos magistro laipsniui); 2) profesinė patirtis ir praktinis darbas – vaikų sveikatos (fizinės ir / arba psichikos) priežiūros paslaugų teikimo srityje.

Norintieji studijuoti šioje programoje turi pateikti gyvenimo aprašymą, motyvacinį laišką ir prašymą studijuoti. Apie naujai renkamas grupes skelbiama KMC puslapio naujienose, taip pat galima teirautis el. paštu .

Programą vykdo Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto Psichologinio konsultavimo ir mokymų centras

Psichodinaminė vaikų ir paauglių psichoterapija: kvalifikacinis lygis

Neformaliųjų studijų programa

Psichodinaminės vaikų ir paauglių psichoterapijos (kvalifikacinio lygio) programa skirta specialistų (psichologų ir gydytojų), jau susipažinusių su psichodinaminėmis raidos teorijomis ir gebančių šias žinias taikyti vertinant vaikų ir paauglių psichologinius sunkumus, taip pat žinančių pagrindinius psichodinaminės psichoterapijos principus, kvalifikacijos kėlimui ir profesiniam mokymui.

Pagrindinis programos tikslas yra mokyti psichodinaminės psichoterapijos technikų taikymo gydant vaikus ir paauglius su įvairiais elgesio ir emociniais sutrikimais, o taip pat darbo su jų tėvais/globėjais metodų. Programa siekiama toliau gilinti psichodinaminės raidos psichologijos ir psichopatologijos žinias, formuoti psichodinaminės psichoterapijos proceso eigos ir dinamikos supratimą, gebėjimą atpažinti, reflektuoti ir analizuoti terapijoje vykstančius procesus ir jų dinamiką, numatyti ir planuoti terapijos etapus.

Programos apimtis: 3 metai.

Kvalifikacinis programos lygis baigiamas išklausius teorines paskaitas, baigus prižiūrimąją terapiją, surinkus minimalų privalomą asmeninio psichoterapinio patyrimo valandų skaičių bei apgynus baigiamąjį darbą.

Reikalavimai stojantiesiems:

1) gydomosios medicinos arba psichologijos nuosekliųjų studijų baigimo diplomas (magistro laipsnis arba vientisosios studijos, prilyginamos magistro laipsniui); 2) profesinė patirtis ir praktinis darbas – vaikų sveikatos (fizinės ir / arba psichikos) priežiūros paslaugų teikimo srityje; 3) Psichodinaminės vaikų ir paauglių psichoterapijos bazinio lygio programos arba Individualios psichodinaminės psichoterapijos bazinio lygio programos baigimo* pažymėjimai.

* Baigusieji šią programą turi išklausyti išlyginamąjį dalyką (privalomą Psichodinaminės vaikų ir paauglių psichoterapijos bazinio lygio programoje) – Ankstyvųjų santykių psichodinamika bei parengti ir apginti kūdikio stebėjimo atvejo analizę.

Norintieji studijuoti šioje programoje turi pateikti gyvenimo aprašymą, motyvacinį laišką ir prašymą studijuoti. Apie naujai renkamas grupes skelbiama KMC puslapio naujienose, taip pat galima teirautis el. paštu .

Programą vykdo Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto Psichologinio konsultavimo ir mokymų centras

Vaikų ir paauglių piešinių psichodinaminis interpretavimas

Neformaliųjų studijų programa

Vaikų ir paauglių piešinių psichodinaminio interpretavimo programa skirta sveikatos priežiūros ir ugdymo specialistams, dirbantiems su vaikais. Jos metu bus mokoma naudoti vaikų piešinių interpretavimą kaip pagalbinę psichodiagnostinę priemonę, analizuoti pagrindinius reikšminius ženklus vaikų ir paauglių piešiniuose, dirbti su vaikų piešinių metodais.

Šis kursas parengtas kaip psichodiagnostinė laboratorija (integruojant teorines žinias su praktiniu jų taikymu atliekant užduotis), kurioje, remiantis gelmių psichologija, mokoma atskirti reikšminius ženklus vaikų ir paauglių piešiniuose. Pasitelkiant piešinius, stengiamasi suvokti ryšį, kuris sieja vaikų ir paauglių gebėjimą kurti (piešti) su pasąmonės emocijomis. Seminarų metu kurso dalyviai yra supažindinami su įprastomis vaikų ir paauglių raidos būsenomis: konfliktais, nerimu, fobijomis, agresyviu elgesiu ir kitais sutrikimais bei jų raiška piešiniuose.

Programos apimtis: 1 metai.

Reikalavimai stojantiesiems: psichologijos bakalauro laipsnis arba jam prilygstantis, taip pat gali dalyvauti psichiatrai bei psichoterapeutai.

Norintieji studijuoti šioje programoje turi pateikti prašymą studijuoti bei išsilavinimą patvirtinančius dokumentus. Apie naujai renkamą grupę skelbiama KMC puslapio naujienose, taip pat galima teirautis el. paštu .

Programą vykdo Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto Psichologinio konsultavimo ir mokymų centras

Klinikinė psichoanalizė

Klinikinės psichoanalizės studijų programa skirta psichoterapeutų kvalifikacijos kėlimui ir profesiniam mokymui. Klinikinės psichoanalizės mokymo programa siekiama suteikti besimokančiajam gebėjimą individualiai pažvelgti į atskiro paciento ar kliento problemas, bendradarbiauti su pacientu terapinėje aplinkoje, skatinti asmenines paciento įžvalgas bei brandų savarankiškumą.

Teorijos studijomis suteikiama žinių apie skirtingas psichoanalizės mokyklas ir jų metodus. Mokomoji analizė suteikia galimybę patirti gilias emocines būsenas bei panaudoti šią asmeninę patirtį darbe su analizuojamaisiais. Pagrindinis praktinis patyrimas ir individualios supervizijos yra skiriamos atvejų analizei - psichodinamikos supratimui, gebėjimui naudoti intersubjektyvius fenomenus klinikinėse situacijose, gebėjimui tinkamai naudoti įvairias intervencijas bei interpretacijų formas, dirbti su priešinimusi, numatyti ir įveikti galimus sunkumus.

Klinikinės psichoanalizės studijos itin svarbios specialistams, mokantiems psichoterapijos, konsultuojantiems bei supervizuojantiems kolegas, dirbančius psichikos sveikatos paslaugų sektoriuje. Gilus psichoanalizės metodo išmanymas suteikia galimybę dirbti su tokiais pacientais, kurių psichikos sutrikimai buvo laikomi negydytinais psichoterapija.

Programa sudaryta atsižvelgiant į Tarptautinės psichoanalizės asociacijos (TPA) mokymo standartus bei atitinka Europos psichoterapijos asociacijos reikalavimus. Ji suderinta su TPA Laiduojančiu komitetu. Programa atitinka Lietuvoje veikiančių psichoterapijos draugijų išsilavinimui keliamus reikalavimus.

Teorijos studijų trukmė: 4 metai.

Klinikinės psichoanalizės programa baigiama išklausius privalomą programą bei pateikus ir apginus baigiamąjį darbą (psichoanalizės taikymas atskiram pacientui).

Reikalavimai stojantiesiems:

1) gydomosios medicinos arba psichologijos nuosekliųjų studijų baigimo diplomas (magistro laipsnis arba vientisosios studijos, prilyginamos magistro laipsniui); 2) profesinė patirtis, praktinis darbas – sveikatos (fizinės ir/arba psichikos) priežiūros paslaugų teikimas, asmeninė analizė (t.y. kandidatas Klinikinės psichoanalizės studijoms jau turi dalyvauti asmeninėje analizėje).

Daugiau informacijos mūsų tinklapyje www.psichoanalitikai.lt

Programą vykdo Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto Psichologinio konsultavimo ir mokymų centras kartu su Vilniaus psichoanalitikų draugija.

Psichoanalitinės psichoterapijos mokymo programa

Psichoanalitinės psichoterapijos mokymo programa (toliau - PPMP) sudaryta remiantis Europos Pschoanalitinės Psichoterapijos Federacijos standartais, skirta asmenims turintiems universitetinį psichologijos magistro arba medicinos gydytojo diplomą, specialistų (psichologų ir gydytojų) profesiniam mokymui.

Pagrindinis PPMP programos tikslas yra  psichoanalitinės psichoterapijos žinių bei praktinių įgūdžių suteikimas, ruošimas kvalifikuotai dirbti psichoterapinį darbą. PPMP siekia suteikti gilesnių žinių apie psichoanalitinę paradigmą, jos sąvokas, siekia ugdyti psichoanalitinį asmenybės suvokimą, padėti pagrindus dabartiniam ir ypač vėlesniam šių teorinių žinių pritaikymui praktikoje.

Teorijos studijų trukmė: 4 metai.

Reikalavimai stojantiesiems: Psichologijos magistro laipsnis arba medicinos magistro laipsnis, gydytojo kvalifikacija.

Daugiau informacijos rasite čia

PSICHOLOGIJOS MAGISTRANTŲ PRAKTINIŲ ĮGUDŽIŲ LAVINIMAS

2020 metų rudenį VU Sveikatos ir sporto centras (SSC) kartu su VU Konsultavimo ir mokymų centru (KMC) pristatė naujieną Sveikatos laboratoriją, - kurioje, pasitelkus Filosofijos fakulteto Sveikatos psichologijos magistro programos studentus ir Medicinos fakultelto Sveikatos mokslų instituto studentus, teikiamos nemokamos individualios sveikatos stiprinimo konsultacijos VU bendruomenei.

Šį rudenį Sveikatos laboratorijoje siūlomos trijų tipų konsultacijos gyvai arba nuotoliniu būdu siekiantiems sveikiau gyventi, integruoti sveikatai naudingą elgesį į savo gyvenimą, turintiems klausimų dėl tinkamo sporto, pratimų ar krūvio pasirinkimo, ieškantiems motyvacijos kaip keisti savo įpročius bei norintiems bendrai pagerinti ne tik savo sveikatą, bet ir savijautą.

Sveikatos laboratorijoje šiuo metu siūlomi šie nemokami individualūs užsiėmimai:

SL bendras

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projektas bendrai finansuojamas Sporto rėmimo fondo lėšomis, kurį administruoja Švietimo mainų paramos fondas.

 

MOKYMAI

DEMENCIJŲ NEUROPSICHOLOGINIAI SIMPTOMAI IR JŲ PATIKRA

Mokymai skirti medicinos, sveikatos, klinikiniams psichologams, taip pat kitų sričių, su vyresnio amžiaus asmenimis dirbantiems specialistams (kineziterapeutams, ergoterapeutams, logopedams, slaugos, reabilitacijos ir kt. specialistams), bei šių specialybių studentams.

Trukmė: 6 ak. val. įrašo peržiūros + 1 ak. val. praktikos aptarimo gyvo susitikimo metu kovo 13d. 10val.

Kaina: 50 EUR

Lektorė: dr. Ramunė Dirvanskienė

Programa:
Demencijų neurobiologija ir jų neuropsichologiniai profiliai (2 ak. val)
Demencijos samprata ir diagnostika. Skirtingi demencijų tipai, jų neurobiologiniai mechanizmai, sukeliami smegenų struktūriniai pokyčiai bei su tuo susiję pažintinių funkcijų sutrikimai. Dažniausių demencijų neuropsichologiniai profiliai, jų diferenciacija tarpusavy ir atskyrimas nuo afektinių sutrikimų klinikinėje praktikoje.
Informacijos rinkimas neuropsichologiniam vertinimui, paciento stebėjimas (1 ak. val)
Informacijos šaltiniai neuropsichologiniam vertinimui: paciento išvaizdos, kalbos ir elgesio elementai, liudijantys apie galimus neuropsichologinius sunkumus; pokalbis su pacientu ir jo šeimos nariais; ligos istorija.
Demencijų patikros testai, mokymas juos atlikti, vertinti bei interpretuoti rezultatus (2 ak. val)
Demencijos patikros testų apžvalga ir palyginimas, neuropsichologinių funkcijų vertinimas, tinkamo testo ir jo užduočių parinkimas pacientui. Asmenų su regos, klausos ar judėjimo negalia vertinimas, nuotolinis vertinimas. Mokymasis atlikti demencijų patikros testus, vertinti bei interpretuoti rezultatus.
Testų atlikimo ir rezultatų vertinimo praktika (1 ak. val)
Mokymų dalyviai savarankiškai bando administruoti testą, atlieka vieno sveiko asmens įvertinimą, testo rezultatų skaičiavimą bei interpretavimą. Susipažįsta su administraciniu gidu, mokosi juo savarankiškai naudotis.
Peržiūrėjus mokymų įrašą dalyviai kviečiami gyvam susitikimui su lektore (1 ak. val), kurio metu aptarsime savarankiško testo atlikimo rezultatus bei iškilusius testo administravimo ir rezultatų interpretavimo sunkumus.

Registracijos forma.

SUAUGUSIŲJŲ NEUROPSICHOLOGINIS VERTINIMAS IR REABILITACIJA

Mokymai skirti medicinos, sveikatos, klinikiniams psichologams, taip pat kitų sričių, su suaugusiais po smegenų pažeidimų dirbantiems specialistams ( kineziterapeutams, ergoterapeutams, logopedams, slaugos, reabilitacijos ir kt. specialistams), bei šių specialybių studentams.

Trukmė: 10 ak. val. įrašo peržiūros + 1 ak. val. klinikinių atvejų aptarimo gyvo susitikimo metu kovo 14d. 10val.

Kaina: 80 EUR

Lektorė: dr. Ramunė Dirvanskienė

Programa:
Neuropsichologinis vertinimas, paciento stebėjimas, duomenų šaltiniai (2 ak. val.)
Informacijos šaltiniai neuropsichologiniam vertinimui: paciento išvaizdos, kalbos ir elgesio elementai, liudijantys apie galimus neuropsichologinius sunkumus; pokalbis su pacientu ir jo šeimos nariais; ligos istorija; neurovaizdinimo duomenys. Sutrikimų nustatymas, normos. Neuropsichologinio vertinimo tikslai.
Neuropsichologinio vertinimo sritys (2 ak. val.)
Smegenų dalys ir jų atliekamos neuropsichologinės funkcijos. Jutimai, dėmesys ir orientacija, atmintis, kalba, vizuoerdviniai gebėjimai, vykdomosios funkcijos. Kognityvinės funkcijos ir afektiniai sutrikimai.
Dažniausių smegenų pažeidimų neuropsichologiniai profiliai (2 ak. val.)
Neprogresuojantys smegenų pažeidimai. Progresuojantys smegenų pažeidimai. Sąmonės ir psichiatriniai sutrikimai
Neuropsichologinio vertinimo testai (2 ak. val.)
Neuropsichologinių funkcijų matavimo ir sutrikimų nustatymo metodai. Lietuvoje adaptuotos skalės. Individualūs testai ir testų baterijos. Popieriaus ir pieštuko testai ir kompiuterizuotas vertinimas. Nuotolinis vertinimas
Neuropsichologinė reabilitacija (2 ak. val.)
Pažintinių (suvokimo ir aukštesniojo lygmens) funkcijų sutrikimų reabilitacija, psichosocialinių sutrikimų reabilitacija. Naujos sritys reabilitacijoje, kultūriniai aspektai.
Peržiūrėjus mokymų įrašą dalyviai kviečiami gyvam susitikimui su lektore (1 ak. val), kurio metu aptarsime Jūsų klinikinėje praktikoje sutiktus atvejus: pacientų simptomus, rekomendacijas įvertinimui, bei testų rezultatų interpretavimą.

Registracijos forma.

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos