Edukologijos doktorantūra (jungtinė su VDU, KU, MRU, Aveiro universitetu)
Atviro konkurso į edukologijos mokslo krypties doktorantūros studijas 2012 m. sąlygos ir tvarka.
Edukologijos mokslų krypties DOKTORANTŪROS STUDIJŲ PROGRAMA
Kodas | 07 S |
Studijų sritis | Socialiniai mokslai |
Studijų kryptis | Edukologija |
Studijų pakopa | Trečia |
Studijų forma ir trukmė (metais) | Nuolatinė – 4 metai. Ištęstinė – 6 metai |
Programos apimtis kreditais | 240 ECTS |
Suteikiamas mokslinis laipsnis | Socialinių mokslų (edukologija 07S) daktaro laipsnis |
Programos paskirtis
Šios programos paskirtis – rengti mokslininkus, gebančius savarankiškai atlikti mokslinių tyrimų ir socialinės plėtros darbus bei spręsti mokslo problemas. Edukologijos doktorantūros programa rengia Socialinių mokslų srities edukologijos krypties mokslų daktarus. Šie specialistai galės dirbti tiriamąjį darbą visuose švietimo sistemos lygmenyse, taip pat mokslinį ir pedagoginį darbą profesinio mokymo ir aukštojo mokslo institucijose, neformaliojo švietimo institucijose. |
Studijų rezultatai
Baigę šią programą doktorantai gebės: analizuoti savo mokslinę ir pedagoginę veiklą, plėtoti kompetencijas bei asmeninę karjerą; vertinti ir interpretuoti pasirinktus švietimo reiškinius ir problemas teorijos bei kitų tyrimų kontekste; pritaikyti kitų mokslų pasiekimus švietimo tyrimuose; vertinti švietimo reiškinius veiklos pasaulio kontekste; vertinti aukštojo mokslo reiškinius ir problemas didaktikos požiūriu; suplanuoti ir atlikti kokybinį ir kiekybinį švietimo tyrimą; atlikti tyrimo rezultatų apiforminimą bei sklaidą; taikyti aprašomosios statistikos metodus atliekant mokslinį tyrimą; parengti ir atlikti švietimo tobulinimo ir mokslo projektą. |
Karjeros galimybės
Baigę doktorantūros studijas, daktarai galės dirbti tyrėjais, švietimo politikos kūrėjais, švietimo projektų rengėjais ir vykdytojais, dirbti mokslinį ir pedagoginį darbą aukštojo mokslo institucijose, užimti vadovaujančias pareigas švietimo ir mokslo institucijose. |
Baigiamasis vertinimas
Baigiamasis darbas – parengta ir viešai ginama daktaro disertacija. |
Priėmimo sąlygos
Į edukologijos mokslo krypties doktorantūrą kandidatai priimami atviro konkurso būdu. Atvirame konkurse gali dalyvauti asmenys, turintys magistro kvalifikacinį laipsnį arba jam prilygintą aukštąjį išsilavinimą. Priėmimo sąlygos plačiau pateiktos doktorantūros reglamente. |
Programos turinys
Eil. Nr. |
Modulio pavadinimas |
Kreditai, ECTS |
PRIVALOMI MODULIAI |
||
1. |
Šiuolaikinės ugdymo filosofijos problemos (EDU8001) |
5 |
2. |
Socialinių tyrimų metodologija (EDU8002) |
5 |
PASIRENKAMI MODULIAI (privaloma išklausyti 20 ECTS) |
||
3. |
Aukštosios mokyklos didaktika (EDU9001) |
5 |
4. |
Edukologijos kokybinių tyrimų metodologija (EDU8003) |
5 |
5. |
Edukologijos kiekybinių tyrimų metodologija (EDU8004) |
5 |
6. |
Švietimo plėtros projektai (EDU8005) |
5 |
7. |
Profesija ir žmogaus psichosocialinė raida (EDU8006) |
5 |
Specialieji moduliai (programoje derinama su vadovu: taip pat, be siūlomų, galima pasirinkti modulį kituose universitetuose bei fakultetuose, jei tai būtina studijuojamos tematikos gilesniam pažinimui, suderintai individualiai programai būtinas jungtinio komiteto pritarimas) |
||
9. |
Tarpkultūrinio švietimo dimensijos (EDU9002) |
5 |
10. |
Kūrybiškumo plėtotė šiuolaikinėje švietimo sistemoje (EDU8007) |
5 |
11. |
Socialinio ugdymo teorija (EDU8008) |
5 |
12. |
Mokymosi visą gyvenimą konceptualizavimas teorijoje ir politikoje (EDU9003) |
5 |
13. |
Karjeros projektavimo paradigmos (EDU9004) |
5 |
14. |
Šiuolaikinės švietimo sociologijos teorijos (EDU9005) |
5 |
15. |
Edukologijos raida, tendencijos ir perspektyvos (EDU9006) |
5 |
16. |
Švietimo politika ir vadyba: identitetas ir globalumas (EDU9007) |
5
|
INDIVIDUALIOS STUDIJOS, KONSULTAVIMAS | ||
---|---|---|
1. |
Parengti ir publikuoti mažiausiai 2 straipsnius leidiniuose (iš jų vienas straipsnis - paremtas teoriniais, kitas straipsnis - empiriniais duomenimis), kurie registruoti MT referuojamose duomenų bazėse |
210 |
2. |
Dalyvauti bent 2 mokslinėse konferencijose ir skaityti parnešimus disertacinio tyrimo tematikoje |
|
3. |
Dalyvauti bent vienoje mokslo ir/ar studijų stažuotėje užsienyje. |
|
4. |
Parengti ir pateikti Jungtinės edukologijos doktorantūros komisijos svarstymui daktaro disertaciją, parengtą pagal numatytą turinio ir struktūros aprašą. |
Doktorantūros studijų rezultatų vertinimo tvarka;
Studijų rezultatų vertinimo tvarka
Studijuoti visi privalomi moduliai (10 ECTS kreditų) ir gautas galutinis kiekvieno modulio studijų pasiekimų įvertinimas. Studijuoti keturi moduliai (20 ECTS kreditų) iš pasirenkamųjų modulių sąrašo ir gautas kiekvieno modulio studijavimo pasiekimų įvertinimas. Parengti ir publikuoti 2 straipsniai leidiniuose, kurie registruoti MT referuojamose duomenų bazėse. Dalyvauta bent 2 mokslinėse konferencijose ir skaityti parnešimai tyrimo tematikoje. Dalyvauta bent vienoje mokslo ir/ar studijų stažuotėje užsienyje. Pagal numatytą turinio ir struktūros aprašą parengta ir pateikta Jungtinės edukologijos doktorantūros komisijos svarstymui daktaro disertacija. |
Edukologijos mokslų krypties DOKTORANTŪROS STUDIJŲ PROGRAMA (iki 2011 m.)
FAKULTETAS |
MOKSLO KRYPTIS (šaka) |
KRYPTIES (šakos) kodas |
Filosofijos |
Edukologija |
07S |
Mokslo kryptis (šaka) |
Dalykų pavadinimai |
Kreditų skaičius |
Dalykus kuruojančių katedrų pavadinimas |
Privalomi: |
|||
Edukologija |
Universitetinė didaktika |
8 |
Edukologijos katedra |
Edukologija |
Edukologijos raida, tendencijos ir perspektyvos |
6 |
Edukologijos katedra |
Edukologija |
Edukologinių tyrimų projektavimas |
5 |
Edukologijos katedra |
Pasirenkami dalykai: |
|||
Edukologija |
Švietimo organizacijos elgsenos teorijos ir modeliai |
6 |
Edukologijos katedra |
Edukologija |
Švietimo politika ir vadyba: identitetas ir globalumas |
5 |
Edukologijos katedra |
Edukologija |
Šiuolaikinės ugdymo filosofijos problemos |
6 |
Edukologijos katedra |
Edukologija |
Vertybių tyrimai: kryptys ir perspektyvos |
5 |
Edukologijoa katedra |
Edukologija |
Šiuolaikinės švietimo sociologijos teorijos |
5 |
Edukologijos katedra |
Psichologija |
Kognityvinė psichologija |
5 |
Bendrosios psichologijos |
Filosofija |
Hermeneutinė ir fenomenologinė filosofija |
6 |
Filosofijos |
Patvirtinta fakulteto taryboje 2008 m. gegužės mėn.28 d. , protokolo Nr. 46 |
|||
Dekanas Doc. dr. Kęstutis Dubnikas |
|||
Programos papildymai patvirtinti fakulteto taryboje 2008 m. spalio 22 d., protokolo Nr. 50 |
|||
Dekanas Doc. dr. Kęstutis Dubnikas |
Doktorantams dėstomi dalykai
Universitetinė didaktika
Aukštojo mokslo sistemos pokyčiai
Doktorantų darbų temų sąrašas
Doktorantų vardas, pavardė |
Įstojimo m. |
Darbo tema |
Vadovas |
Inga Bankauskienė |
2002 |
Narkotikų vartojimo prevencijos pagrindinėje mokykloje problemos ir perspektyvos |
doc. dr. Laima Bulotaitė |
Nomeda Černiauskaitė |
2008 |
Alternatyvus švietimas kaip paauglių edukacinio stimuliavimo prielaida |
prof. habil. dr. Vilija Targamadzė |
Vita Venslovaitė |
2008 |
Mokytojo naratyvo įtaka mokinio estetiniam suvokimui. Muzikinės raiškos atvejis |
prof. dr. Lilija Duoblienė |
Roman Voronovič |
2008 |
Mokinių pažintinių gebėjimų ugdymas panaudojant realų ir virtualų eksperimentą chemijos pamokose |
doc. dr. Giedrė Purvaneckienė |
Janete Zygmantas |
2006 |
Adult Newcomers‘ Difficulties in Learning Lithuanian: an Ethnographic Case Study (Atvykusiųjų į Lietuvą suaugusiųjų lietuvių kalbos mokymosi sunkumai: etnografinis atvejo tyrimas) |
doc. dr. Tatjana Bulajeva |
Vilma Butkutė |
2009 |
Elektroniniai dalykiniai žaidimai kaip pedagoginės sistemos kaitos veiksnys bendrojo lavinimo mokyklose |
prof. habil. dr. Vilija Targamadzė |
Valda Dulevičiūtė |
2009 |
Vyresniųjų paaglių informacinio raštingumo ugdymas, taikant kino kalbos dekodavimo strategijas |
prof. dr. Lilija Duoblienė |
Placida Jasiūnaitė |
2009 |
Priešmokyklinio amžiaus vaikų dorinės vertybės ir jų ugdymas žaidybine veikla |
prof. habil. dr. Vanda Aramavičiūtė |
Robertas Bartaševičius |
2010 |
Bendrojo lavinimo mokyklos politikos modeliavimas |
prof. habil. dr. Vilija Targamadzė |
Šarūnė Nagrockaitė |
2010 |
Bendrojo lavinimo mokyklos ugdymo turinio politika švietimo kaitos sąlygomis |
doc. dr. Tatjana Bulajeva |
Olga Iljina |
2011 |
Socialinis teisingumas mokykloje ir jo įtaka mokinių profesiniam tapatuimui |
doc. dr. Giedrė Purvaneckienė |