Vilniaus STEAM centras

STEAM centro Vilniuje projektas 3

Vilniaus universitetas kartu su Vilniaus miesto savivaldybe steigia STEAM centrą, kuris Vilniaus regiono moksleiviams ir visos Lietuvos vaikams taps tyrimų, atradimų ir kūrybine inovacijų erdve.

Akronimas STEAM apima gamtos mokslus, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką (STEAM, angl. science, technology, engineering, arts, maths). Tikimasi, kad dalyvavimas STEAM centro veiklose prisidės prie mokinių sudominimo šių sričių mokslais bei pasiekimų gerinimo, praktinių gebėjimų stiprinimo, kūrybiškumo, iniciatyvumo, verslumo ir lyderystės kompetencijų, reikalingų sėkmingai profesinei karjerai ugdymo, paskatins mokinius konkrečiau domėtis gamtos ir tiksliaisiais mokslais ir rinktis šių krypčių studijas.

Daugiau apie STEAM centrą

Vilniaus universiteto kuriamą Vilniaus metodinį STEAM atviros prieigos centrą sudaro aštuonios laboratorijos:

  • Gyvybės mokslų
  • Chemijos
  • Fizikos ir astrofizikos
  • Inžinerijos, išmaniųjų konstrukcijų ir medžiagų
  • Vizualaus programavimo
  • Mobiliųjų technologijų ir robotikos
  • Šviesos technologijų
  • Skaitmeninės gamybos

Vilniaus ir aplinkinių regionų 7-12 klasių mokiniams bus sudarytos galimybės atlikti tyrimus šiose laboratorijose.

Iki pietų atliekami tyrimai atitiks bendrąsias ugdymo programas: mokiniai susipažins, ką ir kaip tyrinėja šiuolaikiniai gamtos mokslai, be to, jie galės integruotai tyrinėti ir patiems mokiniams rūpimas, aktualias problemas.
 
Popietinis centro laikas bus skirtas įvairioms neformaliojo švietimo veikloms, į kurias turės galimybių įsitraukti gimnazistai.

Taip pat STEAM centras kvies aktyviai įsitraukti ir mokytojus – jie galės tobulinti savo kvalifikaciją, bendradarbiaudami su mokslininkais galės projektuoti, kaip, įgyvendinant atviros prieigos principą, ugdymo procesui būtų galima panaudoti mokslo infrastruktūrą.

Vilniaus universitetas STEAM centrą steigia dabartinio Vilniaus planetariumo patalpose.

Steigiant Vilniaus STEAM centrą, bendradarbiauja keli Vilniaus universiteto padaliniai: Chemijos ir geomokslų fakultetas, Filosofijos fakultetas, Fizikos fakultetas, Gyvybės mokslų centras, Matematikos ir informatikos fakultetas ir VU Plėtros departamentas. Skirtingų krypčių ir sričių mokslininkai (jų grupę sudaro 19 atstovų) rengia metodines programas, sudaro įrangos ir priemonių, kurių reikės STEAM laboratorijose, sąrašus.

Centro steigimas yra finansuojamas Europos Sąjungos struktūrinių fondų, Vilniaus universiteto ir Vilniaus miesto savivaldybės lėšomis. Strateginį centro erdvių planavimą bei sklandų bendradarbiavimą tarp skirtingų šalių užtikrina VU Plėtros departamento direktorė Aurelija Jakubė ir to paties departamento projektų vadovė Monika Karnickaitė.

Apie STEAM centrą žiniasklaidoje

VU planetariumas netrukus užvers duris dėl renovacijos: laukia ypatingi pokyčiai
 
steam1Vilniaus universiteto planetariumas – išskirtinė vieta ne tik Lietuvoje, bet ir visose Baltijos šalyse, beveik 60 metų įvairių kartų moksleivius pažindinusi su žvaigždėmis. Tačiau netrukus jis pasikeis neatpažįstamai. Planuojama, kad dar iki Naujųjų planetariumas užvers duris, o 2022 metais bus atidarytas kaip pirmasis šalyje STEAM centras. Už šiuos pokyčius atsakingo VU Filosofijos fakulteto dekanas prof. Arūnas Poviliūnas nuramino, kad nors planetariumas visiškai pasikeis ir iš esmės turės kitą paskirtį, Žvaigždžių salė išliks – norima išlaikyti bent šią planetariumo dalį. Taip pat galbūt pavyks joje įdiegti naujesnę įrangą ir ne tik stebėti žvaigždes, bet ir žiūrėti 3D filmus. Planetariume įrengtas STEAM centras bus pats didžiausias Lietuvoje iš visų dešimties planuojamų. Jame bus įrengtos 8 laboratorijos, kuriose mokiniai galės tyrinėti tikrovę iš įvairių disciplinų perspektyvų.
 

Naujos kartos studijos VU pedagogikos studentams atveria unikalias galimybes
 
img 8454 5eec8546ad419Pedagogo profesija prisideda prie svarbių pokyčių visuomenėje, todėl ji tikrai nėra lengva, bet neabejotinai prasminga ir įdomi – skirta svajojantiems įkvėpti ir ugdyti jaunąją kartą.
Pasak Vilniaus universiteto (VU) Chemijos ir geomokslų fakulteto studijų prodekano doc. dr. Ramūno Skaudžiaus, beveik dešimtmetį dirbusio chemijos mokytoju, tam reikalingos ne tik edukologijos, bet ir psichologijos, tvirtos dalyko žinios.
 

Rekonstruos planetariumą Vilniuje
 
planuoja planetariuma vilniuje 5eb3dfd4ec661Vilniaus universitetas planuoja rekonstruoti Vilniuje, Konstitucijos pr. esantį planetariumą. Jame 2021 metais turėtų duris atverti vadinamasis STEAM mokslo centras, skirtas daugiausia moksleivių užsiėmimams.
 
 

Kuriamas gamtos mokslų ir matematikos centrų moksleiviams tinklas: kas gero bus Vilniuje?
 
smalsus vaikas 58a6db3f4f38fVilniaus universitetas kartu su Vilniaus miesto savivaldybe steigia STEAM centrą, kuris Vilniaus regiono moksleiviams ir visos Lietuvos vaikams taps tyrimų, atradimų ir inovacijų erdve. Nacionalinio STEAM tinklo, kuriam priklauso Vilniaus centras, steigimui įtakos turėjo kelios švietimo sistemos problemos.
 
 

Vilniaus centre 2021-aisiais įsikurs STEAM mokslo centras
 
mokslu metu pradzios studentu eisena gedimino pr 5b8d2eb8aed6cSostinės centre, vietoje Vilniaus universiteto (VU) Planetariumo, po dvejų metų turėtų atsirasti jaunimo mokslo centras – tam šią savaitę pritarė miesto taryba.
Gamtos, technologijų, inžinerijos, matematikos ir menų (angl. STEAM) centro įrengimui iš viso žadama skirti 3,9 mln. eurų: po 300 tūkst. eurų skirs VU ir Vilniaus savivaldybė, likusią dalį sudarys Europos Sąjungos lėšos.
 

Vietoj planetariumo Vilniuje 2021 metais duris atverti turėtų mokslo centras moksleiviams
 
moksleiviai centre 69126340Vadinamasis STEAM mokslo centras, skirtas daugiausia moksleivių užsiėmimams, Vilniuje turėtų būti atidarytas 2021-aisiais.
Vilniaus miesto savivaldybė parengė sutarties projektą su Vilniaus universitetu, pagal jį 3,95 mln. eurų vertės centras turėtų būti įrengtas vietoje dabartinio Vilniaus universiteto (VU) planetariumo Konstitucijos prospekte.
 

Švietimo ir mokslo ministerija: mažesni STEAM centrai bus steigiami regionuose
 
svietimo ir mokslo ministerija 554b46e98379eGamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, matematikos tyrimų ir eksperimentinės veiklos atviros prieigos (STEAM) centrų kūrimo koncepciją revizavusi Švietimo ir mokslo ministerija paskelbė, kad tokių centrų vis dėlto bus sukurta dešimt: trys didžiuosiuose miestuose ir septyni regionuose.
 
 

10 STEAM centrų sudarys moksleiviams galimybes iš arčiau susipažinti su mokslu
 
chemical research 545fdbd3c65c3Siekiant didinti mokinių susidomėjimą mokslu, Lietuvoje steigiami dešimt STEAM – gamtos, technologijų, inžinerijos, matematikos ir kūrybiškumo ugdymo – centrų.
 

Projektai

Projektas „Euro-Asia Collaboration for Enhancing STEM Education (EASTEM) žymi svarbų žingsnį STEM plėtotėje. Trijose Azijos valstybėse kuriami STEM centrai, kurių tikslas iš naujo peržiūrėti gamtamokslį ugdymą. Vilniaus universitetas, kaip vienas iš projekto partnerių, irgi pasisemia vertingos patirties steigiant STEM centrus Lietuvoje.
Daugiau apie projektą
 
STEAM CT projektas prisideda prie mokinių pasirengimo įvairių mokslų srityje. Projekto vertę ir naudingumą Lietuvai dar labiau padidina „CT“ – Computational Thinking t. y. informatinis mąstymas. Informatiniu mąstymu siekiama ugdyti ne tik giliai, prasmingai, kūrybiškai technologijas naudojančią jaunuomenę, bet ir giliau technologinius procesus suvokiančius, naujas ateities technologijas kuriančius piliečius. Projekto metu bus parengtas STEAM CT didaktinis modelis ir dešimt kontekstinių mokomųjų išteklių vaikams, kad mokytojai bus apmokomi dirbti su šiais ištekliais ir įgis informatinio mąstymo įgūdžių, bus sukurta elektroninė platforma mokytojams mokytis, tobulinti profesines kompetencijas STEAM ir informatinio mąstymo srityse.
 
Projekto „Future Teachers Education: Computational Thinking and STEAM (TeaEdu4CT) tikslas – rengti medžiagą pedagogų kompetencijoms ugdyti informatinio mąstymo (angl. Computational Thinking, CT) srityje, integruojant su STEAM (angl. Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematic) dalykais, taip pat kurti inovatyvų požiūrį į ugdymo procesą ir didaktiką. Projektas atitinka daugelio šalių nuostatą plėsti fizinių mokslų integraciją su socialiniais bei menų mokslais. Informacinių technologijų integracija į ugdymą atliepia Europos Sąjungos „Skaitmeninio švietimo veiksmų plano“ uždavinius, kuriais siekiama ieškoti inovatyvių būdų skaitmeniniam ugdymo turiniui gerinti.
 
Projekto Empower Girls to Embrace Their Digital and Entrepreneurial Potential“ (GEM) tikslas – sudaryti galimybes atsiskleisti mergaičių skaitmeninio raštingumo ir verslumo gebėjimų potencialui STEM veiklose.
Daugiau apie projektą
 
Projektas „NORDPLUS 2019 Scaffolding Computational Thinking - Enhancing Nordic Teacher Education“ praturtins Šiaurės Baltijos regiono aukštojo mokslo programas ir mokytojų mokymą, daugiausia dėmesio skiriant skaitmeninimui ir informatiniams mąstymui (ang. Computational Thinking, CT). Pasitelkdamas pedagogines ir technologines žinias, šis projektas padės mokytojams tobulinti žinias ir įgyti naujų kompetencijų (daugiausia dėmesio skiriant matematikai ir STEM).
Daugiau apie projektą
 
Projekto „Culturally Diverse Approaches to Learning Mathematics and Computational Thinking“ tikslas – integruoti kai kurias informatikos ir matematikos pagrindinio ugdymo žinias, patobulinti e. mokymosi įrankį, leidžiantį skatinti novatorišką, interaktyvų ir įtraukiantį matematinio ir informatinio mąstymo mokymąsi sistemingai keičiantis patirtimi tarp Šiaurės ir Baltijos šalių partnerių, turinčių skirtingą kultūrinę patirtį.
Šiuo projektu siekiama geriau suprasti kultūrinę mokymo metodų įvairovę ir šias žinias panaudoti kuriant lanksčius daugiakultūrinius matematikos ir informatikos mokymo metodus, naudojant naujausias technologijas. Tai pasitarnautų ne tik švietimo prieinamumo didinimui žmonėms iš įvairių socialinių sluoksnių, bet ir imigrantų integracijai Šiaurės ir Baltijos šalyse.
Daugiau apie projektą
 

Projekto „Fostering STEAM education in schools“ (EDUSIMSTEAM) tikslas – supažindinti mokytojus ir studentus su inovatyviais metodais ir priemonėmis, kaip būtų galima dėstyti gamtos mokslus tarpdisciplininiu būdu.
Daugiau apie projektą

 
Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos