pexels photo 4150712019 m. birželio 28 d. Ugdymo mokslų instituto doktorantė CRISTIANA BARBIERATO gins disertaciją „Mokytojo auginantis autoritetas: Luigi’o Giussani’o ontologinė perspektyva“ edukologijos mokslo krypties daktaro laipsniui gauti.
Disertacijos gynimas vyks 201 aud. (Universiteto g. 9, Vilnius). Pradžia – 14 val.

Mokslinė vadovė – doc. dr. Irena Stonkuvienė (Vilniaus universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007).

 

Disertacijos gynimo krypties tarybos sudėtis: 

prof. dr. Lilija Duoblienė – tarybos pirmininkė (Vilniaus universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007);
prof. dr. Massimo Borghesi (Perudžos universitetas, Italija, humanitariniai mokslai, filosofija – H 001);
prof. dr. Rūta Girdzijauskienė (Klaipėdos universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007);
prof. habil. dr. Vilija Targamadzė (Vilniaus universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007);
prof. dr. Irena Žemaitaitytė (Mykolo Romerio universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007).
 
Anotacija:

Pedagoginio autoriteto tema vis dar kelia diskusijų ir sulaukia naujų interpretacijų. Kai kurie autoriai skelbia autoriteto pabaigą postmoderniame pasaulyje ir vartoja tokius žodžius kaip krizė, išnykimas, erozija, saulėlydis, žlugimas; tačiau kiti bando atrasti naujų praktinių ir teorinių sprendimo būdų. Filosofai ir mąstytojai, pasiūlę į autoriteto supratimą pažvelgti iš etimologinės perspektyvos, pateikė originalų požiūrį: remiantis lotyniškojo žodžio augere (auginti) reikšme, autoritetas gali būti suvokiamas kaip fenomenas, susijęs su kito asmens „auginimu“.

Daktaro disertacijoje gilinamasi į šią perspektyvą siekiant iš naujo panagrinėti pedagoginį autoritetą ontologinėje ir empirinėje plotmėse. Metodologine prieiga pasirinkta eidetinė fenomenologija per eidetinį aprašymą leidžia atskleisti esminius reiškinio bruožus. Disertacijos empirinis tyrimas atliktas su pagrindinių ir vidurinių mokyklų mokytojais Italijoje ir Lietuvoje, iškeliant jų, kaip pedagogų, mokinių auginimo patirtį. Empirinio tyrimo rezultatai Giussaniʼo ontologinėje perspektyvoje atskleidžia, kad auginantis autoritetas tampa fenomenu, aptinkamu ne vien mokyklos ar ugdymo kontekste, bet atsiskleidžiančiu kaip kitoks buvimas tikrovės atžvilgiu: paženklintas atvirumo įvykiškumui, naujos savimonės išraiškos ir susitikimo, atsiveriančio būčiai dialogo forma. Be to, įsigilinimas į auginančio autoriteto gelmes išryškino dar vieną ontologinį aspektą, netikėtą ir paradoksalų atspirties tašką ne tik šiandienos kontekste, bet ir ugdymo fenomeno atžvilgiu: mokytojo asmens svarbos atradimą ir sugrąžinimą.

Skaityti disertaciją


Kontaktinis asmuo:

Jūratė Rapalavičiūtė
tel.: +370 5 2667616
el. paštas:

%MCEPASTEBIN%
Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos