eastem 12019 m. rugsėjo 30 d. – spalio 3 d. Vilniaus Universitete vyks „Euro-Asia Collaboration for Enhancing STEM Education" (EASTEM) (Erasmus+ Capacity Building project (2019-2021), No. 598915-EPP-1-2018-1-SE-EPPKA2-CBHE-JP) projekto partnerių susitikimas, kurio metu bus rengiamos STEM centrų steigimo gairės Indonezijos, Vietnamo ir Tailando šalių universitetuose, planuojamos bendradarbiavimo sritys tarp Europos ir Azijos regionų STEM ugdymo ir tyrimų srityje.
 

Susitikimo metu dalyvaus mokslininkai iš Europos ir Azijos universitetų:
Uppsala University (Švedija)
IMT Atlantique, IMTA (Prancūzija)
Ho Chi Minh City University of Technology and Education, HCMUTE (Vietnamas)
University Of Sciences, Hue University, HUS (Vietnamas)
Hung Yen University of Technology and Education, HYUTE (Vietnamas)
Del Institute of Technology, DEL (Indonezija)
Udayana University, UNUD (Indonezija)
Institut Teknologi Bandung (ITB) (Indonezija)
Universitas Gadjah Mada, UGM (Indonezija)
Chiang Mai University, CMU (Tailandas)
Mahidol University, MU (Tailandas)
Prince of Songkla University (Tailandas)
 
Iš Vilniaus universiteto dalyvaus Vilniaus universiteto centrinės administracijos, Matematikos ir informatikos fakulteto, Gyvybės mokslų centro, Fizikos fakulteto, Chemijos ir geomokslų fakulteto bei Filosofijos fakulteto atstovai. Vilniaus universiteto dalies vadovė – Matematikos ir informatikos fakulteto Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų instituto bei Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslų instituto profesorė Valentina Dagienė.

Projekto metu šalys partnerės yra pasidalinusios atsakomybių sritimis. Vilniaus universitetas yra atsakingas už STEM centrų steigimo gairių parengimą, STEM centrų darbuotojų kompetencijų tobulinimą, STEM centrų veiklų modelio kūrimą, į studentą orientuotų STEM ugdymo metodų taikymą, tęstinumo užtikrinimą. Todėl šis susitikimas vyks Vilniaus universitete. Ankstesnis susitikimas vykęs Uppsaloje buvo skirtas STEM centrų mokytojų (dėstytojų) mokymams.

Lietuvos mokslininkai prie „EASTEM“ iniciatyvos prisijungė pakviesti Uppsalos universiteto, su kuriuo jau seniai bendradarbiauja. „Šalys nevienodos STEM atžvilgiu: Tailandas gerokai pažengęs, turi nacionalinę STEM strategiją, taiko inovatyvius metodus, tuo tarpu Indonezija ir Vietnamas dar tik pradeda žvalgytis šioje srityje“, – skirtingą Azijos šalių patirtį komentuoja projekto vadovė prof. Valentina Dagienė.

Projektas reikšmingas ne tik Azijos švietimo sistemai, tačiau ir Lietuvos gamtamokslinio ir matematinio ugdymo tobulinimui. Kaip pastebi prof. V. Dagienė: „Šalių, universitetų politikos nevienodos, tad ieškosime sprendimų, geriausiai tinkančių kiekvienam universitetui. Lietuvoje gamtamokslinis ir matematinis ugdymas yra ganėtinai stiprus gimnazijose. Tačiau egzistuoja problema pagrindiniame ugdyme. Reikia ieškoti būdų „nepamesti“ vaikų iš STEM pagrindiniame ugdyme. Todėl reikia gerinti metodiką, integraciją, technologijas, –  visa, kas patrauklu paaugliams. Galėtume kiek pasimokyti iš Tailando konstrukcionistinės mokymo krypties, kuri, beje, itin gerai išplėtota viename iš partnerių „Chiang Mai“ universitete.“

Mokslininkė teigia, kad geriausiai mokaisi, mokydamas kitus. Tad darbas su Azijos šalių universitetais – tai puikus kelias gerinti STEM mokymą Lietuvoje. Ši patirtis bus naudinga ir steigiant STEM – gamtos, technologijų, inžinerijos, matematikos ir kūrybiškumo ugdymo – centrus mokiniams 10 Lietuvos regionų. Lietuvai svarbu matyti STEM ugdymo kontekstą, diskutuoti bei keistis nuomonėmis.
 
Daugiau apie projektą: http://eastemproject.eu/
 
eastem str
Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos