selective focus photography of bookshelfVU Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslų instituto Pedagogų kompetencijų tobulinimo ir plėtros centras akreditavo programos ,,Kurk Lietuvai“  projekto vadovių Lauros Varslauskaitės ir Kamilos Gasinskos parengtą nuotolinių mokymų programą „Patyčių prevencija ir intervencija”, kuri patogiu formatu pedagogams ir švietimo pagalbos specialistams suteikia reikiamų žinių ir įgūdžių kaip reaguoti į patyčias.

2018 metais atlikto Pasaulio sveikatos organizacijos tyrimo duomenimis, Lietuvoje patyčias vis dar patiria 29 proc. berniukų ir 26 proc. mergaičių. Šiandien tai yra viena opiausių visuomenės problemų, paliekanti nepataisomą žalą augančiam žmogui, o savižudybės dėl patyčių rodo, kad šis reiškinys yra itin paveikus.
Didelis patyčių paplitimo mastas skatina ieškoti tinkamiausių kelių ne tik sistemingai registruoti patyčių atvejus, bet ir tinkamai į juos reaguoti, užkertant kelią tolesniam netinkamam elgesiui.

Mokytojai ir švietimo pagalbos specialistai mokyklose vaidina kritinį vaidmenį sprendžiant patyčių atvejus ir jų kompetencijų tobulinimas ženkliai prisideda prie efektyvesnio pagalbos teikimo besityčiojantiems ir nuo patyčių nukentėjusiems asmenims.

Pagalbos įvykus patyčioms teikimo mokymus (išskyrus pavienes iniciatyvas) šiuo metu turėjo tik tos mokyklos, kurios dalyvauja patyčių prevencijos programose (Olweus programa – 470 mokyklų, „Friends“ programa – 20 mokyklų), todėl daugiau nei pusė Lietuvos mokyklų pedagogų šiuo metu nėra apmokyti, kaip sistemingai teikti pagalbą ir spręsti realius patyčių atvejus.

Laiku panaudotos  kompetencijos, žinios bei gebėjimai užtikrintų mokiniams ir visai mokyklos bendruomenei laiku suteiktą psichologinę pagalbą, tarpusavio supratimu grįstą bendravimo ugdymą ir užkirstų kelią naujiems patyčių atvejams.

Mokymai suskirstyti į 18 temų, apimančių pagrindines patyčių problematikos sritis, kurių kiekviena trunka apie 30 minučių, priklausomai nuo individualaus tempo. Kiekviena tema yra papildyta inovatyvia vaizdine medžiaga, žaidimais, testais, klausimynu ir papildoma literatūra, kuri pasitarnauja paprasčiau ir įdomiau įsisavinti informaciją ir suteikia besimokančiajam vertingos patirties bei naudingų žinių.

Mokymai papildyti trumpomis praktinėmis užduotimis, kurių metu pedagogai gali atlikti savikontrolės testus ir save įsivertinti. Įvykdęs visą mokymosi kursą ir atlikęs reikalingas užduotis, pedagogas laiko pagrindinį viso kurso teorinę medžiagą apimantį testą.

Be mokymosi kurso, platformoje galima rasti ir klausimų-atsakymų skiltį, kurioje talpinami atsakymai į dažniausiai pedagogams ir švietimo pagalbos specialistams kylančius klausimus. Taip pat platformoje pateikiama naudinga su patyčių problematika susijusi medžiaga, kaip antai atvejų analizės, pamokų planai, svarbiausių įstaigų kontaktų žemėlapis, pedagogams skirta literatūra.

Mokymų turiniui aktualizuoti ir išgryninti dažniausiai užduodamus klausimus buvo suorganizuotos ir įvykdytos penkios fokus grupės su skirtingų Lietuvos savivaldybių mokytojais ir švietimo pagalbos specialistais.

Nuotolinių mokymų kursas yra nemokamas ir gali būti pasiekiamas iš bet kurio kompiuterio, kuris turi interneto prieigą.  Pedagogai ir švietimo pagalbos specialistai įvykdę nuotolinių mokymų kursą gauna Pedagogų kompetencijų tobulinimo ir plėtros centro pažymėjimą apie įgytas kompetencijas.

Nuotoliniai mokymai vyksta prisijungus prie portalo reaguok.vma.lm.lt
Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos