projektas inovatyvus mokytojų ugdymasNorint, kad mokymasis vyktų sklandžiai, jis turi tapti mūsų savasties dalimi, juo reikia mėgautis. Tada greičiausiai patirsime tai, ką pozityviosios psichologijos atstovas Mihaly Csikszentmihalyi vadina tėkme (angl. flow), kai atsiranda sveika įtampa tarp asmens gebėjimų ir mokymosi iššūkių ir sukuriama optimali besimokančiajam pažinimo erdvė. Tokias erdves kuria Islandijos, Korko, Šiaulių, Vytauto Didžiojo ir Vilniaus universitetų partneriai „Erasmus+“ strateginių partnerysčių projekte „Inovatyvus mokytojų ugdymas taikant personalizuotą mokymąsi“ (Nr. 2018-1-LT-KA203-046979, angl. Innovative Teacher Education through Personalized Learning (INTERPEARL)). Šiuo projektu siekiama sukurti, įgyvendinti, išbandyti ir perkelti inovatyvias personalizuoto mokymosi praktikas į mokytojų ugdymo sistemą.
 
Kas yra personalizuotas mokymasis?

Projektas tęsiasi nuo 2018 iki 2021 m., jo metu vyksta daug veiklų – kuriama novatoriška personalizuoto mokymosi (PM) sistema (gairės), kuriami nauji personalizuoto mokymosi metodai, priemonės, diagnostikos instrumentai ir kt. bei atnaujinamos visų penkių projekte dalyvaujančių universitetų mokytojų rengimo studijų programos. Visa tai vyksta sutelkiant bendras jėgas ir idėjas per projekto partnerių rengiamus mokymus, seminarus ir susitikimus, o vėliau „ruošiant namų darbus“ grįžus namo.

Islandijos universitete partneriai jau surengė mokymus 30-iai visų penkių universiteto dėstytojų, o Korko universitete vyko intensyvi mokymų programa, kurioje dalyvavo 12 šių aukštųjų mokyklų studentų ir 12 dėstytojų. Islandijoje ir Airijoje vykusiuose projekto mokymuose bei darbo grupės susitikimuose tyrėjai taikė virš 40 mokymosi metodų (tarp jų minčių lietus, vaidmenų žaidimai, probleminiai pokalbiai, World Café metodas, atvejų analizė, sintezė, refleksija, konstrukcija ir dekonstrukcija, aktyvus bei pasyvus klausymasis ir kt.).

Kaskart susitikę projekto vykdytojai jaučia bendro darbo prasmę ir rezultatą. „Mes vaikštome ir kalbamės, ir tai leidžia atskleisti naujas kryptis mūsų kuriamai teorijai ir jos taikymui praktikoje. „Išvaikščioti“ pokalbiai mus sujungia, mes tarsi pribuvėjos padedam ateiti į pasaulį naujam mokymo(si) pavidalui. Mūsų mokymasis vienas iš kito yra lankstus, naudojam daug erdvių ir stengiamės prisiimti atsakomybę už bendrai kuriamą personalizuoto mokymo(si) sampratą“, - atsiliepia vienas iš projekto dalyvių.

Tyrėjai jau yra sukūrę pirmąjį intelektinį produktą – personalizuoto mokymosi koncepcijos gaires. Pagrindinis dėmesys koncepcijoje skiriamas mokymosi personalizavimui, o jį sudaro keturi pagrindiniai principai, arba elementai:
1) Studentų refleksija ir savarankiškumas (studijų rezultatų planavimas, savarankiškai pasirenkami studijų ir tyrimų metodai bei studijų aplinkos / praktikos, taip pat rezultatų (įgytų kompetencijų) įsivertinimas);
2) Lankstus turinys, priemonės ir mokymosi aplinka (pagrįsti mokytojų ir mokinių arba dėstytojų ir studentų bendradarbiavimu, besimokančiųjų interesais bei poreikiais);
3) Tikslingas mokymas(is) ir dėstymas (atsižvelgiant į mokinių ir studentų interesus bei poreikius);
4) Duomenimis grindžiami sprendimai.

Personalizuotas mokymasis yra glaudžiai susijęs su inkliuziniu, individualizuotu bei diferencijuotu mokymusi, tačiau yra ir svarbių skirtumų – visų pirma tai, kad pastarieji labiau orientuoti į mokytoją ar dėstytoją, o ne į mokinį ar studentą. Pagrindinis dėmesys personalizuotame mokymesi skiriamas aktyviam besimokančiojo vaidmeniui, jo pasirinkimams ir sprendimams apie tai, ką, kokiais būdais ir kur reikia išmokti bei kaip visa tai panaudoti greitai kintančioje aplinkoje.
 
Kas bus daroma vėliau ir kam to reikia?

Jau greitai personalizuoto mokymosi koncepcijos pagrindu projekto vykdytojai atnaujins aštuonias mokytojų rengimo studijų programas visuose penkiuose projekto partnerių universitetuose ir diegs programose turinio, metodų, instrumentų ir vertinimo pokyčius.

Ateityje siūlomi mokytojų rengimo sistemos principai ir gerosios patirtys bus platinami viešai, kad su jais susipažintų kitos aukštojo mokslo institucijos ir visa akademinė bendruomenė – būsimieji mokytojai, mokytojai-praktikai (mentoriai), mokyklų vadovai, regioninės ir nacionalinės švietimo politikos rengėjai, taip pat socialiniai partneriai ir žiniasklaida – tokiu būdu intelektiniai projekto produktai galės būti perkelti ir į kitas erdves.
Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos