Užsakomasis tyrimas „Integruotas gamtamokslinis ugdymas Lietuvoje: pasiekimai ir ateities perspektyvos” vykdytas pagal temą Integralaus gamtamokslinio ugdymo 5–8 klasėse (toliau IGMK) įgyvendinimo galimybių ir veiksmingumo tyrimas (Nr. P-REP-21-8, projektas finansuojamas Lietuvos mokslo tarybos). Tyrimo paskirtis – surinkti informaciją šiais klausimais: kaip integruotą gamtos mokslų kursą mokyklos įgyvendina, kokie ugdymo modeliai ir metodai yra taikomi, kokie mokinių pasiekimai išryškėja šioje srityje. Tyrimo metu siekiama identifikuoti ugdymo iššūkius ir problemas, pateikti rekomendacijas Bendrojo ugdymo programų rengėjams, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai, mokykloms siekiant teigiamų pokyčių ugdymo praktikoje ir mokinių mokymosi pasiekimų pagerinimo.
Tyrimo duomenys ir įžvalgos turėtų būti reikšmingi priimant sprendimus, kaip toliau tobulinti gamtamokslinio ugdymo procesą mokinio, mokytojo, klasės, mokyklos, savivaldybės ir nacionaliniu lygmenimis.
VU tyrėjų atlikto IGMK ir kontrolinių mokyklų, dirbančių pagal dabar galiojančias pagrindinio ugdymo bendrąsias programas, pasiekimų tyrimo rezultatai atskleidžia, kiek ir kokių gamtamokslinių žinių mokiniai yra įgiję, kokios jų kompetencijos, kaip geba spręsti gamtamokslines problemas šiandienos ekologinės krizės akivaizdoje, kokius savarankiško darbo ar bendradarbiavimo įgūdžius mokiniai susiformavo ir kaip jie geba atlikti gamtamokslinį tyrimą.
Tyrimo „Integruotas gamtamokslis ugdymas Lietuvoje: pasiekimai ir ateities perspektyvos“ ataskaita