TeaEdu4CT01Erasmus+ strateginės partnerystės projektas „Future Teachers Education: Computational Thinking and STEAM” (sutrumpintai TeaEdu4CT) surengė mokytojus rengiančių dėstytojų inovatyvaus mokymosi paskutinę birželio savaitę Talino universitete. Iš esmės, partneriai – dešimt skirtingų šalių universitetų – išbandė dalį parengtų dešimties modulių veiklų, skirtų informatiniam mąstymui ugdyti (angl. CT) integruojant su STEAM dalykais mokykloje. Visi moduliai parengti, publikuoti (taikant kūrybinių bendrijų licenciją, CC), išversti į įvairias partnerių šalių kalbas. Moduliai grindžiami konkrečiomis priemonėmis, aktyviais mokymo metodais, praktinėmis veiklomis ir ištekliais – atsisiųskite ir naudokite.

Vilniaus universitetą atstovavo aštuonių mokslininkų grupė. Greta TeaEdu4CT sukurtų modulių būsimiems mokytojams mokyti, buvo diskutuojama apie mokytojų skaitmeninių kompetencijų tobulinimo programų rengimą bendradarbiaujant su užsienio universitetų mokslininkais. Gavome vertingų patarimų iš profesorių Mart Laanpere (Talino universitetas, Estija), Mikko-Jussi Laakso (Turku universitetas, Suomija), Erik Barendsen (Radbound universitetas, Nyderlandai), Arnold Pears (Karališkasis technologijų universitetas, Švedija).

Kartu visiems šio renginio dalyviams buvo puiki proga susipažinti su Estijos švietimo sistema ir pedagogų rengimu Talino universitete. Estijos penkiolikmečiai jau daugybę metų tarptautiniuose PISA reitinguose gauna vienus aukščiausių įvertinimų. Lankėmės Gustavo Adolfo gimnazijoje, kuri yra viena seniausių gimnazijų Europoje. Mokyklą 1631 m. įkūrė Švedijos karalius Gustavas II Adolfas. Mokykla įsikūrusi Talino senamiestyje, dviejuose pastatuose. Vienas iš jų – istorinis XIII a. pastatų kompleksas.

Gustavo Adolfo gimnazija yra viena iš geriausių ir moderniausių (ugdymo prasme) Estijos mokyklų. Tai mokykla, kurioje mokosi labai motyvuoti mokiniai, pasiekiantys puikių rezultatų nacionaliniu ir tarptautiniu lygiu įvairiose srityse. Mokykla priklauso Talino savivaldybei, joje mokosi apie 1400 mokinių nuo pirmos iki dvyliktos klasės, dirba apie 100 mokytojų. Mokykla pasižymi ne tik akademine atmosfera ir tradicijomis, bet ir novatorišku požiūriu bei atvirumu naujoms idėjoms. Gustavo Adolfo gimnazija specializuojasi gamtos ir humanitarinių mokslų srityse, suteikdama savo mokiniams išsamias žinias ir galimybes asmeniškai realizuoti save pagrindinėje ir vidurinėje mokykloje. Pagrindinis dėmesys mokymo programoje skiriamas įvairiapusiam technologijų naudojimui, o programavimo mokymosi pagrindų mokiniai mokosi jau nuo pirmos klasės. Įdomu tai, kas informacinių technologijų (IT) moko ne tik mokytojai, bet ir mokiniai, jie talkina mokytojams ir mokiniams, kuriems reikia pagalbos. Du vyresniųjų klasių mokiniai paskiriami IT koordinatoriams, jiems netgi yra mokamas atlyginimas, tačiau, svarbiausia, kad jie gali šia pozicija papuošti savo CV, kas Estijoje vertinama stojant ar siekiant įsidarbinti kompanijose. Mokyklos direktorius Henrik Salum sako, kad gimnazijos populiarumą ir sėkmę didele dalimi lemia mokytojai, kurie turi didelę autonomiją, gali laisvai nuspręsti, kaip įgyvendinti nacionalinę programą, kad joje numatytų mokymosi rezultatų mokiniai pasiektų jiems geriausiu būdu. 

TeaEdu4CT02 TeaEdu4CT03
TeaEdu4CT projekto dalyviai klausosi pristatymų ir dirba grupelėse
TeaEdu4CT04 TeaEdu4CT05
Dalyviai domisi Gustavo Adolfo mokyklos mokymosi erdvėmis
TeaEdu4CT06  
Doktorantė Vaida Masiulionytė-Dagienė išbando milžinišką grindų pianiną Gustavo Adolfo mokykloje

 

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos