Klaipeda4Vilniaus universiteto Ugdymo mokslų instituto grupė mokslininkų sėkmingai pradeda mokslo metus dirbdami drauge su Turku, Suomijos universiteto mokslininkais. Tyrimų laukas įdomus ir vertingas tarptautiniu mastu: vertinimo problemos matematikoje, informatikoje, mokymosi analitikos, mokymosi aplinkos, grįstos dirbtiniu intelektu, Bebro uždavinių naudojimas. Net du šios tematikos projektai startuoja šiais metais: Šiaurės šalių Nordplus projektas (Development of Computational Thinking Learning Paths via Bebras like Tasks with Analytics, Nr. NPHZ-2022/10045) ir Erasmus projektas (Computational Thinking and Mathematical Problem Solving, an Analytics Based Learning Environment, Nr. 2022-1-LT01-KA220-SCH-000088736).

Turku ir Vilniaus universitetų mokslininkai drauge su mokytojais

Kaip galime įžvelgti iš projektų pavadinimų, pagrindiniai tyrimai vyksta informatinio mąstymo, matematikos problemų spendimo, analitika grįstų mokymosi aplinkų tyrimų srityse.

Grupė Suomijos ir Lietuvos mokslininkų visą savaitę paskyrė darbui Klaipėdoje, tarėsi ir derino bendrus tyrimų klausimus, įtraukiant mokyklas, vykdant mokinių matematikos ir informatikos mokymosi stebėjimus, diskutavo Bebro uždavinius, nagrinėjo Turku universiteto sukurtą, mokymosi analitika grįstą virtualiąją mokymosi aplinką ViLLE. Mokslininkai kelias dienas lankėsi Gedminų progimnazijoje, kalbėjosi su mokytojais, stebėjo pamokas. Šios mokyklos mokytojai jau keletą metų naudoja ViLLE aplinką matematikai mokyti, o nuo šio pavasario išbando ir VU mokslininkų sukurtus informatinio mąstymo uždavinius. Mokyklos mokytojai, mokiniai ir jų tėvai mielai bendradarbiauja su mokslininkais, patys ieško ir siūlo sprendimus.

Mokslininkų grupei talkino ne tik Gedminų mokyklos mokytojai, bet ir atvykę Druskininkų „Saulės“ pagrindinės mokyklos mokytojai, taip pat Neringos gimnazijos mokytojas ekspertas Norbertas Airošius, kuris jau keletą metų konsultuoja Lietuvos mokyklas, naudojančias ViLLE/Eduten programas. Vienai dienai apsilankėme Neringos mokykloje, pasidžiaugėme unikaliu Lietuvos kampeliu, nepaprastu neringiškiu mokytojų užsidegimu ir meile savo kraštui.

Gedminų progimnazijos mokytojai taiko daug inovatyvių metodų. Ši mokykla aktyviai talkina Vilniaus universitetui vykdant prestižinį Horizon2020 „iHub4Schools“ projektą apie skaitmeninių inovacijų spartinimą mokyklose taikant regionų inovacinių centrų ir visos mokyklos mentorystės modelį (Accelerating Digital Innovation in Schools through Regional Innovation Hubs and a Whole-School Mentoring Model). Pagrindinis „iHub4Schools“ projekto tikslas – parengti regionų inovacinių centrų ir visos mokyklos mentorystės modelį, skatinantį skaitmeninių inovacijų diegimą mokyklose. Aktyviai naudodami ViLLE aplinką Gedminų progimnazijos mokytojai siekia motyvuoti mokinius, gerinti jų pasiekimus matematikoje ir informatikoje, taip pat talkina visiems norintiems mokytojams, noriai bendradarbiauja su kitomis Klaipėdos ar gretimų rajonų mokyklomis.

Rugsėjo savaitė buvo darbinga ir Turku, ir Vilniaus universitetų mokslininkams ir mokytojams. Sutarta toliau gilinti įvairius tyrimus, stebėti ir gerinti mokinių matematikos, informatikos pasiekimus, ugdyti mokinių informatinį mąstymą.

Klaipeda1

Grupė mokslininkų iš Tartu ir Vilniaus universitetų stebi Indros Sudeikienės, Klaipėdos Gedminų progimnazijos mokytojos, pamokas

Klaipeda2

Gedminų progimnazijos ketvirtokai sprendžia Bebro užduotis naudodamiesi ViLLE mokymosi aplinka

Klaipeda3

Prie Neringos gimnazijos su mokytoju Norbertu Airošiumi (trečias iš kairės)

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos