Gruodžio 5 d. į Ankstyvojo raštingumo ugdymo: gamtos pažinimo didaktikos paskaitas atvyko Vilniaus lopšelio-darželio „Jurginėlis“ mokytoja Viktorija Zavackienė, nešina pačios parengtomis ugdomųjų veiklų priemonėmis. Mokytojai pedagoginėse studijose – viena projekto „Aukštųjų mokyklų tinklo optimizavimas ir studijų kokybės gerinimas Šiaulių universitetą prijungiant prie Vilniaus universiteto“ (projekto Nr. 09.3.1-ESFA-V-738-03-0001) poveiklių. Bendravimas ir bendradarbiavimas su mokytoja Viktorija prasidėjo vasaros pabaigoje, kai aptarėme lūkesčius ir galimybes siekti didesnės dalyko teorijos ir praktikos vienovės, galimus ugdomosios veiklos pavyzdžius vaizdo medžiagos formatu.
Mokytoja parengė du seminarus temomis „Gyvosios gamtos objektų pažinimas. Ugdomosios veiklos įvairovė priešmokyklinėje grupėje“ ir „Naudingieji vabzdžiai: Bitės ir boružės atvejis“. Vaikystės pedagogikos (ikimokyklinis ugdymas) 3 kurso studentės išeidamos iš Viktorijos vestų seminarų teigė:
-
Labai įdomios ir išradingos veiklos. Smagu, kad mokytoja nepabijojo dirbdama su vaikais vartoti sunkesnių sąvokų, kas atrodytų ikimokyklinukams perteklinė informacija, bet vaikams, kaip matėme vaizdo medžiagoje, buvo įdomu. Džiugu matyti įsitraukusius vaikus (Rugilė Juodytė)
-
Susitikimas su mokytoja Viktorija mane įkvėpė dar daugiau domėtis gamtos mokslais ir nebijoti klysti. Man labai patiko, jog Viktorija su mumis pasidalino savo idėjomis bei įrodė, jog apie pakankamai sudėtingus procesus galima kalbėti ir su mažais vaikais (Miglė Žiuraitytė)
-
Be galo smagu susidurti su pedagoge, kuri tiesiogiai šiuo metu dirba su vaikais, susiduria su tomis pačiomis problemomis kaip ir mes. Buvo labai naudinga pasisemti įvairių idėjų, kurias galėsime panaudoti ateityje (Karolina Kuzmaitė)
-
Mokytojos Viktorijos Zavackienės pristatymas apie gamtamokslinį ugdymą ikimokykliniame amžiuje suteikė naujų žinių, minčių, kad ir pati norėčiau kažką panašaus pristatyti savo ugdytiniams. Ypač įsiminiau žaidybinį momentą su siūlų kamuoliukais. Tai ir spalvų pažinimas, ir reakcijos lavinimas, ir žodžių įsiminimas, kartojimas, ir dalinimasis savo mintimis. Pasidariau nuotraukų, vėliau dar kartą peržiūrėsiu. Patiko veiklos dokumentavimas, mokytojos ir vaikų refleksijos (Rūta Venzlauskienė)
Po užsiėmimų mokytoja atviravo, kad rengimasis seminarams jai irgi buvo naudingas. Peržiūrėjusi vaizdo medžiagą ji atkreipė dėmesį į vaikams keliamus klausimus, gamtamokslinių sąvokų vartojimą. O susitikimo su studentėmis metu Viktorija patyrė daug teigiamų emocijų: „gera dalintis, kai tave stebi smalsios akys ir žinai, kad tai joms naudinga“.
Aš irgi noriu pasidžiaugti, kad mano lūkesčiai atliepti. Mokytoja dalinosi panašiomis veiklomis organizuotomis 3-4 metų vaikams ir priešmokyklinukams (6-7 m.). Studentės klausydamos mokytojos reflektyvaus pasakojimo, stebėdamos vaizdo medžiagą turėjo puikią galimybę patirti amžiaus tarpsnio skirtumus, pasisemti idėjų, kaip dirbti su vyresniais ir jaunesniais vaikais. Dėstytojui neturint ugdytinių surinkti tokią gausią medžiagą apie vaikų mokymąsi būtų buvę sudėtinga. Taigi, bendradarbiavimas turtina visus.
Doc. dr. Rita Makarskaitė – Petkevičienė (Ugdymo mokslų institutas)
„Aukštųjų mokyklų tinklo optimizavimas ir studijų kokybės gerinimas Šiaulių universitetą prijungiant prie Vilniaus universiteto“ (projekto nr. 09.3.1-ESFA-V-738-03-0001), finansuojamas iš Europos socialinio fondo lėšų.