2023 m. sausio 23 d. 14 val. 201 aud. Filosofijos instituto doktorantė ELZĖ SIGUTĖ MIKALONYTĖ gins disertaciją „Nuo sąmonės nepriklausomi, bet vis dėlto intuityvūs: naujas metodologinis požiūris į muzikos kūrinių ontologiją“ filosofijos mokslo krypties daktaro laipsniui gauti.
Stebėti disertacijos gynimą galite nuotoliniu būdu pasinaudodami nuoroda - https://bit.ly/3W4v0z1
Mokslinis vadovas – prof. dr. Jonas Dagys (Vilniaus universitetas, humanitariniai mokslai, filosofija – H 001).
Disertacijos gynimos tarybos sudėtis:
prof. dr. Naglis Kardelis – tarybos pirmininkas (Vilniaus universitetas, humanitariniai mokslai, filosofija – H 001);
doc. dr. Renatas Berniūnas (Aarhus University, Danija, socialiniai mokslai, psichologija – S 006);
prof. dr. Nerijus Milerius (Vilniaus universitetas, humanitariniai mokslai, filosofija – H 001);
prof. dr. Rūta Stanevičiūtė (Lietuvos muzikos ir teatro akademija, humanitariniai mokslai, menotyra – H 003);
prof. dr. Nick Zangwill (Londono universiteto koledžas, humanitariniai mokslai, filosofija – H 001).
Anotacija:
Pastarąjį pusšimtį metų, tai yra nuo 1968-ųjų, kai buvo išleista Nelsono Goodmano knyga Meno kalbos, muzikos kūrinių ontologijoje dirbantys filosofai bando atsakyti į klausimus, ar egzistuoja muzikos kūriniai, ir, jei jie egzistuoja, kokia yra jų prigimtis, kokios jų individuacijos ir persistavimo sąlygos. Įspūdinga muzikos kūrinių ontologijos teorijų gausa dažnai įvardijama kaip gluminanti; nėra aišku, kokiais kriterijais vadovaujantis derėtų spręsti, kuri iš konkuruojančių teorijų yra geriausia. Didžioji dalis egzistuojančios literatūros muzikos kūrinių ontologijos tema – tai mėginimai tiesiogiai dalyvauti ontologinėje diskusijoje, ontologinių teorijų pasiūlymai ir argumentai jas apginti. Nors paskutinį dešimtmetį dėmesys metodologinėms problemoms gerokai augo, platesnio požiūrio metaontologiniai darbai sudaro mažąją dalį muzikos ontologijos problemoms skirtų tekstų. Šioje disertacijoje siūlomas naujas metaontologinis ir metodologinis požiūris į muzikos kūrinių ontologiją. Disertacijoje ginamas teiginys, kad muzikos kūriniai yra realūs – jie nepriklauso nuo žmogiškosios sąmonės. Vis dėlto įprasti įsitikinimai apie muzikos kūrinius yra sukeliami pačių muzikos kūrinių, ir todėl jie vis tiek yra relevantiški muzikos kūrinių ontologijai, ypač muzikos kūrinių individuacijos klausimui. Tačiau prieš tai šie įsitikinimai turi būti empiriškai ištirti.
Kontaktinis asmuo:
Jūratė Rapalavičiūtė
tel.: +370 5 2667616
el. paštas: