stem foto2022 m. ICSE akademijos inicijuotas EU projektas „ Europos šalių bendradarbiavimas ir mobilumas tobulinant profesinius STEM mokytojų ir studentų įgūdžius“ (angl. European collaboration and mobility in professional development of pre- and in-service STEM (proSTEM)) įtraukia ir Lietuvos mokytojus ir studentus.

ICSE akademija yra tarptautinė organizacija, siekianti skatinti ir plėtoti mokslinių disciplinų, technologijų, inžinerijos ir matematikos (STEM) mokytojų rengimą Europoje. Tai siekiama pasiekti investuojant į aukštos kokybės STEM mokytojų rengimą ir naujoviškus mokymo metodus, paremtus geriausia mokytojų rengimo patirtimi ir tarptautiniais mainų projektų planavimo principais. Šis metodas akcentuoja mobilumą ir bendradarbiavimą, siekiant paremti tiek būsimus, tiek jau dirbančius STEM mokytojus visoje Europoje. Šis projektas išsiskiria šiais ypatumais: 

  • Aukšto lygio partnerystė: ICSE akademijos partneriai yra patyrę aukštojo mokslo tyrėjai, STEM mokytojų rengimo (ITE) ir nuolatinio profesinio tobulinimo (CPD) tiekėjai, švietimo politikos kūrėjai ir mokyklų atstovai iš 13 šalių. 
  • Išskirtinė profesinio mokymosi koncepcija: Siūlomos trys inovatyvaus profesinio mokymosi formos būsimiesiems ir dirbantiems STEM mokytojams, siekiant didinti efektyvumą, prieinamumą ir galimybę pritaikyti jas visoms projekto dalyvaujančioms šalims, skatinant Europos mobilumą ir bendradarbiavimą. 
  • Vienodų lygių mokymasis per darbo šešėlinimą: mokytojų profesinio tobulinimo ir studentų dėstytojai lanko vieni kito kursus, siekdami mokytis vieni iš kitų. 
  • Tarpdisciplininiai Europos seminarų ciklai: mokytojams iš visos Europos rengiami seminarai bendradarbiaujant geriausiems Europos STEM ekspertams. 
  • Europos vasaros stovyklos: Čekijoje ir Nyderlanduose organizuojami vasaros mokymo stovyklos mokytojams ir studentams, kuriuose akcentuoja dalyvių bendradarbiavimą, dalijimąsi patirtimi, įvairių šalių STEM mokymo kultūros pažinimą, įgytų žinių ir patirčių pritaikymą savo klasėse. 
  • Skirtingi poreikiai, galimybės ir suderinamumas: Profesinio mokymo formos kūrimas remiasi tiek mokytojų poreikiais (apibūdinančiais, ko jiems reikia), tiek politikos formuotojų reikalavimais politikos lygmeniu.

ICSE akademija siekia sistemiško požiūrio, kad giliai suprastų politikos poreikius, įtrauktų tikslinę informacijos sklaidą ir komunikaciją, bei susiformuotų mainų metodus, pvz., apskritojo stalo diskusijas. 

ICSE akademija proSTEM projekte aktyviai bendradarbiauja su 13 aukštosiomis mokyklomis, 13 politiką formuojančiomis organizacijomis ir 65 mokyklomis 13 Europos šalyse. Lietuvą atstovauja mokytojai iš keturių mokyklų: 

  • Vilniaus Jono Basanavičiaus gimnazija
  • Šiaulių Didždvario gimnazija
  • Klaipėdos Vydūno gimnazija
  • Panevėžio robotikos centras „RoboLabas“ ir Panevėžio regioninio STEAM atviros prieigos centras

Daugiau apie projektą pateikiama ISCE portale https://icse.eu/icse-academy/

Parengė dr. doc. Eglė Jasutė

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos