2025 m. gegužės 8 d. VU FsF Ugdymo mokslų instituto Pradinio ugdymo pedagogikos II kurso studentės su doc. dr. Rita Makarskaite-Petkevičiene lankėsi Vilniaus r. Riešės gimnazijoje. Vienuolika šios mokyklos pradinių klasių mokytojų vedė atviras gamtos mokslų, visuomeninio ugdymo ar integruotas minėtų mokslų ir kitų mokomųjų dalykų pamokas.
Pasiskirsčiusios po tris, studentės, stebėdamos mokytojų vedamas pamokas, mokėsi didaktinių gudrybių: sėmėsi idėjų kaip sudominti mokinius nagrinėjama tema, kaip realizuoti gamtamokslinį ar visuomeninio ugdymo turinį. Paskui kartu su mokytojomis aptarinėjo naudotų metodų ir būdų veiksmingumą.
Kitą pamoką dominavo studentės. Riešės gimnazijoje svečiavomės Europos dienos išvakarėse, tad studentės priėmė iššūkį – tik valandą pažįstamoje klasėje vesti pamokas apie Europą ir Lietuvą. Merginos įdėjo daug darbo rengiantis šioms pamokoms. Pasiruošimas, kaip teigia Ernesta Kalinauskaitė, reikalavo daug lankstumo, kūrybiškumo ir papildomų pastangų, kuriant universalią, prisitaikančią prie stebėtos pamokos turinio veiklą, kuri pagal situaciją galėtų būti lengvai koreguojama.
„Neapibrėžtumas irgi naudinga patirtis“, – sako studentė. – „Juk svarbu mokėti atsižvelgti į auditorijos poreikius ir turėti galimybę improvizuoti.“
Guoda Vaitiekūnaitė antrina: „Man labai patiko ruoštis šiai pamokai. Pripažinsiu, jog pamokos temos „Kaip kuriamas verslas“ siejimas su Europos diena kėlė iššūkių. Vis dėlto mes puikiai susitvarkėme.“
Pravestą pamoką aptaria Evelina Puodžiukaitė: „Mano akimis, pamoką vedėme sklandžiai. Man labai smagu dirbti komandoje, nes ne tik drąsiau jautiesi, bet viena kitą (kai reikia) papildai.“
Luka Kėrytė atvirauja: „[...] visas nerimas išsisklaidė vos atvykus į mokyklą. Mus pasitikusios tiek pavaduotoja, tiek klasės mokytoja buvo nuostabios. Mokytoja – tikra savo darbo entuziastė, šilta, atvira. Ji ne tik suteikė mums reikalingą informaciją, bet ir nuoširdžiai domėjosi mūsų pasirengimu, patarė, padrąsino. Iš jos išmokome daug – tiek apie darbą su vaikais, tiek apie konkrečius metodus. Grįžome pilnos idėjų, metodinės medžiagos ir gerų emocijų bei su plačiomis šypsenomis. Pirmokėliai paliko labai gerą įspūdį – tai buvo mandagūs, aktyvūs ir sumanūs vaikai, savo amžiumi lenkiantys kitus.“
Grįžtamąjį ryšį gavome ir iš mokytojų. Štai mokytoja Virginija Jundienė rašo:
„Studentės puikiai pasiruošusios. Darbas buvo tęstinis – jos puikiai papildė pirmąją pamoką. Medžiaga pateikta įdomiai, spalvingai, nuosekliai, suprantamai. Užduotys įtraukios, aktualios, patrauklios vizualiai. Giriu jas už drąsą dirbti grupėse, už dėmesingumą kiekvienam vaikui ir pagalbą vaikams susidūrus su sunkumais.“
Mokytoja Erika Pašakinskienė apie pamoką atsiliepė panašiai: „Pamoka buvo labai gerai suplanuota ir sklandžiai įgyvendinta. Studentės parodė puikų bendradarbiavimą, dalijosi atsakomybėmis ir aktyviai įsitraukė į mokymo procesą. Mokinių dėmesys buvo išlaikytas visos pamokos metu, veiklos atitiko mokinių amžių bei gebėjimus. Buvo aiškiai suformuluoti pamokos tikslai, kuriuos studentės sėkmingai pasiekė, o taikyti mokymo(si) metodai skatino mokinius mąstyti. Studentės gebėjo užtikrinti pozityvią ir saugią mokymosi aplinką. Jų bendravimas su mokiniais buvo šiltas, pagarbus ir skatinantis įsitraukti.“
Ugdomosios veiklos scenarijai, įkelti į Virtualią mokymosi aplinką (VMA) ir dėstytojo įvertinti – tai viena, bet visai kas kita, kai tie scenarijai išbandomi realiuose pedagoginiuose susitikimuose, kai veikla reflektuojama. Tai neįkainojamos antrakursių asmeninės patirtys ir atradimai.
Dėkojame mokyklos direktorei Egidijai Urbanavičienei už tikėjimą bendryste ir naujomis galimybėmis, pavaduotojai Agnei Pujanauskienei ir mokinių tarybos atstovei už mokyklos pristatymą. Bendradarbiavimas su Riešės gimnazija tik prasideda!
2025 05 14
Doc. dr. Rita Makarskaitė-Petkevičienė