Šiandien universitetų vaidmuo pedagogų rengime peržengia nacionalines ribas – akademiniai tiltai tarp valstybių tampa būtini sprendžiant globalius švietimo iššūkius. VU Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslų instituto tyrėjai aktyviai prisideda prie šių procesų, stiprindami tarptautinį mokslinį bendradarbiavimą ir dalindamiesi savo tyrimų rezultatais su tarptautine akademine bendruomene.
2025 m. birželio 9–14 dienomis instituto profesorius prof. dr. Rimantas Želvys ir doktorantė Evelina Burokė lankėsi mokslinėje stažuotėje Dortmundo Technikos universitete (TU Dortmund, Vokietija). Stažuotė buvo projekto „Pedagogų rengimo tarptautinė dimensija: tarptautinis ir tarpinstitucinis bendradarbiavimas“ (Nr. P-EDU-23-27), finansuojamo Europos Sąjungos lėšomis pagal sutartį su Lietuvos mokslo taryba, dalis.
Stažuotės metu tyrėjai pristatė projekto veiklas prestižinėje tarptautinėje konferencijoje EU-SPRI 2025. Jų pranešimas „Shaping Educators, Shaping Societies: University Collaboration in Action“ atvėrė diskusijas apie tai, kaip universitetai gali tapti aktyviais švietimo kaitos veiksniais. Pagrindinis dėmesys buvo skiriamas konceptualiosios tyrimo struktūros pristatymui bei būsimiems projekto etapams.
Vizito metu vyko ir svarbūs strateginiai susitikimai su Dortmundo Technikos universiteto akademiniais partneriais: prof. dr. Sabine Hornberg, Bendrosios didaktikos ir mokyklinės pedagogikos instituto dekane, prof. dr. Barbara Welzel, meno ir kultūros mokslų profesore bei buvusia prorektore akademiniams reikalams, bei stažuotės vadove prof. dr. Liudvika Leišyte, kuri vadovauja Aukštojo mokslo centrui ir laikoma viena iš pirmaujančių aukštojo mokslo tyrėjų Europoje. Susitikimuose aptartos bendros tyrimų kryptys, pasidalinta patirtimi bei suderinti tolesnio bendradarbiavimo planai.
Be to, tyrėjai susitiko su Dortmundo universiteto doktorantais bei dalyvavo TU Dortmundo DLAB studentų baigiamųjų projektų renginyje, kur pristatytos technologinės ir socialinės inovacijos. Vizito pabaigoje buvo finalizuotas projekto veiklų planas ir tikslinti tolimesni tyrimų etapai.
Stažuotė tapo svarbia galimybe tyrėjams tobulinti mokslo komunikacijos įgūdžius, plėsti tarptautinius kontaktus ir stiprinti Vilniaus universiteto pozicijas tarptautiniuose aukštojo mokslo tyrimų tinkluose. Tarptautinės akademinės bendruomenės suteiktas grįžtamasis ryšys prisidės prie aukštos kokybės publikacijų rengimo bei užtikrins ilgalaikį projekto poveikį.
Projektą įgyvendina Filosofijos fakultetas, bendradarbiaudamas su įvairiomis institucijomis Lietuvoje ir užsienyje. Jo metu analizuojamos tarpinstitucinio bendradarbiavimo ir tarptautiškumo galimybės pedagogų rengime bei kuriamas teoriniu pagrindu paremtas bendradarbiavimo modelis, pritaikomas tiek Lietuvos, tiek tarptautiniame kontekste.
Skaityti daugiau apie projektą: Pedagogų rengimo tarptautinė dimensija: tarptautinis ir tarpinstitucinis bendradarbiavimas - VU Filosofijos fakultetas