Matematika kaip mąstymo būdas
Programą parengė
Ieva Kilienė, Erikas Karikovas, Alfredas Račkauskas, Rimas Norvaiša, VU Matematikos ir Informatikos fakultetas, Matematinio švietimo centras.
Programos anotacija
Programa parengta atsižvelgiant į naujo matematikos mokymo modulio reikalavimus. Nuo 2020 metų šio modulio studijos yra privalomos rengiant matematikos mokytojus. Programoje pagrindinis dėmesys skiriamas matematiniam samprotavimui, bei sunkioms ir svarbioms mokyklinės matematikos turinio temoms, tarp kurių yra: pozicinė skaičiavimo sistema, trupmenų aritmetika, mokyklinio matematinio įrodymo užduotys, tekstiniai uždaviniai ir transformacijomis grįsta geometrija.
Programos trukmė – 40 akad. val.
Dalyviams, įvykdžiusiems programą, išduodamas kompetencijų tobulinimo pažymėjimas.
Informatinio mąstymo ugdymo programa ir įvairūs įgyvendinimo metodai
Programą parengė
Prof. dr. Valentina Dagienė, VU Filosofijos fakultetas.
Programos anotacija
Seminarai ir metodinės medžiagos rengimo dirbtuvės yra skirtos pradinio ir pagrindinio ugdymo mokytojams. Mokytojams siūlomos 12 užsiėmimų temos. Pagrindinis dėmesys skiriamas naujai rengiamos bendrojo ugdymo informatikos programos pristatymui ir aptarimui. Aptariama visos nuo 1 iki 10 klasės informatikos programos struktūra, tikslai, uždaviniai, kokių kompetencijų siekiama ugdyti, integruotumas su kitais dalykais. Dalis seminaro skiriama praktiniams informatikos ugdymo metodams įgyvendinant naujos programos siekius. Tai darbo su kompiuterine programa „SratchJr“ metodikos aptarimas ir dalijimasis patirtimi konstruojant išmaniuosius įrenginius su „Arduino“. Be to, bus nagrinėjamos temos, susijusios su programavimo mokymu, ypač perėjimo nuo vizualaus prie tekstinio ypatumai, informatinio mąstymo ugdymas panaudojant Bebro uždavinius, algoritmų ir informatikos metodų įžvelgimas Bebro uždaviniuose ir pan. Teorinės paskaitos bus derinamos su praktiniais darbais, diskusijomis.
Seminaro trukmė – 40 akad. val.
Dalyviams, išklausiusiems seminarą, išduodamas kompetencijų tobulinimo pažymėjimas.
Skaitmeninio raštingumo ir informatikos įgūdžių programa
Programą parengė
Justė Kairytė Menkova, UAB Vedliai
Programos anotacija
„Skaitmeninio raštingumo ir informatikos įgūdžių programa“ – tai nuolatinio mokymosi programa 1-10 kl. mokytojams, suteikianti skaitmeninius įgūdžius ir atvedanti informatikos ir kūrybiškumo su skaitmeniniais įrankiais įgūdžius į klasę. Programą sudaro internetinė prieiga prie mokymo(si) medžiagos (e. vadovėlio) su rašytinėmis ir vaizdo instrukcijomis bei skaitmeninėmis pratybomis, nuotoliniai užsiėmimai ir konsultacijos, nuolatinė programos mentorių pagalba, erdvė, kur dalyviai gali burtis ir dalintis patirtimis. Mokymo(si) medžiaga parengta pagal naujausią bendrojo ugdymo programą. Programa suteikia galimybę sutaupyti laiko ruošiantis pamokoms – tai kartu ir pilnai paruoštas informatikos turinys, kurį galima taikyti pamokose su vaikais tiek nuotoliu, tiek klasėje, integruoti į kitus mokomuosius dalykus.
Programa vyksta nuotoliniu sinchroniniu ir asinchroniniu būdu. Programos trukmė – 600 akad. val.
Programos dalyviai – mokytojai (pradinio ugdymo ar informatikos mokomojo dalyko) ar dirbantys su vaikais neformaliame ugdyme.
Dalyviams bus išduodami kompetencijų tobulinimo pažymėjimai už praktinį temų įsisavinimą, proporcingai apskaičiuojant temai skirtą valandinę apimtį.
Informatinio mąstymo ugdymas
Programą parengė
Prof. dr. Valentina Dagienė, Vilniaus universiteto Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų institutas.
Lina Vinikienė, Vilniaus universiteto Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų institutas.
Dr. Gabrielė Stupurienė, Vilniaus universiteto Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų institutas.
Programos anotacija
Programa skiriama bendrojo ugdymo mokyklos informacinių technologijų mokytojams.
Algoritminio mąstymo ugdymas yra viena aktualių informatikos mokymo problemų.
Šio seminaro tikslas – padėti mokytojams reflektuoti informatinį ugdymą, algoritminį mąstymą. Aptariamos technologinės priemonės, modernūs mokymosi būdai informatiniam mąstymui ugdyti, mokymosi procesui palengvinti ir paįvairinti. Siekiama pademonstruoti, kaip galima pritaikyti skirtingus algoritmus sprendžiant uždavinius ir kaip mokiniai gali juos lyginti, samprotauti, argumentuoti, kaip jie veikia.
Programos reikalingumas - įgyvendinus seminaro turinį mokytojai galės įvertinti savo darbo su mokiniais metodus, keisti juos, gebės dirbti su mokiniais kūrybiškiau ir inovatyviau. Dėmesys telkiamas į mokinio mokymąsi, kai mokoma formuluoti problemas, ieškoti jų sprendimo būdų atsižvelgiant į mokinio galimybes. Supažindinama su inovatyviais informatikos mokymosi būdais. Seminaro metu dalyviai analizuos atvejus, diskutuos, reflektuos savo patyrimą.
Seminaro apimtis – 6 akad. val. auditorinio darbo.
Pageidaujantiems bus siunčiamos sąskaitos-faktūros.
Dalyviams, išklausiusiems seminarą, išduodamas kompetencijų tobulinimo pažymėjimas.
Gabių matematikai vaikų ugdymas
Programą parengė
Doc. dr. Edmundas Mazėtis, VU Matematikos ir informatikos fakultetas, Matematikos institutas.
Programos anotacija
Kūrybiškumo ugdymas šiuo metu yra vienas iš pedagoginio proceso prioritetų. Matematika suteikia galimybes ugdyti kūrybiškumą, ieškant nestandartinių sprendimų, siejant kartais iš pažiūros skirtingus dalykus, ieškant sąsajų tarp įvairių sričių žinių. Programa skirta mokytojams, dirbantiems su gabiais matematikai mokiniais. Išklausę seminarą, mokytojai susipažins su mokinių sudominimo matematika priemonėmis, išmoks, atsižvelgiant į mokinių amžių ir pasirengimo lygį, parinkti įtraukiančius uždavinius, susipažins su įdomiosios matematikos elementais, su specifiniais nestandartinių uždavinių sprendimo metodais. Seminaras turėtų padėti mokytojams savarankiškai planuoti darbą su gabiais mokiniais, ruošti juos matematikos konkursams ir olimpiadoms.
Seminaro apimtis – 8 akad. valandos.
Pageidaujantiems bus siunčiamos sąskaitos-faktūros.
Dalyviams bus siunčiami elektroniniai kompetencijų tobulinimo pažymėjimai.