Matematikos ir informatikos mokytojams

Matematika kaip mąstymo būdas

Programą parengė

Ieva Kilienė, Erikas Karikovas, Alfredas Račkauskas, Rimas Norvaiša, VU Matematikos ir Informatikos fakultetas, Matematinio švietimo centras.

Programos anotacija

Programa parengta atsižvelgiant į naujo matematikos mokymo modulio reikalavimus. Nuo 2020 metų šio modulio studijos yra privalomos rengiant matematikos mokytojus. Programoje pagrindinis dėmesys skiriamas matematiniam samprotavimui, bei sunkioms ir svarbioms mokyklinės matematikos turinio temoms, tarp kurių yra: pozicinė skaičiavimo sistema, trupmenų aritmetika, mokyklinio matematinio įrodymo užduotys, tekstiniai uždaviniai ir transformacijomis grįsta geometrija.

Programos trukmė – 40 akad. val.
Dalyviams, įvykdžiusiems programą, išduodamas kompetencijų tobulinimo pažymėjimas.

Skaitmeninio raštingumo, informatikos ir technologinės kūrybos įgūdžių programa

Programą parengė

Justė Kairytė-Menkova, UAB Vedliai.

Programos anotacija

„Skaitmeninio raštingumo, informatikos ir technologinės kūrybos įgūdžių programa“ – tai nuolatinio mokymosi programa mokytojams (ypač pradinių klasių), suteikianti mokytojams skaitmeninius įgūdžius, atvedanti informatiką ir technologinės kūrybos įgūdžius į klasę. Programos tikslas - suteikti galimybę ugdyti praktinius technologinės kūrybos įgūdžius, gebėjimą apjungti skirtingas technologijas, gebėti kurti ir suprasti logines sekas ir jas panaudoti kuriant iškeltų problemų sprendimus, kartu tobulinant ir savo skaitmeninius įgūdžius ir vėliau visas įgytas žinias pritaikyti klasėje su mokiniais. Programą sudaro internetinė prieiga prie mokymo(si) medžiagos (e. vadovėlio) su rašytinėmis ir video instrukcijomis, nuotoliniai užsiėmimai, platforma, sudaranti galimybę kurtis savo mokymosi kelią, savo klasės mokymosi kelią, nuolatinė programos mentorių pagalba, erdvė, kur gali dalyviai burtis ir dalintis patirtimis. Mokymo(si) medžiaga parengta pagal bendrojo ugdymo programos gaires. Programa suteikia galimybę sutaupyti laiko ruošiantis pamokoms – tai kartu ir pilnai paruoštas informatikos ir technologinės kūrybos turinys, kurį galima taikyti pamokose su vaikais tiek nuotoliu, tiek klasėje.
Programa vyksta nuotoliniu būdu.
Dalyviams bus išduodami kompetencijų tobulinimo pažymėjimai atskirai už kiekvieną išmoktą temą ir praktinį temų įsisavinimą, proporcingai paskaičiuojant temai skirtą valandinę apimtį.

Skaitmeninės matematikos ir informatinio mąstymo mokomosios priemonės „Eduten Playground“ taikymas ugdymui

Programą parengė

Mokytojas ekspertas Norbertas Airošius, Neringos gimnazija.
Prof. dr. Valentina Dagienė, Vilniaus universitetas.

Programos anotacija

Ilgalaikė programa yra skirta visiems pradinio ir matematikos ar informatikos pagrindinio ugdymo mokytojams.
Tarptautinių tyrimų duomenimis, tikslingas informacinių ir komunikacinių technologijų (IKT) naudojimas gerina klasės atmosferą, bendradarbiavimą, įsiminimą, supratimą, savarankišką mokymąsi ir didina motyvaciją mokytis. Sparčiai tobulėjant edukacinėms technologijoms, atsiranda naujų, žaismingų ir įdomių IKT priemonių, kurios padeda lengviau ir paprasčiau organizuoti įdomias mokymo ir mokymosi veiklas. Tam, kad efektyviai ir tikslingai naudotų IKT pamokoje, mokytojai susipažindinami su skaitmenine mokymo priemone „Eduten Playground“, vertinimo, motyvavimo ir analitikos modeliais. Be to, nagrinėjamos matematikos temos, taip pat temos, susijusios su informatinio mąstymo ugdymu.
Teorinės paskaitos derinamos su mokytojų praktikos darbais, diskusijomis, refleksija ir įsivertinimu. Suplanuotos užduotys savarankiškam darbui.

Programos trukmė – 40 akad. val.
Mokytojams, dalyvavusiems mokymuose ir atlikusiems paskirtas užduotis, išduodamas kompetencijų tobulinimo pažymėjimas.

Informatinio mąstymo ugdymo programa ir įvairūs įgyvendinimo metodai

Programą parengė

Prof. dr. Valentina Dagienė, VU Filosofijos fakultetas.

Programos anotacija

Seminarai ir metodinės medžiagos rengimo dirbtuvės yra skirtos pradinio ir pagrindinio ugdymo mokytojams. Mokytojams siūlomos 12 užsiėmimų temos. Pagrindinis dėmesys skiriamas naujai rengiamos bendrojo ugdymo informatikos programos pristatymui ir aptarimui. Aptariama visos nuo 1 iki 10 klasės informatikos programos struktūra, tikslai, uždaviniai, kokių kompetencijų siekiama ugdyti, integruotumas su kitais dalykais. Dalis seminaro skiriama praktiniams informatikos ugdymo metodams įgyvendinant naujos programos siekius. Tai darbo su kompiuterine programa „SratchJr“ metodikos aptarimas ir dalijimasis patirtimi konstruojant išmaniuosius įrenginius su „Arduino“. Be to, bus nagrinėjamos temos, susijusios su programavimo mokymu, ypač perėjimo nuo vizualaus prie tekstinio ypatumai, informatinio mąstymo ugdymas panaudojant Bebro uždavinius, algoritmų ir informatikos metodų įžvelgimas Bebro uždaviniuose ir pan. Teorinės paskaitos bus derinamos su praktiniais darbais, diskusijomis.

Seminaro trukmė – 40 akad. val.
Dalyviams, išklausiusiems seminarą, išduodamas kompetencijų tobulinimo pažymėjimas.

Dalykinių kompetencijų praplėtimas su CS50 AP

Programą parengė

Justas Paulikas, VšĮ Turing School.

Programos anotacija

„Dalykinių kompetencijų praplėtimas su CS50 AP“ – tai dalykinių kompetencijų programa, skirta Informacinių technologijų mokytojams ir švietimo entuziastams.
Sparčiai besikeičiant technologijoms bei didėjant informacijos srautams kaip niekada aktualu spėti prisitaikyti prie technologijų ir informacijos pokyčių didumo, siekiant suteikti moksleiviams aktualias bei pritaikomas žinias.
XXI amžiaus tiek IT, tiek kitų disciplinų mokyma(si)s, mokytojų procesų automatizavimo dėka, leidžia mokytojams personalizuotai fasilituoti mokinių mokymąsi, tad programa siekiama stiprinti ir praplėsti esamas dalykines kompetencijas.

Seminaro trukmė – 40 akad. val. 

Dalyviams išduodami elektroniniai kompetencijų tobulinimo pažymėjimai.

Informatinio mąstymo ugdymas

Programą parengė

Prof. dr. Valentina Dagienė, Vilniaus universiteto Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų institutas.
Lina Vinikienė, Vilniaus universiteto Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų institutas.
Dr. Gabrielė Stupurienė, Vilniaus universiteto Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų institutas.

Programos anotacija

Programa skiriama bendrojo ugdymo mokyklos informacinių technologijų mokytojams.
Algoritminio mąstymo ugdymas yra viena aktualių informatikos mokymo problemų.

Šio seminaro tikslas – padėti mokytojams reflektuoti informatinį ugdymą, algoritminį mąstymą. Aptariamos technologinės priemonės, modernūs mokymosi būdai informatiniam mąstymui ugdyti, mokymosi procesui palengvinti ir paįvairinti. Siekiama pademonstruoti, kaip galima pritaikyti skirtingus algoritmus sprendžiant uždavinius ir kaip mokiniai gali juos lyginti, samprotauti, argumentuoti, kaip jie veikia.

Programos reikalingumas - įgyvendinus seminaro turinį mokytojai galės įvertinti savo darbo su mokiniais metodus, keisti juos, gebės dirbti su mokiniais kūrybiškiau ir inovatyviau. Dėmesys telkiamas į mokinio mokymąsi, kai mokoma formuluoti problemas, ieškoti jų sprendimo būdų atsižvelgiant į mokinio galimybes. Supažindinama su inovatyviais informatikos mokymosi būdais. Seminaro metu dalyviai analizuos atvejus, diskutuos, reflektuos savo patyrimą.

Seminaro apimtis – 6 akad. val. auditorinio darbo. Seminaro kaina – 20 Eur.
Pageidaujantiems bus siunčiamos sąskaitos-faktūros.
Dalyviams, išklausiusiems seminarą, išduodamas kompetencijų tobulinimo pažymėjimas.

Gabių matematikai vaikų ugdymas

Programą parengė

Doc. dr. Edmundas Mazėtis, VU Matematikos ir informatikos fakultetas, Matematikos institutas.

Programos anotacija

Kūrybiškumo ugdymas šiuo metu yra vienas iš pedagoginio proceso prioritetų. Matematika suteikia galimybes ugdyti kūrybiškumą, ieškant nestandartinių sprendimų, siejant kartais iš pažiūros skirtingus dalykus, ieškant sąsajų tarp įvairių sričių žinių. Programa skirta mokytojams, dirbantiems su gabiais matematikai mokiniais. Išklausę seminarą, mokytojai susipažins su mokinių sudominimo matematika priemonėmis, išmoks, atsižvelgiant į mokinių amžių ir pasirengimo lygį, parinkti įtraukiančius uždavinius, susipažins su įdomiosios matematikos elementais, su specifiniais nestandartinių uždavinių sprendimo metodais. Seminaras turėtų padėti mokytojams savarankiškai planuoti darbą su gabiais mokiniais, ruošti juos matematikos konkursams ir olimpiadoms.

Seminaro apimtis – 8 akad. valandos. Seminaro kaina – 20 Eur.
Pageidaujantiems bus siunčiamos sąskaitos-faktūros.

Dalyviams bus siunčiami elektroniniai kompetencijų tobulinimo pažymėjimai.

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos