APIE

Evaldas Kazlauskas 3x4 DAsistentė dr. 


Dr. Rima Breidokienė 2014 m. apsigynė socialinių mokslų krypties daktaro disertaciją apie vaikų ankstyvosios savireguliacijos veiksnius, toliau domisi vaikų savireguliaciją formuojančiais individualiais, šeimos ir aplinkos veiksniais, taip pat ir jos reikšme vaikų raidai ilgalaikėje perspektyvoje. Po daktaro disertacijos apsigynimo Rima Breidokienė taip pat dalyvauja moksliniuose projektuose (kaip skerspjūvio, taip ir longitudiniuose) tyrinėdama buvimo prie IT ekranų reikšmę vaikų ir paauglių psichikos ir fizinei sveikatai. Mokslininkė yra išspausdinusi 16 publikacijų recenzuojamuose mokslo leidiniuose, taip pat yra mokslinės studijos (2020) apie vaikų nuotolinio mokymosi grėsmes ir galimybes COVID-19 pandemijos metu bendraautorė, rengia ir skaito pranešimus tarptautinėse ir nacionalinėse mokslinėse konferencijose, universitete dėsto tokius kursus kaip „Paauglių ir jaunimo psichologija“, „Vaikų savireguliacija ir psichikos sveikata“, „Vaiko sveikata ir gerovė“, „Šeimos psichologija“, „Klinikinė psichologija“. Rima Breidokienė taip pat yra vaikų ir paauglių psichologė psichoterapeutė, dirba psichoterapinį darbą su vaikais ir paaugliais, konsultuoja jų tėvus.

Mokslinių tyrinėjimų sritys: Ankstyvoji savireguliacijos raida, vaikų, paauglių ir jaunimo psichikos sveikata, raidos psichopatologija. 

Dėstomi dalykai: Vaiko savireguliacija ir psichikos sveikata, Paauglių ir jaunimo psichologija, Vaiko šeima ir sociokultūrinė aplinka, Klinikinė psichologija, Vaiko sveikata ir gerovė

ORCID iD copy copy ORCID ID      ResearchGate icon ResearchGate


Adresas:
Universiteto g. 9, 202 kab., 01513 Vilnius.

Telefonas +370 5 2667615,  +370 5 2667605

El. paštas:

Priėmimo laikas:

Publikacijos

Publikacijos su VU prieskyra

Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos visos publikacijos


Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016)

Jusienė, Roma; Breidokienė, Rima; Sabaliauskas, Stanislav; Miežienė, Brigita; Emeljanovas, Arūnas. The predictors of psychological well-being in Lithuanian adolescents after the second prolonged lockdown due to COVID-19 pandemic // International journal of environmental research and public health. Basel : MDPI. ISSN 1661-7827. eISSN 1660-4601. 2022, vol. 19, no. 6, art. no. 3360, p. [1-13]. 

Miežienė, Brigita; Emeljanovas, Arūnas; Jusienė, Roma; Breidokienė, Rima; Girdzijauskienė, Sigita; Sabaliauskas, Stanislav; Buzaitytė Kašalynienė, Jolita; Būdienė, Virginija; Eiliakaitė, Indrė; Speičytė-Ruschhoff, Erika; Babkovskienė, Edita; Žvirdauskas, Dainius; Kawachi, Ichiro. Direct and indirect effects of social support and school social capital on the academic success of 11–19-year-old students using distance learning // Sustainabilituy. Basel : MDPI. eISSN 2071-1050. 2022, vol. 14, no. 4, art. no. 2131, p. [1-14].  

Jusienė, Roma; Būdienė, Virginija; Gintilienė, Gražina; Girdzijauskienė, Sigita; Stonkuvienė, Irena; Žėkaitė, Jovita; Adomaitytė Subačienė, Ieva; Baukienė, Edita; Breidokienė, Rima; Buzaitytė Kašalynienė, Jolita; Dragūnevičius, Kęstutis; Grabauskienė, Vaiva; Praninskienė, Rūta; Schoroškienė, Vaiva; Speičytė-Ruschhoff, Erika; Urbonas, Vaidotas. Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl COVID-19 metu: grėsmės ir galimybės ekosisteminiu požiūriu. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla, 2021.  

Breidokienė R., Jusienė R., Urbonas V., Praninskienė R., Girdzijauskienė S. (2021). Sedentary behavior among 6-14-year-old children during the COVID-19 lockdown and its relation to physical and mental health, Healthcare, 9, 756.  

Jusiene R., Rakickiene L., Breidokiene R., Laurinaityte I. Executive Function and Screen-Based Media Use in Preschool Children (2019). Infant and Child Development. Special Issue on Executive Finctions, 29(1), 1-13.  

Jusienė, R., Breidokienė, R. (2019). Preschoolers' self‐regulation and developmental trajectories of sleep problems in early childhood. Infant and child development, 28(6), 1-19. 

Jusienė R. Urbonas, V., Laurinaitytė, I., Rakickienė, L.,  Breidokienė, R., Kuzminskaitė, M., Praninskienė, R. (2019). Screen use during meals among young children: exploration of associated variables. Medicina, 55(10), 688-697.   

Jusienė R., Petronytė L., Praninskienė R., Breidokienė R., Laurinaitytė I., Rakickienė L., Urbonas V., Babkovskienė E., Vitkė L. (2019). Fizinė ir psichikos sveikata ankstyvoje vaikystėje: naudojimosi informacinėmis technologijomis vaidmuo. Visuomenės sveikata, 1(84), 56-67.  

Tyrimai

Projektinė veikla

Nacionaliniai projektai

Kūdikių savireguliaciją prognozuojantys prenataliniai, neonataliniai ir postnataliniai veiksniai  (T-10/09/ MTDS -250000-352). Mokslininkų grupės projektas.
Jaunesnioji mokslo darbuotoja. 

Ankstyvoji vaikų savireguliacijos įgūdžių raida  (MIP-014/2012/LSS-25000-427). Mokslininkų grupės projektas.
Jaunesnioji mokslo darbuotoja.

Šiuolaikinės informacinės technologijos ir mažų vaikų sveikata (LMT GER-17050). Gerovės visuomenės projektas.
Vyresnioji mokslo darbuotoja.

Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl COVID-19 metu: grėsmės bei galimybės ekosisteminiu požiūriu (finansuojamas Lietuvos mokslo tarybos, sutarties Nr. S-COV-20-11).
Jaunesnioji mokslo darbuotoja. 

Mokymosi pasiekimus sąlygojantys ir psichosocialines rizikas mažinantys mokyklos bendruomenės ir lyderystės veiksniai (finansuojamas Europos Sąjungos (projekto Nr. S-DNR-20-8) pagal sutartį su Lietuvos mokslo taryba).
Vyresnioji mokslo darbuotoja. 

Ilgalaikis ekranų poveikis vaikų fizinei ir psichikos sveikatai (finansuojamas Valstybinio visuomenės sveikatos stiprinimo fondo, sut.nr. (1.80 E) SU-2498)).
Vyresnioji mokslo darbuotoja. 

KITA AKADEMINĖ VEIKLA

Mokslo renginiai

Pranešimai mokslinėse konferencijose (nuo 2016)

Covid-19 pasekmės jaunimui Lietuvoje: 15-18 metų paauglių psichologinė gerovė ir ateities lūkesčiai.
Pranešimas kartu su Jusiene R., Miežiene B. 6-oji tarpdalykinė mokslinė-praktinė konferencija „Jaunimo metai Lietuvoje: matomas-nematomas jaunimas“.
Kaunas (Lietuva). 2022 11 11.

Ekranai ir vaikų pažintinė raida bei mokymosi sėkmė.
Renginys „Ilgalaikis ekranų poveikis vaikų psichikos ir fizinei sveikatai“.
Vilnius (Lietuva). 2022 11 09.

Somatic complains, sedentary behavior and relatedness in adolescents during the second year of COVID-19 pandemic.
Pranešimas kartu su Jusiene R. 36th Annual Conference of the European Health Psychology Society.
Bratislava (Slovakija). 2022 08 23-27.

Vaikų savitvarda prie ekranų: ar ikimokyklinukų slopinančioji kontrolė leidžia numatyti jų naudojimąsi IT prietaisais po trejų metų.
Pranešimas kartu su Rakickiene L., Jusiene R., Baukiene E. Lietuvos psichologų kongresas „Psichologija 360 +1“.
Kaunas (Lietuva). 2022 04.

Naudojimosi ekranus turinčiais IT prietaisais reikšmė 6-11 metų amžiaus vaikų vizualiniams-motoriniams ir regimosios atminties gebėjimams.
Pranešimas kartu su Jusiene R., Baukiene E. Lietuvos psichologų kongresas: Psichologija 360 +1,  pranešimų santraukų leidinys. Kaunas : Lietuvos psichologų sąjunga, 2022.
Kaunas (Lietuva). 2022 04 25-27.    

Karantino poveikis vaikų psichinei sveikata.
Pranešimas kartu su Kalpokiene V. Lietuvos pediatrų draugijos konferencija „Vaikų Covid-19: nuo diagnostikos iki gydymo“. 
Vilnius (Lietuva). 2022 04 08.

Specialiųjų poreikių turinčių vaikų psichologinė gerovė nuotolinio ugdymo metu dėl COVID-19 pandemijos.
Konferencija “Socialinės pediatrijos aktualūs klausimai”.
Vilnius (Lietuva). 2021 12 17.

Kompiuterinių žaidimų įtaka vaikams.
Nuotolinė Vaikų gastroenterologijos konferencija.
Vilnius (Lietuva). 2021 12 09.

Kontaktinis, mišrus ar nuotolinis: ką rodo noras mokytis vienu ar kitu būdu?
Projekto „Mokymosi pasiekimus sąlygojantys ir psichosocialines rizikas mažinantys mokyklos bendruomenės ir lyderystės veiksniai“ nacionalinis seminaras.
Vilnius (Lietuva). 2021 11 24.

Tėvų požiūris į mokyklą nuotolinio ugdymo metu ir mokinių savijauta klasėje (Online).
Pranešimas kartu su Girdzijauskiene S., Jusiene R., Miežiene B. Nuotolinė VU Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos (LETA) konferencija „Mokslinis pilietiškumas neapibrėžtame pasaulyje“.
2021 10.

Ikimokyklinio amžiaus vaikų prie ekranų leidžiamas laikas ir vizualiniai motoriniai gebėjimai.
Pranešimas kartu su Jusiene R., Rakickiene L., Laurinaityte I., Praninskiene R. Nuotolinė konferencija Lietuvos psichologų kongresas „Patirtis be sienų“.
Kaunas (Lietuva). 2021 04.

Preschoolers‘ emotional and behavioral problems during quarantine due to Covid-19 pandemic: the role of parental distress and screen time.
Pranešimas kartu su Jusiene R., Rakickiene L., Baukiene E. Nuotolinė konferencija EADP Summer Tour 2021.
(Lenkija). 2021 09.

Vaikų buvimas prie ekranų, savireguliacija ir psichosocialinis prisitaikymas karantino dėl COVID-19 pandemijos metu.
Pranešimas kartu su Jusiene R. Vaikų naudojimasis internetu: moksliniai rezultatai ir praktinės įžvalgos.
Vilniaus universitetas, Vilnius (Lietuva). 2020 09 25.

Semantinio sklandumo užduotis ikimokyklinukams: ką ji matuoja?
Pranešimas kartu su Jusiene R., Laurinaityte I., Rakickiene L. Aktualių sprendimų paieškos psichologijos moksle ir praktikoje: nuotolinė konferencija, Kaunas, 2020-09-16 : pranešimų santraukų leidinys. Lietuvos psichologų sąjunga.
Kaunas (Lietuva). 2020.  

Ikimokyklinio amžiaus vaikų aktyvi žaidimų veikla, vykdomosios funkcijos ir laikas prie ekranų.
Pranešimas kartu su Jusiene R., Rakickiene L. Lietuvos psichologų kongresas „Dialogai“.
Vilnius (Lietuva). 2019 05.

Fathers‘ involvement in child care and self-regulatory abilities of preschoolers.
Pranešimas kartu su Jusiene R. Infant mental health journal: Vol. 39, suppl. : World Association for Infant Mental Health16th World Congress. Hoboken : Wiley-Blackwell. Vol. 39, suppl. p. 631-632.
Rome (Italija). 2018 05 26-30.

Precursors of girls‘ and boys’ delay of gratification in preschool age.
Pranešimas kartu su Jusiene R. 24th biennial meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development, Vilnius : ISSBD. 
Vilnius (Lietuva). 2016 07 10-14.

Developmental interplay of self-regulation and emotional and behavioral problems from toddlerhood to preschool age.
Pranešimas kartu su Jusiene R. 24th biennial meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development.
Vilnius (Lietuva). 2016 07 10-14.

Narystė

Profesinėse asociacijose

Lietuvos psichologų sąjunga (LPS).  

Lietuvos psichoanalizės draugija (LPAD).

Mokslo populiarinimo veikla

Interviu 

TV LRT laida „Minčiukų palėpė" (8 s.), interviu apie vaikų ir paauglių informacinių technologijų naudojimą.  
[2022 02 27] 

„Žinių radijo“ laida „Gandro lizdas“, interviu apie vaikų ekranus turinčių prietaisų naudojimą.
[2021 05 29] 

Delfi TV laida „Radikalus smalsumas”, interviu apie vaikų ir paauglių informacinių technologijų naudojimą.
[2021 04 06] 


Seminarai, pranešimai 

Breidokienė, Rima, Baukienė, Edita (2021-03-18). VU mokslininkų projekto „Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl COVID-19 metu: grėsmės ir galimybės ekosisteminiu požiūriu", Jusienė ir kt., 2020 išvadų pristatymas ir rekomendacijos“. Nuotolinis seminaras „Ekranų atskirta karta“. „Whatansu“ renginys.  

Baukienė, Edita, Breidokienė, Rima, Kaluževičiūtė, Greta (2022-11-26). Ką šiuolaikinės technologijos reiškia vaiko raidai? Litexpo paroda „Būkite sveiki“. Vilnius, Lietuva.  

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos