Apie
Docentė dr.,
Klinikinės psichologijos katedros vedėja
Neringa Grigutytė baigė psichologijos bakalauro ir klinikinės psichologijos magistrantūros studijas Vilniaus universitete. 2010 metais apgynė Psichologijos mokslų krypties disertaciją ir pradėjo dirbti Klinikinės ir organizacinės psichologijos katedroje. 2015 metais įgijo docento mokslinį laipsnį. 2022 m pradėjo eiti Klinikinės psichologijos katedros vedėjos pareigas. Neringa Grigutytė turi daugiau nei 10 metų darbo nevyriausybiniame sektoriuje su prievartą patyrusiais vaikais ir jų šeimos nariais patirties. 2016-2019 m. vadovavo Lietuvos psichologų sąjungai.
Mokslinių tyrinėjimų sritys: Klinikinė psichologija, traumų psichologija, klinikinis psichologinis vertinimas, psichologinis konsultavimas, prievarta prieš vaikus ir profesionali pagalba šeimai.
Dėstomi dalykai: Klinikinis psichologinis suaugusiųjų vertinimas, psichologinio konsultavimo procesas, profesinė praktika.
![]() |
ORCID | ![]() |
ResearchGate |
Adresas: Universiteto g. 9, 01513 Vilnius, 202 kab.
Telefonas: +370 689 37355; +370 5 2667605, +370 2667615
Publikacijos
Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos visos publikacijos
Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016)
Grigutytė, N., Mikuličiūtė, V., Petraškaitė, K., Kairys, A. (2022). Becko skalių (BDI-II, BAI, BHS, BSS ir CBOCI) norminės ir klinikinės imčių įverčių palyginimas ir klinikai svarbių atskirties įverčių nustatymas. Psichologija, vol. 67, p. 89-111. DOI: 10.15388/Psichol.2022.61
Petraškaitė, K. & Grigutytė, N. (2022). Development and validation regarding the Lithuanian version of the Positive and Negative Affect Schedule (PANAS-X). European Journal of Mental Health, 17(3), 52–64. https://doi.org/10.5708/EJMH.17.2022.3.4
Askevis-Leherpeux, F., Hazo, J. B., Agoub, M., Baleige, A., Barikova, V., Benmessaoud, D., Brunet, F., Mauro-Giovanni, C., Castelpietra, G., Crepaz-Keay, D., Daumerie, N., Demassiet, V., Fontaine, A., Grigutyte, N., …, Roelandt, J.L. (2022). Accessibility of psychiatric vocabulary: An international study about schizophrenia essential features. Schizophrenia Research, Vol. 243, 463-464. https://doi.org/10.1016/j.schres.2022.03.001.
Raiziene, S., Erentaite, R., Pakalniskiene, V., Grigutyte, N. & Crocetti, E. (2021). Identity Formation Patterns and Online Activities in Adolescence. Identity, DOI: 10.1080/15283488.2021.1960839
Grigutytė, N., Levickaitė, K. & Grigaitė, U. (2021). The Right to Mental Health During the COVID-19 Pandemic, Psichologija, 64, 38-52. doi: 10.15388/Psichol.2021.39.
Grigutytė, N., Engesser, K. & Petraškaitė, K. (2021). Associations Between COVID-19 Difficulties, Well-Being, and Personality Traits, Psichologija, 64, 69-76. doi: 10.15388/Psichol.2021.42.
Grigutytė, N., Raižienė, S., & Pakalniškienė, V. (2021). Vaikų ir paauglių naudojimasis internetu: grėsmės ir galimybės. Psichologija, 63, 153-164. DOI: https://doi.org/10.15388/Psichol.2021.33
Laurinaitytė, I., Grigutytė, N. (2021). Teismo psichologo gerosios praktikos vadovas. Vilnius.
Roelandt, J.L., Baleige, A., Koenig, M., Demassiet, V., Agoub, M., Barikova, V., Benmessaoud, D., Brunet, F., Mauro-Giovanni, C., Castelpietra, G., Crepaz-Keay, D., Daumerie, N., Fontaine, A., Grigutyte, N., … Askevis-Leherpeux, F. (2020). How service users and carers understand, perceive, rephrase, and communicate about “Depressive Episode” and “Schizophrenia” diagnoses: An international participatory research. Social Psychiatry and Psychiatric Epidemiology, DOI: 10.1007/s00127-020-01836-6.
Grigutytė, N., Raižienė, S., & Pakalniškienė, V. (2020). The role of school teachers, parents and friends in supporting children online. ICERI2020 Proceedings, 658-667. doi: 10.21125/iceri.2020.0210.
Kazlauskas, E., & Grigutyte, N. (2020). Clinical psychology in Lithuania: Current Developments in Training and Legislation. Clinical Psychology in Europe, 2, 1–10, doi: 10.32872/cpe.v2i1.2835
Grigutytė, N., Raižienė, S. ir Pakalniškienė, V. (2019). Vaikų (ne)dalyvavimas elektroninėse patyčiose ir emociniai bei elgesio sunkumai. Psichologija, 60, 72-85.
Grigutytė, N., Pakalniškienė, V., Raižienė, S. ir Povilaitis, R. (2018). Lietuvos vaikų naudojimosi internetu 2010 ir 2018 metais ypatumų palyginimas. Psichologija, 58, 57–71.
Yanchuk, V. Daniunaite, I., Grigutyte, N., Makhanko, A., & Tiapula S., (2016). Child-friendly Practices: Is It Possible? And how? Vilnius: Supratingumas.
Grigutytė, N., & Rukšaitė G. (2016). Lithuanian Historical Heritage: Relation with Authority and Psychological Well-being. The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences, 274-284. [eISSN: 2357-1330].