Azijos studijos

P cover 003

Azijos studijų programa – didžiausią patirtį sukaupusi neeuropinių kultūrų ir kalbų studijų programa Lietuvos aukštosiose mokyklose. Instituto puoselėjama tarpdalykinė į tarptautiškumą orientuota akademinė aplinka laiduoja itin aukštas tarpkultūriškumo kompetencijas turinčių absolventų ugdymą. 

Programą sudaro Artimųjų Rytų, Japonijos, Kinijos, Pietų Azijos regiono kultūrų bei visuomenių studijos. Programoje derinamas daugiadisciplininis ir tarpdiciplininis požiūris į regiono studijas, kuris pasireiškia per skirtingų akademinių disciplinų – kalbos ir literatūros, filosofijos ir religijos, istorijos, meno, antropologijos – ir bendrąsias kultūros studijas.

Azijos studijų programą sudaro regioninės specializacijos: Artimųjų Rytų studijosIndijos ir Pietų Azijos studijosjaponologija, korėjistika ir sinologija.

Apie programą

Krypčių grupė Humanitarinių mokslų bakalauras Studijų trukmė 4 metai
Studijų kryptis Regiono studijos Programos kreditai 240 kreditų

Kvalifikacinis laipsnis

baneriukas

Humanitarinių mokslų bakalauras

Valstybės nefinansuojamos vietos
metinė studijų kaina
(2023 m. priėmimas)

3 727 EUR

Priėmimas vykdomas į valstybės finansuojamas ir nefinansuojamas vietas.

Studijų programos komiteto pirmininkas doc. dr. Deimantas Valančiūnas, el. p.

Programos planai

2022 m. priėmimas

Azijos studijos (Artimųjų Rytų studijos) 

Azijos studijos (Indijos ir Pietų Azijos studijos) 

Azijos studijos (Japonologija) 

Azijos studijos (Sinologija)

2021 m. priėmimas

Azijos studijos (Artimųjų Rytų studijos) 

Azijos studijos (Japonologija) 

Azijos studijos (Pietų Azijos studijos) 

Azijos studijos (Sinologija)

2020 m. priėmimas

Azijos studijos (Artimųjų Rytų studijos) 

Azijos studijos (Japonologija) 

Azijos studijos (Pietų Azijos studijos) 

Azijos studijos (Sinologija) 

2019 m. priėmimas

Azijos studijos (Artimųjų Rytų studijos) 

Azijos studijos (Japonologija) 

Azijos studijos (Pietų Azijos studijos) 

Azijos studijos (Sinologija)

Rašto darbai

Rašto darbų metodiniai nurodymai

Filosofijos fakulteto baigiamųjų darbų gynimo, vertinimo ir saugojimo tvarka

Filosofijos fakulteto rašto darbų rengimo atmintinė

VU Rašto darbų rengimo, gynimo ir kaupimo nuostatai

Rašto darbų administravimo VU studijų informacinėje sistemoje tvarka

Bendra prašymo forma

Modulio rašto darbas – titulinis

• Arabiškojo teksto transliteracijos pavyzdys

• Hindi kalbos teksto transliteracija

Indijos modernizacija (elektroninė mokymo priemonė)

Gynimai ir studijų baigimas

VU ATSI rašto darbų metodiniai nurodymai

Prašymas dėl bakalauro darbo

Bibliografijos aprašo lapas

Bakalauro baigiamasis darbas – titulinis

Baigiamojo darbo išvados dėl darbo gynimo

Praktika

Azijos studijų programos studentai paskutiniame studijų semestre atlieka profesinę praktiką, kurios tikslas – studijų metu įgytas žinias ir dalykinius gebėjimus pritaikyti praktikoje. Praktikos apimtis yra 15 ECTS arba 400 darbo valandų, iš kurių 208 – kontaktinio darbo valandos. Rekomenduojama praktikos trukmė – nuo 8 iki 12 savaičių. Jeigu praktika vykdoma aštuntame studijų programos semestre, ji turi baigtis ne vėliau kaip iki balandžio 15 d.

Su praktikos tikslais, dokumentų pildymo ir pateikimo tvarka bei eiga, vietomis, kuriose Azijos ir transkultūrinių studijų instituto studentai dažniausiai atlieka praktikas, išsamiau susipažinti galite čia.

• Studento praktinio mokymo sutartis ir plano forma 

• Studento praktinio mokymo sutartis ir plano forma lietuvių ir anglų kalba

• Studento ataskaita apie veiklą praktikos metu ir vadovo atsiliepimas

   – Atsiliepimas apie studento veiklą praktikos metu

   – Atsiliepimas apie studento veiklą praktikos metu (anglų k.)

   – Studento ataskaita apie veiklą praktikos metu

Praktikos sutarčių ir atsiskaitymo už praktiką atmintinė

• „Dokobit“ naudojimo instrukcija 

Japonologija, korėjistika, Indijos ir Pietų Azijos studijos:
praktikos koordinatorė doc. dr. Kristina Garalytė, tel. (8 5) 268 7209, 8 686 95912, el. p.

Sinologija, Artimųjų Rytų studijos:
praktikos koordinatorė asist. dr. Karina Simonson, el p. 

Aktualu

Studijas reglamentuojantys dokumentai

Paskaitų tvarkaraščiai

Dalinių studijų prašymas

Sužinokite daugiau

Azijos studijos – globalios, tarpdiscipliniškos ir keičiančios mąstymą

VU Azijos ir transkultūrinių studijų instituto tinklaraštis

Kaip ir kuo gyvena šiuolaikinis Indijos jaunimas? Mintimis dalijasi Indijos tyrinėtoja Kristina Garalytė (vaizdo įrašas)

Kodėl verta rinktis Artimųjų Rytų studijas Vilniaus universitete? (vaizdo įrašai)

Islamas ir arabų kalba: Artimieji Rytai priartėjo, tik ar dėl to reikia baimintis?

Japonologės Agnės tinklaraštis „Kū Agni?“

Nerašytos Japonijos taisyklės (vaizdo įrašas)

Japonologija – nauja erdvė, formuojanti Tavo ateitį! (vaizdo įrašas)

Viena koja Indijoje su indiškų šokių šokėja (garso įrašas)

Pietų Azijos studijos – įmink kitoniškumo paslaptis! (vaizdo įrašas)

Azijos studijos atveria kelią į dinamišką ateitį (vaizdo įrašas)

Sinologija – studijos, kurios suteikia įvairiose sferose pritaikomų kompetencijų (vaizdo įrašas)

Susipažinkime: jos didenybė – kinų kalba (vaizdo įrašas)

Ką Konfucijus pasakytų apie šiandieninę Kiniją? (vaizdo įrašas)

Apie populiarėjančią kinų kalbą ir kalbinę situaciją Kinijoje

Dr. Vytis Silius: Studijos, kurias pasirinkus kelionės į tolimus kraštus neišvengiamos

Antropologas V. de Munck: tyrimai apie meilę – visada nauji, žavūs ir svarbūs

Viešų paskaitų ciklas „Sakralūs pasaulio tekstai: knygos biografija" (vaizdo įrašai)

Atsiliepimai apie studijas (vaizdo įrašai)

Ekspedicija „Indija–Nepalas 2019“ 

Absolventai apie studijas

Artimųjų Rytų studijos

Gintare Sereikaite internetineGintarė Sereikaitė, Vilniaus universiteto etnologijos doktorantė ir arabų kalbos dėstytoja

Arabistikos studijos savo unikaliu turiniu išsiskyrė iš visų kitų programų Lietuvos mastu. Baigusi bakalauro, o vėliau ir magistrantūros studijas, sėkmingai tęsiu savo profesinį kelią dėstydama arabų kalbą Vilniaus universitete ir gilindama kompetencijas etnologijos doktorantūroje, kur atlieku tyrimus apie tai, kaip žmonės Lietuvoje suvokia migracijos ir terorizmo problemas. Taip pat esu įsitraukusi į „Arabų kultūros forumo“ veiklą ir prisidedu prie tarptautinių projektų, kurių dėka aktyviai plėtojame santykius su Artimųjų Rytų meno, kultūros, politikos ir mokslo atstovais.

Dalia Sabaliauskiene internetineDalia Sabaliauskienė, Vilniaus universiteto etnologijos doktorantė

Iranistikos studijose įgijau ne tik geras farsi kalbos kompetencijas, susipažinau su Vidurio Rytų regionu, jo istorija bei kultūra, bet galėjau įsigilinti ir į Artimųjų Rytų regioną, o taip pat išmokti arabų kalbos pagrindų. Buvau išvykusi studijuoti į Teherano universitetą Irane ir tuo metu šiaurinėje Teherano dalyje atlikau lauko tyrimus, kuriuos vėliau panaudojau savo baigiamajam darbui. Studijos man atvėrė kelią į diplomatijos bei turizmo sritis, o šiuo metu toliau tęsiu mokslus ir atlieku tyrimus etnologijos doktorantūroje Vilniaus universitete.
 

Sarunas Rinkevicius internetineŠarūnas Rinkevičius, Vilniaus universiteto etnologijos doktorantas ir dėstytojas

Turkologijos studijos Vilniaus universitete, stažuotė Ankaros universitete, kelionės po Turkiją, o vėliau ir kitas aplinkines Artimųjų Rytų valstybes buvo nuostabi galimybė ne tik tobulėti, bet ir geriau pažinti patį save. Smalsumas atvedė mane į doktorantūros studijas, kur analizuoju tapatybių konstravimo problematiką Artimuosiuose Rytuose. Šiandien dirbu vertėjo darbą, rašau straipsnius, paskaitų metu dalinuosi su studentais kelionių metu regione įgyta patirtimi. Kiekviena išmokta kalba atvėrė naujų galimybių – studijos tapo vartais į pasaulį.
 

Dovile Zemaityte internetineDovilė Žemaitaitytė, Turkijos Respublikos ambasados Lietuvoje darbuotoja

Turkologijos studijas visada prisimenu su šypsena – paskaitos niekuomet nebūdavo nuobodžios, nes auditorijose tvyrojo Azijos nuotaikos ir kvapai. Įdomus bendravimas su iš studijuojamo regiono atvykusiais dėstytojais, tradicinių šokių dirbtuvės, įvairūs kultūriniai renginiai. Baigusi studijas dirbau vertėja tarptautinėse kompanijose Turkijoje, taip pat gilinausi į reklamos agentūrų veiklos subtilybes. Šiuo metu veiklą tęsiu Turkijos Respublikos ambasadoje Vilniuje, taip pat dėstau turkų kalbą. Galiu teigti, jog esu įgijusi visapusišką išsilavinimą, leidžiantį lengvai prisitaikyti skirtingose aplinkose.

Japonologija

Ilona Aleksiunaite internetineIlona Aleksiūnaitė, civilių reikalų pareigūnė Jungtinių Tautų taikos palaikymo misijoje

Kai rinkausi, ką studijuosiu, Azijos studijos atrodė patraukliausia programa, žadanti įdomų mokymosi procesą ir dar nepatirtus nuotykius. Iš tiesų, tai buvo vienas geriausių mano sprendimų. Studijų metu įgytas žinias ir tvirtus japonų kalbos pagrindus toliau tobulinau Japonijos Vasedos bei Kioto universitetuose, o ši neįkainojama patirtis man atvėrė įdomius profesinius kelius – toliau dirbau su Azijos regionu ES institucijoje Belgijoje bei Šri Lankoje, o šiuo metu su Jungtinių Tautų taikos palaikymo misija dirbu Pietų Sudane.  

Nina Zdanovic internetineNina Ždanovič, menininkė ir doktorantė Tsukuba universitete

Azijos studijos išplėtė mano akiratį, pasaulio ir žmonių suvokimą. Išmokau kalbos, susipažinau su Japonijos istorija bei kultūra. Dar studijuodama, turėjau galimybę prisidėti prie Japonijos ambasados veiklos, dirbti vertėja japonų-lietuvių operos pastatyme. Kaip mainų studentė metus praleidau Tsukuba universitete Japonijoje ir vieną semestrą Taivano nacionaliniame universitete, kur išmokau kinų kalbos pagrindų. Studijų dėka studentai tampa atviri įvairiausioms gyvenimo situacijoms, įgauna drąsos ir išmoksta lengviau prisitaikyti kitokioje visuomenėje. Dabar gyvenu Tokijuje – rašau daktaro disertaciją apie šiuolaikinių japonų menininkų tapatybes, tapau paveikslus aliejumi ir japoniškais mineraliniais pigmentais. Tenka daug keliauti, su savo darbais dalyvauti parodose ir skaityti paskaitas apie Japonijos meno pasaulį.

Ilona Aleksiunaite internetineMilda Kraśko, Japonijos ambasados Lietuvoje Informacijos ir kultūros centro asistentė

Pasirinkimas studijuoti japonologiją Orientalistikos centre (dabar – VU Azijos ir transkultūrinių studijų institutas) buvo vienas esminių gyvenimo etapų, atvėrusių naujas galimybes ir suteikusių neįkainojamos patirties. Mokymosi procesas buvo įdomus, bet nelengvas, teko įdėti nemažai pastangų ne vien tik įsimenant hieroglifus ar gramatines struktūras, bet ir stengiantis suvokti kitokį pasaulio supratimą. Puikūs savo srities dėstytojai profesionalai gebėjo sudominti ir motyvuoti studentus, o vienerių metų mainų studijos Japonijos Tsukuba universitete dar labiau pagilino šio regiono žinias. Po studijų baigimo ryšiai su Japonija mane sieja iki šiol – darbe tenka daug bendrauti su japonais, talkinant jiems įgyvendinti įvairius kultūrinius projektus Lietuvoje.

Indija ir Pietų Azijos studijos

AS Gabija Vosyliute 2021Nomeda Gabija Vosyliūtė, VU Azijos ir transkultūrinių studijų instituto hindi kalbos dėstytoja

Pietų Azijos studijos – tai galimybė pasinerti į neaprėpiamą ir iki tol mažai pažintą pasaulį. Tvirtos žinios apie studijuojamą regioną, kritinis mąstymas, įvairiapusis žvilgsnis į kultūrinius fenomenus – tai tik dalis to, ką man suteikė šios studijos. Jauki universiteto atmosfera, kompetentingi dėstytojai iš Lietuvos ir užsienio, dalinės studijos Švedijoje bei Indijoje sustiprino tarpkultūrinės komunikacijos kompetencijas, leido praktiškai pritaikyti įgytas žinias ir paskatino atrasti savo interesų sritį – buvau įkvėpta tęsti darbus mokslo ir hindi kalbos mokymo srityje.

Evelina Vilcinskaite internetineEvelina Vilčinskaitė, edukacinių segmentų vadovė leidykloje „Šviesa“

Azijos studijos entuziastingam žmogui suteikia daug įrankių ir galimybių veikti bei tobulėti savo interesų lauke. Šiandien įgytas žinias ir patirtį sėkmingai pritaikau dinamiškoje profesinėje veikloje. Pietų Azijos studijos paklojo tvirtą socialinių ir humanitarinių mokslų pagrindą, sustiprino kūrybiškumą ir gebėjimą lanksčiai spręsti problemas. Dalinės studijos Indijoje išlavino kritinį mąstymą ir tenkino tarptautiškumo poreikius. Net studijuodama lokaliai, visada jaučiausi veikianti globaliai – šis jausmas lydi ir dabar, dirbant su formaliu bei neformaliu tarpkultūriniu švietimu verslo srityse ir nevyriausybiniame sektoriuje. 

AS Artur Mirkevic 19Artur Mirkevič, kelionių vadovas

Pietų Azijos studijose augame ne tik įgydami įvairių dalykinių kompetencijų, bet ir kaip asmenybės. Studijų kelyje studentus lydi ilgametę patirtį turintys dėstytojai, kurių nemaža dalis yra gyvenę ir dirbę Pietų Azijos regione. Dėl to jie neapsiriboja vien tik akademiniais dalykais – dalindamiesi patirtimi apie įvairius gyvenimiškus pavyzdžius dėstytojai leido studentams dar geriau suprasti studijuojamo regiono ypatybes. Gilinantis į gana tolimas kultūras, jų gyvenimo ypatumus ar filosofiją išmokstama empatiškai žiūrėti į pasaulį, o tokia savybė padeda įvairiose srityse – nuo komandinio darbo įmonėje iki paprasto bendravimo su šeimos nariais ar draugais.

Gerda Melnik intGerda Ana Melnik, kognityvinių mokslų daktarė École normale supérieure (Paryžius) 

Azijos studijos man tapo įrodymu, kad platus išsilavinimas gali atverti bet kokias duris! Pirmiausia, tai durys į pasaulį, į kitas kultūras, kitus gyvenimo būdus, kitas politikas ir ekonomikas. Bakalauro metu įgytas bagažas man leido prisitaikyti prie spalvingų studijų Delio universitete, išmokti vietinę kalbą, paskatino paragauti diplomatinio darbo atliekant praktiką LR ambasadoje Indijoje. Vėliau šis diplomas atvėrė duris ir į mokslines premijas, skirtas magistrantūros ir doktorantūros studijoms garsiausiuose pasaulio universitetuose. Šios programos originalumas ir tarpdiscipliniškumas leidžia jos alumnams išsiskirti ne tik Lietuvos, bet ir tarptautinėje arenoje. Išugdytas kritinis mąstymas ir įgytos retos žinios gali padėti ir dirbant mokslininku, ir diplomatu, ir tarptautinių kompanijų konsultantu – sąrašą galima tęsti dar ilgai. Nuoširdžiai tikiu, kad šios studijos gali tapti kiekvieno entuziastingo jaunuolio visrakčiu į daugybę pačių įdomiausių sričių! 

Sinologija

Barbora Drasutyte internetineBarbora Drąsutytė, vyresnioji mokymosi konsultantė finansinių nusikaltimų prevencijos srityje

Azijos studijų dėka gebu supančius reiškinius vertinti nuosekliai, išmokau remtis faktais, kartu išlaikydama atvirą mąstymą. Trečiame kurse didžiausią patirčių bagažą parsivežiau iš dalinių studijų Kinijoje. Studijuodama įgijau korepetitorės patirties, o po studijų pasirinkau švietimo sritį. Šiandien dirbu darbą, susijusį su suaugusiųjų mokymusi verslo operacijų aplinkoje. Kiekvieną dieną pritaikau studijų metais išugdytus gebėjimus – nuo informacijos ir dokumentų administravimo iki kritinio mąstymo, efektyvaus laiko planavimo ir prasmingo tarpkultūrinio bendravimo.
 

Lina Bartuseviciute intLina Bartusevičiūtė, „LITAO Consultancy Group“ įkūrėja

Mokantis kinų kalbos ir kultūros neišvengiamai teks mokytis ir kitokio pasaulio suvokimo. Kodėl šitie žmonės rašo paveiksliukais? Kodėl jie sako taip, o daro priešingai? Ar jie nepagalvojo, kad paskaitose miegoti negražu? Studijuodama Azijos studijų bakalauro programą išmokau nepykti už kartais absoliučiai priešingą mūsų įpročiams kinų elgesį, o klausti kodėl ir ieškoti atsakymų istoriniuose, kultūriniuose bei geografiniuose kontekstuose. Šie įgūdžiai tapo labai stipriu pagrindu, leidžiančiu Kinijoje patogiai gyventi ir dirbti. 

AS Vaidotas Bacianskas 19Vaidotas Bačianskas, VU sinologas

Azijos studijos man suteikė unikalią galimybę pažinti Kiniją ir kitas rytų Azijos regiono kultūras akademiniame bei praktiniame kontekste. Dėl sparčiai augančios šio regiono svarbos mūsų bei tarptautinės visuomenės ekonominiuose, kultūriniuose ir politiniuose procesuose Azijos studijose įgytas kompetencijas galima pritaikyti itin įvairios veiklos srityse. Vieniems ši programa leidžia užmegzti asmeninį ryšį su tolimųjų kultūrų atstovais, kitiems tai tampa langu į neatrastas erdves ar proga tobulėti ir siekti karjeros – svarbiausia yra nebijoti iššūkių ir naudotis visomis Azijos studijų programos teikiamomis galimybėmis.

 

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos