Edukologija

 

Priėmimas į Vilniaus universiteto doktorantūros studijas vyksta VU nustatyta tvarka.

Daktaro disertacijų tematikos ir galimi vadovai 2024 m.

Mokslinių tyrimų kryptis

Disertacijos tematika

Tematiką įgyvendina ir doktorantams galėtų vadovauti šie mokslininkai

Švietimo organizacijų veiklos (ugdymo procesų) kokybės (įsi)vertinimas strateginių pokyčių valdymo kontekste

(Self)evaluation of Quality of educational organisations' activities (educational processes) in the context of strategic change management

Formalųjį švietimą papildančio ugdymo veiklos kokybės (įsi)vertinimas strateginių pokyčių valdymo kontekste
Quality (Assessment) of Complementary Education in the Context of Strategic Change Management
Prof. dr. Renata Bilbokaitė
Pedagogų kvalifikacijos tobulinimą vykdančių organizacijų veiklos kokybės stiprinimas mokytojų profesinio augimo rezultato / poveikio ugdymo procesui kontekste
Enhancing the Quality of Teacher Development Organisations in the Context of the Outcome/Impact of Teachers' Professional Development on the Educational Process
Prof. dr. Renata Bilbokaitė
Bendrojo lavinimo mokyklų (ikimokyklinių įstaigų) veiklos kokybės tobulinimas pažangos ir pokyčių valdymo kontekste
Improving the Quality of General Education Schools/Preschools in the Context of Progress and Change Management
Prof. dr. Renata Bilbokaitė
Strateginio ir kokybės valdymo stiprinimas įtraukiojo ugdymo kontekste švietimo organizacijose
Strengthening Strategic and Quality Management in the Context of Inclusive Education in Educational Organisations
Prof. dr. Renata Bilbokaitė

Patikėtų profesinių veiklų reflektyvioji praktika aukštojoje mokykloje

Reflective practice of Entrustable Professional Activities (EPAs) in higher education

Patikėtų profesinių veiklų (pakopinių kompetencijų) reflektyvioji praktika ir plėtra (iššūkiai ir galimybės) studijose aukštojoje mokykloje
Reflective Practice and Development (Challenges and Opportunities) of Entrustable Professional Activities (EPAs) in Higher Education
Prof. dr. Remigijus Bubnys

Įrodymais grįstas pozityvaus elgesio konstravimas įtraukiajame ugdyme

Evidence-based construction of positive behaviour in inclusive education

Įrodymais grįstas įtraukusis ugdymas
Evidence-Based Inclusive Education
Doc. dr. Renata Geležinienė
Pozityvaus elgesio palaikymo ir intervencijų sistema
Positive Behaviour Support and Intervention Framework
Doc. dr. Renata Geležinienė
Pedagogų patirtys konstruojant pozityvų elgesį įtraukiąjame ugdyme
Teachers' Experiences of Constructing Positive Behaviour in Inclusive Education
Doc. dr. Renata Geležinienė
Pozityvaus elgesio konstravimo įtaka mokinių akademiniams pasiekimams
The Impact of Constructing Positive Behaviour on Students' Academic Achievement
Doc. dr. Renata Geležinienė
Pedagogika ir didaktika
Pedagogy and Didactics
Meninio/muzikinio ugdymo transformacijos įtraukiojo ugdymo kontekste
Transformations of Artistic/Musical Education in the Context of Inclusive Education
Prof. dr. Diana Strakšienė
Technologijomis grindžiamas mokymas ir mokymasis aukštajame moksle (pedagogų rengime)
Technology-Enhanced Teaching and Learning in Higher Education (Teacher Training)
Prof. dr. Nijolė Burkšaitienė
Mokyklinės matematikos fragmentiškumo mažinimas transformuojant dalyko didaktiką
The Reduction of School Mathematics‘ Fragmentation through the Transformation of the Subject‘s Didactics
Doc. dr. Vaiva Grabauskienė
Pedagogika
Pedagogy
Kūrybiškumas ir multimodalus ugdymas
Creativity and Multimodal Education
Prof. dr. Lilija Duoblienė
Mokytojas ateičiai
Future Teacher
Prof. dr. Lilija Duoblienė
Švietimas ir ugdymas sovietmečiu: istorinė ir/ar antropologinė perspektyva
Education in the Soviet Era: Historical and/or Anthropological Perspective
Doc. dr. Irena Stonkuvienė
Tautinių mažumų švietimas
Education of National Minorities
Doc. dr. Irena Stonkuvienė
Mokyklos kultūra ir mokytojo(s) tapatybė
School Culture and Teacher Identity
Doc. dr. Irena Stonkuvienė
Aukštasis mokslas ir darnus vystymasis
Higher education and sustainable development
Aukštojo mokslo formavimas darniam vystymuisi
Shaping Higher Education for Sustainable Development
Prof. habil. dr. Rimantas Želvys
Aukštojo mokslo poveikis darniojo vystymosi formavimui
The Impact of Higher Education on Shaping Sustainable Development
Prof. habil. dr. Rimantas Želvys

 

Informacija stojantiems į Jungtinę Edukologijos mokslo doktorantūrą 2024 m.

Atviro konkurso į edukologijos mokslo krypties doktorantūros studijas Vilniaus universitete 2023 m. sąlygos ir tvarka. (2024 m. informacija bus pateikta vėliau)

Į edukologijos mokslo krypties doktorantūrą kandidatai priimami atviro konkurso būdu. Atvirame konkurse gali dalyvauti asmenys, turintys magistro kvalifikacinį laipsnį arba jam prilygintą aukštąjį išsilavinimą.

Prašymai leisti dalyvauti konkurse stojant į doktorantūrą pateikiami VU doktorantūros ir rezidentūros skyriui kartu su jo nustatytais dokumentais nuo gegužės 2 d. iki birželio 24 d. 24.00 val. adresu https://www.vu.lt/studijos/doktoranturos-studijos/priemimas-dokt

Doktorantūros komitetui pretendentas iki birželio 20 d. (imtinai) turi pateikti:

  1. Mokslinį projektą el. paštu – ;
  2. savo straipsnius, konferencijoje skaitytus pranešimus, mokslo konkursuose premijuotus darbus ir kt. ar jų kopijas el. paštu –

2024 m. birželio 28 d. 11 val. 208 aud. stojantieji kviečiami dalyvauti mokslinio projekto vertinimo komisijos posėdyje. Posėdžio metu pretendentas prašomas atsakyti į komisijos narių klausimus.

Ateidami  į pokalbį stojantieji turi atsinešti savo mokslo darbų kopijas (jeigu turi).

Reikalavimai moksliniam projektui

REKOMENDACINIAI REIKALAVIMAI MOKSLINIO TYRIMO PROJEKTUI

1. Stojančiojo į doktorantūrą mokslinio tyrimo projektas (toliau – Projektas) yra savarankiškas mokslinis darbas, kurio tikslas yra atskleisti autoriaus mokslinius gebėjimus, kūrybiškumą, metodologinį pasirengimą, motyvaciją, teorinį pasirengimą bei praktinę patirtį, taip pat konkretų mokslinį įdirbį pasirinktoje tematikoje.

2. Moksliniame projekte turi būti apibūdinama ketinama gvildenti mokslinė problema, įvertinamas jos aktualumas bei dabartinė išnagrinėjimo situacija, apibrėžtas darbo tikslas ir uždaviniai, nurodomos galimos jų sprendimo kryptys ir būdai.

3. Projektą turi sudaryti šios dalys:
•    ĮVADAS. Jame atskleidžiamas temos aktualumas, naujumas, kodėl šią temą yra būtina tirti, suformuluojama problema, planuojamos disertacijos objektas, tikslas ir uždaviniai, gali būti suformuluotos ir hipotezės ar ginamieji teiginiai.
•    LITERATŪROS APŽVALGA. Šioje dalyje apžvelgiamas temos ištirtumas Lietuvoje ir pasaulyje, atskleidžiama, kaip disertacija galėtų papildyti jau atliktus tyrimus.
•    METODOLOGIJA. Šioje dalyje aptariamos teorinės prieigos,  galimi tyrimo metodai ir eiga, paaiškinama, kaip bus analizuojami gauti duomenys, koks bus jų patikimumas.
•    BIBLIOGRAFIJA. Šioje dalyje pateikiami šaltiniai ir literatūra, kurie buvo naudoti rengiant projektą.
4. Projekto apimtis 8 000 – 12 000 spaudos ženklų (įskaitant tarpus), t.y. apie 4-5 puslapius.
5. Tekstas spausdinamas 1,5 intervalo eilutėmis, 12 dydžio, Times New Roman stiliaus raidėmis. Puslapio paraštės: 3 cm – kairėje, 1,5 – cm dešinėje; viršuje ir apačioje – 2 cm.

MOKSLINIO TYRIMO PROJEKTO VERTINIMO KRITERIJAI

1. Tiksliai ir aiškiai suformuluotas tyrimo objektas, mokslinė problema, tikslai ir uždaviniai.
2. Apibrėžtas pasirinktos temos aktualumas mokslinių tyrimų ir plėtros kontekste.
3. Stojantysis gali teoriškai pagrįsti būsimus tyrimus, yra susipažinęs su jau atliktais pasirinktos mokslinės temos tyrimais, gali nurodyti sąsajas tarp skirtingų darbų, kritiškai palyginti ir apibendrinti.
4. Numatyta tiriamoji medžiaga atitinka tyrimo objektą, yra autentiška ir pakankama.
5. Numatyta tikslus ir uždavinius atitinkanti tyrimo metodologija.
6. Darbas parašytas taisyklinga lietuvių kalba bei atitinka bendruosius mokslinių darbų reikalavimus (sąžiningai parašytas, pateikiamos originalios bei naujos idėjos, logiškai ir nuosekliai dėstomos mintys, nuoseklios šaltinių nuorodos bei bibliografija, taisyklingas mokslinės kalbos stilius).

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos