Dailės mokytojų dalykinių ir didaktinių kompetencijų stiprinimas

Vilniaus universitetas, bendradarbiaudamas su Nacionaline švietimo agentūra projekte „Pedagogų kompetencijų stiprinimas nacionalinėse kvalifikacijos tobulinimo programose ir magistrantūros studijose“, kviečia pedagoginius darbuotojus (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) dalyvauti kvalifikacijos tobulinimo programoje „Dailės mokytojų dalykinių ir didaktinių kompetencijų stiprinimas“.

Programa skirta stiprinti dailės mokytojų dalykines ir didaktines kompetencijas, padedančias sėkmingai įgyvendinti atnaujintą dailės bendrąją programą, akcentuojant ugdymo turinio kūrimą taikant inovatyvius kūrybinės veiklos metodus, atsižvelgiant į besimokančiųjų poreikius, prisidedant prie įtraukios, kūrybiškos bei bendradarbiavimu grįstos mokymo(si) aplinkos kūrimo.

Programą įgyvendins Vilniaus universitetas ir Vilniaus dailės akademija, programos apimtis – 10 kreditų (270 akademinių valandų). Iš jų:

  • 147 val. (54,4 proc.) sudaro kontaktinis darbas – 71 val. teorija, 76 val. – pratybos;
  • 123 val. skiriama savarankiškai praktikai (45,6 proc.).

Dalyviams, įvykdžiusiems programą, bus išduotas kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimas ir akademinė pažyma apie studijuotus dalykus/temas.

Programa bus vykdoma mišriu (specializuotose auditorijose, kūrybinėse dirbtuvėse, studijose ir nuotoliniu) būdu.

*Mokymai skirti tik pedagogams (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus), registruotiems Pedagogų registre ir dirbantiems pedagoginį darbą.

*Mokymuose gali dalyvauti tik tie pedagoginiai darbuotojai, kurie iki šiol nėra dalyvavę nė vienoje projekto „Pedagogų kompetencijų stiprinimas nacionalinėse kvalifikacijos tobulinimo programose ir magistrantūros studijose“ finansuojamoje veikloje (nei bet kurioje nacionalinėje kvalifikacijos tobulinimo programoje, nei magistrantūros studijose).

Programos sandara

Programa sudaryta iš 2 modulių:

  • Pirmasis modulis: „Šiuolaikinė ugdymo filosofija – paskata kūrybinei idėjai“ ir „Meninio ugdymo projektų rengimas“, kurios atitinka Dailės bendrųjų programų turinio aktualumą.

Šiuolaikinės ugdymo filosofijos idėjos (atliepia dailės dalyko paskirtį – sudaryti sąlygas mokiniams įgyti dailės kūrybinės raiškos, aplinkos estetinio vertinimo ir vizualinės kūrybos pažinimo gebėjimų. Siekiama, kad mokiniai vizualiai susipažintų su tautos, valstybės istorija per architektūrą, vaizduojamąją ir taikomąją dailę, dizainą, o per šiuolaikinį meną – su opiais visuomenės klausimais.

Meninio ugdymo projektų rengimas (taikant įtraukiojo ugdymo principus). Projektinė veikla (meninės veiklos projektai ir mokyklos projektai (5 ir 6 klasės), kūrybiniai projektai (7 ir 8 klasės), tęstiniai projektai (jungiami ciklai) 9 ir 10 klasės, baigiamieji projektai (11 ir 12 klasės) vyksta visuose koncentruose.

  • Antrasis modulis: dailės ugdymo kontekstai, grafika, vaizdo suvokimo praktikos, vizualusis kūrybinis pasakojimas.

Dailės ugdymo kontekstai. Mokytojai bus supažindinami su naujausiomis ugdomų kompetencijų tendencijomis; programoje pateikiama įtraukiojo mokymo(si) metodika dailės pamokose bei praktinių pavyzdžių, pritaikomų formaliajame ir neformaliajame ugdyme (individualaus ir grupinio darbo metodika, ilgalaikių ir trumpalaikių projektų įgyvendinimo metodika). Dailės mokytojams bus sudarytos sąlygos susipažinti su praktiniais vizualinės mokinių raidos nustatymo metodais ir ugdymo turinio pritaikymo specialiųjų poreikių turintiems mokiniams remiantis realiais pavyzdžiais, taip pat su individualizuotu/personalizuotu/diferencijuotu kiekvieno mokinio ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias ir poreikius, taikant universalaus dizaino principus. (Įtraukties principo įgyvendinimo gairės mokykloje, Nacionalinė švietimo agentūra, 2022).

Grafika. Šioje programoje mokytojai praplės žinias ir galimų praktinių veiklų lauką taikant netradicinės grafikos technikas. Bus pasiūlytos naujos idėjos grafiniams eksperimentams–projektams ir išbandomi praktiniai įgyvendinimo būdai.

Vaizdo suvokimo praktikos. Šioje teminėje srityje pateikiamos temos „Kompozicijos sąrangos dėsningumai“, „Kompozicijos harmonizavimo metodai“, „Formaliosios kompozicijos transformavimo metodai“ ir „Fantazijos binomas“ aktualiausios 7–8 klasių mokiniams, kurie plokštumoje ir erdvėje geba kurti statiškas ir dinamiškas kompozicijas, sumaniai naudodami kontrastingus dydžius, taiko spalvinės ir linijinės perspektyvos principus (A3.3, BP).

Vizualusis kūrybinis pasakojimas. Šioje dalyje temos ir praktinės veiklos susijusios su skaitmeninės kompetencijos ugdymu (koliažų, 3D modelių, maketų, grafinio dizaino kūrinių kūrimas, užduočių atlikimas taikant DI įrankius), kas atliepia Dailės bendrojo ugdymo programas visuose koncentruose.

Programos organizavimas

Užsiėmimų tvarkaraštis:

  • Žiemos (Kalėdų atostogos): gruodžio 29 d. – 30 d.;
  • Žiemos atostogos: vasario 16 d. – vasario 21 d.;
  • Pavasario (Velykų) atostogos: balandžio 6 d. – balandžio 12 d.;
  • Pirmas ir trečias mėnesio penktadienis: gruodis – gegužė;
  • Šeštadieniai: gruodžio 6 d., sausio 24 d., vasario 28 d., kovo 28 d., balandžio 18 d., gegužės 9 d.

Registracija vyksta: nuo lapkričio 4 d. iki lapkričio 18 d.

Registracijos nuoroda: Dailės mokytojų dalykinių ir didaktinių kompetencijų stiprinimas 2025-2026 – Fill in form 

Programos bendraautoriai ir įgyvendintojai:

Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslų instituto docentė  dr. Vita Venslovaitė,

Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslų instituto lektorė, doktorantė ir Vilniaus Simono Stanevičiaus progimnazijos mokytoja ekspertė Jurga Sidabrienė,

Vilniaus dailės akademijos dėstytoja Irma Balakauskaitė,

Vilniaus dailės akademijos alumnas, menininkas edukatorius Aistis Kavaliauskas,

Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto pedagogikos katedros vyr. lektorė ir Vilniaus dailės akademijos Edukacinio centro vyr. lektorė dr. Sigita Saulėnienė.

%MCEPASTEBIN%