Gyvenimo įgūdžių ugdymas

Vilniaus universitetas kviečia dalyvauti nacionalinėje pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programoje GYVENIMO ĮGŪDŽIŲ UGDYMAS.

Programa skirta mokytojams, dirbantiems pagal bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo programas, mokyklų vadovams, jų pavaduotojams ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjams, švietimo pagalbos atstovams siekiantiems mokyti ir(ar) koordinuoti Gyvenimo įgūdžių ugdymą 5-10 klasėse.

*Mokymai skirti tik pedagogams (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus), registruotiems Pedagogų registre ir dirbantiems pedagoginį darbą.
*Mokymuose gali dalyvauti tik tie pedagoginiai darbuotojai, kurie iki šiol nėra dalyvavę nė vienoje projekto „Pedagogų kompetencijų stiprinimas nacionalinėse kvalifikacijos tobulinimo programose ir magistrantūros studijose“ finansuojamoje veikloje (nei bet kurioje nacionalinėje kvalifikacijos tobulinimo programoje, nei magistrantūros studijose).

Programos anotacija

Programos turinys sukonstruotas siekiant plėtoti programos dalyvių kompetencijas, stiprinti jų vertybines nuostatas įgalinančias praktiškai, asmeniniu pavyzdžiu demonstruoti orientaciją į vaiko visuminį ugdymą, kuriant saugias mokymo(si) aplinkas, parenkant mokymosi metodus ir priemones derančias su mokymosi turiniu, mokinio poreikiais ir galimybėmis. Tokiu būdu siekiama puoselėti vaiko individualumą ir savigarbą, ugdyti savarankiškumą, atsakomybę bei pasitikėjimą savo sprendimų priėmimo gebėjimais, o tuo pačiu formuoti tvirtus socialinius įgūdžius, padedančius sėkmingai veikti visuomenėje. Programa remiasi patirtinio ir probleminio mokymo(si) strategijomis. Tai sudaro konceptualųjį programos pagrindą laikantis idėjos, kad mokytojas turėtų gebėti formuoti mokinių gyvenimo taikant šias dvi strategijas, t. y. per konkrečią patirtį (jau turimą ar mokiniams kuriamą mokymo(si) metu arba kitų asmenų patirtį) bei tyrėjimo procesus susidūrus su konkrečiomis probleminėmis situacijomis.

Programos organizavimas

  • Programos apimtis – 10 kreditų (270 akademinių valandų - iš jų 190 val. (70 proc.) sudaro kontaktinis darbas – 74 val. teorija, 116 val. – pratybos, 80 val. skiriama savarankiškai praktikai (30 proc.));
  • Teorinės ir praktinės veiklos bus organizuojamos orientuojantis į ugdymo realybę – modeliuojant, demonstruojant darbą klasėje, taikant pastoliavimo/algoritmo schemą;
  • Programa bus vykdoma mišriu (auditoriniu ir nuotoliniu) būdu. Nuotolinio mokymosi (ne daugiau kaip 25 proc.) metu bus orientuojamasi į įtraukų mokymo(si) procesą bei mokytojo nuotolinio darbo modelį;
  • Programos dalyvių kompetencijos bus tobulinamos ypatingą dėmesį skiriant refleksijai ir formuojamajam vertinimui;
  • Pratybos vyks ne didesnėse ir ne mažesnėse 24 – 30 asmenų grupėse.
  • Įvykdžiusiems nacionalinę programą ir už teorijos bei praktines užduotis gavusiems teigiamus įvertinimus, bus išduodami kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimai liudijantys suteiktą teisę mokyti Gyvenimo įgūdžių dalyko pagal bendrojo ugdymo programas.

Nacionalinės kvalifikacijos tobulinimo programos įgyvendinimas pagal Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-06-01 „Pirmiausia – mokytojas“ bus finansuojamas Europos Sąjungos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „NextGenerationEU“ lėšomis.

Programos vykdymo pradžia 2025 spalio 6 d., pabaiga 2026 m. kovo 31 d. Kontaktiniai mokymai yra privalomi, jie organizuojami mokinių atostogų metu Vilniaus universitete. Nuotoliniai mokymai planuojami vykdyti darbo dienomis nuo 15.30 arba 16 val.

Registracijos anketa: https://forms.office.com/e/frL0ybNJSR

Registracija vyksta nuo 2025 birželio 26 d. iki rugpjūčio 25 d. 22.00 val.


Kontaktai pasiteiravimui: el. p.: