Apie
Profesorė dr.
Prof. dr. Lilija Duoblienė yra Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslų instituto mokslininkė, vadovaujanti Ugdymo teorijos ir kultūros katedroje sutelktai mokslininkų ir doktorantų grupei. Jos tyrimų sritis yra šiuolaikinė ugdymo filosofija, tačiau ja neapsiribojama. Tyrimai plėtojami švietimo politikos, ugdymo turinio ir metodų, kultūros studijų bei meno tyrimų srityse. Ji seka ir gerai išmano mokslo naujoves, o, taikydama naujausias teorijas ugdyme, gilinasi į tai, kas kelia problemas ir įtampas Lietuvos kontekste. Tai globalizacijos, postmodernizmo, posthumanizmo į švietimo lauką atnešamos naujovės ir jų adaptacija nacionaliniu mastu.
Profesorės Duoblienės tyrimų rezultatai skelbti monografijose lietuvių ir anglų kalbomis: Multimodal Education: philosophy and practice (2021, parašyta su bendraautore J. Baranova), Pohumanistinis ugdymas. Dekoduoti (2018), Ideologizuotos švietimo kaitos teritorijos (2011), ir periodiniuose mokslo leidiniuose (arti 50 straipsnių), taip pat profesorės su bendraautore sudaryta straipsnių rinktinė Lietuvos švietimo politikos transformacijos (2009). Pastarųjų metų publikacijos mokslo žurnaluose yra skirtos švietimo ateities scenarijų tyrimams.
Mokslinių tyrinėjimų sritys: Ugdymo filosofija, Multimodalus ugdymas, Tarpkultūrinis ugdymas.
Dėstomi dalykai: Šiuolaikinė ugdymo filosofija, Tarpkultūrinis ugdymas, Vizualumas šiuolaikiniame ugdyme, Ugdymo turinio vadyba.
![]() |
ORCID |
Adresas: Universiteto g. 9, 01513 Vilnius, 410 kab.
Telefonas: +370 5 2 667 625
Priėmimo laikas: Iš anksto susitarus el. paštu, 410 kab.
Publikacijos
Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos visos publikacijos
Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016)
Baranova, J., Duobliene L. (2021) Multimodal Education: Philosophy and Practice. Washington: The Counncil for Research in Values and Philosophy. 338 p. (indėlis 0.3, 110 psl.)
Duoblienė L. (2018) Pohumanistinis ugdymas. Dekoduoti. Vilnius: VU leidykla. 372 psl.
Duoblienė, L., Vaitekaitis, J. (2021) Posthumanist Approach to Human/Child-Centered Education. Journal of Future studies. https://ojs.jfsdigital.org/index.php/jfs/authorDashboard/submission/89 (indėlis 0.5)
Duoblienė L. (2020). The Class as a Creation Machine: Teaching for, with and within Transversality. Journal of Philosophy of Education. Wiley online library. https://doi.org/10.1111/1467-9752.12479
Duoblienė, L. (2018) Crossing or Erasing Territorial Borders: Toward openness within school space in Transforming Education: Design and governance in global context. Eds. L. Benade, M. Jackson. Singapure: Springer, pp. 169-181.