Apie
Mokslininkė stažuotoja
Dr. Rūta Petkutė yra Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslų instituto podoktorantūros stažuotoja ir mokslininkė. Jos tyrimai plėtojami tarpdisciplininiame lauke, apjungiant aukštojo mokslo filosofiją, sociologiją, politiką bei intelektualinę istoriją.
Dr. Rūta Petkutė 2022–2023 m. atliko podoktorantūros stažuotę Jeilio universitete (JAV), o šiuo metu tęsia savo podoktorantūros tyrinėjimus Vilniaus universitete, gilindamasi į universitetų ir demokratijos santykį neoliberalios politikos kontekste.
Skelbdama publikacijas nacionaliniuose ir tarptautiniuose akademiniuose leidiniuose bei reguliariai skaitydama pranešimus konferencijose Europoje ir JAV, mokslininkė aktyviai prisideda prie tarptautinio tarpdisciplininio dialogo apie universitetų ateities trajektorijas.
Mokslinių tyrinėjimų sritys: Aukštojo mokslo filosofija, politika, sociologija, ir intelektualinė istorija; kokybiniai socialinių mokslų metodai; gyvenimo naratyvo metodologija.
Dėstomi dalykai: Universitetinės didaktikos modulis doktorantams
![]() |
ORCID |
Adresas: Universiteto 9, 01513 Vilnius
Telefonas: +370 65116134
Priėmimo laikas: Iš anksto susitarus el. paštu
Publikacijos
Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016)
Rūta Petkutė, Eglė Pranckūnienė (2025). „Gyvenimo naratyvo analizė”. In Socialinių tyrimų metodologinė panorama (Methodological Panorama of Social Research), Volume I. (L. Rupšienė, ed.). Klaipėda University Press.
Ivor Goodson, Rūta Petkutė (2022). Exchanging tyrannies: The impact of the neoliberalization of higher education on academics' work life in a post-Soviet country. In Routledge Handbook of the Sociology of Higher Education (pp. 269-281). Routledge.
Rūta Petkutė (2022). The Instrumentalisation of Academic Lifeworlds, Knowledge, and Education:
Lithuanian Academics’ Responses to the European Higher Education Policy of Curriculum Restructuring [Doctoral dissertation, Tallinn University].
Rūta Petkutė (2021). "Competence-Based Curriculum Reforms in the Context of University Engineering Education in the Post-Soviet Lithuania—Hope or Disappointment?" In W. Zhao & D. Tröhler (Eds.), EuroAsian Encounters on 21st-Century Competency-Based Curriculum Reforms (pp. 147–160). Singapore: Springer.
Rūta Petkutė (2019). "The knowledge-competence tension in the context of the European university curriculum restructuring: The case of Lithuania." In T. Autio, L. Hakala, & T. Kujala (Eds.), Siirtymiä jaajan merkkejä koulutuksessa: Opetussuunnitelmatutkimuksen näkökulmia (pp. 377–409). Tampere: Tampere University Press.
Rūta Petkutė (2016a). "The Changing Conception of the University Curriculum Knowledge in the European Higher Education Area: from Knowledge to Competence?" Coactivity: Philology, Educology, 24(1), 23–31.
Rūta Petkutė (2016b). "The European Conception of the University Knowledge Within the Bologna–Initiated Competence–Based Curriculum Modernisation: Repercussions at the National Policy Level in Estonia and Lithuania". European Integration Studies, 10(1), 52–62.