Apie

RaižienėProfesorė, socialinių mokslų daktarė


Profesorė turi ilgametę patirtį atliekant raidos ir edukacinės psichologijos tyrimus, kuriuose nagrinėja vaikų ir paauglių optimalaus funkcionavimo veiksnius. Ji nuolat kviečiama skaityti paskaitas bei vykdyti tyrimus įvairiuose universitetuose. 

Mokslinių tyrinėjimų sritys: edukacinė psichologija, akademinį motyvacija, mokinius (ne)motyvuojantis mokytojo bendravimas.

Dėstomi dalykai: Edukacinė psichologija, Psichologija mokyklai, Šiuolaikinės edukacinės psichologijos paradigmos, Psichologinės intervencijos programos vaikams ir paaugliams. Mokymasis ir motyvacija: teorijos ir tyrimai (doktorantams).

ORCID iD copy copy ORCID ID 


Adresas:
Universiteto g. 9, 202 kab., 01513 Vilnius.

Telefonas: +370 5 2667605, +370 5 2667615

El. paštas:

Priėmimo laikas

Publikacijos

Publikacijos su VU prieskyra

Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos visos publikacijos


Svarbiausios publikacijos (nuo 2016)

Monografijos, mokslo studijos

Jakaitienė, A., Želvys, R., Raižienė, S., Dukynaitė, R., Stumbrienė, D., Vaitekaitis, J., Ringienė, L., Žilinskas, J. ir Žilinskas, A. (2022). (Ne)išmatuojamas švietimo efektyvumas ir našumas. Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla.

Raižienė, S., Gabrialavičiūtė, I. ir Garckija, R. (2018). (Ne)motyvuojantis mokytojo elgesys: kuo tai (ne)naudinga mokiniams. Vilnius: Mykolo Romerio universitetas

Straipsniai

Gabrialavičiūtė, I.; Raižienė, S.; Garckija, R. Geresnės mokinių motyvacijos link: Situacijų mokykloje klausimyno (SISQ) lietuviškos versijos pritaikymas Lietuvoje = Towards the effective motivation: adaptation of the situations in School Questionnaire (SISQ) to Lithuanian educational context. Psichologija, 66, 2022, 79-94. doi: 10.15388/Psichol.2022.53.

Raiziene, S., Erentaite, R., Pakalniskiene, V., Grigutyte, N., & Crocetti, E. (2022). Identity formation patterns and online activities in adolescence. Identity: an international journal of theory and research, 22(2), 150-165. doi:10.1080/15283488.2021.1960839.

Erentaitė, R., Vosylis, R., Sevalneva, D., Melnikė, E., Raižienė, S., & Daukantaitė, D. (2022). Profiles of achievement motivation and performance in middle school: links to student background and perceived classroom climate. Frontiers in psychology, 13, 1-16. doi:10.3389/fpsyg.2022.820247.

Raižienė, S., Ringienė, L., & Jakaitienė, A. (2021). Testing the effect of preschool education on fourth grade students’ mathematics achievement in the TIMSS 2015: the Lithuanian case. Social inquiry into well-being = Socialinės gerovės tyrimai, 19(02), 6-15. doi:10.13165/SD-21-19-2-01.

Silinskas, G., Di Lonardo, S., Douglas, H., Xu, C., Lefevre, J. A., Garckija, R., Gabrialavičiūtė, I., & Raižienė, S. (2020). Responsive home numeracy as children progress from kindergarten through Grade 1. Early childhood research quarterly, 53, 484-495. doi:10.1016/j.ecresq.2020.06.003

TYRIMAI

Projektinė veikla

Nacionaliniai projektai 

Veiksmingo mokymo(si) paieška: Kliūčių mokytis matematikos psichologinio mechanizmo analizė (DoIT2)". Projekto vadovė prof. S.Raižienė. Vykdymo laikotarpis - 2023-2026.

Veiksmingo mokymo(si) paieška: Mokinius (ne)motyvuojančio mokytojo elgesio žiedinio profilio vertinimas ir pasekmės, S-GEV-21-2. LMT, Gerovės valstybė.
Projekto vadovė. Vykdymo laikotarpis: 2021-2022.

ES šalių švietimo sistemų efektyvumo ir našumo analizė, naudojant antrinius didelės apimties duomenis (EFECTAS), (09.3.3-LMT-K-712-01-0018). LMT, Aukšto lygio MTEP.
Projekto tyrėja. Vykdymo laikotarpis: 2018-2022.

Lietuvos vaikų ir paauglių naudojimasis internetu: grėsmių ir galimybių tendencijos ES šalių kontekste, S-MIP-17-1/LSS-250000-1087. LMT, Mokslininkų iniciatyva vykdomi projektai.
Projekto tyrėja. Vykdymo laikotarpis: 2017-2020. 

Tyrimai pagal dvišales bendradarbiavimo sutartis

Mokymasis pradinėje mokykloje: dalyvauk! (5.74 E) SU-766, finansuojamas Suomijos akademijos. Pagrindinis tyrėjas - Gintautas Silinskas, JYU Psichologijos katedros docentas, Suomija. Dvišalė sutartis su Jyvaskylos universitetu, Suomija. Mokslinis projektas.
VU koordinatorė. Vykdymo laikotarpis: 2021-2023.

Biudžetinių temų tyrimai

Vaikų ir jaunuolių raida ir paremianti aplinka: įvertinimas, sąveikų analizė, ugdymas.
Prof. dr. R. Jusienė, prof. dr. S. Raižienė, doc. dr. G. Gintilienė, doc. dr. S. Girdzijauskienė, doc. dr. D. Nasvytienė, doc. dr. T. Lazdauskas, asist. dr. L. Rakickienė, D. Butkienė, K. Dragūnevičius. Vykdymo laikotarpis: 2021–2025.

KITA  AKADEMINĖ VEIKLA

Mokslo renginiai

Konferencijų organizavimas

Ugdymo psichologai iššūkių kontekste.
XII mokslinės praktikos edukacinės psichologijos konferencija.
Organizacinio komiteto narė. 2023 03 10.

Motyvuoti mokinius įgalintas mokytojas: šiuolaikinės galimybės ir įrankiai.
DoIT3 projekto baigiamojo renginio apskrito stalo diskusijos.
Organizatorė ir moderatorė. 2023 01 20.


Pranešimai mokslinėse konferencijose

Determinants and outcomes of students’ motivation profiles: Lithuanian case.
Pranešimas kartu su Garckija R., Gabrialavičiūte I. The 43th annual conference of International School Psychology Association (ISPA),
Leuven (Belgija). 2022.

The role of preschool education on students' mathematics achievement in fourth grade: Lithuanian case.
Pranešimas kartu su Ringiene L., Jakaitiene A. The 9th IEA international research conference (IRC): Researching education: trends and changes,
Dubai (Jungtiniai Arabų Emyratai). 2021.

Measurement invariance of motivational constructs for Baltic countries in PISA 2018.
Pranešimas kartu su Ringiene L., Jakaitiene A. The 14th international conference of education, research and innovation, Valencia: IATED Academy.
Valencija (Ispanija). 2021.

Testing preschool education effect on fourth grade students’ mathematics achievement in TIMSS 2015: Lithuanian case.
Pranešimas kartu su Ringiene L., Jakaitiene A. The 14th international conference of education, research and innovation, Valencia: IATED Academy.
Valencija (Ispanija). 2021.

The role of school environment and teachers' basic psychological needs satisfaction and frustration in predicting (de) motivating teaching style.
Pranešimas kartu su Garckija R., Ruzgaite U., Gabrialavičiūte I. The 14th international conference of education, research and innovation, Valencia: IATED Academy.
Valencija (Ispanija). 2021.

From students‘ life aspirations to academic performance and wellbeing: mediating role of achievement goal orientations.
Pranešimas kartu su Erentaite R., Vosyliu R., Simonaitiene B., Augustiniene A. The 42nd annual HYBRID conference of the international School Psychology Association “Working with schools & families to strengthen children”,
Nicosia (Kipras).

Measurement invariance of PISA 2018 motivational constructs across EU countries.
Pranešimas kartu su Ringiene L., Jakaitiene A., Laukaityte I. The 13th international conference on education and new learning technologies, online conference, Valencia: IATED Academy.
Valencija (Ispanija). 2021.

Data-driven decisions and globalisation: what can we learn from 5-year Lithuanian national exams data analysis.
Pranešimas kartu su Jakaitiene A. In 8th international conference on social sciences,
Paris (Prancūzija). 2019.

Identity profiles and socio-digital participation among Lithuanian 13-17 years adolescents.
Pranešimas kartu su Pakalniškiene V., Povilaičiu R., Grigutyte N. The 19th the European conference on developmental psychology.
Athens (Graikija). 2019.

Student science performance and teaching practices across EU countries: evidence from PISA 2015.
Pranešimas kartu su Ringiene L., Jakaitiene A., Stumbriene D., Dukynaite R. The 9th ICEEPSY 2018: International conference on education & educational psychology,
Athens (Graikija). 2018.

Narystė

Profesinėse asociacijose

Lietuvos psichologų sąjungos (LPS) narė.

Tarptautinės elgesio raidos tyrimų draugijos (ISSBD) narė.

 


Darbas komitetuose, komisijose

 

Nuo 2022 m. Psichologijos doktorantūros studijų komiteto narė.

Nuo 2020 m. Edukacinės ir vaiko psichologijos magistro studijų programos komiteto narė.

Ekspertinė veikla

Nuo 2019 m. - ekspertė Studijų kokybės vertinio centre.

Nuo 2017 m. - ekspertė Lietuvos mokslo taryboje.

Vadovavimas disertacijoms

Lapinskė Kotryna. Ryšys su gamta kaip esminis psichologinis poreikis: jo raida bei raiška paauglystėje. Mokslinė vadovė nuo 2019 m.

Mokslo populiarinimo veikla

Interviu

Geresnės mokinių motyvacijos link: kaip kurti motyvuojančią mokytis aplinką? (Nacionalinė švietimo agentūra „Švietimonaujienos.lt“).
https://bit.ly/3xn0DtB [2023.02.14]

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos