Filosofijos fakultetas Filosofijos fakultetas
  • Apie FsF
    • Istorija
    • Struktūra
    • Taryba
    • Dekanatas
    • Studijų skyrius
    • Bendrųjų reikalų skyrius
    • Mokslo ir projektų skyrius
    • Komunikacijos skyrius
    • Komisijos, komitetai
    • Socialiniai partneriai
    • Telefonų knyga
  • Mokslas
    • Institutai
    • Atitikties mokslinių tyrimų etikai vertinimas
    • Rezultatai ir sklaida
      • Mokslo rezultatai
        • Mokslininkų rekomendacijos
        • Monografijos, studijos
        • Metodinės priemonės
        • Mokomieji ištekliai
        • Tyrimų duomenų bazės
      • Mokslo publikacijos
      • Mokslo žurnalai
      • Mokslo renginiai
    • Mokslinės veiklos apžvalga
    • MTEP temos
    • Projektai
      • Nacionaliniai projektai
        • Lietuvos mokslo tarybos projektai
        • ES Struktūrinių fondų projektai
        • Kiti nacionaliniai projektai
      • Tarptautiniai projektai
        • Horizonto programa
        • Erasmus+
        • NordPlus
        • Europos komisijos programos
        • Kiti tarptautiniai projektai
      • VU projektai
        • VU Mokslo skatinimo fondo projektai
        • FSF mokslo paramos fondas
          • SHARE: Europos sveikatos, senėjimo ir išėjimo į pensiją tyrimas
      • SHARE: Europos sveikatos, senėjimo ir išėjimo į pensiją tyrimas
        • SHARE Lietuva
        • Projektas Aktyvaus senėjimo politika Lietuvoje: iššūkiai ir galimybės
        • NordForsk projektas: Tvarus senėjančių Šiaurės ir Baltijos šalių gyventojų populiacijų profesinis gyvenimas
        • Mokslinės veiklos rezultatai
        • Žiniasklaida apie SHARE Lietuva
        • Naujienos
        • Renginiai
        • Kontaktai
        • D.U.K.
    • Mokslo skatinimo fondai
    • Mokslinių tyrimų infrastruktūra
    • Studijos ir akademinė karjera
      • Pedagoginės studijos ir mokslas
      • Disertacijos
      • Podoktorantūros stažuotės
  • Stojantiesiems
    • Bakalauro studijos
    • Magistrantūros studijos
    • Pedagogikos profesinės studijos
    • Kodėl verta studijuoti?
    • Siūlomos studijos
    • Moksleivių akademijos ir mokyklos
    • Apsilankyk fakultete
    • Klausk
  • Studentams
    • Studijos
      • Aktualu
      • Studentiško gyvenimo vadovas
      • Tvarkaraščiai
      • Studijų kalendorius
      • Studijų kokybė
      • Individualiosios studijos
      • Studijų užsienyje galimybės
    • Pagalba studentams
      • VU Bendruomenės gerovės skyrius
        • Psichologinės paslaugos
        • Psichologinio vertinimo instrumentai
      • Studijos turintiems negalią
      • Karjeros paslaugos
      • Akademinis konsultavimas
      • Studijas reglamentuojantys dokumentai
      • Mentorystė
      • Alumni
      • Pasirengimas ekstremalioms situacijoms
    • Studentų organizacijos
    • Bakalauro studijos
      • Azijos studijos
      • Dalyko pedagogika
      • Filosofija
      • Kriminologija
      • Psichologija
      • Psichologija (turintiems aukštąjį išsilavinimą)
      • Socialinė politika
        • Socialinės politikos idėjų konkursas
      • Socialinis darbas
      • Sociologija
      • Tvarumas ir ateities visuomenės
      • Vaikystės pedagogika
    • Magistrantūros studijos
      • Edukacinė ir vaiko psichologija
      • Edukologija
      • Filosofija
      • Klinikinė psichologija
      • Organizacinė psichologija
      • Religijos studijos
      • Šiuolaikinės Azijos studijos
      • Socialinė politika
      • Socialinis darbas
      • Sociologija
      • Taikomoji ir teorinė kriminologija
      • Sveikatos psichologija
      • Teisės psichologija
    • Doktorantūros studijos
      • Doktorantams
        • Edukologija
        • Etnologija
        • Filosofija
        • Psichologija
        • Sociologija
      • Priėmimas
        • Edukologija
        • Etnologija
        • Filosofija
        • Psichologija
        • Sociologija
    • Pedagogų rengimas ir karjera
      • Dalyko pedagogika – gretutinės studijos
      • Mokyklos pedagogika, profesinės studijos - 1 metų
      • Mokyklos pedagogika, profesinės studijos - 2 metų
      • Modulio studijos pedagogams
        • Ikimokyklinio ugdymo pedagogikos modulis
        • Pradinio ugdymo pedagogikos modulis
        • Gamtos mokslų dalyko moduliai
        • Informatikos mokomojo dalyko modulis
        • Užsienio kalbų modulių studijos mokytojams
        • Pilietiškumo ugdymas
      • Nacionalinės kvalifikacijų tobulinimo programos
        • Geografijos mokymas(is)
        • Chemijos mokytojų dalykinių ir didaktinių kompetencijų tobulinimas
        • Filosofijos ir etikos mokytojų dalykinių ir didaktinių kompetencijų tobulinimas
        • Biologijos mokymas(is) gyvybės mokslų raidos kontekste
        • Kalbų mokymo(si) optimizavimas pasitelkus generatyvinį dirbtinį intelektą (GDI)
        • Inžinerinės technologijos: dalykinių kompetencijų stiprinimas
        • Matematikos mokymas ir mokymasis
        • Gyvenimo įgūdžių ugdymas
      • Ugdymo mokslų studijos
        • Dalyko pedagogika – bakalauro studijos
        • Vaikystės pedagogika – bakalauro studijos
  • Darbuotojams
    • Dėstytojams ir akademinei veiklai
      • Dėstytojams
      • Dėstytojų iniciatyvų skatinimas
      • MVG programų rengimas
      • Virtuali mokymo aplinka
      • Publikacijų registravimas
    • Vidaus ištekliai ir sistemos
      • FSF intranetas
      • VU praktikų ir poilsio centrai
      • Pasirengimas ekstremalioms situacijoms
    • Intelektinė nuosavybė ir inovacijos
    • Erasmus+ personalui
    • VU Bendruomenės gerovės skyrius
  • Paslaugos
    • Mokymų paslaugos
      • Psichoterapijos mokymai
      • Pedagogų kompetencijų tobulinimo programos
      • Rytų kalbų mokykla
    • Medicinos psichologų stažuotės
    • Mokslinės paslaugos
      • Konsultacijos
      • Tyrimai
    • Moksliniai ištekliai
      • Techninė įranga
      • Testų biblioteka
  • Parama UA
  • EN
services
Empty
  •  Spausdinti 

Dovilė Šorytė

  • Apie
  • Publikacijos
  • Tyrimai
  • KITA AKADEMINĖ VEIKLA

Apie

Dovilė Šorytė.webAsistentė, socialinių mokslų daktarė


Dovilė Šorytė yra Psichologijos instituto asistentė, vyresnioji mokslo darbuotoja. 2021 m. apgynė disertaciją apie aplinką tausojantį pradinio mokyklinio amžiaus vaikų elgesį ir šio elgesio prognostinius veiksnius. Be aplinką tausojančio elgesio raidos domisi tokiomis aplinkos psichologijos temomis kaip klimato kaitos padariniai žmonių psichikos sveikatai, ekologinis nerimas, gamtinės aplinkos poveikis asmeniui, žmogaus ryšys su gamta.

Mokslinių tyrinėjimų sritys: Aplinkos psichologija.

Dėstomi dalykai: Psichologija, Evoliucinė psichologija, Aplinkos psichologija, Žmogaus evoliucinė psichologija, Environmental psychology.

ORCID iD copy copy ORCID ID 


Adresas:
Universiteto g. 9, 202 kab., 01513 Vilnius.

Telefonas:  +370 5 266 7605, +370 5 266 7615

El. paštas:  

Priėmimo laikas

Publikacijos

Publikacijos su VU prieskyra

Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos visos publikacijos


Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016)

Šorytė, D., Rosa, C. D., Collado, S., & Pakalniškienė, V. (2023). The effects of nature-based interventions on individuals’ environmental behaviors: protocol for a systematic review of controlled trials. Frontiers in Psychology, 14, 1145720. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1145720

Šorytė, D., & Pakalniškienė, V. (2021). Children’s recycling behavior: could it be explained by an extended theory of planned behavior? (La conducta de reciclaje en niños: ¿se podría explicar mediante una teoría ampliada de la conducta planificada?). PsyEcology, 12(3), 302–330. https://doi.org/10.1080/21711976.2021.1895573

Šorytė, D., & Pakalniškienė, V. (2021). Environmental attitudes and recycling behaviour in primary school age: the role of school and parents. Psichologija, 63, 101–117. https://doi.org/10.15388/Psichol.2021.30

Smilingytė, E. ir Šorytė, D. (2021). Vertybių, įsitikinimų ir normų teorijos taikymas tiriant studentų išmetamų atliekų mažinimo elgesį. Psichologija, 63, 40–55. https://doi.org/10.15388/Psichol.2021.25

Šorytė, D., & Pakalniškienė, V. (2019). Why it is important to protect the environment: Reasons given by children. International Research in Geographical and Environmental Education, 28(3), 228–241. https://doi.org/10.1080/10382046.2019.1582771

Tyrimai

COST Action CA22156 - Transformations international Experience and Research network for Sustainable futures (TransformERS). Vykdymo laikotarpis / Implementation period: 2023-2027

Biudžetinių temų tyrimai

Biudžetinių temų tyrimai

Vyresnio amžiaus asmenų biopsichosocialinio funkcionavimo veiksniai.
Doc. dr. A. Kairys, asist. dr. V. Jurkuvėnas, prof. dr. V. Pakalniškienė, asist. dr. O. Zamalijeva, asist. dr. V. Mikuličiūtė, asist. dr. D. Šorytė, doktorantai: M. Ivleva, G. Gudynaitė. Vykdymo laikotarpis: 2021–2025.

KITA AKADEMINĖ VEIKLA

Mokslo renginiai

Mokslo renginiai

Pranešimai mokslinėse konferencijose (nuo 2016)

Šorytė, D., Čėnaitė, N., ir Balundė, A. (2024). Ekologinis nerimas: sutrikimas ar normalus atsakas? [Eco-anxiety: a disorder or a normal response?]. Lietuvos psichologų kongresas. Klaipėda, Lietuva. /  Lithuanian Congress of Psychology. Klaipėda, Lithuania.

Aplinkosauginių vaiko nuostatų ir vaiko aplinkos veiksnių vaidmuo prognozuojant atliekų rūšiavimo elgesį pradiniame mokykliniame amžiuje (Online).
Pranešimas kartu su Pakalniškiene V. Lietuvos psichologų kongresas. Nuotolinė konferencija.
2021.

The role of parents’ behaviour and incentives in predicting various pro-environmental behaviors of children: Results from the pilot study. 
Pranešimas kartu su Pakalniškiene V. International Conference on Environmental Psychology. 
Plymouth (Jungtinė Karalystė). 2019.

Environmental knowledge and pro-environmental behavior of elementary school students. 
Pranešimas kartu su Pakalniškiene V. 29th International Congress of Applied Psychology.
Montreal (Kanada). 2018.

Vaikų supratimas apie aplinkosaugos problemas ir aplinkos tausojimo svarbą: įžvalgos iš fokus grupių tyrimo. 
Pranešimas kartu su Pakalniškiene V. Lietuvos psichologų kongresas.
Klaipėda (Lietuva). 2018.

Narystė

Narystė

Profesinėse asociacijose

Lietuvos psichologų sąjungos narė (LPS).

Mokslo populiarinimo veikla

Mokslo populiarinimo veikla

Interviu

Ar internete plintančios tendencijos, skatinančios nepirkti daiktų, iš tiesų gali pakeisti vartojimo įpročius? (Žinių portalas LRT.lt. Laida "Vienkartinė planeta") https://bit.ly/3wfkOwB [2023.07.31]

Tuzinas. Aplinkos psichologė Dovilė Šorytė: kylanti planetos temperatūra taps ateities konfliktų priežastimi. (Žinių portalas LRT.lt. Pokalbių laida: „Tuzinas“)
https://bit.ly/3En2Tpo [2022.05.02]


Pranešimai ir pasisakymai Lietuvos žiniasklaidoje

Nerimaudami dėl klimato žmonės net atsisako turėti vaikų: ekspertai kalba, kad šis nerimas priveda prie visiškai paralyžiuojančios būsenos (Žinių portalas LRT.lt)
https://bit.ly/3I1shSE [2023.04.13]

SPECTRUM: Kaip susiję smurto protrūkiai ir karštos vasaros? (Naujienų portalas naujienos.vu.lt)
https://bit.ly/3SWEDhV [2022.05.23]


Vaizdo įrašai

(Ar) klimato krizė kalta dėl jūsų nemigos? (YouTube portalas Diskusijų festivalis „Būtent!”)
https://bit.ly/3yksdZn [2022.09.03]

British Embassy Vilnius „Breaking Boundaries: How Can We Turn Communication on Climate Change into Action?“. (YouTube portalas Konferenta)
https://bit.ly/3zzP6rx. [2021.11.10]

Psichologijos institutas

  • Apie institutą
  • Instituto bendruomenė
  • Mokslas
  • Instituto įvykiai

Vilniaus universitetas

  • Universiteto g. 3, LT-01513 Vilnius

  • Telefonas: +370 5 266 7600

  • El. paštas:  

  • Kodas: 211950810

  • PVM kodas: LT119508113

Informacija

  • Studijų klausimais: +370 5 266 7606

  • El. paštas: 

  • Žiniasklaidai: +370 5 268 7187

  • El. paštas: 

Nuorodos

  • Biblioteka

  • Alumni

  • Fondas

  • Intranetas

  • VU privatumo politika

Socialiniai tinklai

  • Facebook

  • Instagram

  • Linkedin

  • Youtube

%MCEPASTEBIN%