Edukacinė ir vaiko psichologija

EDUK FsF lt

Krypciu grupe2x

Krypčių grupė
Socialiniai mokslai

Kryptis2x

Studijų kryptis (šaka)
Psichologija

Qualification2x

Kvalifikacinis laipsnis
Socialinių mokslų magistras

Application2x

Trukmė
2 metai

Forma2x

Studijų forma
Nuolatinė

Scope2x

Studijų programos kreditai
120

Tuition2x

Metinė studijų kaina įstojus į valstybės nefinansuojamą vietą
5 538 EUR

 

Edukacinės ir vaiko psichologijos magistrantūros programos tikslas – parengti aukštos kvalifikacijos psichologą, besivadovaujantį profesinės etikos principais, giliomis bendrosios, edukacinės psichologijos, vaiko raidos žiniomis ir teikiantį įrodymais bei empirika grįstas psichologinio įvertinimo, intervencijų, prevencijos ir psichikos sveikatą stiprinančias paslaugas vaikui / jaunuoliui, jo šeimai, ugdymą ir vaiko gerovę užtikrinančioms institucijoms ir bendruomenei.

Programa atitinka EFPA (Europos psichologų asociacijų federacijos) Europos psichologų švietimo ir mokymo standartuose EuroPsy nurodytus reikalavimus.

Programą baigę absolventai laukiami ugdymo įstaigose, vaiko gerove besirūpinančiose institucijose – vaikų globos įstaigose, socializacijos centruose, vaiko teises ginančiose organizacijose bei sveikatos priežiūros įstaigose, privačioje praktikoje, doktorantūros studijose, turi galimybę gauti Europsy sertifikatą ir tapti registruotu Europos psishologų bendrijos nariu.  

P cover 025

Daugiau apie studijų programą

Programos planai

2024 m. priėmimas

2023 m. priėmimas

2022 m. priėmimas

Rašto darbai

Filosofijos fakulteto baigiamųjų darbų gynimo, vertinimo ir saugojimo tvarka

Filosofijos fakulteto rašto darbų rengimo atmintinė

VU Rašto darbų rengimo, gynimo ir kaupimo nuostatai

Rašto darbų administravimo VU studijų informacinėje sistemoje tvarka

Psichologijos studijų rašto darbų rengimo rekomendacijos

Praktika

Edukacinės ir vaiko psichologijos profesinės praktikos tvarkos aprašas

Edukacinės ir vaiko psichologijos dalyko Profesinė praktika aprašas 

Edukacinės ir vaiko psichologijos studento(ės) praktinio mokymo sutartis

Edukacinės ir vaiko psichologijos pavyzdinės profesinės praktikos užduotys

Edukacinės ir vaiko psichologijos studento(ės) profesinės praktikos įvertinimas 

Aktualu

Studijas reglamentuojantys dokumentai

Paskaitų tvarkaraščiai

Psichologijos instituto prašymas tyrimui

Atlikdami psichologinius tyrimus, užpildykite PRAŠYMO FORMĄ (pildymo instrukcija), atsiųskite ją iš savo VU el. pašto administratorei . Prašymo forma bus pasirašyta DVS „Avilys“ priemonėmis ir užregistruota per penkias darbo dienas, nuorašas bus išsiųstas Jums VU el. paštu.

Sužinokite daugiau

Doc. dr. Sigita GirdzijauskienėDoc. dr. Sigita Girdzijauskienė

Kuriant bet kurią psichologijos bakalauro ar magistro programą gaires nustato du dokumentai – Psichologų rengimo reglamentas ir EuroPsy europinis psichologų kvalifikacijos standartas (apie jį plačiau http://www.europsy.lt/). Tai tarsi rėmai, į kuriuos talpinama programa. Iš kitos pusės Edukacinės ir vaiko psichologijos absolventas turi gebėti atlikti tas funkcijas, kurios nurodytos švietimo įstaigų psichologų pareiginėse nuostatose. Kartu mes girdime, ką siūlo praktikoje dirbantys psichologai bei mūsų pačių studentai. Nuo šių mokslo metų Edukacinės ir vaiko psichologijos programa gerokai atnaujinama. Išsamus interviu su doc. dr. Sigita Girdzijauskiene, apie Edukacinės ir vaiko psichologijos magistrantūros studijų programą.

Kodėl ši programa?

  • Programa atitinka EFPA (Europos psichologų asociacijų federacijos) Europos psichologų švietimo ir mokymo standartuose EuroPsy nurodytus reikalavimus.

Karjera

  • Edukacinės ir vaiko psichologijos absolventai galės dirbti: visose valstybinėse, privačiose ugdymo, neformaliojo švietimo bei švietimo pagalbos įstaigose; valstybinėse ir NVO institucijose, užtikrinančiose vaiko gerovę; aukštojo mokslo institucijose dėstytojais bei mokslininkais; orientavimo karjerai agentūrose ir centruose; psichinės sveikatos ir kitose institucijose, kur reikalingas vaikų / jaunuolių psichologinis konsultavimas ir įvertinimas.

  • Edukacinės ir vaiko psichologijos absolventai taip pat galės užsiimti privačia praktika; siekti karjeros kitose profesinės veiklos srityse, kur naudotinos jo psichologijos žinios ir specialieji gebėjimai.

Absolventai apie programą

Uldė SirtautėUldė Sirtautė

Edukacinės psichologijos magistrantūrą (tuo metu ji taip vadinosi) baigiau 2012 metais. Šiuo metu dirbu Tarptautinėje Amerikos mokykloje Vilniuje psichologe ir užsiimu privačia praktika su vaikais, paaugliais ir šeimomis. Magistro studijos išmokė būti lanksčiai dirbant skirtingose mokyklose bei bendraujant su daug šeimų ir vaikų. Jos taip pat davė drąsos nebijoti plataus edukacinio psichologo darbo spektro: konsultavimo, vertinimo, pamokų ir seminarų vedimo, apklausų, metodinės medžiagos rengimo, meditavimo prieš didelę auditoriją ir plastelininių medžių lipdymo kartu su mokytojais. Jaučiuosi, kad mano darbe labai daug gyvybės ir judesio!

Violeta PilipuitienėVioleta Pilipuitienė

Esu Edukacinės ir vaiko psichologijos magistrantūros programos absolventė. Po studijų įsteigiau VšĮ „Vaiko psichologinės pagalbos centras“, kuriame vaikų raidos specialistai teikia kompleksinę pagalbą vaikams, kurie patiria sunkumų mokydamiesi, susiduria su sudėtingomis gyvenimiškomis situacijomis, kuriuos ilgą laiką kankina nerimas, įvairios baimės, liūdesys.
Magistratūros metu įgijau žinių apie vaiko raidą ir psichopotalogija, apie šeimos struktūrą ir jos dinamiką, apie psichologinį įvertinimą, apie raidos specialistų bendradarbiavimą. Studijos suteikė ne tik žinių, bet ir žinojimą, kad tai ko aš išmokau yra reikalinga. Ir tai tiesa!

Gintarė ŠabūnienėGintarė Šabūnienė

Vilniaus pedagoginės psichologinės tarnybos psichologė

Edukacinės ir vaiko psichologijos magistro studijose praplėčiau savo žinias apie vaikų raidą, emocijas ir elgesio ypatumus, vaikų mokymosi ypatybes ir kt. Čia ugdžiau savo įgūdžius atpažinti ne tik vaiko sunkumus, bet ir galias, jautriai atliepti poreikius. Žinių visada norisi vis daugiau, tačiau yra daug lengviau tobulintis ir gilinti savo žinias, kai turi tvirtą pamatą, nuo kurio gali atsispirti. Vienareikšmiškai svarbiausia, ką gavau šiose studijose – tai patikimo vaikų ir paauglių psichologinio įvertinimo įrankius, t.y. įgūdžius kokybiškai naudoti Lietuvoje standartizuotus ir adaptuotus psichologinio vertinimo instrumentus, o šie įgūdžiai labai vertingi tiek ieškantis darbo, tiek jau dirbant. Ne ką mažiau svarbūs - įgauti psichologinio konsultavimo pagrindai, kuriuos turėjau galimybę stiprinti profesinės praktikos metu. Taip pat ir įgūdžiai pažvelgti plačiau ir matyti bendruomenei aktualias psichologines temas, t.y. vykdyti tyrimus, analizuoti gautus rezultatus ir atsižvelgiant į juos rengti rekomendacijas, šviečiamąsias veiklas, prevencines ar intervencines priemones arba parinkti ir pritaikyti jau sudarytas programas. Tai tik dalis įgūdžių, kurie ryškiausiai atsispindi galvojant apie studijų naudą. Kiek ir ko pasiimsime iš mokymosi universitete – didžiąja dalimi priklauso tik nuo mūsų pačių. Nereikėtų pamiršti, kad čia taip pat nuolat mokiausi ir stiprinau savo įgūdžius planuoti laiką, prioretizuoti darbus, suklydus – nepasiduoti, o ieškoti sprendimų.

Giedrė SyvertsenGiedrė Syvertsen

Pastaruosius penkerius metus darbuojuosi vaikų ir paauglių psichiatrinėje poliklinikoje viename Norvegijos miestelyje. Poliklinika užsiima vaikų ir paauglių tyrimu, diagnostika bei gydymu. Dirbame su įvairių sunkumų turinčiais vaikais bei jų artimiausia aplinka, tėvais ir mokymo įstaigomis. Savo darbe nuolat naudoju žinias, įgytas Edukacinės psichologijos magistrantūros studijų metu. Ši programa man davė tvirtą pagrindą po kojomis, nes išmokti dalykai buvo lengvai pritaikomi praktikoje.

 

Irina MikėnienėIrina Mikėnienė

Edukacinės psichologijos magistro studijas užbaigiau 2013 m. Dabar esu VIMS – International Meridian School psichologė bei Kompleksinės pagalbos šeimoms projekto psichologė. Šios magistro studijos buvo labai kryptingos ir orientuotos į realias žinias bei įgūdžius, kurių reikės dirbant, itin daug pasitikėjimo savimi suteikė aktyvi praktika mokykloje. Pabaigus studijas iš karto pradėjau darbą gimnazijoje, jausdama tvirtą pagrindą po kojomis. Žinoma, tai buvo tik startas profesinei karjerai, mat renkantis šią sritį, svarbu priimti ir mokymosi visą gyvenimą stilių. O darbas švietimo įstaigoje yra labai dinamiškas: darbe reikia tikslumo, kantrybės, susikaupimo atliekant įvertinimus, tyrimus, jautrumo ir išminties konsultuojant, kūrybiškumo ir energijos organizuojant įvairias prevencines veiklas, renginius.

Edita BabkovskienėEdita Babkovskienė

Edukacinės ir vaiko psichologijos 2 kurso magistrantė

Rinkdamasi Edukacinės ir vaiko psichologijos magistro studijas tikėjausi, kad čia gausiu plačių žinių apie vaiko raidą, emocijų, elgesio ir mokymosi ypatumus. Ir šie mano lūkesčiai išsipildė su kaupu! Ypatingai vertinu tai, kad mokėmės matyti vaiko patiriamus sunkumus ir ieškoti jų sprendimo, atsižvelgdami į kontekstą: vaiko stiprybes, šeimą, mokyklos ir bendruomenės teikiamas paslaugas. Šiose studijose sukuriama daug galimybių stiprinti praktinius konsultavimo, vertinimo, prevencinių programų kūrimo įgūdžius. Taip pat man svarbu, kad išmokau taikyti patikimus, standartizuotus, Lietuvoje adaptuotus įvertinimo įrankius. Po studijų jaučiuosi turinti tvirtą pagrindą dirbti ir toliau tobulintis pagalbos vaikams ir paaugliams srityje.

 

Screenshot 2025 01 23 at 11.41.06

Filosofijos fakultetas yra seniausias VU fakultetas įkurtas kartu su universitetu 1579 m.

Vieninjantis penkis humanitarinių ir socialinių mokslų institutus, dėl sutelktos mokslų disciplinos įvairovės Filosofijos fakultetas yra vadinamas „universitetu universitete“.

Čia jums dėstys aukščiausios kompetencijos dėstytojai: žymiausi savo sričių Lietuvos mokslininkai bei fakultete vizituojantys mokslininkai iš užsienio.