Ugdymo teorijos ir kultūros katedra yra Vilniaus universiteto Filosofijos fakultete veikiančio Ugdymo mokslų instituto vidinis organizacinis darinys. Tai mokslo darinys, plėtojantis ugdymo teorijas, vykdantis ugdymo filosofijos, švietimo kultūros ir ugdymo antropologijos tyrimus. Ugdymo teorijų perspektyvoje svarstoma šiuolaikinės filosofijos ugdyme pritaikomumas, galimi nauji švietimo ir ugdymo scenarijai, o švietimo ir ugdymo kultūros, ugdymo antropologijos tyrimai yra orientuoti į empirinį lauką. Empirinių tyrimų akiratyje – platus kultūras apibrėžiančių komponentų ir charakteristikų spektras: nuo erdvės ir laiko iki ugdymo turinio ir vertybių skirtingų ugdymo institucijų kontekstuose.
Ugdymo teorijos ir kultūros katedra susikūrė Filosofijos fakultete daugiau nei du dešimtmečius egzistavusios Edukologijos katedros pagrindu, todėl tematikoje atsispindi daugelį metų vykdytų tyrimų tęstinumas.
Katedros mokslininkai dalyvauja vykdant Edukologijos magistro ir doktorantūros studijų programas bei pedagogikos studijas. Magistro studijų programoje didelis įdirbis yra Švietimo kultūros šakoje, o Doktorantūros studijose tradiciškai stojantiesiems skelbiama švietimo kultūros tematika, kurią pretendentai noriai renkasi.
Katedros darbo laikas
Pirmadieniais - penktadieniais 830 - 1715
Pietų pertrauka 1300 - 1345
Nariai
Prof. Lilija Duoblienė Prof. Renata Bilbokaitė Assoc. prof. Irena Stonkuvienė Assoc. prof. Vita Venslovaitė Assoc. prof. Sandra Kairė Assoc. prof. Tatjana Bulajeva Assist. prof. dr. Šarūnė Nagrockaitė Assist. prof. Simona Kontrimienė Partnership assoc. prof. Virginija Būdienė Partnership prof. Kęstutis Kaminskas Lect. Justina Garbauskaitė-Jakimovska Lect. Jogaila Vaitekaitis Doctoral candidate Akvilė Giniotaitė Doctoral candidate Juozapas Labokas Doctoral candidate Ingrida Ivanavičė Doctoral candidate Viktorija Voidogaitė Doctoral candidate Ingrida Ivanavičė Doctoral candidate Karolina Levanaitė Doctoral candidate Rūta Gajauskaitė Doctoral candidate Gintė Marija Ivanauskienė Doctoral candidate Jurgita Bagdonaitė
Mokslinių tyrimų kryptys
Katedros mokslinio tyrimo kryptis: Lietuvos švietimo ir kultūros sąsajos. Mokyklos kultūra.
Tikslas: Tirti nacionalinę švietimo politiką ir švietimo kultūrą.
Trukmė: 2015-2019 metai.
Mokslo-tiriamojo darbo vadovas (koordinatorius): prof. dr. Lilija Duoblienė, Edukologijos katedros vedėja.
Tyrimo kryptys:
Švietimo politikos tendencijos ir jų sąsajos su kultūros politika.
Bendrojo ugdymo mokyklų kultūra.
Eurocentrinis ir globalus požiūris į bendrąjį lavinimą.
Švietimo/ugdymo filosofija.
Švietimo/ugdymo antropologija.
Ugdymo turinio tobulinimo ir vadybos tyrimai.
Lietuvos švietimo/edukacinio paveldo studijos.
Tarpkultūrinis dialogas švietime.
Asmens tapatumo problema.
Lyčių skirtumai švietime ir moksle.
Posthumanistinis ugdymas
Neformalusis ir meninis ugdymas
Mokslo projektai
Vykdomi projektai:
Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklos futuristiniai scenarijai (S-MIP-20-58). Mokslininkų grupių tyrimų programa, 2020-2023. Projekto vadovė – prof. dr. Lilija Duoblienė, tyrėjai – Sanra Kairė, Justina Garbauskaitė-Jakimovska, Jogaila Vaitekaitis.
„Naujojo žmogaus“ ugdymas sovietinėje mokykloje: Lietuvos atvejis (S-LIP-19-68/(1.78) SU-810). Valstybinė lituanistinių tyrimų ir sklaidos 2016-2024 metų programa. Projekto vadovė – doc. dr. Irena Stonkuvienė.
Dialogas ir argumentavimas, ugdant kultūrinį raštingumą mokyklose (DIALLS). HORIZONTAS 2020 tyrimų ir inovacijų programos projektas (770045). Projekto vadovė Lietuvoje – prof. dr. Irena Zaleskienė, tyrėjos - Lilija Duoblienė, Sandra Kairė, Jūratė Rubavičienė, Irena Stonkuvienė ir kt.
Multimodalus švietimas: filosofinės prielaidos ir problemos. Lietuvos mokslo tarybos projektas (P-MIP-17-351). Projekto vadovė – prof. habil dr. Jūratė Rubavičienė (VU Filosofijos institutas). Projekto tyrėja – prof. dr. Lilija Duoblienė.
Podoktorantūros stažuotės projektas: Mes kylame kaip vandenynas: besimokančio asmens santykis su ugdymu antropoceno epochoje (09.3.3-LMT-K-712-19-0162); 2020-2022. Projekto autorė - dr. Sandra Kairė, vadovė- doc. dr. Irena Stonkuvienė.
Podoktorantūros stažuotės projektas: P. Freire ir Z. Bauman: Edukacija kaip (de)humanizacija (09.3.3-LMT-K-712-19-0227); 2020-2022. Projekto autorė - dr. Julija Tuleikytė, vadovė- prof. dr. Lilija Duoblienė.
Erasmus+ projektai:
Inovatyvus mokytojų ugdymas taikant personalizuoto mokymosi koncepciją. Aukštojo mokslo strateginių partnerysčių projektas (2018-1-LT01-KA203-046979). Projekto vadovė – asist. dr. Vita Venslovaitė.
Prieinamų studijų technologijų skatinimas: prieinama mokymosi valdymo sistema humanitariniuose ir socialiniuose moksluose. (2018-1-MK01-KA203-047104). Projekto vadovė – lekt. Justina Garbauskaitė - Jakimovska.
Savanoriško jaunimo ugdytojų e-mokymo programa jauniems migrantams ir pabėgeliams (e-VELP), 2020-2022. Projekto vadovė iš VU pusės - asist. dr. Sandra Kairė.
Save
Save
Save
Save
Save
Save
%MCEPASTEBIN%
Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika.
Daugiau informacijos