Filosofijos fakultetas Filosofijos fakultetas
  • Apie FsF
    • Istorija
    • Struktūra
    • Taryba
    • Dekanatas
    • Studijų skyrius
    • Bendrųjų reikalų skyrius
    • Mokslo ir projektų skyrius
    • Komunikacijos skyrius
    • Komisijos, komitetai
    • Socialiniai partneriai
    • Telefonų knyga
  • Mokslas
    • Institutai
    • Atitikties mokslinių tyrimų etikai vertinimas
    • Rezultatai ir sklaida
      • Mokslo rezultatai
        • Mokslininkų rekomendacijos
        • Monografijos, studijos
        • Metodinės priemonės
        • Mokomieji ištekliai
        • Tyrimų duomenų bazės
      • Mokslo publikacijos
      • Mokslo žurnalai
      • Mokslo renginiai
    • Mokslinės veiklos apžvalga
    • MTEP temos
    • Projektai
      • Nacionaliniai projektai
        • Lietuvos mokslo tarybos projektai
        • ES Struktūrinių fondų projektai
        • Kiti nacionaliniai projektai
      • Tarptautiniai projektai
        • Horizonto programa
        • Erasmus+
        • NordPlus
        • Europos komisijos programos
        • Kiti tarptautiniai projektai
      • VU projektai
        • VU Mokslo skatinimo fondo projektai
        • FSF mokslo paramos fondas
          • SHARE: Europos sveikatos, senėjimo ir išėjimo į pensiją tyrimas
      • SHARE: Europos sveikatos, senėjimo ir išėjimo į pensiją tyrimas
        • SHARE Lietuva
        • Projektas Aktyvaus senėjimo politika Lietuvoje: iššūkiai ir galimybės
        • NordForsk projektas: Tvarus senėjančių Šiaurės ir Baltijos šalių gyventojų populiacijų profesinis gyvenimas
        • Mokslinės veiklos rezultatai
        • Žiniasklaida apie SHARE Lietuva
        • Naujienos
        • Renginiai
        • Kontaktai
        • D.U.K.
    • Mokslo skatinimo fondai
    • Mokslinių tyrimų infrastruktūra
    • Studijos ir akademinė karjera
      • Pedagoginės studijos ir mokslas
      • Disertacijos
      • Podoktorantūros stažuotės
  • Stojantiesiems
    • Bakalauro studijos
    • Magistrantūros studijos
    • Pedagogikos profesinės studijos
    • Kodėl verta studijuoti?
    • Siūlomos studijos
    • Moksleivių akademijos ir mokyklos
    • Apsilankyk fakultete
    • Klausk
  • Studentams
    • Studijos
      • Aktualu
      • Studentiško gyvenimo vadovas
      • Tvarkaraščiai
      • Studijų kalendorius
      • Studijų kokybė
      • Individualiosios studijos
      • Studijų užsienyje galimybės
    • Pagalba studentams
      • VU Bendruomenės gerovės skyrius
        • Psichologinės paslaugos
        • Psichologinio vertinimo instrumentai
      • Studijos turintiems negalią
      • Karjeros paslaugos
      • Akademinis konsultavimas
      • Studijas reglamentuojantys dokumentai
      • Mentorystė
      • Alumni
      • Pasirengimas ekstremalioms situacijoms
    • Studentų organizacijos
    • Bakalauro studijos
      • Azijos studijos
      • Dalyko pedagogika
      • Filosofija
      • Kriminologija
      • Psichologija
      • Psichologija (turintiems aukštąjį išsilavinimą)
      • Socialinė politika
        • Socialinės politikos idėjų konkursas
      • Socialinis darbas
      • Sociologija
      • Tvarumas ir ateities visuomenės
      • Vaikystės pedagogika
    • Magistrantūros studijos
      • Edukacinė ir vaiko psichologija
      • Edukologija
      • Filosofija
      • Klinikinė psichologija
      • Organizacinė psichologija
      • Religijos studijos
      • Šiuolaikinės Azijos studijos
      • Socialinė politika
      • Socialinis darbas
      • Sociologija
      • Taikomoji ir teorinė kriminologija
      • Sveikatos psichologija
      • Teisės psichologija
    • Doktorantūros studijos
      • Doktorantams
        • Edukologija
        • Etnologija
        • Filosofija
        • Psichologija
        • Sociologija
      • Priėmimas
        • Edukologija
        • Etnologija
        • Filosofija
        • Psichologija
        • Sociologija
    • Pedagogų rengimas ir karjera
      • Dalyko pedagogika – gretutinės studijos
      • Mokyklos pedagogika, profesinės studijos - 1 metų
      • Mokyklos pedagogika, profesinės studijos - 2 metų
      • Modulio studijos pedagogams
        • Ikimokyklinio ugdymo pedagogikos modulis
        • Pradinio ugdymo pedagogikos modulis
        • Gamtos mokslų dalyko moduliai
        • Informatikos mokomojo dalyko modulis
        • Užsienio kalbų modulių studijos mokytojams
        • Pilietiškumo ugdymas
      • Nacionalinės kvalifikacijų tobulinimo programos
        • Geografijos mokymas(is)
        • Chemijos mokytojų dalykinių ir didaktinių kompetencijų tobulinimas
        • Filosofijos ir etikos mokytojų dalykinių ir didaktinių kompetencijų tobulinimas
        • Biologijos mokymas(is) gyvybės mokslų raidos kontekste
        • Kalbų mokymo(si) optimizavimas pasitelkus generatyvinį dirbtinį intelektą (GDI)
        • Inžinerinės technologijos: dalykinių kompetencijų stiprinimas
        • Matematikos mokymas ir mokymasis
        • Gyvenimo įgūdžių ugdymas
      • Ugdymo mokslų studijos
        • Dalyko pedagogika – bakalauro studijos
        • Vaikystės pedagogika – bakalauro studijos
  • Darbuotojams
    • Dėstytojams ir akademinei veiklai
      • Dėstytojams
      • Dėstytojų iniciatyvų skatinimas
      • MVG programų rengimas
      • Virtuali mokymo aplinka
      • Publikacijų registravimas
    • Vidaus ištekliai ir sistemos
      • FSF intranetas
      • VU praktikų ir poilsio centrai
      • Pasirengimas ekstremalioms situacijoms
    • Intelektinė nuosavybė ir inovacijos
    • Erasmus+ personalui
    • VU Bendruomenės gerovės skyrius
  • Paslaugos
    • Mokymų paslaugos
      • Psichoterapijos mokymai
      • Pedagogų kompetencijų tobulinimo programos
      • Rytų kalbų mokykla
    • Medicinos psichologų stažuotės
    • Mokslinės paslaugos
      • Konsultacijos
      • Tyrimai
    • Moksliniai ištekliai
      • Techninė įranga
      • Testų biblioteka
  • Parama UA
  • EN
services
Empty
  •  Spausdinti 

Saulė Raižienė

  • Apie
  • Publikacijos
  • TYRIMAI
  • KITA  AKADEMINĖ VEIKLA

Apie

RaižienėProfesorė, socialinių mokslų daktarė


Profesorė turi ilgametę patirtį atliekant raidos ir edukacinės psichologijos tyrimus, kuriuose nagrinėja vaikų ir paauglių optimalaus funkcionavimo veiksnius. Ji nuolat kviečiama skaityti paskaitas bei vykdyti tyrimus įvairiuose universitetuose. 

Mokslinių tyrinėjimų sritys: edukacinė psichologija, akademinį motyvacija, mokinius (ne)motyvuojantis mokytojo bendravimas.

Dėstomi dalykai: Edukacinė psichologija, Psichologija mokyklai, Šiuolaikinės edukacinės psichologijos paradigmos, Psichologinės intervencijos programos vaikams ir paaugliams. Mokymasis ir motyvacija: teorijos ir tyrimai (doktorantams).

ORCID iD copy copy ORCID ID 


Adresas:
Universiteto g. 9, 202 kab., 01513 Vilnius.

Telefonas: +370 5 2667605, +370 5 2667615

El. paštas:

Priėmimo laikas

Publikacijos

Publikacijos su VU prieskyra

Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos visos publikacijos


Svarbiausios publikacijos (nuo 2016)

Monografijos, mokslo studijos

Jakaitienė, A., Želvys, R., Raižienė, S., Dukynaitė, R., Stumbrienė, D., Vaitekaitis, J., Ringienė, L., Žilinskas, J. ir Žilinskas, A. (2022). (Ne)išmatuojamas švietimo efektyvumas ir našumas. Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla.

Raižienė, S., Gabrialavičiūtė, I. ir Garckija, R. (2018). (Ne)motyvuojantis mokytojo elgesys: kuo tai (ne)naudinga mokiniams. Vilnius: Mykolo Romerio universitetas

Straipsniai

Gabrialavičiūtė, I.; Raižienė, S.; Garckija, R. Geresnės mokinių motyvacijos link: Situacijų mokykloje klausimyno (SISQ) lietuviškos versijos pritaikymas Lietuvoje = Towards the effective motivation: adaptation of the situations in School Questionnaire (SISQ) to Lithuanian educational context. Psichologija, 66, 2022, 79-94. doi: 10.15388/Psichol.2022.53.

Raiziene, S., Erentaite, R., Pakalniskiene, V., Grigutyte, N., & Crocetti, E. (2022). Identity formation patterns and online activities in adolescence. Identity: an international journal of theory and research, 22(2), 150-165. doi:10.1080/15283488.2021.1960839.

Erentaitė, R., Vosylis, R., Sevalneva, D., Melnikė, E., Raižienė, S., & Daukantaitė, D. (2022). Profiles of achievement motivation and performance in middle school: links to student background and perceived classroom climate. Frontiers in psychology, 13, 1-16. doi:10.3389/fpsyg.2022.820247.

Raižienė, S., Ringienė, L., & Jakaitienė, A. (2021). Testing the effect of preschool education on fourth grade students’ mathematics achievement in the TIMSS 2015: the Lithuanian case. Social inquiry into well-being = Socialinės gerovės tyrimai, 19(02), 6-15. doi:10.13165/SD-21-19-2-01.

Silinskas, G., Di Lonardo, S., Douglas, H., Xu, C., Lefevre, J. A., Garckija, R., Gabrialavičiūtė, I., & Raižienė, S. (2020). Responsive home numeracy as children progress from kindergarten through Grade 1. Early childhood research quarterly, 53, 484-495. doi:10.1016/j.ecresq.2020.06.003

TYRIMAI

Projektinė veikla

Projektinė veikla

Nacionaliniai projektai 

Veiksmingo mokymo(si) paieška: Kliūčių mokytis matematikos psichologinio mechanizmo analizė (DoIT2)". Projekto vadovė prof. S.Raižienė. Vykdymo laikotarpis - 2023-2026.

Veiksmingo mokymo(si) paieška: Mokinius (ne)motyvuojančio mokytojo elgesio žiedinio profilio vertinimas ir pasekmės, S-GEV-21-2. LMT, Gerovės valstybė.
Projekto vadovė. Vykdymo laikotarpis: 2021-2022.

ES šalių švietimo sistemų efektyvumo ir našumo analizė, naudojant antrinius didelės apimties duomenis (EFECTAS), (09.3.3-LMT-K-712-01-0018). LMT, Aukšto lygio MTEP.
Projekto tyrėja. Vykdymo laikotarpis: 2018-2022.

Lietuvos vaikų ir paauglių naudojimasis internetu: grėsmių ir galimybių tendencijos ES šalių kontekste, S-MIP-17-1/LSS-250000-1087. LMT, Mokslininkų iniciatyva vykdomi projektai.
Projekto tyrėja. Vykdymo laikotarpis: 2017-2020. 

Tyrimai pagal dvišales bendradarbiavimo sutartis

Tyrimai pagal dvišales bendradarbiavimo sutartis

Mokymasis pradinėje mokykloje: dalyvauk! (5.74 E) SU-766, finansuojamas Suomijos akademijos. Pagrindinis tyrėjas - Gintautas Silinskas, JYU Psichologijos katedros docentas, Suomija. Dvišalė sutartis su Jyvaskylos universitetu, Suomija. Mokslinis projektas.
VU koordinatorė. Vykdymo laikotarpis: 2021-2023.

Biudžetinių temų tyrimai

Biudžetinių temų tyrimai

Vaikų ir jaunuolių raida ir paremianti aplinka: įvertinimas, sąveikų analizė, ugdymas.
Prof. dr. R. Jusienė, prof. dr. S. Raižienė, doc. dr. G. Gintilienė, doc. dr. S. Girdzijauskienė, doc. dr. D. Nasvytienė, doc. dr. T. Lazdauskas, asist. dr. L. Rakickienė, D. Butkienė, K. Dragūnevičius. Vykdymo laikotarpis: 2021–2025.

KITA AKADEMINĖ VEIKLA

Mokslo renginiai

Mokslo renginiai

Konferencijų organizavimas

Ugdymo psichologai iššūkių kontekste.
XII mokslinės praktikos edukacinės psichologijos konferencija.
Organizacinio komiteto narė. 2023 03 10.

Motyvuoti mokinius įgalintas mokytojas: šiuolaikinės galimybės ir įrankiai.
DoIT3 projekto baigiamojo renginio apskrito stalo diskusijos.
Organizatorė ir moderatorė. 2023 01 20.


Pranešimai mokslinėse konferencijose

Determinants and outcomes of students’ motivation profiles: Lithuanian case.
Pranešimas kartu su Garckija R., Gabrialavičiūte I. The 43th annual conference of International School Psychology Association (ISPA),
Leuven (Belgija). 2022.

The role of preschool education on students' mathematics achievement in fourth grade: Lithuanian case.
Pranešimas kartu su Ringiene L., Jakaitiene A. The 9th IEA international research conference (IRC): Researching education: trends and changes,
Dubai (Jungtiniai Arabų Emyratai). 2021.

Measurement invariance of motivational constructs for Baltic countries in PISA 2018.
Pranešimas kartu su Ringiene L., Jakaitiene A. The 14th international conference of education, research and innovation, Valencia: IATED Academy.
Valencija (Ispanija). 2021.

Testing preschool education effect on fourth grade students’ mathematics achievement in TIMSS 2015: Lithuanian case.
Pranešimas kartu su Ringiene L., Jakaitiene A. The 14th international conference of education, research and innovation, Valencia: IATED Academy.
Valencija (Ispanija). 2021.

The role of school environment and teachers' basic psychological needs satisfaction and frustration in predicting (de) motivating teaching style.
Pranešimas kartu su Garckija R., Ruzgaite U., Gabrialavičiūte I. The 14th international conference of education, research and innovation, Valencia: IATED Academy.
Valencija (Ispanija). 2021.

From students‘ life aspirations to academic performance and wellbeing: mediating role of achievement goal orientations.
Pranešimas kartu su Erentaite R., Vosyliu R., Simonaitiene B., Augustiniene A. The 42nd annual HYBRID conference of the international School Psychology Association “Working with schools & families to strengthen children”,
Nicosia (Kipras).

Measurement invariance of PISA 2018 motivational constructs across EU countries.
Pranešimas kartu su Ringiene L., Jakaitiene A., Laukaityte I. The 13th international conference on education and new learning technologies, online conference, Valencia: IATED Academy.
Valencija (Ispanija). 2021.

Data-driven decisions and globalisation: what can we learn from 5-year Lithuanian national exams data analysis.
Pranešimas kartu su Jakaitiene A. In 8th international conference on social sciences,
Paris (Prancūzija). 2019.

Identity profiles and socio-digital participation among Lithuanian 13-17 years adolescents.
Pranešimas kartu su Pakalniškiene V., Povilaičiu R., Grigutyte N. The 19th the European conference on developmental psychology.
Athens (Graikija). 2019.

Student science performance and teaching practices across EU countries: evidence from PISA 2015.
Pranešimas kartu su Ringiene L., Jakaitiene A., Stumbriene D., Dukynaite R. The 9th ICEEPSY 2018: International conference on education & educational psychology,
Athens (Graikija). 2018.

Narystė

Narystė

Profesinėse asociacijose

Lietuvos psichologų sąjungos (LPS) narė.

Tarptautinės elgesio raidos tyrimų draugijos (ISSBD) narė.

 


Darbas komitetuose, komisijose

 

Nuo 2022 m. Psichologijos doktorantūros studijų komiteto narė.

Nuo 2020 m. Edukacinės ir vaiko psichologijos magistro studijų programos komiteto narė.

Ekspertinė veikla

Ekspertinė veikla

Nuo 2019 m. - ekspertė Studijų kokybės vertinio centre.

Nuo 2017 m. - ekspertė Lietuvos mokslo taryboje.

Vadovavimas disertacijoms

Vadovavimas disertacijoms

Lapinskė Kotryna. Ryšys su gamta kaip esminis psichologinis poreikis: jo raida bei raiška paauglystėje. Mokslinė vadovė nuo 2019 m.

Mokslo populiarinimo veikla

Mokslo populiarinimo veikla

Interviu

Geresnės mokinių motyvacijos link: kaip kurti motyvuojančią mokytis aplinką? (Nacionalinė švietimo agentūra „Švietimonaujienos.lt“).
https://bit.ly/3xn0DtB [2023.02.14]

Psichologijos institutas

  • Apie institutą
  • Instituto bendruomenė
  • Mokslas
  • Instituto įvykiai

Vilniaus universitetas

  • Universiteto g. 3, LT-01513 Vilnius

  • Telefonas: +370 5 266 7600

  • El. paštas:  

  • Kodas: 211950810

  • PVM kodas: LT119508113

Informacija

  • Studijų klausimais: +370 5 266 7606

  • El. paštas: 

  • Žiniasklaidai: +370 5 268 7187

  • El. paštas: 

Nuorodos

  • Biblioteka

  • Alumni

  • Fondas

  • Intranetas

  • VU privatumo politika

Socialiniai tinklai

  • Facebook

  • Instagram

  • Linkedin

  • Youtube

%MCEPASTEBIN%