Filosofijos fakultetas Filosofijos fakultetas
  • Apie FsF
    • Istorija
    • Struktūra
    • Taryba
    • Dekanatas
    • Studijų skyrius
    • Bendrųjų reikalų skyrius
    • Mokslo ir projektų skyrius
    • Komunikacijos skyrius
    • Komisijos, komitetai
    • Socialiniai partneriai
    • Telefonų knyga
  • Mokslas
    • Institutai
    • Atitikties mokslinių tyrimų etikai vertinimas
    • Rezultatai ir sklaida
      • Mokslo rezultatai
        • Mokslininkų rekomendacijos
        • Monografijos, studijos
        • Metodinės priemonės
        • Mokomieji ištekliai
        • Tyrimų duomenų bazės
      • Mokslo publikacijos
      • Mokslo žurnalai
      • Mokslo renginiai
    • Mokslinės veiklos apžvalga
    • MTEP temos
    • Projektai
      • Nacionaliniai projektai
        • Lietuvos mokslo tarybos projektai
        • ES Struktūrinių fondų projektai
        • Kiti nacionaliniai projektai
      • Tarptautiniai projektai
        • Horizonto programa
        • Erasmus+
        • NordPlus
        • Europos komisijos programos
        • Kiti tarptautiniai projektai
      • VU projektai
        • VU Mokslo skatinimo fondo projektai
        • FSF mokslo paramos fondas
          • SHARE: Europos sveikatos, senėjimo ir išėjimo į pensiją tyrimas
      • SHARE: Europos sveikatos, senėjimo ir išėjimo į pensiją tyrimas
        • SHARE Lietuva
        • Projektas Aktyvaus senėjimo politika Lietuvoje: iššūkiai ir galimybės
        • NordForsk projektas: Tvarus senėjančių Šiaurės ir Baltijos šalių gyventojų populiacijų profesinis gyvenimas
        • Mokslinės veiklos rezultatai
        • Žiniasklaida apie SHARE Lietuva
        • Naujienos
        • Renginiai
        • Kontaktai
        • D.U.K.
    • Mokslo skatinimo fondai
    • Mokslinių tyrimų infrastruktūra
    • Studijos ir akademinė karjera
      • Pedagoginės studijos ir mokslas
      • Disertacijos
      • Podoktorantūros stažuotės
  • Stojantiesiems
    • Bakalauro studijos
    • Magistrantūros studijos
    • Pedagogikos profesinės studijos
    • Kodėl verta studijuoti?
    • Siūlomos studijos
    • Moksleivių akademijos ir mokyklos
    • Apsilankyk fakultete
    • Klausk
  • Studentams
    • Studijos
      • Aktualu
      • Studentiško gyvenimo vadovas
      • Tvarkaraščiai
      • Studijų kalendorius
      • Studijų kokybė
      • Individualiosios studijos
      • Studijų užsienyje galimybės
    • Pagalba studentams
      • VU Bendruomenės gerovės skyrius
        • Psichologinės paslaugos
        • Psichologinio vertinimo instrumentai
      • Studijos turintiems negalią
      • Karjeros paslaugos
      • Akademinis konsultavimas
      • Studijas reglamentuojantys dokumentai
      • Mentorystė
      • Alumni
      • Pasirengimas ekstremalioms situacijoms
    • Studentų organizacijos
    • Bakalauro studijos
      • Azijos studijos
      • Dalyko pedagogika
      • Filosofija
      • Kriminologija
      • Psichologija
      • Psichologija (turintiems aukštąjį išsilavinimą)
      • Socialinė politika
        • Socialinės politikos idėjų konkursas
      • Socialinis darbas
      • Sociologija
      • Tvarumas ir ateities visuomenės
      • Vaikystės pedagogika
    • Magistrantūros studijos
      • Edukacinė ir vaiko psichologija
      • Edukologija
      • Filosofija
      • Klinikinė psichologija
      • Organizacinė psichologija
      • Religijos studijos
      • Šiuolaikinės Azijos studijos
      • Socialinė politika
      • Socialinis darbas
      • Sociologija
      • Taikomoji ir teorinė kriminologija
      • Sveikatos psichologija
      • Teisės psichologija
    • Doktorantūros studijos
      • Doktorantams
        • Edukologija
        • Etnologija
        • Filosofija
        • Psichologija
        • Sociologija
      • Priėmimas
        • Edukologija
        • Etnologija
        • Filosofija
        • Psichologija
        • Sociologija
    • Pedagogų rengimas ir karjera
      • Dalyko pedagogika – gretutinės studijos
      • Mokyklos pedagogika, profesinės studijos - 1 metų
      • Mokyklos pedagogika, profesinės studijos - 2 metų
      • Modulio studijos pedagogams
        • Ikimokyklinio ugdymo pedagogikos modulis
        • Pradinio ugdymo pedagogikos modulis
        • Gamtos mokslų dalyko moduliai
        • Informatikos mokomojo dalyko modulis
        • Užsienio kalbų modulių studijos mokytojams
        • Pilietiškumo ugdymas
      • Nacionalinės kvalifikacijų tobulinimo programos
        • Geografijos mokymas(is)
        • Chemijos mokytojų dalykinių ir didaktinių kompetencijų tobulinimas
        • Filosofijos ir etikos mokytojų dalykinių ir didaktinių kompetencijų tobulinimas
        • Biologijos mokymas(is) gyvybės mokslų raidos kontekste
        • Kalbų mokymo(si) optimizavimas pasitelkus generatyvinį dirbtinį intelektą (GDI)
        • Inžinerinės technologijos: dalykinių kompetencijų stiprinimas
        • Matematikos mokymas ir mokymasis
        • Gyvenimo įgūdžių ugdymas
      • Ugdymo mokslų studijos
        • Dalyko pedagogika – bakalauro studijos
        • Vaikystės pedagogika – bakalauro studijos
  • Darbuotojams
    • Dėstytojams ir akademinei veiklai
      • Dėstytojams
      • Dėstytojų iniciatyvų skatinimas
      • MVG programų rengimas
      • Virtuali mokymo aplinka
      • Publikacijų registravimas
    • Vidaus ištekliai ir sistemos
      • FSF intranetas
      • VU praktikų ir poilsio centrai
      • Pasirengimas ekstremalioms situacijoms
    • Intelektinė nuosavybė ir inovacijos
    • Erasmus+ personalui
    • VU Bendruomenės gerovės skyrius
  • Paslaugos
    • Mokymų paslaugos
      • Psichoterapijos mokymai
      • Pedagogų kompetencijų tobulinimo programos
      • Rytų kalbų mokykla
    • Medicinos psichologų stažuotės
    • Mokslinės paslaugos
      • Konsultacijos
      • Tyrimai
    • Moksliniai ištekliai
      • Techninė įranga
      • Testų biblioteka
  • Parama UA
  • EN
services
Empty
  •  Spausdinti 

Tomas Lazdauskas

  • Apie
  • Publikacijos
  • TYRIMAI
  • KITA AKADEMINĖ VEIKLA

Apie

Docentas, socialinių mokslų daktaras Tomas3x4


Tomas Lazdauskas yra Psichologijos instituto docentas ir priklauso Vaiko raidos ir psichoedukacinių tyrimų centrui. Jo moksliniai interesai apima raidos ir edukacinę psichologiją, ypač individualių skirtumų (temperamento) vaidmenį įvairiuose asmens veiklos kontekstuose. Tomas Lazdauskas yra Temperamento konsorciumo, Tarptautinės elgesio raidos tyrimų draugijos ir Lietuvos psichologų sąjungos narys. Jis publikuoja mokslinius straipsnius ir mokomąsias priemones, vykdo kitą akademinę, ekspertinę bei šviečiamąją veiklą 

Mokslinių tyrinėjimų sritys: Raidos ir edukacinė psichologija.

Dėstomi dalykai: Raidos psichologija, Psichologiniai ankstyvojo ugdymo aspektai: socialinis-emocinis ugdymas, Psichologiniai ankstyvojo ugdymo aspektai: kognityvinis ugdymas, Psichologiniai ankstyvojo ugdymo aspektai: kūrybiškumo ugdymas.

ORCID iD copy copy ORCID ID  ResearchGate icon ResearchGate


Adresas:
Universiteto g. 9, 202 kab., 01513 Vilnius.

Telefonas: +370 5 2667605, +370 5 2667615.

El. paštas:

Priėmimo laikas

Publikacijos

Lietuvos akademinė elektroninė biblioteka eLABa

Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos visos publikacijos


Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016)

Lazdauskas, T. (2024). Understanding difficult temperament in adults: A mixed-methods study. Behavioral Psychology / Psicología Conductual, 32(1), 165–180. https://doi.org/10.51668/bp.8324108n.

Lazdauskas, T., & McDevitt, S. C. (2023). The Chess–Thomas Adult Temperament Questionnaire: Psychometric properties of the Lithuanian version. Social Sciences, 12(2), Article e52. https://doi.org/10.3390/socsci12020052.

Nasvytienė, D., & Lazdauskas, T. (2021). Temperament and academic achievement in children: A meta-analysis. European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, 11(3), 736–757. https://doi.org/10.3390/ejihpe11030053.

Lazdauskas, T., & Nasvytienė, D. (2021). Psychometric properties of Lithuanian versions of empathy questionnaires for children. European Journal of Developmental Psychology, 18(1), 144–159. https://doi.org/10.1080/17405629.2020.1772048.

Lazdauskas, T., & Saikauskienė, A. (2020). Pedagoginės praktikos metu studentų patiriami sunkumai: klausimyno struktūros psichometrinės savybės [Difficulties experienced by pre-service teachers during pedagogical practice: Psychometric properties of the questionnaire structure. Acta Paedagogica Vilnensia, 45, 203–215. https://doi.org/10.15388/ActPaed.45.13.

Grauslienė, I., Labanienė, K., & Lazdauskas, T. (2019). Gabūs ir talentingi vaikai: samprata, ypatumai ir atpažinimas [Gifted and talented children: Concept, peculiarities, and identification]. Vitae Litera.

Saikauskienė, A., & Lazdauskas, T. (2017). Būsimųjų psichologijos mokytojų pedagoginės praktikos metu patiriamų sunkumų dinamika [Dynamics of difficulties experienced by prospective teachers of psychology during teaching practice]. Pedagogika, 125(1), 122–131. http://dx.doi.org/10.15823/p.2017.09.

Lazdauskas, T., & Saikauskienė, A. (2017). Pedagoginė praktika: užduotys ir rekomendacijos psichologijos studijų programos studentams [Pedagogical practice: Assignments and recommendations for psychology students]. Lietuvos edukologijos universiteto leidykla.

TYRIMAI

Projektinė veikla

Projektinė veikla

Įtraukiojo ugdymo galimybių plėtra, I etapas, (Nr. 09.2.2-ESFA V-707- 03-0001). Vaiko raidos skalių restandartizavimo pagal paslaugų pirkimo-pardavimo sutartį tarp Nacionalinės švietimo agentūros ir Vilniaus universiteto projektas
Vykdytojas. Vykdymo laikotarpis: 2019-2021. 

Mokinių gebėjimų atskleidimo ir jų ugdymo sistemos plėtra, Nr. 09.2.2-ESFA-V-707-04-0001. Europos socialinio fondo projektas.
Psichologas. Vykdymo laikotarpis: 2019-2020.

Mokinių akademinių gebėjimų atpažinimo ir jų ugdymo kokybės plėtra, Nr. 09.2.2-ESFA-V-707-01-0001. Europos socialinio fondo projektas.
Psichologas ekspertas. Vykdymo laikotarpis: 2017-2018.

Savireguliacijos įgūdžių vystymas žaidybinėje veikloje, Nr. VP1-3.1-ŠMM-07-K-02-066. Visuotinės dotacijos projektas.
Mokslo darbuotojas. Vykdymo laikotarpis: 2012-2015.

Biudžetinių temų tyrimai

Biudžetinių temų tyrimai

Vaikų ir jaunuolių raida ir paremianti aplinka: įvertinimas, sąveikų analizė, ugdymas.
Prof. dr. R. Jusienė, prof. dr. S. Raižienė, doc. dr. G. Gintilienė, doc. dr. S. Girdzijauskienė, doc. dr. D. Nasvytienė, doc. dr. T. Lazdauskas, asist. dr. L. Rakickienė, D. Butkienė, K. Dragūnevičius. 2021-2025.

KITA AKADEMINĖ VEIKLA

Mokslo renginiai

Mokslo renginiai


Pranešimai mokslinėse konferencijose (nuo 2016) 

Temperament in the USA and Lithuania: A comparative analysis of threats to validity [žodinis pranešimas]. 
Pranešimas kartu su McDevitt S. C. 24th Occasional Temperament Conference.
Orfordas, Kvebekas (Kanada). 2023 10 5-7. 

Patterns of early developmental milestones in children with atypical development [stendinis pranešimas]. 
Pranešimas kartu su Nasvytiene D. European Conference on Developmental Psychology (ECDP).
Turku (Suomija). 2023 0828-09 01.

Temperamentas ankstyvojoje ir vidurinėje vaikystėje: lyginamoji savybių raiškos analizė [stendinis pranešimas]. 

Pranešimas kartu su Norkiene R., Jakubauskaite J., Krasauskiene J. Lietuvos psichologų kongresas „Žiebiame psichologijos kibirkštį“.
Vilnius (Lietuva). 2023 04 14-15. 

Empatija ir nerimas vidurinėje vaikystėje [stendinis pranešimas].
Pranešimas kartu su Palkevičiūte D. Lietuvos psichologų kongresas „Psichologija vakar, šiandien, rytoj“.
Klaipėda (Lietuva). 2018 05 17-19.

Būti ar nebūti... mokytoju? Būsimieji psichologijos mokytojai apie sunkumus pedagoginėje praktikoje [žodinis pranešimas].
Pranešimas kartu su Saikauskiene A. Tarptautinė konferencija „Mokytojas šiandien ir rytoj: tarp realybės ir lūkesčių“.
Vilnius (Lietuva). 2016 11 24-25.

Transgenerational patterns of parenting scripts [žodinis pranešimas].
Pranešimas kartu su Nasvytiene D. 31st International Congress of Psychology.
Yokohama (Japonija). 2016 07 24-29.
http://dx.doi.org/10.1002/ijop.12318.

Relationships between cognitive, language, motor development and temperament in infancy [stendinis pranešimas].
Pranešimas kartu su Nasvytiene D., Pupinyte G. 24th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development.
Vilnius (Lietuva). 2016 07 10-14.

Narystė

Narystė

Profesinėse asociacijose

Nuo 2019 m. – Temperamento konsorciumo (TC) narys.

Nuo 2008 m. – Tarptautinės elgesio raidos tyrimų draugijos (ISSBD) narys.

Nuo 2006 m. – Lietuvos psichologų sąjungos narys (LPS).

Redakcinėse mokslinių žurnalų kolegijose

Nuo 2018 m. – mokslo darbų žurnalo „Pedagogika“ redaktorių kolegijos narys.

2015-2018: mokslo darbų žurnalo „Ugdymo psichologija“ vyriausiasis redaktorius.

Ekspertinė veikla

Ekspertinė veikla

Nuo 2019 iki dabar: Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto Pedagogų kompetencijų tobulinimo programų vertinimo komisijos narys.

Nuo 2008 iki dabar:  Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos Viešosios informacijos stebėsenos ir ekspertizės skyriaus ekspertas.

Psichologijos institutas

  • Apie institutą
  • Instituto bendruomenė
  • Mokslas
  • Instituto įvykiai

Vilniaus universitetas

  • Universiteto g. 3, LT-01513 Vilnius

  • Telefonas: +370 5 266 7600

  • El. paštas:  

  • Kodas: 211950810

  • PVM kodas: LT119508113

Informacija

  • Studijų klausimais: +370 5 266 7606

  • El. paštas: 

  • Žiniasklaidai: +370 5 268 7187

  • El. paštas: 

Nuorodos

  • Biblioteka

  • Alumni

  • Fondas

  • Intranetas

  • VU privatumo politika

Socialiniai tinklai

  • Facebook

  • Instagram

  • Linkedin

  • Youtube

%MCEPASTEBIN%