Vaiko raidos ir psichoedukacinių tyrimų centras

2018 m. įsteigto Vaiko raidos ir psichoedukacinių tyrimų centro (toliau Centro) tikslas – vykdyti individualių ir grupinių vaiko raidos savitumų bei mokymo(si) ir jo konteksto mokslinius tyrimus.

Kaip savo misiją matome įgytų kompetencijų ir ekspertinio žinojimo pritaikymą Lietuvos švietimo politikos formavimo bei psichologinės ir edukacinės pagalbos vaikui tobulinimo labui. Vykdome Edukacinės ir vaiko psichologijos magistrantūros programą, dalyvaujame vykdant psichologijos bakalauro bei kitas magistrantūros studijų ir doktorantūros programas. Dar vienas mūsų darbo baras - talkinti psichologų, mokytojų bei kitų švietimo pagalbos specialistų kvalifikacijos tobulinimui.

Centras pratęsia ir gilina dviejų dešimtmečių įdirbį tarptautiniuose ir nacionaliniuose moksliniuose projektuose, skirtuose kelioms tikslingoms temoms. Viena, centro darbuotojai yra pripažinti lyderiai kuriant ir adaptuojant standartizuotus psichologinio įvertinimo instrumentus Lietuvos vaikams, atpažįstant ir įvertinant gabius bei talentingus mokinius. Antra, pradėta vaikų ir paauglių psichikos sveikatos rizikos ir gerovės veiksnių tyrimų kryptis per tęstinius projektus plėtojosi į studijas apie ankstyvos savireguliacijos raidą, šiuolaikinių informacinių technologijų poveikį vaikų sveikatai bei socialinei, emocinei bei pažinimo raidai, taip pat bendrųjų raidos dėsningumų analizę vaiko savasties, atsparumo, empatijos, stereotipinių nuostatų ir kognityvinių gebėjimų dariniams.
Pastaruoju metu centro moksliniai interesai sutelkti ir į mokymosi ypatybių bei konteksto tyrimą.

Centro darbuotojų įdirbio ir siekių dėka laimėta paraiška 2025 metais surengti Europos raidos psichologijos konferenciją. Ši pakili žinia mums reiškia atsakomybę ir entuziazmą tinkamai pasiruošti renginiui.

Kontaktai:
Vilniaus universiteto, Filosofijos fakulteto, Psichologijos instituto Vaiko raidos ir psichoedukacinių tyrimų centras
M. K. Čiurlionio g. 29, 204 kab., 03100 Vilnius, el. paštas: 

Nariai

Vadovė docentė dr. Dalia Nasvytienė
Profesorė dr. Roma Jusienė
Profesorė dr. Saulė Raižienė
Docentė dr. Rima Breidokienė
Docentė dr. Gražina Gintilienė (dirbo iki 2024 m.)
Docentė dr. Sigita Girdzijauskienė
Docentė dr. Greta Kaluževičiūtė-Moreton
Docentas dr. Tomas Lazdauskas
Asistentė dr. Lauryna Rakickienė
Lektorė Dovilė Butkienė
Lektorius Kęstutis Dragūnevičius
Lektorė Albina Saikauskienė
Doktorantė Kotryna Lapinskė
Doktorantė Evelina Rimkus

 

Tyrimai

Vykdomi tyrimai

  • Veiksmingo mokymo(si) paieška: Kliūčių mokytis matematikos psichologinio mechanizmo analizė (DoIT2)". Projekto vadovė prof. S.Raižienė. Vykdymo laikotarpis - 2023-2026 m. 
  • Mokymasis pradinėje mokykloje: Įsitrauk!, tyrimas atliekamas pagal dvišalę sutartį su Jyväskylä universitetu (Suomija). Tyrimą finansuoja Suomijos mokslo akademija. Projekto vadovas – dr. Gintautas Šilinskas (Jyväskylä
    universitetas), projekto vadovė Vilniaus universitete – prof.dr. S. Raižienė. Vykdymo laikotarpis: 2021–2023.
    Projekto tikslas – nustatyti tėvų ir mokytojų vaidmenį pradinių klasių mokinių akademinių gebėjimų ir motyvacijos raidai. Lietuvoje renkami duomenys pagal Jyväskylä universiteto mokslininkų parengtą metodiką.
  • Vaikų ir jaunuolių raida ir paremianti aplinka: įvertinimas, sąveikų analizė, ugdymas. VU biudžetinė mokslo tiriamoji tema. Vadovės - prof. dr. R. Jusienė ir prof. dr. S. Raižienė. Vykdymo laikotarpis: 2021–2025.

Įvykdyti projektai

  • Mokytojo-mokinio sąveikų įtaka vaikų veikliosios atminties raiškai [The effect of teacher-student interaction on children's working memory performance: A microtrial study]. Dvišalė sutartis su KU Leuven, Belgija. 
    Projekto vadovė Lietuvoje dr. L. Rakickienė, Vykdymo laikotarpis: 2021–2022.
    Tyrimu siekta nustatyti, kokie konkretūs mokytojo sąveikos su mokiniu aspektai yra reikšmingiausi moksleivių veikliosios atminties (VA) plėtotei. Taikyta novatoriška metodologinė prieiga – mikrotyrimas (angl. microtrial).

  • Įtraukiojo ugdymo galimybių plėtra, I etapas, Nr. 09.2.2-ESFA-V-707-03-0001), sutartis su Nacionaline švietimo agentūra. Veiklų vadovė – doc. dr. G. Gintilienė. Vykdymo laikotarpis: 2021–2022.
    Parengta metodika, skirta vaikų disleksijai nustatyti ir įvertinti. Sukurtas, išbandytas ir standartizuotas užduočių rinkinys.
  • Ilgalaikis ekranų poveikis vaikų fizinei ir psichikos sveikatai, Nr. (1.80 E) SU-2498. Valstybinio visuomenės sveikatos stiprinimo fondo finansuojamas mokslinis projektas. Projekto vadovė prof. dr. Roma Jusienė. Vykdymo laikotarpis: 2020–2022.

  • Vaiko raidos skalių (2014) restandartizavimas pagal paslaugų pirkimo-pardavimo sutartį tarp Nacionalinės švietimo agentūros ir Vilniaus universiteto projekte Įtraukiojo ugdymo galimybių plėtra, I etapas, Nr. 09.2.2-ESFA-V-707- 03-0001. Projekto vadovė doc. dr. Dalia Nasvytienė. Projekto vykdytojai: lekt. Dovilė Butkienė, doc. dr. Gražina Gintilienė, doc. dr. Tomas Lazdauskas. Vykdymo laikotarpis: 2019–2021.
    Projekto tikslas – sudaryti Vaiko raidos skalių normas 0–3 metų tipinės raidos vaikams, taip pat klinikinių sutrikimų turintiems tokio pat amžiaus vaikams, atnaujinti ir papildyti instrumento vadovą ir protokolus.
  • Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl Covid-19 metu: grėsmės bei galimybės ekosisteminiu požiūriu, Nr. S-COV-20-11, LMT. Projekto vadovė prof. dr. Roma Jusienė. Vykdytojai: dokt. Edita Baukienė, lekt. Kęstutis Dragūnevičius, doc. dr. Gražina Gintilienė, doc. dr. Sigita Girdzijauskienė. Vykdymo laikotarpis: 2020.
  • Jaunesnio mokyklinio amžiaus vaikų interneto naudojimo sąsajos su jų socialine emocine raida bei santykiais su tėvais Latvijoje, Lietuvoje ir Taivane: tęstinis tyrimas, LMT S-LLT-18-3. Projekto vadovė prof. dr. Roma Jusienė. Vykdymo laikotarpis: 2018–2020.
    Projekto tikslas – aiškintis jaunesnio mokyklinio amžiaus (8–10 m.) vaikų naudojimosi internetu, vaikų emocinių bei socialinių sunkumų ir tėvų elgesio, arba tėvystės praktikų, sąsajas tęstinėje perspektyvoje trijose skirtingose kultūrose: Latvijoje, Lietuvoje ir Taivane.

Publikacijos

2023

Erentaitė, Rasa; Vosylis, Rimantas; Raižienė, Saulė; Simonaitienė, Berita; Augustinienė, Aldona; Branje, Susan. Profiles of achievement goal orientations among adolescents with different SES background before and during the Covid-19 pandemic // European journal of developmental psychology. Abingdon : Routledge–Taylor & Francis. ISSN 1740-5629. eISSN 1740-5610. 2023, vol. 00, iss. 00, p. 1-19. DOI: 10.1080/17405629.2022.2122435.

Lazdauskas, T., & McDevitt, S. C. (2023). The Chess–Thomas Adult Temperament Questionnaire: Psychometric properties of the Lithuanian version. Social Sciences, 12(2), Article e52. https://doi.org/10.3390/socsci12020052

2022

Jusienė R, Breidokienė R, Sabaliauskas S, Mieziene B, Emeljanovas A. (2022).The Predictors of Psychological Well-Being in Lithuanian Adolescents after the Second Prolonged Lockdown Due to COVID-19 Pandemic. International Journal of Environmental Research and Public Health. 19(6):3360https://doi.org/10.3390/ijerph19063360   

Mieziene, B.; Emeljanovas, A.; Jusiene, R.; Breidokiene, R.; Girdzijauskiene, S.; Sabaliauskas, S.; Buzaityte-Kasalyniene, J.; Budiene, V.; Eiliakaite, I.; Speicyte-Ruschhoff, E.; et al. Direct and Indirect Effects of Social Support and School Social Capital on the Academic Success of 11–19-Year-Old Students Using Distance Learning. Sustainability 2022, 14, 2131.https://doi.org/10.3390/su14042131   

Bagdžiūnienė, Dalia; Kazlauskienė, Aušra; Nasvytienė, Dalia; Sakadolskis, Emilija Alma. Linking supportive school leadership and teacher resilience: The mediating role of job resources // Frontiers in education. Lausanne : Frontiers Media SA. eISSN 2504-284X. 2022, vol. 7, art. no. 999086, p. [1-17]. DOI: 10.3389/feduc.2022.999086.

Raiziene, Saule; Erentaite, Rasa; Pakalniskiene, Vilmante; Grigutyte, Neringa; Crocetti, Elisabetta. Identity formation patterns and online activities in adolescence // Identity: an international journal of theory and research. Oxon : Taylor & Francis. ISSN 1528-3488. eISSN 1532-706X. 2022, vol. 22, iss. 2, p. 150-165. DOI: 10.1080/15283488.2021.1960839.

Vosylis, Rimantas; Sorgente, Angela; Serido, Joyce; Lanz, Margherita; Raižienė, Saulė. Becoming Financially Self-Sufficient: Developing a Need-Supportive and Need-Thwarting Scale for Financial Parenting of Emerging Adults // Journal of Personality Assessment. Oxon : Taylor and Francis. ISSN 0022-3891. eISSN 1532-7752. 2022, p. 1-12. DOI: 10.1080/00223891.2022.2075268.

Erentaitė, Rasa; Vosylis, Rimantas; Sevalneva, Daiva; Melnikė, Eglė; Raižienė, Saulė; Daukantaitė, Daiva. Profiles of achievement motivation and performance in middle school: links to student background and perceived classroom climate // Frontiers in psychology. Lausanne : Frontiers Media SA. ISSN 1664-1078. 2022, vol. 13, art. no. 820247, p. 1-16. DOI: 10.3389/fpsyg.2022.820247.

Jakaitienė, Audronė; Želvys, Rimantas; Raižienė, Saulė; Dukynaitė, Rita; Stumbrienė, Dovilė; Vaitekaitis, Jogaila; Ringienė, Laura; Žilinskas, Julius; Žilinskas, Antanas. (Ne)išmatuojamas švietimo efektyvumas ir našumas. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla, 2022. 538 p. ISBN 9786090707197. eISBN 9786090707203.

Gabrialavičiūtė, Ingrida; Raižienė, Saulė; Garckija, Renata. Geresnės mokinių motyvacijos link: Situacijų mokykloje klausimyno (SISQ) lietuviškos versijos pritaikymas Lietuvoje = Towards the effective motivation: adaptation of the situations in School Questionnaire (SISQ) to Lithuanian educational context // Psichologija. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla. ISSN 1392-0359. eISSN 2345-0061. 2022, t. 66, p. 79-94. DOI: 10.15388/Psichol.2022.53.

Šilinskas, Gintautas; Raižienė, Saulė. Stress factors among grade 2 teachers: links to classroom activities and teacher interaction styles = Antrokų mokytojų streso veiksniai: ryšiai su klasės veiklų dažnumu ir mokytojų bendravimo su klase stiliumi // Psichologija. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla. ISSN 1392-0359. eISSN 2345-0061. 2022, t. 67, p. 24-33. DOI: 10.15388/Psichol.2022.56.

Raižienė, Saulė; Gabrialavičiūtė, Ingrida; Garckija, Renata. Geresnės mokinių motyvacijos link: DoIT3 tyrimo pagrindiniai rezultatai ir rekomendacijos = Towards the effective motivation: the main results of DoIT3 study and recommendations // Psichologija. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla. ISSN 1392-0359. eISSN 2345-0061. 2022, t. 67, p. 112-124. DOI: 10.15388/Psichol.2022.58

Šilinskas, Gintautas, Raižienė, Saulė. Antrokų mokytojų streso veiksniai: ryšiai su klasės veiklų dažnumu ir mokytojų bendravimo su klase stiliumi // Psichologija. Vilniaus universiteto leidykla. ISSN 1392-0359. eISSN 2345-0061. 2022, t. 67, p. 24-33. https://doi.org/10.15388/Psichol.2022.56

2021

Baukienė, E., Jusienė, R., Praninskienė, R., & Lisauskienė, L. (2021). The role of emotional reactivity in a relation between sleep problems and the use of screen-based media among toddlers and pre-schoolers. Early Child Development and Care. https://doi.org/10.1080/03004430.2021.1885392

Breidokienė, R., Jusienė, R., Urbonas, V., Praninskienė, R., & Girdzijauskienė, S. (2021). Sedentary behavior among 6–14-year old children during the COVID-19 lockdown and its relation to physical and mental health. Healthcare, 9(6), Article 756. https://doi.org/10.3390/healthcare9060756

Dielwart, I., Hibbel, B., Branje, S., Karataş, S., Crocetti, E., Negru-Subtirica, O., Timar-Anton, C., Marinica, B. V., Glăvan, B., Erentaitė, R., Raižienė, S., Jurkevičienė, J., Varghese, T., Maumevičienė, D., Karaś, D., Świderska, J., Topolewska-Siedzik, E., Lannegrand, L., & Perchec, C. (2021). Building inclusive societies by promoting social inclusion and reducing discrimination: Theories, research and interventions (O. Negru-Subtirica & E. Crocetti, Eds.). Cluj-Napoca: Editura ASCR. https://www.ascred.ro/media/productattachment/0/117/BuildingInclusiveSocieties11062021.pdf

Grigutytė, N., Raižienė, S., & Pakalniškienė, V. (2021). Vaikų ir paauglių naudojimasis internetu: grėsmės ir galimybės [Children’s and adolescents’ Internet use: Risks and opportunities]. Psichologija, 63, 153–164. https://doi.org/10.15388/Psichol.2021.33

Jakaitienė, A., Želvys, R., Vaitekaitis, J., Raižienė, S., & Dukynaitė, R. (2021). Centralised mathematics assessments of Lithuanian secondary school students: Population analysis. Informatics in Education, 20(3), 439–462. https://doi.org/10.15388/infedu.2021.18

Jusienė, R., Baukienė, E., & Breidokienė, R. (2021). Risk of behavioural and emotional disorders in Lithuanian school aged children as assessed with SDQ during the second lockdown due to COVID-19. Psichologija, 64, 77–85. https://doi.org/10.15388?Psichol.2021.43

Jusienė, R., Breidokienė, R., Laurinaitytė, I., & Pakalniškienė, V. (2021). Pradinio mokyklinio amžiaus vaikų veiklos internete ir kompulsyvus interneto naudojimas tėvų požiūriu: ar ir kas keitėsi karantino dėl COVID-19 pandemijos laikotarpiu? [Activities online and compulsive Internet use in primary school-aged children: Whether and how it has changed during the COVID-19 pandemic?]. Informacijos mokslai, 91, 136–151. https://doi.org/10.15388/Im.2021.91.56

Jusienė, R., Būdienė, V., Gintilienė, G., Girdzijauskienė, S., Stonkuvienė, I., Žėkaitė, J., Adomaitytė Subačienė, I., Baukienė, E., Breidokienė, R., Buzaitytė Kašalynienė, J., Dragūnevičius, K., Grabauskienė, V., Praninskienė, R., Schoroškienė, V., Speičytė-Ruschhoff, E., & Urbonas, V. (2021). Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl COVID-19 metu: grėsmės ir galimybės ekosisteminiu požiūriu (mokslo studija) (R. Jusienė, V. Būdienė, G. Gintilienė, S. Girdzijauskienė, & I. Stonkuvienė, Eds.). Vilniaus universiteto leidykla. https://doi.org/10.15388/vup-book-0008

Lazdauskas, T., & Nasvytienė, D. (2021). Psychometric properties of Lithuanian versions of empathy questionnaires for children. European Journal of Developmental Psychology, 18(1), 144–159. https://doi.org/10.1080/17405629.2020.1772048

Nasvytienė, D., & Lazdauskas, T. (2021). Temperament and academic achievement in children: A meta-analysis. European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, 11(3), 736–757. https://doi.org/10.3390/ejihpe11030053

Raiziene, S., Erentaite, R., Pakalniskiene, V., Grigutyte, N., & Crocetti, E. (2021). Identity formation patterns and online activities in adolescence. Identity: An International Journal of Theory and Research. https://doi.org/10.1080/15283488.2021.1960839

Raižienė, S., Ringienė, L., & Jakaitienė, A. (2021). Testing the effect of preschool education on fourth grade students’ mathematics achievement in the TIMSS 2015: The Lithuanian case. Social Inquiry Into Well-Being, 19(2), 6–15. https://doi.org/10.13165/SD-21-19-2-01

Rakickienė, L., Jusienė, R., Baukienė, E., & Breidokienė, R. (2021). Pre-schoolers’ behavioural and emotional problems during the first quarantine due to COVID-19 pandemic: The role of parental distress and screen time. Psichologija, 64, 61–68. https://doi.org/10.15388/Psichol.2021.41

Silinskas, G., Aunola, K., Lerkkanen, M. K., & Raižienė, S. (2021). Parental teaching of reading and spelling across the transition from kindergarten to grade 1. Frontiers in Psychology, 11, Article 610870, 1–15. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.610870

Urbonas, V., Praninskienė, R., & Jusienė, R. (2021). Vaikų sveikata COVID-19 pandemijos metu: svarbiausios tyrimo išvados ir rekomendacijos [Children’s health during Covid-19 pandemic: The main study results and recommendations]. Pediatrija, 1(93), 9–14. Article.

Wu, J. C.-L., Sebre, S. B., Jusienė, R., Pakalniškienė, V., Miltuze, A., & Li, Y.-F. (2021). Personal and family sociodemographic correlates of types of online activities in school-aged children: A multicountry study. Child Indicators Research, 14, 1415–1434. https://doi.org/10.1007/s12187-021-09805-4

Želvys, R., Raižienė, S., Vaitekaitis, J., Dukynaitė, R., & Jakaitienė, A. (2021). Centralised Lithuanian language and literature assessments of secondary school students: Population analysis. Pedagogika, 141(1), 125–145. https://doi.org/10.15823/p.2021.141.7

2020

Baukienė E., & Jusienė R. (2020). Ikimokyklinio amžiaus vaikų miego sunkumų, emocinio reaktyvumo ir tėvų taikomos miego bei naudojimosi ekranus turinčiais prietaisais tvarkos sąsajos [Associations among toddlers’ and preschoolers’ sleep problems, emotional reactivity, sleep regime and parental applied rules for screen-based media use]. Psichologija, 62, 69–86. https://doi.org/10.15388/Psichol.2020.22

Davolytė, J., Raižienė, S., & Šilinskas, G. (2020). Priešmokyklinės klasės mokytojų saviveiksmingumas: kaip tai prognozuoja priešmokyklinio amžiaus vaikų atkaklumą ir elgesio savireguliaciją? [Teachers’ self-efficacy: How does it predict children's task persistence and behavioral self-regulation?]. Psichologija, 62, 8-24. https://doi.org/10.15388/Psichol.2020.17

Jusienė, R., Laurinaitytė, I., & Pakalniškienė, V. (2020). Pradinio mokyklinio amžiaus vaikų kompulsyvaus interneto naudojimo psichosocialiniai veiksniai vaikų ir tėvų vertinimu [The psychosocial factors of elementary school-aged children’s compulsive internet use as reported by children and parents]. Psichologija, 61, 51–67. https://doi.org/10.15388/Psichol.2020.15

Jusienė, R., Rakickienė, L., Breidokienė, R., & Laurinaitytė, I. (2020). Executive function and screen-based media use in preschool children. Infant and Child Development, 29(1), Article e2173. https://doi.org/10.1002/icd.2173

Lazdauskas, T., & Saikauskienė, A. (2020). Pedagoginės praktikos metu studentų patiriami sunkumai: klausimyno struktūros psichometrinės savybės [Difficulties experienced by pre-service teachers during pedagogical practice: Psychometric properties of the questionnaire structure]. Acta Paedagogica Vilnensia, 45, 203–215https://doi.org/10.15388/ActPaed.45.13 

Pakalniškienė, V., Jusienė, R., Sebre, S.B., Wu, J.-L., & Laurinaitytė, I. (2020). Children’s internet use profiles in relation to behavioral problems in Lithuania, Latvia, and Taiwan. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(22), Article 8490. https://doi.org/10.3390/ijerph17228490

Zinkevičius, D., & Nasvytienė, D. (2020). Abiturientų suvoktos įtampos prieš egzaminus sąsajos su jų temperamentu ir įsitraukimu į mokyklos veiklas [The relationship between graduates’ perceived tension before the exams and their temperament and engagement in school activities]. Pedagogika, 140(4), 55–76. https://doi.org/10.15823/p.2020.140.4

2019

Jasiulionė, J. S., & Jusienė, R. (2019). Delivery mode, maternal characteristics and developmental trajectories of toddler’s emotional and behavioral problems. Child & Youth Care Forum, 48(3), 405–425. https://doi.org/10.1007/s10566-019-09487-8

Jusienė, R., & Breidokienė, R. (2019). Preschoolers’ self‐regulation and developmental trajectories of sleep problems in early childhood. Infant and Child Development, 28(6), e2158. https://doi.org/10.1002/icd.2158

Jusienė, R., Praninskienė, R., Petronytė, L., Breidokienė, R., Laurinaitytė, I., Rakickienė, L., Urbonas, V., Babkovskienė, & E., Vitkė, L. (2019). Fizinės ir psichikos sveikatos veiksniai ankstyvojoje vaikystėje: naudojimosi informacinėmis technologijomis vaidmuo [Analysis of physical and mental health in early childhood: The importance of screen media use]. Visuomenės sveikata, 84(1), 56–67. Retrieved from www.hi.lt

Jusienė, R., Urbonas, V., Laurinaitytė, I., Rakickienė, L., Breidokienė, R., Kuzminskaitė, M., & Praninskienė, R. (2019). Screen use during meals among young children: Exploration of associated variables. Medicina, 55(10), 688. https://doi.org/10.3390/medicina55100688

Labanienė, K., Gedutienė, R., & Gintilienė, G. (2019). Pirmokų skaitymo ir rašymo sunkumų numatymas taikant Disleksijos rizikos klausimyną (DRK) priešmokykliniame amžiuje [Prediction of reading and writing difficulties of first graders using Dyslexia risk questionnaire (DRQ) in preschool age]. Specialusis ugdymas, 39(1), 49–88. https://doi.org/10.21277/se.v1i39.427

Raižienė, S., Garckija, R., Gabrialavičiūtė, I., Jaruševičiūtė, V., & Šilinskas, G. (2019). Besiformuojantis raštingumas, matematikos ir savireguliacijos gebėjimai priešmokykliniame amžiuje: lyčių skirtumai [Gender differences in early literacy, mathematical, and self-regulation skills in pre-school]. Socialinis darbas, 17(2), 174–190. https://doi.org/10.13165/SD-19-17-2-04

Raižienė, S., Stumbrienė, D., Ringienė, L., Dukynaitė, R., & Jakaitienė, A. (2019). Students performance and teaching practices in science across EU countries: Evidence from PISA2015. European proceedings of Social & Behavioural Sciences, 53, 241–254. https://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.01.24

Šorytė, D., & Pakalniškienė, V. (2019). Why it is important to protect the environment: Reasons given by children. International Research in Geographical and Environmental Education, 28(3), 228–241. https://doi.org/10.1080/10382046.2019.1582771

Undro, E., & Girdzijauskienė, S. (2019). Gabių mergaičių mokymosi patyrimas bendrojo ugdymo mokykloje [Gifted girls’ learning experience in general education]. Acta Paedagogica Vilnensia, 43, 57–70. https://doi.org/10.15388/ActPaed.43.4

2018

Girdzijauskienė, S., Nasvytienė, D., Butkienė, D., Gintilienė, G., & Dragūnevičius, K. (2018). Piešimo testo kūrybiškam mąstymui (TCT-DP) psichometrinės charakteristikos 8–10 metų lietuvių vaikų imčiai [The psychometric properties of the Test for Creative Thinking (TCT-DP) in a sample of 8–10-year-old Lithuanian children]. Psichologija, 58, 38–56. https://doi.org/10.15388/Psichol.2018.2

Jusienė, R. (2018). Developmental psychology in Lithuania. European Association of Developmental Psychology, Newsletter, 3, 15–16. Retrieved from https://www.eadp.info/newsletter/

Jusiene, R., Laurinaityte, I., Praninskienė, R., Rakickienė, L., & Urbonas, V. (2018). Electronic media use related to emotional and behavioral problems in toddlers and pre-schoolers [Special issue]. Infant Mental Health Journal, 39, 164–S165.

Labanienė, K., & Gintilienė, G. (2018). Pirmokų skaitymo įgūdžius numatantys girdimojo apdorojimo ir kalbiniai veiksniai: ilgalaikio tyrimo rezultatai [Auditory processing and verbal factors predicting reading skills in first graders: Longitudinal study findings]. Ugdymo psichologija, 29, 23–42. http://dx.doi.org/10.15823/up.2018.02

Lesinskiene, S., Girdzijauskiene, S., Gintiliene, G., Butkiene, D., Puras, D., Goodman, R., & Heiervang, E. (2018). Epidemiological study of child and adolescent psychiatric disorders in Lithuania. BMC Public Health 18, 1–8. https://doi.org/10.1186/s12889-018-5436-3

Praninskienė, R., Jusienė, R., Laurinaitytė, I., Rakickienė, L., Petronytė, L., & Urbonas, V. (2018). Šiuolaikinių informacinių technologijų naudojimas ir ikimokyklinio amžiaus vaikų miegas [Electronic media use and sleep in toddlerhood and preschool age]. Neurologijos seminarai, 22(75), 49–56. https://doi.org/10.29014/ns.2018.06

Pranešimai konferencijose

Tarptautinės konferencijos

2023

Jusienė, R., Breidokienė, R., & Rakickienė, L. (2023, August 30). Executive Function and Problematic Use of Internet in 6-to-11-year-old Children . Presentation at European Conference on Developmental Psychology (ECDP), 28 August - 1 September. Turku, Finland. 

Breidokienė, R., Puchalska, V., & Jusienė, R. (2023, August 30). Children aged 6 to 14 years Problematic Use of Internet: the Role of Parental Involvement and Parental Attitude on the Internet . Presentation at European Conference on Developmental Psychology (ECDP), 28 August - 1 September.  Turku, Finland. 

2021

Jusienė, R., Laurinaitytė, I., & Pakalniškienė, V. (2021, July 18–23). Compulsive Internet use in young school-aged children: The exploration of associated (risk) factors. Invited Symposium at 32nd International Congress of Psychology, Prague, Czech Republic [virtual].

Gintilienė, G., & Nasvytienė, D. (2021, July 9–12). From Testing to the Psychoeducational Assessment: Lithuanian Experience [Oral presentation]. The 12th ITC Conference: ITC 2021 Colloquium on Tests and Testing [virtual].

Raižienė, S., Ringienė, L., & Jakaitienė, A. (2021, November 16–18). The Role of Preschool Education on Students' Mathematics Achievement in Fourth Grade: Lithuanian Case. The 9th IEA International Research Conference (IRC): Researching Education: Trends and Changes, Dubai: IEA.

Rakickienė, L., Baukienė, E., Breidokienė, R., & Jusienė, R. (2021, September 10). Preschoolers’ Emotional and Behavioral Problems During Quarantine due to Covid-19 Pandemic: The Role of Parental Distress and Screen Time. EADP Summer Tour, Poland [virtual].

2020

Girdzijauskienė, S. (2020, December 2–3). Peculiarities of learning of gifted children: Challenges for the teacher, community, education system [Oral presentation]. International Online Scientific-Practical Conference “Teaching and Learning at Inclusive School”, Vilnius, Lithuania.

Grigutytė, N., Raižienė, S., & Pakalniškienė, V. (2020, November 9–10). The role of school teachers, parents and friends in supporting children online [Oral presentation]. 13th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI), Seville, Spain. Abstract.

Jusienė, R. (2020, November 5). Internet use in preadolescence: whether and how it has changed during quarantine due to Covid-19 pandemic [The satellite symposium]. The 12th Conference of the Lithuanian Neuroscience Association (LNA). Program.

Pakalniškienė, V., Raižienė, S., Grigutytė, N. (2020, September 2–5). Civic engagement and internet use among adolescence [Oral presentation]. In EARA2020: 17th European Association for Research on Adolescence (EARA) Conference: Adolescence in a Rapidly Changing World, Porto, Portugal. Abstract.

Raižienė, S., Ringienė, L., & Jakaitienė, A. (2020). The relations between perceived environment competitiveness and adaptive education outcomes across EU countries: The mediating role of students’ attitudes towards learning [Oral presentation]. 13th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI), Seville, Spain. Abstract.

Raižienė, S., Erentaitė, R., Grigutytė, N., & Pakalniškienė, V. (2020). Adolescents’ online activities and digital skills: Virtual opportunities for identity formation across education and friendship domains [Oral presentation]. 13th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI), Seville, Spain. Abstract.

2019

Baukienė, E., Jusienė, R., Praninskienė, R., & Petronytė, L. (2019, August 29–September 1). The role of negative emotionality in relationship between sleep problems and use of screen media among preschoolers [Poster presentation]. 19th European Conference on Developmental Psychology, Athens, Greece. Abstract.

Breidokienė, R., Jusienė, R., Laurinaitytė, I., Praninskienė, R., Urbonas, V., & Tumpytė, S. (2019, August 29–September 1). Delay of gratification and scree-based media use in preschool age [Oral presentation]. 19th European Conference on Developmental Psychology, Athens, Greece. Abstract.

Butkienė, D., Gintilienė, G., Girdzijauskienė S., & Nasvytienė, D. (2019, July 7–10). Psychometric properties of Cattell’s Fluid Intelligence Test (CFT 20-R) in Lithuanian sample of 8–15 year olds [Oral presentation]. 15th European Conference on Psychological Assessment, Brussels, Belgium. Abstract.

Girdzijauskiene, S., Gintiliene, G., Butkiene, D., Nasvytiene, D., & Dragunevicius, K. (2019, July 7–10). Insights from multimethod identification study of gifted and high ability students in Lithuania [Oral presentation]. 15th European Conference on Psychological Assessment, Brussels, Belgium. Abstract.

Jusienė, R., Laurinaitytė, I., & Pakalniškienė, V. (2019, August 29–September 1). Internet use in young school-aged children: Do parents really know about their kids? [Oral presentation]. 19th European Conference on Developmental Psychology, Athens, Greece. Abstract.

Labaniene, K. (2019, April 25–27). Auditory processing and verbal factors predicting reading skills in first graders: Longitudinal study data [Oral presentation]. 5th International Scientific-Practical Conference ‘Health and Personality Development: An Interdisciplinary Approach’, Riga, Latvia.

Labanienė, K. (2019, June 24–25). Relation between rapid automatized naming (RAN) and reading skills in Lithuanian [Poster presentation]. 43rd Annual International Academy for Research in Learning Disabilities (IARLD) Conference, Hersonissos, Crete, Greece.

Mikuličiūtė, V., Rakickienė, L., Valickas G., & Vanagaitė K. (2019, July 2–5). Adolescents’ attitudes and knowledge about taxes: The more the better? [Oral presentation]. 16th European Congress of Psychology, Moscow, Russia. Abstract.

Nasvytiene, D., Girdzijauskiene, S., Gintiliene, G., Butkiene, D., & Dragunevicius, K. (2019, July 7–10). Creativity and behavioral characteristics of gifted underachievers in primary school [Oral presentation]. 15th European Conference on Psychological Assessment, Brussels, Belgium. Abstract.

Pakalniškienė, V., Jusienė, R., Sebre, S., & Wu., J. (2019, August 29–September 1). Does children’s Internet use and parents’ knowledge about it differ in Latvia, Lithuania and Taiwan? [Oral presentation]. 19th European Conference on Developmental Psychology, Athens, Greece. Abstract.

Raižienė, S., & Jakaitienė, A. (2019, December 27–28). Data-driven decisions and globalisation: What can we learn from 5-year Lithuanian national exams data analysis [Oral presentation]. 8th International Conference on Social Sciences, Paris, France.

Raižiene, S., Garckija, R., Gabrialaviciute, I., & Vosylis, R. (2019, May 21–24). Associations between developmental typologies of basic psychological needs and engagement in school [Oral presentation]. 7th Self-Determination Theory Conference, Amsterdam, The Netherlands.

Raižienė S., Pakalniškienė V., Povilaitis R., & Grigutytė, N. (2019, August 29–September 1). Identity profile and socio-digital participation among Lithuanian 13–17 years adolescents? [Oral presentation]. 19th European Conference on Developmental Psychology, Athens, Greece.

Šorytė, D. (2019, September 4–6). The role of parents’ behavior and incentives in predicting various pro-environmental behaviors of children: Results from the pilot study [Poster presentation]. International Conference on Environmental Psychology (ICEP), Plymouth, United Kingdom.

2018

Gintilienė G., & Girdzijauskienė, S. (2018, July 23–27). Gifted in Lithuania: From identification to education [Oral presentation]. 23rd World Congress of the International Association for Child and Adolescent Psychiatry and Allied Professions (IACAPAP) ‘Understanding Diversity and Uniqueness’, Prague, Czech Republic.

Girdzijauskienė, S., Gintilienė, G., Butkienė, D., Nasvytienė, D., & Dragūnevičius, K. (2018, July 23–27). Mental health of gifted 8–11-year-olds in Lithuania [Oral presentation]. 23rd World Congress of the International Association for Child and Adolescent Psychiatry and Allied Professions (IACAPAP) ‘Understanding Diversity and Uniqueness’, Prague, Czech Republic.

Jasiulionė, J. S., & Jusienė, R. (2018, May 16–30). Delivery mode and toddlers’ emotional and behavioral problems: the mediating role of maternal characteristics [Oral presentation]. 16th World Association for Infant Mental Health (WAIMH) World Congress, Rome, Italy. Abstract.

Jusienė, R., Laurinaitytė, I., Praninskienė, R., Rakickienė, L., & Urbonas, V. (2018, May 16–30). Electronic media use related to emotional and behavioral problems in toddlers and pre-schoolers [Oral presentation]. 16th World Association of Infant Mental Health (WAIMH) World Congress, Rome, Italy. Abstract.

Jusienė, R., Laurinaitytė, I., Praninskienė, R., Rakickienė, L., & Urbonas, V. (2018, August 21–25). Electronic media and young children’s health: Are there more risks behind the screens? [Oral presentation]. 32nd European Health Psychology Conference, Galway, Ireland.

Šorytė, D., & Pakalniškienė, V. (2018, June 26–30). Environmental knowledge and pro-environmental behavior of elementary school students [Poster presentation]. 29th International Congress of Applied Psychology, Montreal, Quebec, Canada.

Šorytė, D. (2018, November 25–29). Factors that predict children’s pro‐environmental behaviour [Oral presentation]. Baltic University Programme: 6th PhD Students Training, Rogow, Poland.

Nacionalinės konferencijos

2022 

Baukienė, E., Breidokienė, R., Jusienė, R. Naudojimosi ekranus turinčiais IT prietaisais reikšmė 6-11 metų amžiaus vaikų vizualiniams-motoriniams bei regimosios atminties gebėjimams. Lietuvos psichologų kongreso „Psichologija 360° + 1“, 2022 m. balandžio 29-30 d. pranešimų santraukų leidinys. Vytauto Didžiojo universitetas. P.26-27. https://doi.org/10.7220/9786094675133

Breidokienė, R., Jusienė, R., Miežienė, B. Covid-19 pasekmės jaunimui Lietuvoje: 15-18 metų paauglių psichologinė gerovė ir ateities lūkesčiai // 6-oji tarpdalykinė mokslinė-praktinė konferencija „Jaunimo metai Lietuvoje: matomas-nematomas jaunimas“. Kaunas, 2022-11-11.

Girdzijauskienė. S. Kodėl svarbu kalbėti apie didelį mokymosi potencialą turinčius vaikus? Kurk Lietuvai konferencija Į(si)galink: ugdau vaiką, turintį didelį mokymosi potencialą. 2022 rugpjūčio 29 d.

Jusienė, R. Kompulsyvaus interneto naudojimo psichosocialiniai, socioekonominiai ir demografiniai veiksniai. Mokslinė – praktinė konferencija: Priklausomybė nuo interneto: kaip atpažinti ir padėti. 2022 m. gruodžio 2 d. VDU, Kaunas.

Jusienė, R. Įtraukusis internetas: kada laikas susirūpinti? Probleminis interneto naudojimas ir internetinės priklausomybės: pagalba ir perspektyvos 2022. 2022 m. rugsėjo 30 d. LR Seimas, Vilnius.

Jusienė, R. Vaikai ir išmanieji ekranai: kas ką valdo? Žodinis pranešimas Lietuvos vaikų ir šeimos terapijos asociacijos ir Kolpingo kolegijos organizuotoje konferencijoje „Šiuolaikinis technologijų ir virtualus pasaulis: įtaka vaiko raidai“, 2022 m. gegužės 27 d., Kaunas

Jusienė, R. Išmanūs prietaisai ar išmanūs vaikai: kaip šiuolaikinės informacinės technologijos keičia vaikų patirtis ir pažinimą? Lietuvos psichologų kongreso „Psichologija 360° + 1“, 2022 m. balandžio 29-30 d. pranešimų santraukų leidinys. Vytauto Didžiojo universitetas. P.22. https://doi.org/10.7220/9786094675133

Jusienė, R. Dviejų-keturiolikos metų vaikų naudojimasis internetu ir emociniai bei elgesio sunkumai: ar ir kas keitėsi per pastaruosius penkerius metus? Lietuvos psichologų kongreso „Psichologija 360° + 1“, 2022 m. balandžio 29-30 d. pranešimų santraukų leidinys. Vytauto Didžiojo universitetas. P.23. https://doi.org/10.7220/9786094675133

Bagdžiūnienė, D., Kazlauskienė, A., Nasvytienė, D., Sakadolskienė, E. Bendrojo ugdymo mokyklų mokytojų atsparumas: palaikančios lyderystės ir darbo išteklių reikšmė. VI-oji Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos (LETA) konferencija „Švietimo praktika ir tyrimai turbulentiniame pasaulyje“. Vytauto Didžiojo universitetas, 2022 m. spalio 13-14 d. https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=https%3A%2F%2Flera.lt%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F10%2FLETA2022antradienagalutine3.docx&wdOrigin=BROWSELINK

Gabrialavičiūtė, I.; Garckija, R.; Raižienė, S.  (2022). Geresnės mokinių motyvacijos link: situacijų mokykloje klausimyno lietuviškos mokinių versijos psichometrinės charakteristikos. Lietuvos psichologų kongreso „Psichologija 360° + 1“, 2022 m. balandžio 29-30 d. pranešimų santraukų leidinys. Vytauto Didžiojo universitetas. doi:10.7220/9786094675133

Rakickienė, L., Baukienė, E., Jusienė, R., Breidokienė, R. Vaikų savitvarda prie ekranų: ar ikimokyklinukų slopinančioji kontrolė leidžia numatyti jų naudojimąsi IT prietaisais po trejų metų? Lietuvos psichologų kongreso „Psichologija 360° + 1“, 2022 m. balandžio 29-30 d. pranešimų santraukų leidinys. Vytauto Didžiojo universitetas. P.25. https://doi.org/10.7220/9786094675133

2021

Baukienė, E. ir Jusienė, R. (2021, balandžio 19–24 d.). Ilgalaikė naudojimosi ekranais reikšmė ikimokyklinio amžiaus vaikų miego kokybei, atsižvelgiant į emocinį reaktyvumą bei tėvų taikomą tvarką [žodinis pranešimas]. Patirtis be sienų: Lietuvos psichologų kongresas 2021, Kaunas [virtualus].

Girdzijauskienė, S. (2021, gruodžio 7 d.). Paauglių požiūris į nuotolinį mokymąsi  ir jų mokymosi pasiekimai. Mokslinė konferencija „Mokymosi sėkmės keliai kiekvienam ir visiems“, Vytauto Didžiojo universitetas, Kaunas.

Girdzijauskienė, S. (2021, lapkričio 24 d.). Mokinių pasiekimai ir savijauta mokytojų, tėvų ir mokinių akimis. Konferencija „Kas sąlygoja mokymosi sėkmę pokyčių ir krizių laikotarpiu“, Vilniaus universitetas, Vilnius.

Girdzijauskienė, S., Breidokienė, R., Jusienė, R. ir Miežienė, B. (2021, spalio 8–9 d.). Tėvų požiūris į mokyklą nuotolinio ugdymo metu ir mokinių savijauta klasėje. V Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos (LETA) konferencija „Mokslinis pilietiškumas neapibrėžtame pasaulyje“.

Girdzijauskienė, S., Gintilienė, G., Baukienė, E. ir Jusienė, R. (2021, balandžio 19–24 d.). Nuotolinis pradinių klasių mokinių mokymas: ar reikia skatinti tėvų įsitraukimą? [žodinis pranešimas]. Patirtis be sienų: Lietuvos psichologų kongresas 2021, Kaunas [virutalus].

Girdzijauskienė, S. (2021, kovo 5 d.). Nuotolinis ugdymas COVID-19 pandemijos laikotarpiu tėvų ir vaikų akimis. Ar išmoksime pamokas? Švietimo sistemoje dirbančių psichologų 10-oji mokslinė konferencija „Pagalba ugdymo bendruomenei kuriant psichologinę gerovę nuotolinio mokymo iššūkių metu“.

Jusienė, R. (2021, gruodžio 14 d.). Neformaliojo vaikų ugdymo svarba karantino (ir ne tik) laikotarpiu [žodinis pranešimas]. Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ir Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro virtuali konferencija „Šiuolaikinio neformaliojo vaikų švietimo link: kokybė, inovacijos, nuotolinis ugdymas“ [virtuali].

Jusienė, R. (2021, lapkričio 26 d.). Psichosomatinės COVID-19 pandemijos pasekmės vaikams ir paaugliams [žodinis pranešimas]. XVII Pasaulinei LOPL dienai skirta nuotolinė konferencija „Pulmonologijos ir alergologijos ruduo 2021“, Klaipėda [virtuali].

Jusienė, R. (2021, lapkričio 24 d.). Mokiniai užsitęsusiame karantine: kas padėjo išlaikyti gerą savijautą? [žodinis pranešimas]. Mokslinė praktinė konferencija „Kas sąlygoja mokymosi sėkmę pokyčių ir krizių laikotarpiu?“, Vilniaus universitetas, Vilnius.

Jusienė, R. (2021, spalio 22 d.). Karantino ir nuotolinio mokymo įtaka vaikų psichikos ir fizinei sveikatai. Lietuvos pediatrų draugijos XI suvažiavimas [virtualus].

Jusienė, R. (2021, birželio 19 d.). Pusė metų karantine: kaip jaučiasi paaugliai priešais ekranus ir anapus ekranų? [žodinis pranešimas]. Lietuvos jaunimo organizacijų tarybos konferencija, Vilnius.

Jusienė, R. (2021, birželio 1 d.). COVID-19 iššūkiai šeimoms su vaikais [žodinis pranešimas]. Nacionalinės šeimos tarybos konferencija, LR Prezidentūra, Vilnius.

Jusienė, R. (2021, gegužės 6 d.). Nuotolinis ugdymas: kaip jaučiasi vaikai priešais ir anapus ekranų? [žodinis pranešimas] Lietuvos socialinio emocinio ugdymo asociacijos respublikinė konferencija.

Jusienė, R., Breidokienė, R., Girdzijauskienė, S., Praninskienė, R. ir Urbonas, V. (2021, balandžio 19–24 d.). Vaikų psichikos sveikata ir jos veiksniai pandemijos dėl COVID-19 metu [žodinis pranešimas]. Patirtis be sienų: Lietuvos psichologų kongresas 2021, Kaunas [virutalus].

Jusienė, R. (2021, kovo 22 d.). Nuotolinis ugdymas: vaikai priešais ir anapus ekranų [žodinis pranešimas]. Nacionalinio visuomenės sveikatos centro konferencija, Vilnius.

Jusienė, R. (2021, kovo 18 d.). COVID-19 šešėlyje: vaikai anapus ekranų ar priešais ekranus? [žodinis pranešimas]. IV respublikinė nuotolinė mokslinė-praktinė konferencija „Vaikų sveikatos priežiūra 2021“, Vilnius.

Jusienė, R., Buzaitytė-Kašalynienė, J., Girdzijauskienė, S., Stonkuvienė, I., Urbonas, V. ir Poviliūnas, A. (2021, vasario 25 d.). Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl Covid-19 metu: grėsmės bei galimybės ekosisteminiu požiūriu [žodinis pranešimas]. Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos (LETA) forumas „Edukologija Lietuvai“ [virtualus].

Rakickienė, L., Jusienė, R., Breidokienė, R., Laurinaitytė, I. ir Praninskienė, R. (2021, balandžio 19–24 d.). Ikimokyklinio amžiaus vaikų prie įvairių ekranų leidžiamas laikas ir vizualiniai motoriniai gebėjimai [žodinis pranešimas]. Patirtis be sienų: Lietuvos psichologų kongresas 2021, Kaunas [virtualus].

2020

Baukienė, E. ir Jusienė, R. (2020, gegužės 8 d.). Ikimokyklinio amžiaus vaikų miego sunkumų, emocinio reaktyvumo ir tėvų taikomos miego ir naudojimosi ekranus turinčiais prietaisais tvarkos sąsajos [vaizdo pranešimas]. 18-oji Jaunųjų mokslininkų psichologų konferencija „Mokslas be sienų“, Vilnius.

Baukienė, E., Jusienė, R., Praninskienė, R. ir Petronytė, L. (2020, rugsėjo 16 d.). Emocinio reaktyvumo vaidmuo sąveikoje tarp miego sunkumų bei naudojimosi ekranus turinčiais prietaisais mažamečių ir ikimokyklinukų vaikų amžiaus grupėje [žodinis pranešimas]. Aktualių sprendimų paieškos psichologijos moksle ir praktikoje: nuotolinė konferencija, Kaunas.

Baukienė, E. ir Jusienė, R. (2020, rugsėjo 25 d.). Vaikų miego sunkumai ir naudojimasis ekranus turinčiais prietaisais [žodinis pranešimas]. Konferencija „Vaikų naudojimasis internetu: moksliniai rezultatai ir praktinės įžvalgos“, Vilnius.

Girdzijauskienė, S. (2020, rugsėjo 30 d.). Mokiniai nuotoliniame ugdyme: vaikų inetrviu analizė [žodinis pranešimas]. Diskusija „Nuotolinis vaikų ugdymas: grėsmės ir galimybės“, Vilnius.

Girdzijauskienė, S. (2020, spalio 16 d.). Mokiniai nuotoliniame ugdyme: mokymasis ir mokytojai [žodinis pranešimas]. Kauno technologijos universiteto konferencijos EKSTRE seminaras-diskusija „Nuotolinio darbo ir nuotolinio mokymosi organizavimas švietimo institucijose“, Kaunas.

Girdzijauskienė, S. (2020, spalio 28 d.). Kaip atpažinti gabų vaiką? Pirmasis žingsnis link gabių vaikų ugdymo [žodinis pranešimas]. Nuotolinė švietimo konferencija apie gabių vaikų ugdymą „GABUS 2020“, Vilnius.

Jusienė, R. (2020, vasario 26 d.). Technologijos ir savęs organizavimo poreikiai [žodinis pranešimas]. Tarpdisciplininė konferencija „Ateities studijos: naujosios technologijos ir paradigmos“, Vilnius.

Jusienė, R. (2020, rugsėjo 25 d.). Pradinukų kompulsyvaus (probleminio) interneto naudojimo veiksniai [žodinis pranešimas]. Mokslinė konferencija „Vaikų naudojimasis internetu: moksliniai rezultatai ir praktinės įžvalgos“, Vilnius.

Raižienė, S. (2020, rugsėjo 25 d.). Paauglių tapatumas ir naudojimasis internetu: Ar visi paaugliai vienodai išnaudoja virtualias galimybes? [žodinis pranešimas]. Mokslinė konferencija „Vaikų naudojimasis internetu: moksliniai rezultatai ir praktinės įžvalgos“, Vilnius.

Rakickienė, L. (2020, birželio 18 d.). COVID-19 ir vaikų psichikos sveikata ir gerovė [žodinis pranešimas]. Respublikinė nuotolinė mokslinė-praktinė konferencija „COVID-19 pandemijos pamokos vaikų sveikatos priežiūrai: kada grįšime į įprastą gyvenimo ritmą?“, Vilnius.

Rakickienė, L., Jusienė, R., Breidokienė, R. ir Laurinaitytė, I. (2020, rugsėjo 16 d.). Semantinio sklandumo užduotis ikimokyklinukams: ką ji matuoja? [žodinis pranešimas]. Aktualių sprendimų paieškos psichologijos moksle ir praktikoje: nuotolinė konferencija, Kaunas.

Mikuličiūtė, V., Rakickienė, L., Valickas, G., Čunichina, K. ir Vanagaitė, K. (2020, rugsėjo 16 d.). Ar galima išauginti sąžiningus mokesčių mokėtojus? Informacijos apie mokesčius poveikis paauglių žinioms ir požiūriui į mokesčius [žodinis pranešimas]. Aktualių sprendimų paieškos psichologijos moksle ir praktikoje: nuotolinė konferencija, Kaunas.

Rakickienė, L. (2020, rugsėjo 25 d.). Internete naršantys ir nenaršantys ikimokyklinukai: ar ir kuo jie skiriasi [žodinis pranešimas]. Mokslinė konferencija „Vaikų naudojimasis internetu: moksliniai rezultatai ir praktinės įžvalgos“, Vilnius.

2019

Baukienė, E. (2019, balandžio 26 d.). Ikimokyklinio amžiaus vaikų miego sunkumų ir informacinių technologijų naudojimo sąveika, atsižvelgiant į negatyvaus vaikų emocionalumo reikšmę miegojimo bei naudojimosi ekranais aplinkybėms [žodinis pranešimas]. 16-oji Jaunųjų mokslininkų psichologų konferencija „Mokslo galia: žinoti ar veikti?“, Vilnius. Pranešimo santrauka.

Butkienė, D. (2019, vasario 19 d.). Mokymosi motyvacija: įsitikinimų galia [plenarinis pranešimas]. Švietimo konferencija „Ugdymas ir psichologija: kasdieniai iššūkiai“, Vilnius.

Girdzijauskienė, S. (2019, vasario 19 d.). Psichologiniai mokinių vertinimo ypatumai [plenarinis pranešimas]. Švietimo konferencija „Ugdymas ir psichologija: kasdieniai iššūkiai“, Vilnius.

Girdzijauskienė, S., Gintilienė, G., Butkienė, D., Nasvytienė, D. ir Dragūnevičius, K. (2019, gegužės 24–25 d.). Gabių vaikų tyrimų dekada Lietuvoje: ką sužinojome ir ko tikimės [plenarinis pranešimas]. Lietuvos psichologų kongresas „Dialogai“, Vilnius. Pranešimo santrauka.

Girdzijauskienė, S., Butkienė, D., Gintilienė, G., Nasvytienė, D. ir Dragūnevičius, K. (2019, kovo 28 d.). Didelį mokymosi potencialą turintys mokiniai: ką sužinojome ir ko tikimės [plenarinis pranešimas]. Baigiamoji projekto „Mokinių akademinių gebėjimų atpažinimo ir jų ugdymo kokybės plėtra“ (Nr. 09.2.2-ESFA-V-707-01-0001) konferencija, Vilnius.

Jusienė, R. (2019, balandžio 17 d.). Vaikai ir išmanieji ekranai: kada laikas sunerimti? [žodinis pranešimas]. Respublikinė mokslinė praktinė konferencija „Darni aplinka vaikų sveikatai“, Vilnius.

Jusienė, R. (2019, gegužės 3 d.). Mokyklinio amžiaus vaikų kompulsyvus naudojimasis internetu [žodinis pranešimas]. Tarptautinė mokslinė praktinė konferencija „Neuromokslų aktualijos: naujosios elgesio priklausomybės“, Palanga.

Jusienė, R. (2019, gegužės 24–25 d.). Šiuolaikinės informacinės technologijos ir mažų vaikų sveikata [žodinis pranešimas]. Pranešimas pristatytas Lietuvos psichologų kongrese „Dialogai“, Vilniuje. Pranešimo santrauka.

Jusienė, R., Laurinaitytė, I. ir Pakalniškienė, V. (2019, gegužės 24–25 d.). Vaikų kompulsyvaus naudojimosi internetu rizikos veiksniai [žodinis pranešimas]. Lietuvos psichologų kongresas „Dialogai“, Vilnius. Pranešimo santrauka.

Mindaugaitė, J., Raižienė, S., Pakalniškienė, V., Povilaitis R. ir Grigutytė N. (2019, balandžio 26 d.). Lietuvos paauglių tapatumo ir elgesio internete sąsajos [stendinis pranešimas]. 16-oji Jaunųjų mokslininkų psichologų konferencija „Mokslo galia: žinoti ar veikti?“, Vilnius.

Nasvytienė, D. (2019, kovo 22 d.). Psichodinaminis požiūris į lytiškumo raidą [žodinis pranešimas]. Lietuvos vaikų ir paauglių psichiatrų draugijos konferencija „Translytiškumas – kaip naujai suvokti lytį“, Vilnius.

Rakickienė, L., Jusienė, R. ir Breidokienė, R. (2019, gegužės 24–25 d.). Ikimokyklinio amžiaus vaikų aktyvi žaidimų veikla, vykdomosios funkcijos ir laikas prie ekranų [žodinis pranešimas]. Lietuvos psichologų kongresas „Dialogai“, Vilnius. Pranešimo santrauka.

2018

Butkienė, D., Girdzijauskienė, S., Gintilienė, G., Nasvytienė, D. ir Dragūnevičius, K. (2018, gegužės 17–19 d.). Neverbalinių gebėjimų vaidmuo atpažįstant gabius paauglius [žodinis pranešimas]. Lietuvos psichologų kongresas „Psichologija vakar, šiandien, rytoj“, Klaipėda. 

Gintilienė, G., Butkienė, D., Dragūnevičius, K., Girdzijauskienė, S. ir Žukauskaitė, I. (2018, gegužė). Skirtingai gabūs: ko neparodo bendras intelekto įvertis? [žodinis pranešimas]. Lietuvos psichologų kongresas „Psichologija vakar, šiandien, rytoj“, Klaipėda. 

Girdzijauskienė, S., Gintilienė, G., Butkienė, D., Nasvytienė, D. ir Dragūnevičius, K. (2018, gegužė). Intelektualiai gabių paauglių psichikos sveikata [žodinis pranešimas]. Lietuvos psichologų kongresas „Psichologija vakar, šiandien, rytoj“, Klaipėda. 

Jasiulionė, J. S. ir Jusienė, R. (2018, gegužė). Gimdymas namuose: (ne)atsakingų moterų pasirinkimas? [žodinis pranešimas]. Lietuvos psichologų kongresas „Psichologija vakar, šiandien, rytoj“, Klaipėda. 

Jusienė, R. ir Rakickienė, L. (2018, kovas). Šiuolaikinės informacinės technologijos palengvina ar apsunkina tėvystę? [žodinis pranešimas]. 4-oji konferencija „Atsakinga tėvystė“, Vilnius.

Jusienė, R. (2018, gruodis). Ekranai ir vaikai: svarbu laikas ir saikas? [žodinis pranešimas]. Konferencija „Šiuolaikinės informacinės technologijos ir vaikų sveikata“, Vilnius.

Nasvytienė, D. (2018, gegužė). Gabių paauglių mokymo(si) metakognicija [žodinis pranešimas]. Lietuvos psichologų kongresas „Psichologija vakar, šiandien, rytoj“, Klaipėda. 

Šorytė, D. ir Pakalniškienė, V. (2018, gegužė). Vaikų supratimas apie aplinkosaugos problemas ir aplinkos tausojimo svarbą: įžvalgos iš fokus grupių tyrimo [žodinis pranešimas]. Lietuvos psichologų kongresas „Psichologija vakar, šiandien, rytoj“, Klaipėda. 

Disertacijos

Rengiamos disertacijos

Lapinskė Kotryna. Ryšys su gamta kaip esminis psichologinis poreikis: jo raida bei raiška paauglystėje. Vadovė prof. dr. Saulė Raižienė.

Rimkus Evelina. Paauglių intelekto ir kūrybiškumo santykio analizė remiantis slenksčio teorija. Vadovė doc. dr. Sigita Girdzijauskienė.

Apgintos disertacijos

Baukienė Edita. (2022). Vaikų miego sunkumai ir šiuolaikinių informacinių technologijų naudojimas: sąveika ankstyvos raidos periodu. Vadovė prof. dr. Roma Jusienė. DOI: 10.15388/vu.thesis.320

Jasiulionė, J. S. (2019). Gimimo aplinkybių ir pažintinės, emocinės, socialinės raidos ankstyvoje vaikystėje sąsajos. Vadovė prof. dr. Roma Jusienė. Prieiga internetu.

Labanienė, K. (2020). Skaitymo sunkumų prognostiniai veiksniai ikimokykliniame amžiuje. Vadovė doc. dr. Gražina Gintilienė. Prieiga internetu.

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos