Filosofijos fakultetas Filosofijos fakultetas
  • Apie FsF
    • Istorija
    • Struktūra
    • Taryba
    • Dekanatas
    • Studijų skyrius
    • Bendrųjų reikalų skyrius
    • Mokslo ir projektų skyrius
    • Komunikacijos skyrius
    • Komisijos, komitetai
    • Socialiniai partneriai
    • Telefonų knyga
  • Mokslas
    • Institutai
    • Atitikties mokslinių tyrimų etikai vertinimas
    • Rezultatai ir sklaida
      • Mokslo rezultatai
        • Mokslininkų rekomendacijos
        • Monografijos, studijos
        • Metodinės priemonės
        • Mokomieji ištekliai
        • Tyrimų duomenų bazės
      • Mokslo publikacijos
      • Mokslo žurnalai
      • Mokslo renginiai
    • Mokslinės veiklos apžvalga
    • MTEP temos
    • Projektai
      • Nacionaliniai projektai
        • Lietuvos mokslo tarybos projektai
        • ES Struktūrinių fondų projektai
        • Kiti nacionaliniai projektai
      • Tarptautiniai projektai
        • Horizonto programa
        • Erasmus+
        • NordPlus
        • Europos komisijos programos
        • Kiti tarptautiniai projektai
      • VU projektai
        • VU Mokslo skatinimo fondo projektai
        • FSF mokslo paramos fondas
          • SHARE: Europos sveikatos, senėjimo ir išėjimo į pensiją tyrimas
      • SHARE: Europos sveikatos, senėjimo ir išėjimo į pensiją tyrimas
        • SHARE Lietuva
        • Projektas Aktyvaus senėjimo politika Lietuvoje: iššūkiai ir galimybės
        • NordForsk projektas: Tvarus senėjančių Šiaurės ir Baltijos šalių gyventojų populiacijų profesinis gyvenimas
        • Mokslinės veiklos rezultatai
        • Žiniasklaida apie SHARE Lietuva
        • Naujienos
        • Renginiai
        • Kontaktai
        • D.U.K.
    • Mokslo skatinimo fondai
    • Mokslinių tyrimų infrastruktūra
    • Studijos ir akademinė karjera
      • Pedagoginės studijos ir mokslas
      • Disertacijos
      • Podoktorantūros stažuotės
  • Stojantiesiems
    • Bakalauro studijos
    • Magistrantūros studijos
    • Pedagogikos profesinės studijos
    • Kodėl verta studijuoti?
    • Siūlomos studijos
    • Moksleivių akademijos ir mokyklos
    • Apsilankyk fakultete
    • Klausk
  • Studentams
    • Studijos
      • Aktualu
      • Studentiško gyvenimo vadovas
      • Tvarkaraščiai
      • Studijų kalendorius
      • Studijų kokybė
      • Individualiosios studijos
      • Studijų užsienyje galimybės
    • Pagalba studentams
      • VU Bendruomenės gerovės skyrius
        • Psichologinės paslaugos
        • Psichologinio vertinimo instrumentai
      • Studijos turintiems negalią
      • Karjeros paslaugos
      • Akademinis konsultavimas
      • Studijas reglamentuojantys dokumentai
      • Mentorystė
      • Alumni
      • Pasirengimas ekstremalioms situacijoms
    • Studentų organizacijos
    • Bakalauro studijos
      • Azijos studijos
      • Dalyko pedagogika
      • Filosofija
      • Kriminologija
      • Psichologija
      • Psichologija (turintiems aukštąjį išsilavinimą)
      • Socialinė politika
        • Socialinės politikos idėjų konkursas
      • Socialinis darbas
      • Sociologija
      • Tvarumas ir ateities visuomenės
      • Vaikystės pedagogika
    • Magistrantūros studijos
      • Edukacinė ir vaiko psichologija
      • Edukologija
      • Filosofija
      • Klinikinė psichologija
      • Organizacinė psichologija
      • Religijos studijos
      • Šiuolaikinės Azijos studijos
      • Socialinė politika
      • Socialinis darbas
      • Sociologija
      • Taikomoji ir teorinė kriminologija
      • Sveikatos psichologija
      • Teisės psichologija
    • Doktorantūros studijos
      • Doktorantams
        • Edukologija
        • Etnologija
        • Filosofija
        • Psichologija
        • Sociologija
      • Priėmimas
        • Edukologija
        • Etnologija
        • Filosofija
        • Psichologija
        • Sociologija
    • Pedagogų rengimas ir karjera
      • Dalyko pedagogika – gretutinės studijos
      • Mokyklos pedagogika, profesinės studijos - 1 metų
      • Mokyklos pedagogika, profesinės studijos - 2 metų
      • Modulio studijos pedagogams
        • Ikimokyklinio ugdymo pedagogikos modulis
        • Pradinio ugdymo pedagogikos modulis
        • Gamtos mokslų dalyko moduliai
        • Informatikos mokomojo dalyko modulis
        • Užsienio kalbų modulių studijos mokytojams
        • Pilietiškumo ugdymas
      • Nacionalinės kvalifikacijų tobulinimo programos
        • Geografijos mokymas(is)
        • Chemijos mokytojų dalykinių ir didaktinių kompetencijų tobulinimas
        • Filosofijos ir etikos mokytojų dalykinių ir didaktinių kompetencijų tobulinimas
        • Biologijos mokymas(is) gyvybės mokslų raidos kontekste
        • Kalbų mokymo(si) optimizavimas pasitelkus generatyvinį dirbtinį intelektą (GDI)
        • Inžinerinės technologijos: dalykinių kompetencijų stiprinimas
        • Matematikos mokymas ir mokymasis
        • Gyvenimo įgūdžių ugdymas
      • Ugdymo mokslų studijos
        • Dalyko pedagogika – bakalauro studijos
        • Vaikystės pedagogika – bakalauro studijos
  • Darbuotojams
    • Dėstytojams ir akademinei veiklai
      • Dėstytojams
      • Dėstytojų iniciatyvų skatinimas
      • MVG programų rengimas
      • Virtuali mokymo aplinka
      • Publikacijų registravimas
    • Vidaus ištekliai ir sistemos
      • FSF intranetas
      • VU praktikų ir poilsio centrai
      • Pasirengimas ekstremalioms situacijoms
    • Intelektinė nuosavybė ir inovacijos
    • Erasmus+ personalui
    • VU Bendruomenės gerovės skyrius
  • Paslaugos
    • Mokymų paslaugos
      • Psichoterapijos mokymai
      • Pedagogų kompetencijų tobulinimo programos
      • Rytų kalbų mokykla
    • Medicinos psichologų stažuotės
    • Mokslinės paslaugos
      • Konsultacijos
      • Tyrimai
    • Moksliniai ištekliai
      • Techninė įranga
      • Testų biblioteka
  • Parama UA
  • EN
services
Empty
  •  Spausdinti 

Gražina Gintilienė

  • Apie
  • Publikacijos
  • Tyrimai
  • Kita akademinė veikla

Apie

GintilieneDocentė, dr.

Mokslinių tyrinėjimų sritys: Intelekto tyrimai, vaiko pažintinių gebėjimų raida, vaikų mokymosi sunkumai, testų kūrimas ir adaptavimas.

Dėstomi dalykai: Vaiko psichologinis įvertinimas, Psichologinis įvertinimas ir testavimas.

ResearchGate icon ResearchGate    


Adresas:
Universiteto g. 9, 01513 Vilnius, 202 kab.

Telefonas: +370 5 2667605, +370 2667615

El. paštas:

Priėmimo laikas

Publikacijos

Publikacijos su VU prieskyra

Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos visos publikacijos


Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016)

Jusienė, R., Būdienė, V., Gintilienė, G., Girdzijauskienė, S., Stonkuvienė, I., Žėkaitė, J., Adomaitytė Subačienė, I., Baukienė, E., Breidokienė, R., Buzaitytė Kašalynienė, J., Dragūnevičius, K., Grabauskienė, V., Praninskienė, R., Schoroškienė, V., Speičytė-Ruschhoff, E., & Urbonas, V. (2021). Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl COVID-19 metu: grėsmės ir galimybės ekosisteminiu požiūriu (mokslo studija) (R. Jusienė, V. Būdienė, G. Gintilienė, S. Girdzijauskienė, & I. Stonkuvienė, Eds.). Vilniaus universiteto leidykla. https://doi.org/10.15388/vup-book-0008

Labanienė, K., Gedutienė, R., & Gintilienė, G. (2019). Pirmokų skaitymo ir rašymo sunkumų numatymas taikant Disleksijos rizikos klausimyną (DRK) priešmokykliniame amžiuje [Prediction of reading and writing difficulties of first graders using Dyslexia risk questionnaire (DRQ) in preschool age]. Specialusis ugdymas, 39(1), 49–88. https://doi.org/10.21277/se.v1i39.427

Cattell fluidinio intelekto testas CFT 20-R: vadovas 8-15 metų gabių mokinių atrankai / Gintilienė G., Butkienė D., Girdzijauskienė S., Nasvytienė D. – Kaunas: Vitae Litera, 2019.

Labanienė, K., & Gintilienė, G. (2018). Pirmokų skaitymo įgūdžius numatantys girdimojo apdorojimo ir kalbiniai veiksniai: ilgalaikio tyrimo rezultatai [Auditory processing and verbal factors predicting reading skills in first graders: Longitudinal study findings]. Ugdymo psichologija, 29, 23–42 http://dx.doi.org/10.15823/up.2018.02

Girdzijauskienė, S., Nasvytienė, D., Butkienė, D., Gintilienė, G., & Dragūnevičius, K. (2018). Piešimo testo kūrybiškam mąstymui (TCT-DP) psichometrinės charakteristikos 8–10 metų lietuvių vaikų imčiai [The psychometric properties of the Test for Creative Thinking (TCT-DP) in a sample of 8–10-year-old Lithuanian children]. Psichologija, 58, 38–56. https://doi.org/10.15388/Psichol.2018.2

Lesinskiene, S., Girdzijauskiene, S., Gintiliene G., Butkiene, D., Puras D., Goodman, R. & Heiervang, E. (2018) Epidemiological study of child and adolescent psychiatric disorders in Lithuania. BMC Public Health 18:548 https://doi.org/10.1186/s12889-018-5436-3

Evers, Arne; McCormick, Carina M.; Hawley, Leslie R.; Muñiz, José; Balboni, Giulia; Martram, Dave; Boben, Dusica; Egeland, Jens; El-Hassan, Karma; Fernández-Hermida, José; Fine, Saul; Frans, Örjan; Gintilienė, Gražina; Hagemeister, Carmen; Halama, Peter; Iliescu, Dragos; Jaworowska, Aleksandra; Jaminéz, Paul; Manthouli, Marina; Matesic, Krunoslav; Michaelsen, Lars; Mogaji, Andrew; Morley-Kirk, James; Rózsa, Sándor; Rowlands, Lorraine; Schittekatte, Mark; Sümer, H. Canan; Suwartono, Tono; Urbánek, Tomáš; Wechsler, Solange; Zelenevska, Tamara; Zanev, Svetoslav; Zhang, Jianxin. Testing practices and attitudes toward tests and testing: an international survey // International journal of testing. Abingdon : Taylor & Francis. ISSN 1530-5058. eISSN 1532-7574. 2017, Vol. 17, no 2, p. 158-190. DOI: 10.1080/15305058.2016.1216434.

Zukauskaite I, Girdzijauskiene S., Gintiliene G., Dragunevicius K. Butkienė D. Thinking outside the box: the relations with the individual, family and environmental factors. International journal of Psychology. Chichester : Wiley-Blackwell Publishing Ltd, 2016, Vol. 51, Iss. S1. p. 487-488. ISSN: 0020-7594 ; DOI: 10.1002/ijop.12313.

Tyrimai

Projektinė veikla

Projektinė veikla

Nacionaliniai projektai

Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl COVID-19 metu: grėsmės bei galimybės ekosisteminiu požiūriu (2020 m. Lietuvos mokslo taryba).
Vykdytoja. Vykdymo laikotarpis: 2020.

Gabių ir talentingų moksleivių psichologinių rizikos ir gerovės veiksnių tyrimas. 2009-2010 m. Švietimo ir mokslo ministerija, Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras.
Vykdytoja. Vykdymo laikotarpis: 2020.

Mokymasis visą gyvenimą (VP1-2.3-ŠMM-06-K) priemonės projektas "Gabių vaikų ugdymo poreikių tenkinimas švietimo sistemoje". 2007-2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto.
Vykdytoja. Vykdymo laikotarpis: 2020.

Lietuvos vaikų psichikos sveikatos rizikos ir gerovės veiksniai (VU).
Vadovė. Vykdymo laikotarpis: 2007-2008.

Lietuvos vaikų psichikos sveikatos rizikos ir gerovės veiksniai (2007 Lietuvos valstybinis mokslo ir studijų fondas).
Vykdytoja. Vykdymo laikotarpis: 2020.

Dėl profesinio tinkamumo testų vertimo į lietuvių kalbą, jų adaptavimo ir standartizavimo Lietuvai (pagal projektą ESF-2.4-064 „Profesinio orientavimo sistemos sukūrimas ir diegimas“).
Vadovė. Vykdymo laikotarpis: 2006-2007.

Vaikų psichikos sutrikimų epidemiologinis tyrimas (2003 Lietuvos valstybinio mokslo ir studijų fondo).
Vykdytoja. Vykdymo laikotarpis: 2020.

WISC –III standartizacija Lietuvoje.
Vadovė. Vykdymo laikotarpis: 1997-2002.


Tarptautiniai projektai

Profesinių įgūdžių teikiant psichologinę pagalbą disleksiją turintiems asmenims, tobulinimas (ES Leonardo da Vinčio programos paramos fondo).
Vykdymo laikotarpis: 2006.

Vaikų ir paauglių psichikos sveikatos problemų tyrimas: Šiaurės ir Baltijos šalių bendradarbiavimas (Phare 2001).
Vykdymo laikotarpis: 2004.

Vaikų ir paauglių psichikos sveikata (Šiaurės šalių ministrų tarybos).
Vykdymo laikotarpis: 2003-2004.

Užsakomieji tyrimai

Užsakomieji tyrimai

Užsakomieji tyrimai (nuo 2016):

Įtraukiojo ugdymo galimybių plėtra, I etapas (Nr. 09.2.2-ESFA-V-707-03-0001).
Vadovė. Metodikos, skirtos vaikų disleksijai nustatyti ir įvertinti, rengimas: užduočių rinkinio sukūrimas, išbandymas ir standartizacija įgyvendinant projektą pagal sutartį su Nacionaline švietimo agentūra. 2021-2022.

Įtraukiojo ugdymo galimybių plėtra, I etapas (Nr. 09.2.2-ESFA-V-707- 03-0001).
Vykdytoja. Vaiko raidos skalių restandartizavimas” vykdant Nacionalinės švietimo agentūros ir Vilniaus universiteto paslaugų pirkimo-pardavimo sutartį Nr. 5ESF4-2. 2019-2020.

Biudžetinių temų tyrimai

Biudžetinių temų tyrimai

Vaikų ir jaunuolių raida ir paremianti aplinka: įvertinimas, sąveikų analizė, ugdymas. 2021-2025.

Standartizuotų atrankos ir įvertinimo instrumentų kūrimas ir adaptavimas. 2014-2016.

Kita akademinė veikla

Mokslo renginiai

Mokslo renginiai

Pranešimai mokslinėse konferencijose (nuo 2016)

From Testing to the Psychoeducational Assessment: Lithuanian Experience (Online).
Pranešimas kartu su Nasvytiene D. The 12th ITC Conference: ITC 2021 Colloquium on Tests and Testing.
2021 07 09-12.

Psychometric properties of Cattell’s Fluid Intelligence Test (CFT 20-R) in Lithuanian sample of 8–15 year olds.
Pranešimas kartu su Nasvytiene D., Butkiene D., Girdzijauskiene S. Paper presented at the 15th European Conference on Psychological Assessment.
Brussels (Belgija). 2019 07.
Abstract.

Insights from multimethod identification study of gifted and high ability students in Lithuania.
Pranešimas kartu su Nasvytiene D., Butkiene D., Girdzijauskiene S., Dragūnevičium K. Paper presented at the 15th European Conference on Psychological Assessment.
Brussels (Belgija). 2019 07.
Abstract.

Gabių vaikų tyrimų dekada Lietuvoje: ką sužinojome ir ko tikimės.
Pranešimas kartu su Nasvytiene D., Butkiene D., Girdzijauskiene S., Dragūnevičium K. Lietuvos psichologų kongresas „Dialogai“.
Vilnius (Lietuva). 2019 05.

Didelį mokymosi potencialą turintys mokiniai.
Pranešimas kartu su Nasvytiene D., Butkiene D., Girdzijauskiene S., Dragūnevičium K. Baigiamoji projekto „Mokinių akademinių gebėjimų atpažinimo ir jų ugdymo kokybės plėtra“ (Nr. 09.2.2-ESFA-V-707-01-0001) konferencija.
Vilnius (Lietuva). 2019 03.

Skirtingai gabūs: ko neparodo bendras intelekto įvertis?
Pranešimas kartu su Žukauskaite I., Butkiene D., Girdzijauskiene S., Dragūnevičium K. Psichologija vakar, šiandien, rytoj : Lietuvos psichologų kongresas. Kongreso pranešimų santraukos. Klaipėda : [Klaipėdos universitetas], 2018. ISBN 9789955189886. p. 16-17.
Klaipėda (Lietuva). 2018 05 17-19.
https://bit.ly/3CWka7p [žiūrėta 2018-09-07].

Intelektualiai gabių paauglių psichikos sveikata.
Pranešimas kartu su Nasvytiene D., Butkiene D., Girdzijauskiene S., Dragūnevičium K. Psichologija vakar, šiandien, rytoj : Lietuvos psichologų kongresas. Kongreso pranešimų santraukos. Klaipėda : [Klaipėdos universitetas], 2018. ISBN 9789955189886. p. 19-20.
Klaipėda (Lietuva). 2018 05 17-19.
https://bit.ly/3ZIXBN8 [žiūrėta 2018-09-07].

Neverbalinių gebėjimų vaidmuo atpažįstant gabius paauglius.
Pranešimas kartu su Nasvytiene D., Butkiene D., Girdzijauskiene S., Dragūnevičium K. Psichologija vakar, šiandien, rytoj : Lietuvos psichologų kongresas. Kongreso pranešimų santraukos. Klaipėda : [Klaipėdos universitetas], 2018. ISBN 9789955189886. p. 18-19.
Klaipėda (Lietuva). 2018 05 17-19.
https://bit.ly/3krxSsF [žiūrėta 2018-09-07].

Gifted in Lithuania: from identification to education.
Pranešimas kartu su Girdzijauskiene S. IACAPAP 2018 : 23rd world congress of the international association for child and adolescent psychiatry and allied professions Understanding diversity and uniqueness. Abstract book. Prague. 2018, p. 4.
Prague (Čekija). 2018 07 23-27.

Mental health of gifted 8-11-year-olds in Lithuania.
Pranešimas kartu su Girdzijauskiene S., Butkiene D., Dragūnevičium K., Nasvytiene D. IACAPAP 2018 : 23rd world congress of the international association for child and adolescent psychiatry and allied professions Understanding diversity and uniqueness. Abstract book. Prague. 2018, p. 4-5.
Prague (Čekija). 2018 07 23-27.

Akademinės išvykos

Akademinės išvykos

Mokslinės stažuotės

2018 m. Center za Psychodiagnostična Sredsva (Slovėnija).

2017 m. Pracownia Testow  Psychologicznych (Lenkija).

2015 m. Hogrefe leidykla (Vokietija).

2013 m. Hope Kognityvinio ugdymo centras (Anglija).

2001 m. Zalcburgo  universitetas  (Austrija).

1999 m. Joensuu universitetas  (Suomija).

1993 m. Švedijos institutas (Švedija).

Dėstymo vizitai

2011 m. Latvijos Universitas (Latvija, Riga).

2010 m. Marijos Sklodovskos-Kiuri universitetas (Lenkija, Liublinas).

Narystė

Narystė

Profesinėse asociacijose

2007-2022: Europos Psichologų Asociacijų Federacijos Įvertinimo vykdomasis komitetas, narė.             

1989-2022: Lietuvos psichologų sąjunga, narė.

Psichologijos institutas

  • Apie institutą
  • Instituto bendruomenė
  • Mokslas
  • Instituto įvykiai

Vilniaus universitetas

  • Universiteto g. 3, LT-01513 Vilnius

  • Telefonas: +370 5 266 7600

  • El. paštas:  

  • Kodas: 211950810

  • PVM kodas: LT119508113

Informacija

  • Studijų klausimais: +370 5 266 7606

  • El. paštas: 

  • Žiniasklaidai: +370 5 268 7187

  • El. paštas: 

Nuorodos

  • Biblioteka

  • Alumni

  • Fondas

  • Intranetas

  • VU privatumo politika

Socialiniai tinklai

  • Facebook

  • Instagram

  • Linkedin

  • Youtube

%MCEPASTEBIN%