Apie
Profesorė, dr.
Psichologijos instituto direktorė
Roma Jusienė – Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto Psichologijos instituto profesorė bei mokslinių tyrimų vadovė, klinikinė psichologė, psichodinaminės krypties psichoterapeutė. Pastaruosius keletą metų drauge su kolegomis psichologais ir gydytojais tyrinėja vaikų naudojimosi elektroninėmis medijomis reikšmę jų psichosocialinei raidai bei sveikatai. R.Jusienė yra monografijos „Mažų vaikų savireguliacija“ autorė, knygos „Vaikas auga“ ir vadovėlių „Konsultavimas mokykloje“, „Sveikatos psichologija“ ir „Psichologija“, o taip pat keliasdešimt mokslo straipsnių bendraautorė. Ji yra aktyvi Lietuvos psichologų sąjungos narė, Vaiko psichologinės gerovės komiteto narė, o taip pat Nacionalinės šeimos tarybos narė.
Mokslinių tyrinėjimų sritys: Ankstyvoji savireguliacijos raida, vaikų psichikos ir fizinė sveikata, emocinių ir elgesio sunkumų vertinimas, sveikatos psichologija, probleminis interneto naudojimas (PIN).
Dėstomi dalykai: Šeimos psichologija, Šiuolaikinė sveikatos psichologija: teorija ir praktika, Vaikų raidos psichologija ir psichopatologija, Asmens psichologinis įvertinimas.
![]() |
ORCID | ![]() |
ResearchGate |
Adresas: Universiteto g. 9, 01513 Vilnius, 202 kab.
Telefonas: +370 5 266 7628, +370 5 2667605, +370 5 2667615
Publikacijos
Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos visos publikacijos
Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2020)
Jakienė, V., Kiraly, O., Demetrovics, Z., Podlipskyte, A., Saudargiene, A., Jusiene, R., Milasauskiene, E., Gecaite-Stonciene J., Palaityte-Urbone, E., Burkauskas, J., Steibliene, V. (2025). Q-single: Linking functional impairment to problematic internet use through a single-question approach. Journal of Behavioral Addictions; https://doi.org/10.1556/2006.2025.00029
Jusienė, R., Breidokienė, R., Baukienė, E., Rakickienė, L. (2025). Emotional Reactivity and Behavioral Problems in Preschoolers: The Interplay of Parental Stress, Media-Related Coping, and Child Screen Time. Children,12(2), 188; https://doi.org/10.3390/children12020188
Jusienė, R., Lisauskienė, L., Baukienė, E., Laurinaitytė, I., Praninskienė, R., Urbonas V. (2024). Predictors of children’s headaches during the second Covid-19 pandemic wave in the country with long-lasting lockdown. Central European Journal of Public Health; 32 (2): 95-100. https://doi.org/10.21101/cejph.a8007
Puchalska V., Jusienė R., Breidokienė R. (2023). Priešmokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaikų probleminis interneto naudojimas: tėvų įsitraukimo, požiūrio į vaiko interneto naudojimą ir vaikų veiklų internete vaidmuo. Psichologija, 69, 72-91. https://doi.org/10.15388/Psichol.2023.69.5
Jusienė, R., Pakalniškienė, V., Wu, J.Chung-Li, Sebre, S.B. (2023). Compulsive Internet Use Scale for assessment of self-reported problematic internet use in primary school-aged children. Frontiers in Psychiatry, 14. https://doi.org/10.3389/fpsyt.2023.1173585
Sebre, S.B., Pakalniškienė, V., Jusienė, R., Wu, J.Chun-Li, Miltuze, A., Martinsone, B., Lazdina, E. (2023). Children’s Problematic Use of the Internet in Biological and Social Context: A One-Year Longitudinal Study. Journal of Child and Family Studies. https://doi.org/10.1007/s10826-022-02527-3
Jusienė R, Breidokienė R, Sabaliauskas S, Mieziene B, Emeljanovas A. (2022).The Predictors of Psychological Well-Being in Lithuanian Adolescents after the Second Prolonged Lockdown Due to COVID-19 Pandemic. International Journal of Environmental Research and Public Health. 19(6):3360. https://doi.org/10.3390/ijerph19063360
Buzaitytė Kašalynienė, J., Žėkaitė, J., Jusienė, R., & Stonkuvienė, I. (2022). Elektroninių patyčių apimtys ir patirtys pradinėse ir pagrindinėse klasėse pirmojo karantino dėl COVID-19 pandemijos metu [Extent and Experience of Cyberbullying in Primary and Lower Secondary Grades During the First Quarantine of COVID-19 Pandemic]. Pedagogika, 144(4), 202–220. https://doi.org/10.15823/p.2021.144.11
Jusienė, R., Breidokienė, R., Laurinaitytė, I., Pakalniškienė, V. (2021). Pradinio mokyklinio amžiaus vaikų veiklos internete ir kompulsyvus interneto naudojimas tėvų požiūriu: ar ir kas keitėsi karantino dėl COVID-19 pandemijos laikotarpiu? Informacijos mokslai, 91, 136-151. https://doi.org/10.15388/Im.2021.91.56
Jusienė, R., Baukienė, E., Breidokienė, R. (2021). Risk of Behavioural and Emotional Disorders in Lithuanian School Aged Children as Assessed with SDQ During the Second Lockdown due to COVID-19. Psichologija, 64: 77-85. https://doi.org/10.15388?Psichol.2021.43
Rakickienė, L., Jusienė, R., Baukienė, E., Breidokienė, R. (2021). Pre-schoolers’ Behavioural and Emotional Problems During the First Quarantine Due to COVID-19 Pandemic: The Role of Parental Distress and Screen Time. Psichologija, 64: 61-68. https://doi.org/10.15388?Psichol.2021.431
Breidokienė, R., Jusienė, R., Urbonas, V., Praninskienė, R., Girdzijauskienė, S. (2021). Sedentary behavior among 6-14-year0old children during the COVID-19 lockown and its relation to physical and mental health. Healthcare, 9(6), 756; https://doi.org/10.3390/healthcare9060756
Baukienė, E., Jusienė, R., Praninskienė, R., Lisauskienė, L. (2021). The role of emotional reactivity in a relation between sleep problems and the use of screen-based media among toddlers and pre-schoolers. Early Child Development and Care. https://doi.org/10.1080/03004430.2021.1885392
Baukienė E. ir Jusienė R. (2021). Ikimokyklinio amžiaus vaikų miego sunkumų, emocinio reaktyvumo ir tėvų taikomos miego bei naudojimosi ekranus turinčiais prietaisais tvarkos sąsajos, Psichologija, (62), p. 69-86. doi: 10.15388/Psichol.2020.22.
Wu, J.CL., Sebre, S.B., Jusienė, R., Pakalniškienė, V., Miltuze, A., Li, Y-F. Personal and Family Sociodemographic Correlates of Types of Online Activities in School-Aged Children: a Multicountry Study. Child Indicators Research (2021). https://doi.org/10.1007/s12187-021-09805-4
Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl COVID-19 metu: grėsmės ir galimybės ekosisteminiu požiūriu. Mokslo studija / Sudarė: Roma Jusienė, Virginija Būdienė, Gražina Gintilienė, Sigita Girdzijauskienė, Irena Stonkuvienė. Autorių grupė: Roma Jusienė, Virginija Būdienė, Gražina Gintilienė, Sigita Girdzijauskienė, Irena Stonkuvienė, Jovita Žėkaitė, Ieva Adomaitytė-Subačienė, Edita Baukienė, Rima Breidokienė, Jolita Buzaitytė-Kašalynienė, Kęstutis Dragūnevičius, Vaiva Grabauskienė, Rūta Praninskienė, Vaiva Schoroškienė, Erika Speičytė-Ruschhoff, Vaidotas Urbonas. – Vilnius: Vilniaus universitetas, 2021. – 276 p.
Jusienė, R., Rakickienė, L., Breidokienė, R., Laurinaitytė, I. (2020). Executive function and screen-based media use in preschool children. Infant and Child Development, 29(1), e2173. https://doi.org/10.1002/icd.2173
Jusienė, R., Laurinaitytė, I., Pakalniškienė, V. (2020). Pradinio mokyklinio amžiaus vaikų kompulsyvaus interneto naudojimo psichosocialiniai veiksniai vaikų ir tėvų vertinimu. Psichologija, 61, 51-67. https://doi.org/10.15388/Psichol.2020.15
Pakalniškienė, V., Jusienė, R., Sebre, S.B., Wu, J.-L., Laurinaitytė, I. (2020). Children’s Internet Use Profiles in Relation to Behavioral Problems in Lithuania, Latvia, and Taiwan. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17. 8490; doi:10.3390/ijerph17228490
Tyrimai
Projektinė veikla
Nacionaliniai projektai
Valstybinio visuomenės sveikatos stiprinimo fondo lėšomis finansuotas projektas „Probleminio interneto naudojimo atpažinimo instrumentų pritaikymas plačiajai visuomenei prevencijos ir intervencijos tikslais”, sut.nr. S-64. Projekto vykdytoja, VU dalies projekto vadovė.Vykdymo laikotarpis: 2022-2024
Probleminio interneto naudojimo (PIN) ir kitų skaitmeninių technologijų naudojimo iššūkiai psichikos sveikatai: į pagalbą specialistui. Valstybinio visuomenės sveikatos stiprinimo fondo, kurį administruoja Sveikatos apsaugos ministerija, lėšomis finansuojamas prevencinis projektas.
Projekto vykdytoja, ekspertė. Vykdymo laikotarpis: 2022.
Mokymosi pasiekimus sąlygojantys ir psichosocialines rizikas mažinantys mokyklos bendruomenės ir lyderystės veiksniai (LMT (DNR) finansuojamas projektas).
Projekto vykdytoja. Vykdymo laikotarpis: 2021.
Ilgalaikis ekranų poveikis vaikų fizinei ir psichikos sveikatai (projekto finansavimo sutarties Nr. (1.80 E) SU-2498). Valstybinio visuomenės sveikatos stiprinimo fondo lėšomis finansuojamas projektas.
Projekto vadovė. Vykdymo laikotarpis: 2020-2022.
Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl COVID-19 metu: grėsmės bei galimybės ekosisteminiu požiūriu (sutarties nr. S-COV-20-11). Lietuvos mokslo tarybos finansuotas tyrimas, skirtas parengti sprendimus dėl COVID-19 pandemijos padarinių.
Projekto vadovė. Vykdymo laikotarpis: 2020.
Jaunesnio mokyklinio amžiaus vaikų interneto naudojimo sąsajos su jų socialine emocine raida bei santykiais su tėvais Latvijoje, Lietuvoje ir Taivane: tęstinis tyrimas. Projektą finansavo Lietuvos mokslo taryba, sutarties nr. S-LLT-18-3 ir MOST. Bendradarbiavimo tarp Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos, Kinijos Respublikos (Taivano) Nacionalinės mokslo tarybos ir Latvijos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos programos projektas.
Projekto vadovė. Vykdymo laikotarpis: 2018-2020.
Šiuolaikinės informacinės technologijos ir mažų vaikų sveikata (Sutarties nr. GER-006/2017). Lietuvos mokslo tarybos finansuotas Gerovės visuomenės projektas.
Projekto vadovė. Vykdymo laikotarpis: 2017-2018.
Tarptautiniai projektai
School-aged Children’s Internet Use in Relation to Socioemotional Development and Parenting Practices in Latvia, Lithuania and Taiwan: A Longitudinal Study.
Kita akademinė veikla
Pareigos
VU Sveikatos psichologijos magistrantūros studijų programos komiteto narė.
VU Psichologijos pirmosios pakopos studijų programos komiteto narė.
VU Psichologijos doktorantūros komiteto narė.
Mokslo renginiai
Konferencijų organizavimas
Europos raidos psichologijos konferencijos (ECDP) 2025 m. organizacinio komiteto pirmininkės pavaduotoja (pagrindinis organizatorius Vilniaus universitetas ir Europos raidos psichologijos asociacija); https://www.ecdp2025vilnius.eu/committees/
Tarptautinės vaikų smurto ir nepriežiūros prevencijos asociacijos (ISPCAN) kongreso 2025 m. Vilniuje, mokslo komiteto pirmininkė (pagrindinis organizatorius Vaiko teisių apsaugos kontrolierės įstaiga ir Tarptautinė asociacija ISPCAN). https://ispcan.org/congresses/vilnius2025/
Jaunųjų mokslininkų psichologų konferencijos 2024 ir 2025 metais mokslinio komiteto pirmininkė.
Nacionalinės šeimos tarybos (NŠT) ir Lietuvos respublikos Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto organizuota mokslinė praktinė konferencija „Lietuvos demografinės situacijos tendencijos viešosios politikos kontekste“, vykusi 2022 m. gegužės 18 d. LR Seime, organizacinio (mokslinio) komiteto narė.
Konferencijos „Vaikai ir jų psichoterapeutai“, vykusios 2022 m. rugsėjo 23 d. Vilniaus universitete, MKIC, organizacinio komiteto narė.
Lietuvos psichologų kongreso „Patirtis be sienų“ 2021 m. balandžio mėn. mokslinio komiteto narė.
2020 m. rugsėjo 25 d. Vilniaus universitete tarptautinės konferencijos „Vaikų naudojimasis internetu: moksliniai rezultatai ir praktinės įžvalgos“ organizacinio komiteto pirmininkė.
Pranešimai mokslinėse konferencijose (2024-2020)
(nurodyti tik tie pranešimai, kurie konferencijose pristatyti asmeniškai)
Žodinis pranešimas Respublikinėje nuotolinėje mokslinėje – praktinėje konferencijoje "Mokykla ir vaikų sveikata 2022",
Akademinės išvykos
Mokslinės stažuotės
Stažuotės, mokslinis darbas kituose mokslo centruose
2024 m. balandžio mėn. Ciuricho taikomųjų mokslų universitete Psichologijos institute (Šveicarija) pagal Erasmus+ mobilumo (kvalifikacijos kėlimui, bendradarbiavimui) programą.
2017 m. vasario mėn. Ciuricho Taikomųjų mokslų universitetas (Šveicarija), Psichologijos institutas, mokslinė išvyka.
Dėstymo vizitai
2020 m. sausio mėn. Erasmus dėstymo vizitas Romos Sapienza universitete, Italija.
Narystė
Profesinėse asociacijose
Lietuvos psichoanalizės draugijos narė.
Lietuvos psichologų sąjungos narė.
ISSBD (International Society for Studies of Behavioral Development) narė.
EADP (European Association of Developmental Psychology) narė.
Dalyvavimas nevyriausybinių organizacijų veiklose
Nuo 2018 m. iki dabar: NVO koalicija „Už vaikų teises“, Atstovauju LPS Vaiko psichologinės gerovės komitetą.
Dalyvavimas kitų organizacijų Tarybų/Valdybų veikloje
2020-2021: Nacionalinė šeimos taryba narė.
Dalyvavimas Lietuvos institucijų darbo grupių veiklose
2020: SAM darbo grupė-Darbo grupė, skirta atnaujinti ilgalaikių neigiamų Covid-19 pandemijos pasekmių visuomenės psichikos sveikatai mažinimo veiksmų planą (vad. Ignas Rubikis, Simona Bieliūnė) narė.
Kviestinė redaktorė (Guest editor) specialaus leidinio žurnale Children.
Ekspertinė veikla
Lietuvos mokslo tarybos ekspertė.
Nacionalinės šeimos tarybos (įkurtos Seimo sprendimu) narė.
LR Sveikatos apsaugos ministerijos Psichikos sveikatos skyriaus darbo grupės, skirtos psichikos sveikatos gerinimo priemonėms, narė.
VšĮ „Skaitmeninės etikos centras” ekspertė.
Organizacinė veikla
Nuo 2022 m. gruodžio iki dabar: – VU Psichologijos instituto direktorė.
Iki 2019 m. – VU Psichologinio konsultavimo ir mokymų centro vadovė.
Praktinė veikla
VU Konsultavimo ir mokymų centro psichologė psichoterapeutė. Psichodinaminė psichoterapija, individualus psichologinis konsultavimas, vaiko ir šeimos konsultavimas, psichologinis švietimas ir mokymai.
Nuo 2008 m. iki dabar: Psichodinaminės vaikų ir paauglių psichoterapijos neformaliųjų studijų programos mokymo komiteto pirmininkė (2008-2017), mokymo komiteto narė (nuo 2017 iki dabar), supervizorė.
2016-2017: VU Medicinos fakulteto Psichodinaminės psichoterapijos supervizorių mokymo ir Amsterdamo psichoanalitinio mokymo mokytojams programos absolventė (psichoterapijos mokytoja, supervizorė).
2000-2007: Psichodinaminės psichoterapijos kvalifikacija, įgyta Vilniaus universiteto Medicinos fakultete pagal nenuosekliųjų podiplominių studijų programą.
Edukacinė ir švietėjiška veikla
Podiplominių studijų programų „Psichodinaminė vaikų ir paauglių psichoterapija: bazinis lygis“ ir „Psichodinaminė vaikų ir paauglių psichoterapija: kvalifikacinis lygis“ lektorė.
Paskaita mokiniams mokslo populiarinimo renginiuose Erdvėlaivis Žemė: Jusienė R., Pakalniškienė V. Aš ir mano išmanusis: kuris kurį valdo? 2019 m. rugsėjo 16 d. Vilniaus universitete.
Paskaita mokiniams Lietuvos mokslų akademijoje „Šiuolaikinės genetikos iššūkiai žmogaus psichologijai: kada žinojimas tampa našta?“, renginio „DNR diena Lietuvoje“ metu, 2019 m. balandžio 25 d.
Vingras, A., Grikinienė, J., Jusienė, R., Žilinskaitė V. (2017). Vaikas auga. Vilnius, Alma Litera, 685p.
Utkus, A., Dagytė, E., Krasovskaja, N., Matulevičienė, A., Manelienė, R., Jusienė, R., Šalugienė, N., Jasaitytė, I., Račkauskienė, S. (2016). Dauno sindromas: patarimai tėvams ir specialistams. Mokymo priemonė, Vilniaus universitetas. 118 p. ISBN 978-609-459-665-0 (R.Jusienė. Šeima ir visuomenė, psl. 40-58; R.Jusienė. Raida ir ugdymas, psl. 59-75).
Vadovavimas disertacijoms
2017-2022 m.Baukienė Edita. Vaikų miego sunkumai ir šiuolaikinių informacinių technologijų naudojimas: sąveika ankstyvos raidos požiūriu.
2013-2017 m. Jasiulionė Jurgita Smiltė. Gimdymo aplinkybių reikšmė vaikų psichosocialinei ir pažintinei raidai.
2011-2015 m. Zamalijeva Olga. Gydymo nurodymų laikymąsi prognozuojantys veiksniai.
2007-2014 m. Breidokienė Rima. Ankstyvieji savireguliacijos veiksniai.
Mokslo populiarinimo veikla
Interviu
Čia ir dabar. Ilgas žaidimas kompiuteriu nebūtinai kenkia paauglių psichikai? Mokslininkių požiūris (Žinių portalas LRT.lt. Pokalbių laida: „Čia ir dabar“)
https://bit.ly/3Br7pjT [2023.05.01]
Profesorė įspėja – vaikams iki 2-ejų būti prie ekranų išvis nereikėtų: nukenčia svarbiausi raidos aspektai (Žinių portalas LRT.lt).
https://bit.ly/3S1DLJx [2023.01.26]
Pokalbis su VU Filosofijos fakulteto profesore, psichologe Roma Jusiene (Ar nuotolinis mokymas kenkia vaikams?) (YouTube platforma Vilnius University (official)).
https://bit.ly/3kCLFwh [2021.04.13]
Kaip pandemija paveikė vaikų emocinę sveikatą? (Žinių portalas 15min.lt)
https://bit.ly/3wsnoM4 [2021.06.23]
Psichologė apie tamsiąją karantino pusę: trečdalis 7–14 metų vaikų atsidūrė ties pavojinga riba (Žinių portalas LRT.lt).
https://bit.ly/3j1vQir [2021.06.22]
Psichologė R. Jusienė: reikėtų suklusti, kai paauglys sako, jog jam niekas nesvarbu (Naujienų portalas bernardinai.lt).
https://bit.ly/3wtLiXz [2021.12.06]
Dešimt balų. Kas – mokiniai, mokytojai ar tėvai sulaukė mažiausiai palaikymo per karantiną? (Žinių portalas LRT.lt. Pokalbių laida: „Dešimt balų“).
https://bit.ly/3QVOiWp [2021.09.09]
Psichologė R. Jusienė: nėra nei pasirengta priešmokyklinio ugdymo ankstinimui, nei apie jį suprantama (Naujienų portalas bernardinai.lt).
https://bit.ly/3WxCzhV [2020.10.21]
10–12. Ar suaugusieji turėtų vienytis, kad vaikai rečiau naudotųsi mobiliaisiais? (Žinių portalas LRT.lt. Pokalbių laida: „10-12“).
https://bit.ly/3XCEhju [2020.07.24]
Interviu Verslo žiniose: Priklausomybė nuo technologijų: kas padeda pasveikti. Žurnalistė Daiva Banaitienė (prieinama tik prenumeratoriams).
[2020.03.01]
Interviu Žinių radijui, laida „Dienos klausimas“ apie nuotolinio ugdymo pasekmes.
[2020.07.20]
Pranešimai ir pasisakymai Lietuvos žiniasklaidoje
„Vaizdo žaidimai paaugliams – kaip ramentas, negalime jų atimti“: lietuvių mokslininkės įvertino ilgo žaidimo kompiuteriu ryšį su savijauta (Žinių portalas LRT.lt)
https://bit.ly/44RarLT [2023.05.11]
Nenustebkime – šeimos gydytojas gali paklausti apie naudojimosi internetu įpročius. (Naujienų portalas BNS.lt)
https://bit.ly/3nPa4RB [2023.04.14]
Mokslininkai įvardijo, kada sunerimti dėl vaiko laiko prie kompiuterio: kartais net nustoja valgyti. (Naujienų portalas tv3.lt)
https://bit.ly/3IoQ0g5 [2023.01.28]
Tamsioji interneto pusė: priklausomybė nuo ekranų, patyčios ir sukčiavimai. (Naujienų portalas BNS.lt)
https://bit.ly/3K7qdKI [2023.02.14]
Siunčia perspėjimą dėl tokio vaikų elgesio: iki 2 metų būtina visiškai riboti šią veiklą. (Naujienų portalas tv3.lt)
https://bit.ly/3E3Z2g7 [2023.02.01]
Nerimaujate dėl ekranų pavojaus vaikui? Atsitraukite nuo ekranų patys! (Žinių portalas lrytas.lt)
https://bit.ly/3wGQLug [2023.01.25]
VU mokslininkų tyrimo rezultatai: riboti ekranų naudojimo laiką vaikams – būtina. (Naujienų portalas BNS.lt)
https://bit.ly/40f7xy6 [2023.01.23]
Mokslinės įžvalgos apie bendruomeniškumo įtaką mokytojų ir mokinių psichologinei gerovei (Žinių portalas 15min.lt).
https://bit.ly/3XOpEZR [2022.01.06]
Mokslininkai akcentuoja neformaliojo ugdymo svarbą (VU Filosofijos fakulteto naujiena).
https://bit.ly/3D38hN5 [2021.10.02]
Mokslininkai ištyrė, kaip karantinas paveikė vaikus: blogiausia buvo tiems, kurie nelankė jokių būrelių (Žinių portalas DELFI.lt).
https://bit.ly/3HojJVV [2021.09.28]
Kita
Jusienė R., Rakickienė L. Šiuolaikinės informacinės technologijos palengvina ar apsunkina tėvystę? 4-oji konferencija „Atsakinga tėvystė“, Vilnius, Litexpo.
[2018.03.17-18]