Kathak šokio tradicijos transformacijos Pietų Azijoje ir diasporos erdvėse: šokėjų tapatybės ir meninės reprezentacijos kaita

 

LMT FsF logo m

Podoktorantūros stažuočių projektas „Kathak šokio tradicijos transformacijos Pietų Azijoje ir diasporos erdvėse: šokėjų tapatybės ir meninės reprezentacijos kaita“ S-PD-24-100

 

Projektas finansuojamas 2024 – 2026 metais pagal Lietuvos mokslo tarybos finansuojamą veiklą „Podoktorantūros stažuotės“.

Projekto laikotarpis: 2024 m. vasario mėn. – 2026 m. sausio mėn.

Projektą vykdo:

Vadovas: prof. dr. Audrius Beinorius

Stažuotojas: asist. dr. Kristina Dolinina

Projekto santrauka:

Šis kultūros antropologijos projektas tiria Kathak šokio ir šokančių bendruomenių transformacijas Pietų Azijoje / Indijoje ir pasirinktose diasporos erdvėse. Kathak kilo iš šiaurės centrinėje subkontinento dalyje gyvuojančių atlikimo tradicijų. Šiuo metu jis yra pripažintas vienu iš 8 neoklasikinių šokio stilių Indijoje ir yra plačiai praktikuojamas šalyje bei diasporoje. Šokis buvo veikiamas skirtingų istorinių, socialinių, politinių veiksnių ir vystėsi kaip itin įvairiapusė performatyvi praktika, atskleidžianti pasaulėžiūrų, tapatybių, etninių priklausomybių visumą. Kolonizacijos/dekolonizacijos procesai paliko neišdildomą pėdsaką Pietų Azijos ir ypač Indijos menų percepcijoje bei įtakojo neoklasikinių atlikimo tradicijų formavimą Indijoje XIX ir XX amžių sandūroje. Menai tapo autentiškų, grynų, nenutrūkstamų kultūros formų/tradicijų simboliais, kuriuos reikia atgaivinti ir išsaugoti. Įvairios rekonstruotos meninės tradicijos tapo naujos tautos simboliais ir buvo sutapatintos su valstybės kūrimo procesais. Iki šiol Pietų Azijoje/Indijoje ir diasporoje šios tradicijos yra įsipainiojusios opozicijų ir hibridinių, ambivalentiškų erdvių labirintuose. Jos tampa individualių išgyvenimų, meninių reprezentacijų, tapatybės klausimų raiškos priemonėmis. Taigi projekte siekiama ištirti tradicijos kaitą ir procesus, susijusius su bendruomenine / individualia tapatybe, tradicijų supratimu ir meninėmis reprezentacijomis Kathak šokio srityje. Remiantis pokolonijine kritine teorine žiūra, tyrime taip pat analizuojamas kūno fenomenas. Čia jis interpretuojamas kaip pagrindinis tradicijos užrašymo ir apropriacijos instrumentas. Sociokultūrinis/performatyvus kūnas – pagrindinis įkūnytų praktikų veikėjas, tampa svarbiu įrankiu, įgalinančiu stebėti Kathak tradiciją, jos transformacijas šiuolaikiniame globaliame šokio pasaulyje. Taigi projektas, nagrinėdamas šiuolaikinę Kathak praktiką Pietų Azijoje/Indijoje ir diasporos vietovėse, sieks identifikuoti pagrindinius tradicijos kaitos žymenis ir apibrėžti Kathak šokio transformacijas iš bendruomeninės ir asmeninės patirties, tapatybės kūrimo(si), meninės raiškos perspektyvos ir palyginti šiuos reiškinius skirtingose vietose, ypatingą dėmesį skiriant sociokultūriniam ir performatyviajam kūnui.

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos