CTMathABLE1Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslų instituto grupė mokslininkų, bendradarbiaudami su Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų institutu, pradeda koordinuoti Erasmus projektą, skirtą informatinio mąstymo (Computational Thinking) ir matematikos problemų sprendimo taikant analitika grįstą aplinką tyrimams (Computational Thinking and Mathematical Problem Solving, an Analytics Based Learning Environment, Nr. 2022-1-LT01-KA220-SCH-000088736). Projekto partneriai – šeši universitetai: Ankaros (Turkija), Eötvös Loránd (Budapeštas, Vengrija), Baskų šalies (Bilbao, Ispanija), Turku (Suomija), KTH Karališkasis technologijų institutas (Stokholmas, Švedija) ir Vilniaus, taip pat dvi mokyklos: Klaipėdos Gedminų progimnazija ir Mamak Özkent Akbilek pagrindinė mokykla (Turkija).

Partneriai turi daugiametę patirtį dirbdami tarptautinio Bebro tinkle, taip pat dalis partnerių neseniai užbaigė mokytojų rengimui skirtą Erasmus projektą TeaEdu4CT (https://www.fsf.vu.lt/ct4teachers).

Žinoma, kad bendradarbiavimo partnerysčių (KA2) bendrojo ugdymo, profesinio mokymo, aukštojo mokslo, suaugusiųjų švietimo srityje projektais siekiama dalyvaujančioms organizacijoms suteikti galimybę įgyti tarptautinio bendradarbiavimo patirties Europos lygmeniu tarp įvairių tipų organizacijų, veikiančių švietimo, mokymo arba kitose susijusiose srityse; gerinti organizacijų veiklos kokybę; sustiprinti veiklos ir gebėjimų pajėgumus; kurti aukštos kokybės novatoriškus rezultatus.

Tikimasi, kad sisteminiu lygmeniu partnerysčių projektai paskatins modernizavimą ir sustiprins švietimo ir mokymo sistemų atsaką į pagrindinius šiandieninio pasaulio iššūkius: aplinkos tvarumą, skaitmeninę transformaciją, užimtumą, ekonomikos stabilumą ir augimą, tačiau taip pat poreikį skatinti socialines, pilietines ir tarpkultūrines kompetencijas, kultūrų dialogą, demokratines vertybes ir pagrindines teises, socialinę įtrauktį, psichinę sveikatą ir gerovę, nediskriminavimą ir aktyvų pilietiškumą, kritinį mąstymą ir žiniasklaidos priemonių naudojimo raštingumą.

Atliepdami visa tai, šio projekto partneriai yra iškėlę ambicingą tikslą: pagerinti informatinį ir matematinį mąstymą sukuriant žaismingų užduočių, pateikiant įvairių veiklų modelius, išbandant juos parnerių ir kitose mokyklose. Kiekvienas partneris pritraukė po 2-3 asocijuotas mokyklas, taigi šiam projektui greta dviejų partnerinių mokyklų bendradarbiaus dar 17 asocijuotų mokyklų iš šešių partnerių šalių.

Pirmasis susitikimas vyko š. m. spalio 26-28 dienomis Baskų šalies universiteto (Universidad Del Pais Vasco / Euskal Henriko Unibertsitatea) Inžinerijos fakultete Bilbao mieste. Šio universiteto profesoriai Javier Bilbao ir Eugenio Bravo buvo pagrindiniai organizatoriai ir dalykinėje, ir kultūrinėje veikloje. Tris dienas vyko intensyvus ir įdomus darbas. Pirmąją dieną susitikimo su dviejų mokyklų mokytojų komandomis direktoriai pristatė savo mokyklų (IES Uribe-Kosta BHI ir Asti Leku) vizijas ir darbą diegiant skaitmenines technologijas, ugdant informatinį mąstymą. Ypač įdomų pristatymą pateikė direktorė Susana Beltrán de Heredia. Apsilankėme Baskų šalies universiteto Inžinerijos fakulteto laboratorijose, kuriose projektuojami Formulės1 automobiliai, kuriamos mini raketos, įvairių gitarų modeliai.

Antrąją dieną partneriai aptarė visus numatytus projekto paketus: WP1 – projekto valdymą, WP2 – Mokymosi trajektorijos modelio derinant informatinio mąstymo veiklas su algebriniu mąstymu parengimą, WP3 – informatinio ir algebrinio mąstymų vertinimo įrankių sukūrimą ir išbandymą, WP4 – interaktyvių uždavinių ir įrankių jiems kurti projektavimą, WP5 – sklaidos paketas. Trečiąją dieną partneriai aptarė artimiausius darbus, sutarė dėl kito susitikimo Budapešte 2023 m. birželio 5-6 d., mokytojų dirbtuves 100 Vengrijos mokytojų. Taip pat buvo aptarti kokybės vertinimo klausimai. Džiaugiamės, kad profesorius Javier Bilbao sutiko būti atsakingu už kokybės paketo taisyklių parengimą ir nuolatinę projekto veiklų priežiūrą.

Intensyviai dirbdami, radome laiko ir kultūriniam bendravimui: aplankėme Guggenheimo muziejų, baskų svetingumo dėka pietavome šiame muziejuje aptardami projekto partnerinių ryšių stiprinimą. Džiugu, kad galime prisidėti prie tarptautinio Bebro uždavinių gerinimo kuriant profesionalias informatikos mokymo užduotis ir veiklas.

Šis projektas labai svarbus Lietuvos švietimui – atnaujintose bendrojo ugdymo programose įrašytas informatinio mąstymo ugdymas: „Programoje informatikos dalyką suprantame kaip skaitmeninio raštingumo, informatinio mąstymo ir skaitmeninio intelekto ugdymą. Skaitmeninis raštingumas – gebėjimas naudotis skaitmeniniais įrenginiais, ieškoti, vertinti, kaupti, saugiai naudoti, pristatyti informaciją, ja keistis; bendrauti ir bendradarbiauti tinkluose, keisti turimą ir kurti naują skaitmeninį turinį. Informatinis mąstymas – tai samprotavimo būdas ir problemų sprendimo procesas, kai ugdomi gebėjimai atpažinti, formuluoti ir spręsti uždavinius, analizuoti ir tvarkyti duomenis, taikyti schemas ir modelius, automatizuoti sprendimus naudojantis skaitmeninėmis technologijomis.“ (BUP 2 punktas).

Kitas svarbus projekto darbas – tyrinėti ir struktūrinti matematinių problemų sprendimą, tiksliau, pagrindinį dėmesį kreipiant į algebrinio mąstymo (Algebraic Thinking) ugdymą. Tai ypač svarbu Lietuvos bendrojo ugdymo mokykloms siekiant gerinti matematikos pasiekimų rezultatus.

VU koordinuojamas projektas CT&MathABLE pradėtas, aiškūs darbai, kiekvienas partneris noriai imasi numatytų veiklų. Projekte nusimatėme gana daug rezultatų ir rodiklių, turime būti susitelkę iš pat pradžių, kad juos įvykdytume. To ir tikimės.

Projekto svetainė: http://www.fsf.vu.lt/ct-math-able

Keletas akimirkų iš susitikimo Bilbao

CTMathABLE2

Klaipėdos Gedminų mokyklos direktoriaus pavaduotoja Asta Jankauskienė pristato mokyklą

CTMathABLE3

Prof. Arnold Pears iš KTH Karališkojo technologijų universiteto apibendrina projekto veiklas

 CTMathABLE4

CTMathABLE5.jpg

Klausomės, kaip projektuojami Formulės1 automobiliai

 CTMathABLE7

 CTMathABLE8

 Klausėmės Baskų šalies universiteto inžinierių ir matematikų, kaip gaminamos gitaros

 

Parengė: projekto koordinatorė prof. Valentina Dagienė

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos