25 26konfGegužės 25-26 dienomis vyko Vilniaus universiteto Ugdymo mokslų instituto organizuojama tarptautinė mokslinė-praktinė konferencija „Švietimo politikos ir kultūros transformacijos:  mokytojų rengimas ir mokyklos kūrimas Antropoceno epochoje“. Konferencija subūrė didelį skaičių mokslininkų ir praktikų iš Lietuvos bei kitų šalių ir siekė išsiaiškinti švietimo politikos ir kultūros veiksnius, darančius įtaką dabarties ugdymo realijoms, kvietė svarstyti, kaip šie veiksniai transformuoja švietimo politiką ir kultūrą. Konferencijos dalyviai ieškojo būdų, kaip švietimo politikai, edukologijos mokslininkai, mokytojų rengėjai ir ugdymo praktikai galėtų prisidėti prie bendrojo ugdymo mokyklos Antropoceno epochoje problemų sprendimo.

Konferencijos metu plenarinius pranešimus skaitė Dublino miesto universiteto, Radboud universiteto, Lisabonos universiteto, Grazo universiteto, Vilniaus universiteto Ugdymo mokslų instituto bei Šiaulių akademijos mokslininkai ir mokslininkės. Pranešimai buvo skirti apmąstyti mokyklų ateitį, darnaus vystymosi ugdymo svarbą antropocene, švietimo bendradarbiavimo būtinybę konfliktų kontekste, bendruomeninio ugdymo svarbą bei tranformatyviojo tiksliųjų ugdymo potencialą ateities mokyklose.

Tarptautinėje konferencijoje taip pat buvo nagrinėjami STEAM ir matematikos ugdymo, lyderystės, įtraukiojo ugdymo, mokytojų rengimo ir kiti aktualūs švietimo klausimai. Vilniaus universiteto tyrėjų komandos, sudarytos iš mokslininkų, mokytojų ir studentų, pristatė šiais mokslo metais Lietuvos mokyklose atliktus tyrimus ir įdiegtas inovacijas plačiame temų lauke: nuo naujų didaktinių sprendimų, pilietinio pasipriešinimo idėjų skatinimo istorijos pamokose pasitelkiant meno formas iki klimato kaitos mokymo integracijos pradiniame ugdyme. Taip pat abi konferencijos dienas vyko Utrechto universiteto, Vilniaus universiteto mokslininkų ir mokytojų vedamos praktinės dirbtuvės.

Džiaugiamės, kad ši konferencija sukvietė suinteresuotus ir švietimu besidominčius mokslininkus ir praktikus, su kuriais kartu diskutavome apie bendrojo ugdymo ateitį Antropocene, įtraukiojo mokymosi, STEAM, matematinio ugdymo plėtojimą, mokytojų rengimo politiką bei praktiką.

Konferencija organizuota vykdant projektą „Aukštųjų mokyklų tinklo optimizavimas ir studijų kokybės gerinimas Šiaulių universitetą prijungiant prie Vilniaus universiteto“ Nr. 09.3.1-ESFA-V-738-03-0001. Projektas finansuojamas iš Europos socialinio fondo.

Antropoceno epochojde

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos