CTMathABLE01Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslų instituto grupė mokslininkų, bendradarbiaudami su Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų institutu, tęsia Erasmus projekto, skirto informatinio mąstymo (Computational Thinking) ir matematikos problemų sprendimo taikant analitika grįstą aplinką tyrimams (Computational Thinking and Mathematical Problem Solving, an Analytics Based Learning Environment, Nr. 2022-1-LT01-KA220-SCH-000088736) veiklas. Projekto partneriai – šeši universitetai: Ankaros (Turkija), Eötvös Loránd (Budapeštas, Vengrija), Baskų šalies (Bilbao, Ispanija), Turku (Suomija), KTH Karališkasis technologijų institutas (Stokholmas, Švedija) ir Vilniaus, taip pat dvi mokyklos: Klaipėdos Gedminų progimnazija ir Mamak Özkent Akbilek pagrindinė mokykla (Turkija).

Nuotraukoje iš kairės: Tolgahan Ayantas, Tuğba Öztürk, Beytullah AZTEKİN, Ismail Guven, Fatma Özdemir Öncül, Nilüfer TAN YENİGÜN, Dorottya Vincze, Eugenio Bravo, Javier Bilbao, Valentina Dagienė, Halil YILMAZ, Zsuzsa Pluhar, Daranee Lehtonen, Anikó Rumbus, Indra Sudeikienė, Heidi Kaarto, Arnold Pears, Asta Jankauskienė, Pál Sarmasági, Vaida Masiulionytė-Dagienė


Šių metų gegužės 30 – birželio 1 dienomis Budapešte, Vengrijoje įvyko antrasis projekto „CT&MathABLE“ partnerių susitikimas. Susitikime Vilniaus Universitetui atstovavo profesorė Valentina Dagienė ir doktorantė Vaida Masiulionytė-Dagienė. Taip pat iš Lietuvos dalyvavo Klaipėdos Gedminų progimnazijos pavaduotoja Asta Jankauskienė, bei pradinių klasių mokytoja Indra Sudeikienė. Susitikime dalyvavo partneriai iš Suomijos, Švedijos, Turkijos, Ispanijos (Baskų krašto).
Pirmą susitikimo dieną partneriai pristatė savo dalies pasiektus rezultatus. Kitą dieną buvo sprendžiama dėl tolimesnių darbų projekte. Diskutuota, dėl informatinio mąstymo apibrėžimo bendro suvokimo, kadangi remiantis įvairiais moksliniais tyrimais, kol kas nėra prieita prie vieningos išvados kaip apibrėžti informatinį mąstymą. Buvo nufilmuoti informaciniai filmukai, skirti supažindinimui su projektu. Sutarta dėl tolimesnių darbų ir atsakomybių.
Trečiąją dieną vyko seminaras Vengrijos mokytojams. Jo metu mokytojai išbandė šiuo metu jau sukurtus interaktyvius Bebro uždavinius integruotus Ville sistemoje, taip pat buvo paruošta remiantis Bebro uždaviniais veiklų be kompiuterio: mokytojai galėjo dėlioti nertus mėsainius, koduoti žodžius, kurti fraktalus iš medicininių lazdelių, atrinkti bendrus požymius iš stiklainiuose esančių saldainių ir daug kitų veiklų.
Kitas susitikimas numatytas 2024 metų pavasarį, Turkijoje.

CTMathABLE02

Diskusija partnerių susitikime

CTMathABLE03

Mokytojų seminare pateiktas Bebro uždavinys: pagal keturis pateiktus nertus mėsainius, apačioje jų surašytos raidės, reikia nustatyti kokia raidė atitinka kokį ingredientą ir sudėlioti naują mėsainį, pvz. pagal AEC raides, atrinkti ingredientus ir surinkti mėsainį.

CTMathABLE04

Iš lego padarytas labirintas ir reikia su rodyklytėm, panaudojant ciklą, suprogramuoti išėjimą iš labirinto.

CTMathABLE05

Hanojaus bokštų užduotis

CTMathABLE06

Pagal duotą pavyzdį lentelėje (matricoje) reikia nupinti voratinklį.

CTMathABLE07

Užduotis, kurioje reikia stiklainių grupėse reikia išskirti po kelis bendrus požymius, o po to rasti vieną stiklainį, kuris turi bendrą abiejų grupių požymį.

 

Nuotraukų autorė: Dorottya Vincze ir Valentina Dagienė
Straipsnį paruošė Vaida Masiulionytė-Dagienė

 

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos