Ekspertai iš 11 šalių tobulino STEM pedagogų rengimo ugdymo turinį - VU Filosofijos fakultetas

20180424 STEM2018 m. balandžio 25 d. Vilniaus universiteto (VU) Filosofijos fakultete pasibaigė tris dienas trukęs ketvirtasis STEM (angl. Science, Technologies, Engineering, Mathematics) mokslų „Erasmus+“ projekto „IncluSMe“ sąskrydis. Matematikos, gamtos mokslų ugdymo, įtraukiojo ir įvairovės ugdymo (angl. inclusion and diversity), judumo ir tarpkultūrinio mokymosi ekspertai iš Europos aukštųjų mokyklų, taip pat specialistai, dirbantys pabėgėlių pagalbos projektuose, sudarė 11 komandų.

Balandžio 24 d. projekto koordinatorė prof. dr. Katja Maas pristatė jį ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijoje.

Projektas „IncluSMe“ (Matematikos ir gamtos mokslų tarpkultūrinis ugdymas, angl. Intercultural learning in mathematics and science education) yra koncentruotas į matematikos ir gamtos mokslų pedagogų tarpkultūrinį pasirengimą.  Reaguojant į vieną didžiausių iššūkių nūdienos Europoje – imigrantų ir pabėgėlių mokymą(-si), projektu siekiama užtikrinti stabilumą ir socialinę darną bendruomenėse ir sprendžiami jų integravimo į Europos šalių švietimo sistemas klausimai.

Projekto tikslas – tobulinti ugdymo turinį pedagogus rengiančiose aukštosiose mokyklose. Siekiama matematikos ir gamtos mokslų disciplinas jungti su tarpkultūriniu ugdymu ir taip stiprinti būsimų mokytojų socialines, pilietines ir tarpkultūrines kompetencijas.
„IncluSMe“ projekto esmė – sukurti ir diegti atviros prieigos mokymosi modulius. Jau dabar projekto internetinėje svetainėje laisvai prieinami įvairūs studijų programų moduliai: „Kalbos svarba matematikos ugdyme“, „Kultūrinis matematikos ir gamtos mokslų kontekstas“, „Sociomokslinė problematika“, „Pedagoginės prieigos dėstant matematiką ir gamtos mokslus daugiakultūrinėse klasėse“, „Tarpkultūrinis matematikos mokymasis už mokyklos ribų“ ir kt.

Susitikime VU buvo pristatomi ir tobulinami nauji moduliai, tarp kurių ir VU Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų instituto profesorės Valentinos Dagienės ir doktorantės Linos Vinikienės parengtas modulis „Skirtingos kultūros – skirtingas mąstymas ir algoritmai matematikoje“. Be to, ekspertų komandos rengė programą būsimų STEM mokytojų poros savaičių vasaros mokyklai, kuri šiemet vyks Prahos Karolio universitete, o kitais metais – VU.

VU narystė tarptautiniame STEM ugdymo konsorciume ir jo tinkle vykdomų projektų, tokių kaip „IncluSMe“, indėlis plečiant supratimą apie STEM ugdymo turinį bus neabejotinai taikomas tiek VU rengiant būsimus gamtos mokslų ir matematikos pedagogus, tiek Vilniuje ir dar 9 Lietuvos miestuose kuriamuose STEAM centruose, kur mokiniams siūlomos veiklos peržengs griežtus disciplinų rėmus ir leis identifikuoti ir spręsti nūdienos problemas kūrybingai ir novatoriškai.

Tekstą parengė Jogaila Vaitekaitis, VU Ugdymo mokslų instituto doktorantas

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos