Projektų naujienos
Vizitas Japonijoje: Socialinis darbas ir technologijos
2019 m. rugsėjo 23 d. – spalio 1 d. Socialinio darbo ir socialinės gerovės katedros mokslininkės – Eglė Šumskienė, Jurga Mataitytė-Diržienė, Ieva Adomaitytė Subačienė, Violeta Gevorgianienė, Donata Petružytė, Laimutė Žalimienė ir doktorantės Jūratė Charenkova, Rasa Genienė – lankėsi Japonijoje – Japonijos liuteronų kolegijoje.
Skaityti daugiau
DIALLS projektas pristatytas Kaune
VU Ugdymo mokslų instituto tyrėjų grupė 2019 m. spalio 12 d. Kaune vykusioje Lietuvos ugdymo mokslininkų asociacijos konferencijoje LETA, pristatė vykdomą EK Mokslo ir Inovacijų programos HORIZON 2020 mokslinį projektą „Dialogas ir argumentavimas, ugdant (is) kultūrinį raštingumą mokyklose“ (DIALLS).
4-asis SAFER projekto partnerių susitikimas
2019 m. spalio 16-17 d. VU Filosofijos fakultete vyko ketvirtasis Europos Sąjungos Teisių, lygybės ir pilietiškumo programos kofinansuojamo projekto „Sisteminis požiūris į lyties lygybę“ (SAFER; Systematic Approaches for Equality of Gender), sutarties Nr. 776970, partnerių susitikimas, kuriame dalyvavo mokslininkai iš partnerių institucijų – SPAVO, Institute of Development ir GrantXpert Consulting iš Kipro, ICEP-Europe iš Airijos, VU Filosofijos fakulteto Psichologijos instituto iš Lietuvos, HAPPSY iš Graikijos ir CESIE iš Italijos.
Susitikimas būsimų mokytojų ugdymui gerinti
2019 m. spalio 15-16 d. Vilniaus universitete Filosofijos fakultete vyko projekto „Future Teachers Education: Computational Thinking and STEAM”, sutrumpintai TeaEdu4CT (2019-1-LT01-KA203-060767) partnerių susitikimas. Projekto tikslas – rengti medžiagą pedagogų kompetencijoms ugdyti informatinio mąstymo (angl. Computational Thinking, CT) srityje, integruojant su STEAM (angl. Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematic) dalykais, taip pat kurti inovatyvų požiūrį į ugdymo procesą ir didaktiką. Projektas atitinka daugelio šalių nuostatą plėsti fizinių mokslų integraciją su socialiniais bei menų mokslais. Informacinių technologijų integracija į ugdymą atliepia Europos Sąjungos „Skaitmeninio švietimo veiksmų plano“ uždavinius, kuriais siekiama ieškoti inovatyvių būdų skaitmeniniam ugdymo turiniui gerinti.
„EASTEM“ projekto susitikime vertingos patirtys
2019 m. rugsėjo 30 d. – spalio 3 d. VU Filosofijos fakultete lankėsi svečiai iš Indonezijos, Vietnamo, Tailando, Švedijos ir Prancūzijos – projekto „Euro-Asia Collaboration for Enhancing STEM Education" (EASTEM) (Erasmus+ Capacity Building project (2019-2021), No. 598915-EPP-1-2018-1-SE-EPPKA2-CBHE-JP) partneriai. Šis projektas žymi svarbų žingsnį STEM plėtotėje. Trijose Azijos valstybėse kuriami STEM centrai, kurių tikslas iš naujo peržiūrėti gamtamokslį ugdymą. Vilniaus universitetas, kaip vienas iš projekto partnerių, irgi pasisemia vertingos patirties steigiant STEM centrus Lietuvoje.
Skaityti daugiau
SUCCESS projektas sėkmingam mokykloje dirbančių konsultantų moksleivių orientavimui karjerai
Erasmus KA2 projektas „SUCCESS – pozityvių charakteristikų ir įsidarbinamumo įgūdžių lavinimo (ugdymo) bei panaudojimo strategijos mokykloje“ (Strategies to Utilise and Cultivate Positive Characteristics & Employability Skills in Schools (SUCCESS)) Nr. 2017-1-LT01-KA201-035247.
Moksleivių karjeros/profesijos pasirinkimas yra vienas svarbiausių žingsnių individo gyvenime ir ypač pasirinkant tai, kas pačiam teiktų džiaugsmą, pasitenkinimą ir laimę. Tačiau sėkmingai pasirinkti karjerą darosi vis sudėtingiau, nes laikas ir individo resursai yra riboti, o ir darbo rinka šiandien yra agresyvi, nesaugi, kelianti iššūkį nuolatiniais nenumatytais pokyčiais profesijų pasaulyje. Ne visi jauni žmonės geba susitvarkyti su neapibrėžtumo situacija profesiniame kelyje ir ne visuomet priima racionalius sprendimus rinkdamiesi savo būsimą karjerą. Karjeros konsultantai bei kiti profesionalai, teikiantys karjeros orientavimo paslaugas ir turi padėti nukreipti savo moksleivių pastangas karjeros paieškai, atskleisti moksleivio savasties bei profesinio pasaulio galimybes ne tik realizuojant tradicinį individo ir profesijos atitikimo principą, bet ir ugdant įgūdžius bei kompetencijas, kurie įgalintų valdyti naujas gyvenimo bei darbo realijas ir išplėstų įsidarbinamumo galimybes.
Skaityti daugiau
SAFER projekto partnerių susitikimas
Trečiasis SAFER projekto partnerių susitikimas įvyko 2019 m. kovo 11-12 d. Nikosijoje, Kipre. Kiekvieno partnerio – SPAVO, Institute of Development ir GrantXpert Consulting iš Kipro, ICEP-Europe iš Airijos, VU Filosofijos fakulteto Psichologijos instituto iš Lietuvos, HAPPSY iš Graikijos ir CESIE iš Italijos – indėlis užtikrino susitikimo sėkmę.
Skaityti daugiau
Grįžimo politikos įgyvendinimas Lietuvoje: ekspertai apie iššūkius ir įveiką
Nuo Lietuvos įstojimo į Europos Sąjungą gyventojų emigracija įvardijama kaip viena didžiausių problemų Lietuvoje. Todėl grįžimo politikos įgyvendinimas tampa vienu svarbiausių prioritetų Lietuvos politikos formuotojams ir vykdytojams. Šiai problemai spręsti pasitelkiami ir moksliniai tyrimai. Vilniaus universiteto sociologų grupė – prof. Dr. Irena Juozeliūnienė (šeiminių ir intymių ryšių grupės vadovė; projekto vadovė), Indrė Bielevičiūtė (VU Sociologijos magistrė), Irma Budginaitė-Mačkinė (VU Sociologijos doktorantė) – atliko LR grįžimo politikos analizę ir 2019 metais parengė mokslo studiją Grįžimo politikos įgyvendinimas Lietuvoje: ekspertai apie iššūkius ir įveiką, vykdydama Lietuvos Mokslo tarybos finansuojamą projektą Globali migracija ir Lietuvos šeima: šeiminės praktikos, globos cirkuliacija ir sugrįžimo strategijos (2017-2019). Viena iš užduočių, kurią išsikėlė tyrėjai, buvo išryškinti probleminius Lietuvos grįžimo politikos formavimo ir vykdymo klausimus, išsiaiškinti šeiminiams ryšiams draugiškos grįžimo politikos idėjos įgyvendinimo galimybes ir apibrėžti grįžimo politikos tobulinimo kryptis.
Skaityti daugiau
Mokytojai ir naujausios technologijos – projektas E-Teach
Šiuolaikinės technologijos sparčiai žengia į įvairias žmonių gyvenimo sritis, todėl neišvengiamai jos įtraukiamos ir į švietimo sistemą. Tyrimai atskleidė pozityvią technologijų ir mokinių įsitraukimo į pamoką koreliaciją. Tačiau šiam procesui pirmiausia turi būti pasiruošę mokytojai, kurie neretai neturi reikiamų įgūdžių ir kompetencijų naudoti išmaniąsias technologijas ugdymo procese. Todėl VU Filosofijos fakulteto tyrėjų grupė kartu su partneriais iš Turkijos ir Italijos įgyvendina Erasmus+ projektą „Improvement of Teaching Techniques by Eye Tarcking in Technology Enchanced Classrooms (E-Teach)“. Šio projekto pagrindinis tikslas – ištirti skirtumus, kaip patyrę ir mažai patyrę mokytojai naudoja naujausias technologijas pamokose (pavyzdžiui, interaktyviąją lentą). Siekiama ištirti ir nustatyti metodus, kurie padėtų geresniam technologijų pritaikymui pamokose.
Skaityti daugiau