DSC0929a12019 m. rugsėjo 30 d. – spalio 3 d. VU Filosofijos fakultete lankosi svečiai iš Indonezijos, Vietnamo, Tailando, Švedijos ir Prancūzijos – projekto „Euro-Asia Collaboration for Enhancing STEM Education" (EASTEM) (Erasmus+ Capacity Building project (2019-2021), No. 598915-EPP-1-2018-1-SE-EPPKA2-CBHE-JP) partneriai. Šis projektas žymi svarbų žingsnį STEM plėtotėje. Trijose Azijos valstybėse kuriami STEM centrai, kurių tikslas iš naujo peržiūrėti gamtamokslį ugdymą. Vilniaus universitetas, kaip vienas iš projekto partnerių, irgi pasisemia vertingos patirties steigiant STEM centrus Lietuvoje.

Filosofijos fakulteto dekanas prof. Arūnas Poviliūnas teigia, kad šio susitikimo metu buvo suvokta, jog yra daug STEM, kad įvairios kultūros turi savo STEM: „Mes turėjome multikultūrinį renginį, kuriame susidūrė įvairios STEM kultūros ir šioje daugiakultūrinėje aplinkoje paaiškėjo, kad kurdami savo STEM einame teisingu keliu.“

 DSC0916aKokybės užtikrinimo departamento koordinatorė Inggriani Liem iš „Institut Teknologi Del”, Indonezijos, teigė, kad šis projektas yra labai naudingas jų šaliai: „Čia mes galima apsikeisti savo idėjomis ir mokytis vienas iš kito“.

Susitikime dalyvauja 10 universitetų iš projekto partnerių Azijoje – Indonezijos, Vietnamo ir Tailando. Kiekviena šalis pristatė tyrimo rezultatus ir įžvalgas apie tai, kas jau pasiekta jų valstybėje bei iššūkius, su kuriais susiduria ruošdamiesi centrų steigimui. Vilniaus universiteto dalies vadovė, Matematikos ir informatikos fakulteto Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų instituto bei Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslų instituto profesorė Valentina Dagienė susitikimo metu išryškino, kas kiekviename dešimties Azijos universitetų yra geriausia, pasidalino jų gerosiomis praktikomis. 

 DSC0838aPasak profesorės, Vilniaus universiteto atsakomybė šiame projekte yra STEM centrų steigimas, kokią viziją turi kiekvienas universitetas iš Azijos šalių: „kaip planuoja steigti centrą ar jau turi įsteigę, nes vienas kitas turi įsteigę. Kaip atnaujintų, kaip pagerintų STEM būklę. Universitetų vizijos skiriasi. Vieni iš jų mąsto, centrą skirti tik aukštųjų mokyklų studentams, kiti įtraukia ir mokyklas, ir mokytojus.“

Šis susitikimas skirtas išryškinti universitetų galimybes, norus, viziją, misiją, kaip įsteigti STEM centrus jų institucijoje. Valentina Dagienė teigia, kad „mes esame projekto koordinatoriai, tad ir mes pateikėme, kaip dirba Vilniaus universitetas. VU Plėtros departamento direktorė dr. Aurelija Jakubė puikiai pateikė Vilniaus universiteto įdirbį ir kas planuojama toliau. Visus susitikimo dalyvius sudomino jos pristatymas – iš VU praktikos kiekviena šalis gali pasisemti patirties, nekopijuojant, o naudojantis jau patikrinta logine grandine. Susitikimas skirtas paruošti gaires, rekomendacijas, sudėti rizikos faktorius STEM centrų steigimui. Be to, mes norime, kad šalia to būtų atliekami moksliniai tyrimai. Jei kažką darom, tai norime pagrįsti, kodėl mes tai darome. Jei bus pasirenkamas tam tikras mokymo modelis, tai bus atliekami tyrimai, tada bus galima gerinti mokymų kokybę, matyti, ar tai veikia, ar ne“.

 DSC0936aProjekto koordinatorė Panuwan Chantawannakul iš „Chiang Mai University“, Tailando, atliepia tai, ką kalbėjo prof. Valentina Dagienė. Ji teigia, kad: „susitikimas paliko labai gerą įspūdį, nes buvo pateiktas puikus Vilniaus universiteto kuriamo STEM centro pavyzdys. Tad mes turime struktūrą, kuria galime sekti. Tiek Tailando universitetams, tiek universitetams iš visų Azijos šalių labai svarbu turėti STEM centrus. Juk pagrindinė universitetų užduotis gerinti mūsų švietimą, mokyti metodų, kurie įgalintų studentus taikyti tai ką išmoko. Dabar viskas keičiasi, išmaniosios technologijos įgyja vis daugiau reikšmės. Tarpdiscipliniškas požiūris padės jiems suvokti, kaip veikia tikras gyvenimas, suprasti aplinką, kurioje jie yra, ne tik vieną jos aspektą. Tad jie bus pajėgūs spręsti problemas ateityje“.

Van-Hau Nguyen, Programų sistemų departamento vadovas iš Vietnamo universiteto „Hung Yen University of Technology and Education“ daugiau papasakojo apie Vietnamo patirtis kuriant STEM centrus. Pasak jo „susitikimas buvo labai gerai organizuotas. Būta nemažai diskusijų, kiekvieną dieną lietėme vis kitą aspektą. Džiaugiuosi, kad turėjau galimybę padirbėti su savo projekto kolegomis. Vietname mes suvokiame STEM centrų svarbą. Mano nuomone mes turime tai daryti sistemiškai. Vietname yra trys universitetai, kurie sutarė svarstyti STEM centrų kūrimą – vienas šiaurėje, vienas vidurio dalyje, kitas pietuose. Tai svarbu mūsų švietimo ssitemai tiek dabar, tiek ateityje“. 

 DSC0964a copy copyAsociacijos „Žinių ekonomikos forumo“ direktorius Arminas Varanauskas pristatė STEM padėtį Lietuvoje.  Pasak jo, mūsų šalyje yra stiprus atotrūkis tarp Vilniaus miesto mokyklų ir regionų mokyklų. Jos neturi tinkamos įrangos ir resursų ugdymo kokybei gerinti. Todėl Lietuvoje steigiama 10 STEM centrų. Taip pat, jo nuomone, reikia taikyti verslo logika paremtą modelį. Todėl, kad jei šių centrų išlaikymas bus paremtas valstybės lėšomis, tai projektas gali užstrigti, nes valstybės parama yra linkusi baigtis.

Prof. A. Poviliūno teigia, kad tokie projektai, susitikimai svarbūs, nes atsiranda naujos „gentys“ – pasak jo: „pagrindinis kelrodis yra akademinės genties puoselėjimas, kuri sugeba suvokti visas STEM ir galimybes ir prieštaravimus.“

Šis susitikimas dar tik vienas pirmųjų šio projekto rėmuose. Šalys partnerės jau planuoja kitų metų susitikimus, kurių metu toliau diskutuos ir planuos STEM koncepcijos diegimą Azijos valstybėse.

Daugiau apie projektą: http://eastemproject.eu/
 
eastem str copy copy
Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos