Filosofija vaikamsVilniaus universiteto leidykla pristato VU Filosofijos fakulteto Filosofijos instituto profesorės Jūratės Baranovos ir Ugdymo mokslo instituto profesorės, Ugdymo teorijos ir kultūros katedros vedėjos Lilijos Duoblienės metodinę priemonę „Filosofija vaikams ir multimodalus ugdymas“.

Šioje metodinėje priemonėje, kuri yra mokslinio projekto „Multimodalus ugdymas: filosofinės prielaidos ir problemos“ tyrimo praktinis pritaikymas, pristatomos Lietuvoje ir visame pasaulyje vyraujančios naujausios filosofijos ir filosofinės etikos mokymo mokyklose tendencijos.

Sąvoką filosofija vaikams galima vartoti siaurąja prasme, kaip konkretų Matthew Lipmano ir Ann Margaret Sharp metodikos atvejį. Metodinėje priemonėje aptariamos sąvokos samprata tam tikrais atvejais sutampa su minėtąja metodika. Be to, ji aprėpia ikimokyklinio ir pradinio ugdymo pakopas, kuriose ši metodika taikoma retai. Vis dėlto sąvoka filosofija vaikams knygoje vartojama ir plačiau – aprėpia platesnį metodikų spektrą, t. y. paauglių ir jaunuolių (nuo 5 iki 12 klasės) filosofinio ugdymo aspektus. Nauja – multimodalaus ugdymo – perspektyva atveria į ugdymą įtraukiamų fotografijų, kino filmų ir kitų medijų bei garso galimybes.

„Ši metodika nesiūlo skaityti paskaitų mokiniams. Jos principas – ne teigti, o klausti. Ji skatina gerbti klausimus ir išmokti paklausti. Paklausti savęs, kitų: tyrimo bendruomenės narių, mokytojų, paties pasaulio. Ne į visus klausimus įmanoma atsakyti. Net suaugusiajam. Bet paklausus pradedama mąstyti ir ieškoma atsakymo. Kaip pasakytų Martinas Heideggeris, „išeinama į kelią“. Ne vienoje pasaulio šalyje pastebėta, kad filosofijos mokymas ankstyvame amžiuje pagerina mokymosi rezultatus, leidžia labiau atsispirti ideologiniam poveikiui ir daro mokinius geresniais žmonėmis“, – knygos įvade teigia autorės.

Straipsniuose metodologiniu požiūriu analizuojamos Lietuvos filosofų parengtos filosofijos programos ir lyginami mokyklai skirti vadovėliai. Išskiriamos trys Lietuvoje susiformavusios filosofijos mokymo kryptys, nurodomi kiekvienos iš jų siūlomi mokymo būdai.

Metodinė priemonė skirta studentams, kurie ruošiasi tapti mokytojais, mokytojams, kurie ieško naujų mokymo metodų, ir tėvams, kuriems įdomios filosofinio mąstymo ir multimodalaus ugdymo metodikos.

Knygą galite įsigyti knygynuose „Akademinė knyga“, „Versmė“, „Vaga“, el. knygynuose patogupirkti.ltknygos.lthumanitas.lt.

Straipsnis publikuotas naujienos.vu.lt

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos